Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abby_Snow

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:07

Haha Clown ik ben nu gewoon thuis Bloos
iedereen mocht staken in amsterdam.
alleen dat word tog niet gecontroleerd dus jippie Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:04

Deborahh schreef:

Hier... Dit is dus het voorbeeld van een luie leerling... en helaas, door dit soort types worden alle scholieren nu zo gezien.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:19

Deborahh schreef:

Je kan beter wel naar school gaan want toch schrijf je met CH.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:37

Yinka schreef:
Zoals al eerder is gezegt, werd er niet echt gestaakt, maar dingen gesloopt. Ik denk dat 3 kwart van de scholieren die staken niet eens echt weten waarom ze staken.

Het probleem is ( denk ik weet het ook niet zeker) dat leerlingen vinden dat ze soms nutteloos uren volgen, omdat ze aan die 1040 uren moeten komen. De nutteloze uren zijn meestal uitgevallen uren die dus worden opgevult met huiswerk uur of invalles van een willekeurige docent. Daar schiet je niks mee op.
Het probleem is dus eigenlijk dat er te veel uren uitvallen en dat te weinig goede invallers zijn.
Dus er moeten gewoon meer docenten komen.

Ik ben wel van mening dat sommige dagen lang zijn. Als ik 6 lesuren moet volgen van 70 minuten. Kan ik bij het laatste uur gewoon niet meer goed concentreren. Vandaag moest ik in het donker naar huis fietsen.

Ah, en dáár leg je nou net de vinger op de zere plek. Mensen die maar gewoon in het rond roepen dat ze 'minder school' willen, weten gewoonweg niet waar ze het over hebben. En wél het Museumplein kort en klein slaan en flink in aanvaring komen met de politie...

Het probleem ligt 'm niet in de 1040-urennorm, maar in de invulling van de scholen. Als de scholen niet aan het begin en einde van het jaar soms wel tot 2,5 weken (!!) vergaderen en de leerlingen vrij geven, zouden ze mákkelijk aan hun 1040 uur komen. Probleem is dat de leraren dat niet willen, de meeste leerlingen trouwens ook niet, hoewel het nergens op slaat. Scholen beconcurreren elkaar elk jaar weer met 'wij hebben elke jaarlaag een excursie'. Leuk, maar die uren tellen niet mee en die moeten dus op een ander moment ingehaald worden. De Nederlandse leerling is verwend geworden met de vele uitvaluren en uitstapjes, die zéker ten koste gaan van de onderwijskwaliteit. In 850 uur leer je nou éénmaal minder dan in 1040 uur. Máár: Kwantiteit is geen kwaliteit. Het échte probleem zit 'm in het lerarentekort, het feit dat lessen zo ontzettend vaak uitvallen. 'n Keer uitvallen is niet erg, maar door het hoge ziekteverzuim en het feit dat voor de excursie leraren nodig zijn vallen uren niet 'n kéér uit, maar ontzettend vaak. Dát is het probleem; ook ik heb op school altijd als er uren uitvallen nu nutteloze opvanguren waarin we wéér een film moeten kijken; vaak niet van tevoren aangekondigd zodat je geen boeken mee kan nemen om huiswerk te maken, en áls je huiswerk maakt kan niemand het uitleggen omdat je voor Latijn een Tekendocent hebt. Dát is het probleem, niet het feit dat er 'teveel' uren gedraaid moeten worden. Het probleem zit 'm niet in de regel, maar in het feit dat alle scholen proberen de mazen in de wet te vinden. Leerlingen in een computerlokaal zelf laten werken, soms zelfs twee klassen tegelijk, telt niet mee; zet er een docent mee en effectief telt die onderwijstijd wél mee. Maar onderwijs is het niet te noemen, en leerzaam al helemaal niet.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:41

240 euro vind ik dan nog wel meevallen.. bij ons is de boete 2000 euro

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:31

WildWings schreef:
Deborahh schreef:

Hier... Dit is dus het voorbeeld van een luie leerling... en helaas, door dit soort types worden alle scholieren nu zo gezien.

Er was geen les op onze school hoor?
je mocht staken of je ouders moesten afbellen en aangezien ik in friesland woon ga ik niet helemaal naar amsterdam Tong uitsteken

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:47

wij moesten gewoon op school blijven hoor, onze school gaat ons daar echt niet voor vrij geven! Onze school had afgelopen week een handtekeningen actie en de leerlingenraad plus wat extra mensen gingen die in amsterdam aan het laks overhandigen. ondertussen werden in sommige lessen allerlei posters gemaakt tegen de 1040 uren , helaas wel een beetje verspilling van lessen.