Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiee

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:09

Hoooowwww het gaat zoals al eerder gezegd niet persé om lange dagen, maar de kwaliteit van de lessen die daardoor nóg verder daalt.
Op 1 dag van 8 uur heb ik maar 2 uur les van leraren die daar ook daadwerkelijk bevoegd voor zijn. 5 van de 8 uur wordt vrijwel niks uitgevoerd, en dát was het oorsprongelijke doel van de staking.
Kwaliteit ipv kwantiteit.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:10

haha ook zoiets 'we leren niets in de lesuren'..
echt zo typerend voor middelbare school leerlingen, en ik moet toegeven, ik riep dat in die tijd ook wel eens, maar als ik nu terugkijk heb ik ZOVEEL geleerd..

Als we het zo moeten geloven, heeft niemand nog school nodig want het zijn allemaal nutteloze uren! Hup laten we demonsteren tegen het GEHELE schoolbestaan..!!! Who needs school anyway?!?!

haha moet er zo om lachen.. sorry hoor..

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:11

Precies er wordt alleen maar gedacht dat we staken om een uurtje extra in de week en dat is het niet!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:12

inderdaad,, ik leer genoeg hoor! Lachen..
en van het ene uur wat minder dan van de andere,, maar om nou te zegen dat ik in alle laatste uurtjes van de dag niks leer,, nee dat is niet waar Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:12

Helemaal mee eens, net zo een zinnetjes als school is veel te moeilijk. En dan kom je op universiteit waar alle vaken samen één vak is.
Je zou beter protesteren voor een strenger onderwijs, het gaat niet goed met de nederlandse tieners als dit normaal gevonden word

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:16

Danicque_ schreef:
Haha bij ons was het echt chaos (Middelburg). Iedereen werd zomaar geslagem, ik stond met me rug naar de politie toe te bellen en had ook 2 meppen te pakken Scheve mond

Nou, echt lachen zeg..... Clown
Als je gewoon op school gebleven was, had je die meppen ook niet gehad.

Wie niet horen wilt moet voelen hè......
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/2212 ... op-rel.ece

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:18

Hier ook, alle scholen uit Zoetermeer geloof ik, oa mijn school ook Knipoog. Heb alles gefilmd vanaf boven in mijn klaslokaal waar ik alleen stond met vriend en vriendinnen. Ik ben niet meegelopen, maar maandag is er bij mij weer een staking. Bij ons was zelfs de ME en de politie langsgekomen.. Wow!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:19

Kijk dat is het dus als een school de harde actie betreurd....zo een aanpak, zorgt dus voor problemen. Ik zou me eerder schamen, moesten mijn leerlingen zo zijn.
Beetje hardere aanpak zou zelf niet fout zijn, nu niet lijfstraffen met wapenstokken maar ietsje minder Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:20

Baileys schreef:
Danicque_ schreef:
Haha bij ons was het echt chaos (Middelburg). Iedereen werd zomaar geslagem, ik stond met me rug naar de politie toe te bellen en had ook 2 meppen te pakken Scheve mond

Nou, echt lachen zeg..... Clown
Als je gewoon op school gebleven was, had je die meppen ook niet gehad.

Wie niet horen wilt moet voelen hè......
http://www.pzc.nl/zeeland/algemeen/2212 ... op-rel.ece

Ik was op het Museumplein, dus niet om te demonstreren maar omdat ik toevallig naar mijn school wou gaan (ik dus wel) die daar 5 minuten vandaan is.
Mijn vriend is in elkaar gemept, ik deels. Wat nou lachen zeg, hou toch op.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:20

Ik krijg net een mail dat ze maandag weer gaan staken, rond 11.00, zal wel wat erger worden ditkeer bij ons.
Kijk, ik vind dat 10e uur ook helemaal niet leuk, en ik wil er ook wel tegen staken, maar als ze dingen gaan stukmaken en van school weg gaan lopen doe ik toch echt niet mee, want daar worden leraren alleen maar boos van en dan gaan ze je echt niet begrijpen Tong uitsteken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:22

Citaat:
Nou, echt lachen zeg.....

Ik denk dat zij dit sarcastisch bedoelt, zo van: waar zijn de leerlingen mee bezig? en door hun gedrag tijdens deze stakingen roepen ze het zelf zo'n beetje op.. Zelf wel geweld gebruiken en dan piepen als de bal terug gekaatst wordt.. Waar komt tegenwoordig die agressie toch vandaan he, en jongens waarvoor? voor een paar extra lesuurtjes, die uiteindelijk alleen maar goed doen voor je toekomst..ongelofelijk

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:26

CtjeLief schreef:
haha ook zoiets 'we leren niets in de lesuren'..
echt zo typerend voor middelbare school leerlingen, en ik moet toegeven, ik riep dat in die tijd ook wel eens, maar als ik nu terugkijk heb ik ZOVEEL geleerd..

Als we het zo moeten geloven, heeft niemand nog school nodig want het zijn allemaal nutteloze uren! Hup laten we demonsteren tegen het GEHELE schoolbestaan..!!! Who needs school anyway?!?!

haha moet er zo om lachen.. sorry hoor..

En ik lach net zo hard om burgers als jij.
Zit jíj nu op de middelbare school? Heb jíj onlangs een les bijgewoond van een docent die niet bevoegd is om les te geven in dat van aan die klas?

Ook erger ik me trouwens aan dat alle werkenden (ongeveer tussen de 25 en de 65) allemaal aan het zeuren zijn over de AOW, WW, enzovoorts. Tegen ook de hele regering eigenlijk, maar niemand die daar daadwerkelijk iets mee doet. Heb dan zelf het lef om iets te ondernemen, en ga niet zeuren op scholieren die opkomen voor hun recht, goed les. Dat er inderdaad idioten zijn die niet eens weten waarom ze demonstreren, is mijn probleem niet.

Het gaat dus ook niet om de vele uren, ik werkte op zaterdag en in vakanties zo 14 uur op een dag, geen problemen mee. Weken achter elkaar. Ik heb er alleen geen zin in om wel op school te moeten zitten, terwijl ik in DIE uren die extra nu moeten worden gegeven geen klap leer.

Ik hoop dat er nu niet nog 10 kort door de bocht reacties komen van volwassen die roepen dat vroegâh alles beter was, en de jeugd van tegenwoordig niks meer is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:29

Citaat:
En ik lach net zo hard om burgers als jij

Nou dan valt er gelukkig nog wel wat te lachen.. Haha!
En dat de problematiek binnen de jongeren de laatste jaren zo gestegen is, is een feit!
Strenger onderwijs en beter toezicht zou een goede invloed kunnen hebben hierop..
En dat er leraren soms niet bevoegd zijn voor lessen, dat gebeurde altijd wel al, ook in mijn tijd..
Het is nooit goed.... toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:32

Ik heb ook les gehad van niet bevoegde leraren nooit geklaagt, dat de jongeren van tegenwoordig probleem zijn zeggen de rellen genoeg van. Strenger onderwijs, nederland mag voor één keer is naar belgie zien.

Weet dat we ooit eens probeerde staken, voor wat weet ik niet meer, toen hebben we dertig paginas mogen schrijven waarom ik niet mag staken, en acht uur strafstudie en persoonlijke sorry aan de leraar Huilen van het lachen en dat was voor een staking van een kwartier Clown

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:32

CtjeLief schreef:
Citaat:
En ik lach net zo hard om burgers als jij

1. Nou dan valt er gelukkig nog wel wat te lachen.. Haha! En dat de problematiek binnen de jongeren de laatste jaren zo gestegen is, is een feit!
2. Strenger onderwijs en beter toezicht zou een goede invloed kunnen hebben hierop..En dat er leraren soms niet bevoegd zijn voor lessen, dat gebeurde altijd wel al, ook in mijn tijd..
Het is nooit goed.... toch?

1. Sterk tegenargument..
2. Inderdaad, maar niet in de vorm die jij bedoelt. Die proberen ze namelijk nu te maken door langer les te geven maar veel minder te doen. Strenger onderwijs lijkt me prima, maar dan alsjeblieft in de vorm van góede lessen.

En ik denk niet dat jij maar 2 van je 8 lessen hebt gehad door een bevoegd iemand, zal hoogstens 5 uur per week zijn geweest. En dat is trouwens al te veel, tóen had er al ingegrepen moeten worden.
Het is inderdaad nooit goed, maar tussen nooit goed en bar slecht zit een groot verschil.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:34

hahaha..
Alle gekheid op een stokje.. Nederland is een vrij land, dus mogen leerlingen opkomen voor hun mening, mits het wel onderbouwd wordt met STERKE argumenten en zonder geweld.. en dat is schijnbaar tegenwoordig teveel gevraagd..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 24-11-07 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:36

Ja zoals ik al eerder zei, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het dom als leerlingen dingen gaan vernielen terwijl ze niet eens weten waarom je er staat.
Maar er zijn genoeg met wél sterke argumenten, die wél weten waar ze over praten. Dat dat verpest wordt door een groep is jammer.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:38

ja klopt haha!.
Nou goed, het feit dat je het niet kan lezen en het uit eigen initiatief goed kan interpreteren geeft inderdaad aan hoe slecht het onderwijs is!! Vork Haha!

Geintje hoor..

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:40

Natuurlijk snap ik wel wat er stond, ooit iets over sarcasme geleerd op school?
En lezen lukt jou blijkbaar niet zo goed, er stond namelijk dat ik het niet kon lezen omdat jij er zoveel spelfouten in had gestopt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:41

Ik heb niet meegedaan. Heb wel gekeken. Ik had een tussenuur en had niets te doen. Ik kreeg overigens net een mailtje. De staking was succesvol ofzo, maar als de overheid geen gehoor geeft gaan ze na de eerste pause maandag weer staken. Iemand anders hier ook van gehoord.

Ik vindt trouwens wel dat het een beetje uit de hand gelopen is. Ok, staken mag! Maar om nou met vuurwerk op mensen te gaan gooien, dingen te vernielen of iemand een bloedneus slaan (wat op onze school was gebeurd) vind ik heel overdreven. Je mag voor je mening opkomen, maar niet ten koste van iemand of iets anders.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:42

daarom dus:
Citaat:
en het uit eigen initiatief goed kan interpreteren

btje sarcasme terug was dat dus.. wat jij op jouw beurt ook niet doorhad dus haha

nou goed, weer ontopic!

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:43

Klopt dat slaat inderdaad nergens op, maar staken met een groot aantal mensen is wel de enige manier om de aandacht van de overheid te trekken.
Ik hoor namelijk alle beroepsbevolking zeuren over de hoge premies, belastingen enzovoorts, maar die durven niks te doen, en er zal dus ook niks gebeuren.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:45

Citaat:
Ik hoor namelijk alle beroepsbevolking zeuren over de hoge premies, belastingen enzovoorts, maar die durven niks te doen, en er zal dus ook niks gebeuren.

en waaruit concludeer jij dit?

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:47

Citaat:
De landelijke scholierenstaking is vrijdagmorgen op een aantal scholen uit de hand gelopen. In Raamsdonksveer heeft de politie drie leerlingen van het Dongemond College opgepakt vanwege openlijke geweldpleging. De drie 15-jarige jongens zouden een bus hebben vernield.

Dat was bij mij op school, het liep inderdaad een beetje uit de hand. Maar ze hebben echt geen bus vernield Die bus deed de deuren zelf open en heel veel leerlingen ging in die bus. Er zijn blijkbaar 3 leerlingen op die bus geklommen, maar ze hebben hem niet vernield. Niet dat ik weet tenminste, ik zat in die bus Nagelbijten / Gniffelen

Ze hebben ook echt steeds nieuwe ideeen, maandag naar het dorp, maandag niet naar school, maandag voor de poort blijven staan.

Maar ze zeggen dat om 10 uur de politie komt en mensen die gaan staken krijgen een taakstraf van 20 uur ofzoiets..

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:47

CtjeLief schreef:
Citaat:
Nou, echt lachen zeg.....

Ik denk dat zij dit sarcastisch bedoelt

Ik denk 't ook, dank je.

Twee scholen die meegedaan hebben fiets ik tig keer per week langs om mijn dochter van 7 naar school te brengen. Wat ik in al die jaren al naar m'n hoofd geslingerd gekregen heb (ik ga namelijk NIET opzij voor pubers die 4 breed fietsen!)... sowieso alle ziektes die je bedenken kunt plus lege blikjes, lollies, ijsballen etc. Eens in de zoveel tijd neem ik m'n Duitse Herder mee, dan zijn de kindertjes weer even zoet Duivel
Anyway, van mij geen medelijden dus Knipoog