roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Suuskipje

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:52

kijk dat snap ik dan niet.. roken tegen de stress? ik heb genoeg stress maar rook niet..

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:53

Doodzonde. Ik heb jaren en jaren gerookt, echt geketterd, maar nu dik 2,5 jaar rookvrij en daar erg blij mee. Had ik jaren eerder moeten doen. Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:54

doom schreef:
met een bellenblaas natuurlijk haha
ik zie het helemaal voor me overal bellen in het huis omdat jij gestresst bent haha Haha! ROFL

Je kunt ook bellenblazen met kauwgom! Nors opkijken Maar dat kan ik dus niet. Schijnheilig

Suuskipje; ik zeg niet dat dat de reden is dat ik begonnen ben! Want daar vroeg je niet om. Lachen Ik weet al niet eens meer waarom ik begonnen ben *schaamt zich diep*. Ik weet wel dat ik hard bezig ben te stoppen! Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:55

Het rustgevende effect van de sigaret werkt alleen gedurende het roken van die sigaret, daarna werkt het niet meer... En weet je waar je nou onder andere meer gestressed van raakt in het dagelijks leven... juist, roken... Door de verslaving wordt je gestressed op het moment dat je niet rookt, en dan werkt die sigaret inderdaad even rustgevend, maar alleen omdat je uberhaupt rookt...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:57

Haha nee ik had het dus echt over een bellen blaas .!!

Ik weet het een bellenbaas om te blazen en zo'n stresspoppetje in je hand !!!

ik hoor wel of het werkt proefkonijn! Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:59

Sim0ne schreef:
Het rustgevende effect van de sigaret werkt alleen gedurende het roken van die sigaret, daarna werkt het niet meer...

Dat is nou precies het geheim achter roken. Zij zijn groot en ik is klein! Mensen gaan daardoor als een ketter roken. Zij zijn groot en ik is klein!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:59

doom schreef:
Haha nee ik had het dus echt over een bellen blaas .!!

Ik weet het een bellenbaas om te blazen en zo'n stresspoppetje in je hand !!!

ik hoor wel of het werkt proefkonijn! Haha!

Ja is goed. Zal m'n moeder blij mee zijn. Clown

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:00

Ilzjuh schreef:
Dat is nou precies het geheim achter roken. Zij zijn groot en ik is klein! Mensen gaan daardoor als een ketter roken. Zij zijn groot en ik is klein!

En je denkt ook echt dat je er rustiger door wordt, terwijl je zonder te roken waarschijnlijk nog rustiger zou zijn...

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:00

ik heb er neergezet : iets anders..
en ik moest het je laaten weten dus ik zal het even zegge:

de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!

waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!! waarom doe je het anders? is het lekker? nee...althans de eerste 10 zoiezo niet daarna raak je er aan gewend maar echt lekker is het niet! maar dat heet ook het is verslavend!
ruikt het lekker? NEE het STINKT
is het stoer? nee het is zielig!
is het gezond? nee het is ongezond..

wat krijg je.,. van roken?

je stinkt uit je mond! je kleren stinken! je handen stinken en worden geel! je tanden worden geel! het is barre ongezond!je hebt ze hier ook op school bah wordt echt kotsmisselijk van die kinderen en vooral van die eerste klassers! jeetjes echt zo sneu.. dan zie je ze weg fietsen van school en dan even stoppen en dan je sigaret ff aansteken Clown zo sneu!! of op school in de pauze..

ouderen beginnen meestal niet aan roken.. maar zijn al begonnen toen ze jong waren en kunnen er dus niet mee stoppen maar die zijn er ook mee begonnen om stoer te doen.

weeest jezelf! probeer niet stoer te doen want als je je zelf bent ben je stoer genoeg..juist dan hebben mensen zoiets van kijk haar: ik wou dat ik zo was ben.. enz.!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:01

En de verslaving zorgt er ook weer voor dat mensen zo ontzettend fanatiek reageren in topics zoals deze, omdat ze echt het idee hebben dat mensen een wezenlijk deel van hen proberen af te pakken, terwijl dat gevoel van geluk enzo alleen door de verslavende stoffen veroorzaakt wordt. Hmmm... stelletje nicotinejunkies dus eigenlijk...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:02

Nou ik ga niet zeggen dat ik zulke mensen zielig vind .
Je vergeet namelijk dat 70 % het wel doet voor het stoer zijn maar er ook een hoop kinderen zijn die mee lopen en doordat ze (vanwege de puberteit) met zichzelf in de knoei zitten 30 % ook daardoor gaat roken .
Laatst bijgewerkt door doom op 02-11-07 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:03

Rianneke schreef:
nodi schreef:
Roken is eigenlijk heel dom, zit je een beetje aan een filtertje met tabak te lurken zodat er rook in je longen komt

Clown fraaie omschrijving

haha nee vindt het een goede beschrijving~! zit ook humor in Tong uitsteken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:04

Sim0ne schreef:
En je denkt ook echt dat je er rustiger door wordt, terwijl je zonder te roken waarschijnlijk nog rustiger zou zijn...

Nou ik weet één ding, op het moment ben ik beslist níet rustiger dan toen ik nog rookte. Maar dat is voor mij absoluut geen reden om weer te beginnen. Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:05

doom schreef:
Je vergeet namelijk dat 70 % het wel doet voor het stoer zijn maar er ook een hoop kinderen zijn die mee lopen en doordat ze (vanwege de punerteit) met zichzelf in de knoei zitten 30 % ook daardoor gaat roken .

jah maar dan heb ik het over de kinderen die niet in de problemen zitten!!

alhowel ik het dan het nut er nog niet in zie;.. ik heb problemen ..ga roken.. voel me stoer..en problemen zijn over? okee je voelt je even stoer maar dat is het Ja

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:06

Ilzjuh schreef:
Nou ik weet één ding, op het moment ben ik beslist níet rustiger dan toen ik nog rookte. Maar dat is voor mij absoluut geen reden om weer te beginnen. Lachen

Waarschijnlijk omdat je nog aan het afkicken bent? Of is het allang geleden?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:06

_Charlotte_ schreef:
de meeste mensen die roken of beginnen met roken zijn als ze rond de 15 zijn ofzo dus tieners.. als je rond de 12/18 bent en je dan gaat roken dan vindt ik je ZIELIG echt zielig gewoon!!!

waarom? die mensen roken om mee te doen en om stoer ted oen.. je kunt wel zeggen dat het niet zo is maarh et is wel zo`!!

Ik voel me absoluut niet aangesproken hoor, en eerlijk gezegd zal het me de welbekende worst wezen of jij mij zielig vind of niet. Clown Maar vind je niet dat je iedereen nu een béétje over één kam scheert? Ach gut

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:07

Sim0ne schreef:
Waarschijnlijk omdat je nog aan het afkicken bent? Of is het allang geleden?

Dat zal het wel zijn. Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:08

Ilzjuh schreef:
Ik voel me absoluut niet aangesproken hoor, en eerlijk gezegd zal het me de welbekende worst wezen of jij mij zielig vind of niet. Clown Maar vind je niet dat je iedereen nu een béétje over één kam scheert? Ach gut

Tja, ik denk dat dat wel meevalt... Tenzij je me een 'goede reden' kunt geven om te gaan roken... En dat lijkt me erg onwaarschijnlijk...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:08

Goede omschrijving?Nou niet echt,een gedraaide sigaret zit geen filtertje aan.En we hebben de rook niet nodig in onze longen maar de nicotine en de teer.Zie je wel,jullie snappen er nix van.Kan ook niet als je zelf niet rookt.Begin er maar ook nooit aan,dan ben je een wijs mens.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:10

gohya schreef:
Goede omschrijving?Nou niet echt,een gedraaide sigaret zit geen filtertje aan.En we hebben de rook niet nodig in onze longen maar de nicotine en de teer.Zie je wel,jullie snappen er nix van.Kan ook niet als je zelf niet rookt.Begin er maar ook nooit aan,dan ben je een wijs mens.

haha, mijn hersenen zijn in ieder geval niet wazig en week geworden door de verslavende stoffen Tong uitsteken (PS: na een punt en een komma moet ook gewoon een spatie)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:11

Sim0ne schreef:
Tja, ik denk dat dat wel meevalt... Tenzij je me een 'goede reden' kunt geven om te gaan roken... En dat lijkt me erg onwaarschijnlijk...

Nee absoluut niet, er zijn namelijk geen redenen die goed genoeg zijn om te gaan roken. Lachen Maar ik vind wél dat ze alles en iedereen over één kam scheert, want ik heb mezelf absoluut nóóit stoer gevoeld door te roken. Clown Vind er ook niks stoers aan eigenlijk. Maar ik weet ook al niet meer waarom ik begonnen zijn, het zal niet zijn geweest omdat ik me dan stoer voelde en ook niet om mee te doen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:12

_Charlotte_ schreef:
doom schreef:
Je vergeet namelijk dat 70 % het wel doet voor het stoer zijn maar er ook een hoop kinderen zijn die mee lopen en doordat ze (vanwege de punerteit) met zichzelf in de knoei zitten 30 % ook daardoor gaat roken .

jah maar dan heb ik het over de kinderen die niet in de problemen zitten!!

alhowel ik het dan het nut er nog niet in zie;.. ik heb problemen ..ga roken.. voel me stoer..en problemen zijn over? okee je voelt je even stoer maar dat is het Ja

Tja een hoop kinderen die met zichzelf hun lichaam etc etc in de knoei zitten .
Gaan het verkeerde pad op ! en in dat verkeerde pad zitten vaak jongeren die roken voor het stoer zijn. Slapen dus tja als jij daar al niet als je zelf binnen komt vallen vanwege de puberteit kan ik ebst begrijpen dat je je misschien aan dat roken gaat wagen en hierdoor een verslaving langzaam aan maakt dus tja om die mensen ook zielig te noemen nee dat vind ik niet zulke mensen zijn zich zelf gewoon even niet meer

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:14

Sim0ne schreef:
gohya schreef:

haha, mijn hersenen zijn in ieder geval niet wazig en week geworden door de verslavende stoffen Tong uitsteken (PS: na een punt en een komma moet ook gewoon een spatie)

zeg laten we het even leuk houden en elkaar respecteren of je nou rookt of niet Boos!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:15

"Sim0ne" Jij weet dus duidelijk niet wat de hersens met roken te maken hebben?Het is bewezen dat de nicotine goed is voor je hersens!Dus als ik jou zo hoor,word het toch tijd dat je wat nicotine neemt.Nicotine is slecht voor je longen niet voor je hersens.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:15

gohya schreef:
Dus als ik jou zo hoor,word het toch tijd dat je wat nicotine neemt.

Hahaha. Sorry, maar dat vond ik best even grappig. Koe