Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamorka schreef:Waarom mag de ouder wel slaan en het kind niet.
- omdat de ouder bepaalt wat er gebeuren moet
- dit weer omdat de ouder het beter weet en het kind de consequenties van de acties niet overziet
- ouder - kind relatie nu eenmaal niet gelijkwaardig is, moet je ook niet naar streven want dat is onzinnig; het kind is niet de wijste, dat is de vader of de moeder.
Kinderen zijn onderling WEL gelijkwaardig. DAarom mogen ze elkaar niet slaan. Ik denk dat kinderen dat heus wel aanvoelen, als de verhoudingen in een gezin tenminste duidelijk zijn.
Nadya schreef:Kafue, wat ik al zei; een kind leert door herhaling. Dus als jij na een tweede keer al slaat, tja......
runningkawa schreef:jij laat ze dus verongelukken...want nog een keer zoiets gevraalijks uitproberen hoort bij de leeftijd?
Nadya schreef:Kafue, wat ik al zei; een kind leert door herhaling. Dus als jij na een tweede keer al slaat, tja......
runningkawa schreef:En waar zou een kind dat bijv in het voorbeeld van Kafue zich niet sociaal ontwikkelen?
Want dat suggereer je nu dus?
Dat staat er gewoon los van, heb je geen psychologie voor nodig hoor
Nadya schreef:runningkawa schreef:jij laat ze dus verongelukken...want nog een keer zoiets gevraalijks uitproberen hoort bij de leeftijd?
Lees mijn vorige post maar...... Ik heb het nooit zo ver laten komen.
Nadya schreef:runningkawa schreef:En waar zou een kind dat bijv in het voorbeeld van Kafue zich niet sociaal ontwikkelen?
Want dat suggereer je nu dus?
Dat staat er gewoon los van, heb je geen psychologie voor nodig hoor
Nee hoor, dat suggereer ik helemaal niet. Maar jij als ouder moet misschien je kind al voor zijn in zo'n gevaarlijke situatie.
Kafue schreef:Nadya wat zou jij dan doen, je kind die werkelijk niet inziet dat het traphek een gevaarlijke plek is om te spelen met vriendelijke woordjes er weg halen. Met de kans dat ze naar beneden rollen over een trap met plavuizen want dat hebben we hiero in duitsland op de trap liggen. Kans op letsel gebroken been nek noem maar op.
Sommige dingen vragen om een hardere aanpak. Mevrouw liet zich bijvoorbeeld altijs slaan door een speciaal kind in de kinderchreche. Nou toen heb ik haar geleerd als een ander kindje jou slaat dan sla je maar goed hard terug. Dat heeft ze gdaan en dat kind heeft haar nooit meer geslagen.
Het kind leert inderdaad door herhaling, maar daarmee suggereer je trouwens dat ik het traphek ook benut als speeltoestel.
Kafue schreef:Kinderen worden groot volwassen door ze telkens een beetje meer los te laten.
Kafue schreef:Wat zitten jouw kinderen dan in een klein hoekje met kogelvrij glas erom heen, en zonder speelgoed ofzo?