Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:03

Jij mag ook wel zeggen wat je ervan vindt. Lachen Maar met dit soort opmerkingen kan je veel mensen met chronische problemen kwetsen. En dat zou niet moeten hoeven.

Ook ik ben trouwens de gehele dag ingelogt geweest op Bokt. Daar de PC de gehele dag aanstaat. Maar dat betekent ook niet dat ik de gehele dag voor de PC zit en dat hebben misschien wel meer mensen. Als ik thuis bezig ben moet ik tussendoor steeds pauze houden dan is het lekker ontspannend om even te bokken met een kop Thee. Even aan wat anders denken als aan pijn. Denk dat juist daarom veel Chronische zieken daardoor vaak op Bokt zijn.

Bij de ARBO dienst zijn ze toch een beetje komisch. Mijn vader die al jaren WAO heeft door een zwaar ongeval. (Verbrijzelde knie, zo goed als blind, uitval van arm en hand, chronische maagzweer enz.)wilden ze weer aan het werk hebben. maar konden niks vinden. Mij wilde ze ook weer aan het werk hebben maar niemand wilde me hebben volgens hun. (Hadt toen binnen een week zelf een baan gevonden maar ja.) Die doen ook maar net dat wat hun uitkomt. ben het met je eens dat inderdaad er veel mensen van profiteren en die maken het kapot voor de mensen die inderdaad wat hebben.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:34

Anya schreef:
Omdat veel chronisch zieken de discussie moe zijn. Zich niet altijd en eeuwig willen hoeven verdedigen.

Ik wil best mee discuseren, maar typen gaat langzaam en doet pijn, tegen de tijd dat ik mijn berichtje af heb zijn we alweer 2 pagina's verder Nagelbijten / Gniffelen

hopla schreef:
Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken.

Onzin , denk je nu echt dat het leuk is om alsmaar thuis te zitten? Je vrienden cariere ziet maken terwijl jij nieteens een simpel baantje kunt krijgen. Ik zit dagenlang alleen thuis. Zorgen voor paarden was lang een fijne bezigheid, ondanks dat het pijn deed. Had het gevoel toch nog iets nuttigs te kunnen doen. Maar dankzij die ziekte ben ik ook dat nu kwijt. Ik kan straks nieteens alleen voor mijn eigen pony zorgen, zal altijd hulp nodig hebben.
Denk je werkelijk dat mensen als ik niet wíllen werken? Ik heb van mijn 13e tot mijn 19e gewerkt, sindsdien geen baan meer kunnen krijgen, dat is al bijna 4 jaar, en het gemis naar een echte baan wordt alleen maar groter. Terwijl het lichamlijk juist steeds moeilijker wordt.

En het is ook echt niet zo dat ik mezelf heel zielig vind of zielig gevonden wil worden. Ik pas me aan voor zover dat kan, en zoals ik eerder al zei zorg ik zelf wel voor werk als niemand me een kans wil geven. Daar ben ik echt de enige niet in.
Zou alleen wel fijn zijn als er iets meer begrip was voor chronisch zieken. Want dat is hier toch ver te zoeken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:51

hopla schreef:
Bokkers die in dit topic roepen dat ze zwak, ziek of miselijk zijn maar toch de hele dag aan het bokken zijn geweest, sorry, maar je bent dan in mijn ogen niet erg geloofwaardig.

Haha nu breekt mijn klomp.
Zeg ik van de week nog tegen een vriendin dat ik de laatste tijd zo weinig op bokt zit en schrijf, doe ik eindelijk eens gezellig mee, is het ook al niet goed Clown

Maar jij denkt dus dat bv ik de pc alleen aan heb om te bokken?
Grapjas. Kijk eens op de klok. Ik ben als een van de weinige nog aan het werk, als u dat zo persee wil weten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 01:00

Nogmaals @holly, Ik heb het over bokkers die niet werken maar wel de hele dag op bokt zitten of paarden kunnen rijden.
En nu ga ik te bed.
Ik moet morgen ook weer werken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:04

sorry hoor hopla maar ik vind je opmerking te erg voor woorden
ik werk dus NIET en ja STA HELE DAG INGELOGD OP BOKT en ja rijd soms zeklfs paard
(al dan niet door een ander gezadeld en al dan niet opgetild ..)
nodig je bij deze uit om een weekje te komen logeren .. misschien heel misschien
zie je dan dat het ene moment ik gezond lijk en oog
dan weer lijkbleek ff pauze al dan niet met een bakkie achter de computer of horizontaal op bed of op de bank lig
zou zeggen kom maar ! hulp is hier altijd welkom en geloof me door de achterstand van huishoudelijk en ander werk hoef je je echt niet te vervelen !

sommige hebben het over je kan niet voelen wat ik voel ..

okee ..iemand wel eens de griep gehad ? en dan bedoel ik dus echt DE griep en niet grieperig ..
die spierpijn heb ik dagelijks en weet je dat went !
dacht bij deze alles gehad te hebben maar nee er bestaat meer (weeen , lachtertje) continu spier en botpijn went .. zenuw beklemming denk je eindelijk tch wel alles gehad te hebben maar er bestaat botvlies ontsteking.. je grens verlegt zich steeds verder ..

door een bepaalde aandoening heb ik chronische vermoeidheid
toe kreeg ik (een ondertussen ook aangetoonde) aandoening erbij en weederom nog moeier ..hoort er bij moet kunnen
medicijnen met als standaard bijwerking..je raad het al vermoeidheid en zo nog x 2 ..maw we hebben een beetje last van vermoeidheid en aan de andere kant niet kunnne slapen , zelfs niet met pure morfine langer dan een paar uur

een heerlijk cirkeltje dus

en als ik dan door ff rijden al is het maar een ommetje stappen met mijn maatje
ff een dag pijn armer ben ..dan moeten we ook maar een hele dag kunnen werken

mijn computer staat de gehele dag aan
de hand en span diensten gebeuren de gehele dag en zelfs snachts
zo ook bokken en gmailen en noem maar op
maar denk je nu echt dat ik 20 uur per dag achter de computer zit te lezen en te typen ??
kom op man .. word eens wakker uit die roze droom ..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:05

En wat versta je precies onder werken?

Ik krijg (nog) niet betaald maar werk wel hard aan een toekomst voor mezelf. Dat ik tussendoor wat bokt lees of een berichtje type veranderd daar niets aan.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 01:10

nickyu schreef:
maar denk je nu echt dat ik 20 uur per dag achter de computer zit te lezen en te typen ??

Ik heb het ook niet over dat men de hele dag online is. Ik zou niet weten hoe ik dat nu de hele dag kan en zelfs zou willen controleren.
Maar er zijn bokkers die het presteren ondanks hun 'ziekte' de gehele dag door berichtjes achter te laten op bokt. En dan ook nog wat paarden rijden, lesgeven enz.
En die bedoel ik. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:14

hopla; wat vind jij chronisch ziek?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:17

Maar luister Hopla, als iemand zo nu en dan reageerd hier, wil dat nog niet zeggen dat de hele dag het scherm op bokt staat er niets anders meer word gedaan.

Jij kunt mij bv hier zien zitten, alsof ik mijn vingertje nergens anders heb dan op de verversknop.
Toch is dat niet zo. Tussen mijn vorige post en deze heb ik in een ander scherm zitten werken.
Nu zit ik hier en rook ik even een peukie.

Snap je wat ik bedoel? Soms lijkt iets anders dan dat het is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:24

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar toch denk ik dat in veel gevallen geldt 'waar een wil is, is een weg'. Niet zo kort door de bocht zoals ik het hier typ en ook niet zo kort door de bocht zoals TS stelt.

Helaas zie je vaak mensen die liever lui zijn dan moe, die moeten ze schoppen onder hun kont geven, maar om te bepalen hoe iemand zich voelt zijn wij niet aangenomen.

Het ligt er absoluut aan hoe erg je je hecht aan de opgedrukte stempel op je voorhoofd, ik denk persoonlijk dat mensen vaak meer kunnen dan ze zeggen. Wilskracht doet een hoop met een mens!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:25

hopla schreef:
nickyu schreef:

Ik heb het ook niet over dat men de hele dag online is. Ik zou niet weten hoe ik dat nu de hele dag kan en zelfs zou willen controleren.
Maar er zijn bokkers die het presteren ondanks hun 'ziekte' de gehele dag door berichtjes achter te laten op bokt. En dan ook nog wat paarden rijden, lesgeven enz.
En die bedoel ik. Knipoog

okee , in de herhaling ..
ik heb ehele dag bokt aan
geef over de gehele dag verspreid reacties
daarbij rijd ik af en toe paard
daarbij geef ik zelfs regelmatig les Clown
en de enz geld voor mij ook

dat ik zoals vd week geen les heb gegeven omdat ik mijn verjardag vierde dit weekend
en dus dagen er voor en erna daar rekening mee moet houden is 1 ding
dat ik die week er voor of met kruk of met mijn reet in het zand of op een stoel zat les te geven
doet er zeker niks toe ? dat ik nog gehaald en wer thuis gebracht moet worden omdat ik niet zo
mobiel ben en er niet kan komen is zeker punt 3 ..doet er zeker ook niet toe Haha!
dat ik ondanks bovenstaande nog wel eens op hun paarden stap om iets te laten zien
(zoals je hoeft niet sterk te zijn en ja je paard kan het) of afbel omdat ik die dag ipv 30 minuten 60 minuten bezig ben gewest om mijn bed uit te komen (en dan hebben we het dus niet over aankleden ..slechts LETTERLIJK het bed uit komen ) dat vergeten we ook maar ff .. toch ?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:27

Quellian schreef:
. Wilskracht doet een hoop met een mens!

ja doet een hele hoop .. geeft alleen mijn spieren nog steeds geen extra beweging
ook al zegt ik beweeg BEWEEG DAN GVD
en mijn concentratie geen extra boest ,,,

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:29

Nicky; jij werkt toch? De meeste mensen doen wat ze kunnen lijkt me.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:46

nee ik werk dus niet .. zit in de wao
heb zelfs een paar jaar geprobeerd daar niet in terecht te komen
maar ben ondertussen weer verder achteruit gegaan en er ook niet onderuit gekomen
kreeg een herkeuring op de dag dat er weer een uizaainging vastgesteld was
en dat is dan nog de bij zaak / bij ziekte niet degeen die mij het meest belemmerd
al denken mensen dat dat veel erger is of veel meer bellemerd in het dagelijkse leven
ook de reden van de afkeuring terwijl de artrites de artrose pees en spierreuma en oja hartje niet vergeten mij velen malen meer belemmerren in de dagelijkse beslommeringen
en zorgen of poging toe om de hernia en si en oedeem arm in ere te houden
niet te vergeten en te zorgen door voldoende beweging dat we er zo min mogelijk last van hebben

kromme wereld

doe wel hand en span diensten voor de zaak van mijn man
maar ook dat word steeds minder
hoofdzakelijk nog zo af en toe op bokt maar dat is ook wel de hoofdmoot , voor de rest niet veel meer
zou zeggen tel mijn reacties Haha!

buiten wat administratieve dingen en af en toe een op bokt reactie
af e toe een lesje al zie ik het als weer ff op weg helpen want vaste tijden en dagen
zijn er bij mij niet af te spreken .. doe ik dus niks "zinnigs"

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:51

Ach, wat is zinnig... Alsof ik het zo zinnig vind om 36 uur per week op kantoor te zitten Clown

Maar goed, ik denk dat iedereen voor zich prima kan bepalen wat hij/zij wel of niet kan. Ik zit ook met een hartkwaal (mag donderdag weer een kastje halen, jeuj), maar heb een fulltime baan en nog een bijbaantje van 7 uur per week (en dan nog 2 paarden die ik amper rij). Ik denk dat je gewoon moet uitgaan van het beste in de mens en ook ik geloof dat sommige mensen de kantjes eraf lopen.

Hier is het ook niet allemaal even leuk, ook niet altijd rozengeur en manenschijn, maar ik ben type 'als ik door m'n benen zak is het vroeg genoeg om me ziek te melden'. Als ik thuis ga zitten ga ik mezelf gek draaien, dus laat mij dan maar werken. Heb me ook nog nooit een dag ziekgemeld voor m'n hart, daar lever ik mijn vrije dagen op in.

Dus in bepaalde mate denk ik wel dat wilskracht héél belangrijk is. Je moet wel willen, anders kom je nergens.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:05

zoverre ben ik het met je eens
als je niet wilt komt het niet goed
maar wilskracht alleen is helaas ook niet genoeg

melde mij ook nooit ziek en ging door en door
tot dat ik idd vanaf de zaak linea recta door mog naar het ziekenhuis zonder langs af ((t)huis) te gaan

het doorgaan heeft er voor gezorgd dat ik nu nog minder kan dan "nodig"" was geweest ..

heb via een hele harde onomkeerbaare manier geleerd dat luisteren naar je eigenlijf slimmer is dan je baas niet willen belasten ,,

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 03:59

holly schreef:
De groep wel willen, maar niet weten hoe.
Een voorbeeld daarvan is, het hebben van een uitkering, die stopt zodra je gaat werken.
Wie betaald jou rekeningen dan, als je maar 8 uur per week aan inkomen hebt?
Ik zeg maar even wat he. Knipoog

Als je voor 8 uurtjes per week een baan kan vinden, dan is je toekomstige werkgever geheel verzekerd tegen jouw ziekte, door het uwv.
Gesteld dat je WA(jong) hebt dan.
Ook krijg je gewoon je uitkering, minus de verdiensten van werken.

IcePrincess schreef:
hopla schreef:
Want hoe langer je thuis bent hoe minder graag je gaat werken.

Onzin

Dat is geen onzin, dat is bewezen en de hele ziektewet/ reintegratie is hierop gebaseerd, om vooral alles zo snel mogelijk weer op de rails te krijgen.
Het is alleen niet het 'niet willen' werken, maar ook gewoon na een bepaalde tijd binding met je werk verliezen, schaamte voor je collega's, vanalles bijelkaar.

Ik zit thuis met een chronisch zieke partner en ik heb zelf ook een jaar in de ZW gezeten (overspannen, psychische problemen)

Ik ken dus alle voors, tegens, ins en outs.
Het is niet even samengevat in een zinnetje of oordeel, het is erg moeilijk.
Ikzelf kom uit een MKB/ horeca gezin en bij ons is het werken werken werken totdat je erbij neervalt.
Mijn vriend komt uit een 'ziekelijk' gezin met nog een chronisch ziek broertje thuis en daar is veel aandacht besteed aan ziektes.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het verschil is merkbaar, daar waar hij opgeeft ga ik door. Het vervelende is dat ik door mijn instelling/ houding niet snel begrip krijg voor dingen die ik heb of voel, en hij praat tegen iedereen die het maar horen wil over zijn gezondheid en hoe slecht het met hem gaat.
Het schijnt dat ziektes als chronische vermoeidheid erg samengaan met hoe er in het gezin tegen 'ziekte' aangekeken werd en het zelfbeeld van de persoon.

Ik heb een vrij heavy ongeluk gehad, vlak voordat ik besloten had weer een baan te zoeken na een jaar ziektewet (kon er nog wel bij) en hierdoor ben ik echt nog veel chaotischer en ongeconcentreerder dan dat ik ooit geweest ben. Soms komen er ook rare dingen uit mijn mond of gaat een bestelling langs me heen, raak ik belangrijke dingen kwijt of moet ik 10x een factuur controleren en nog is het fout.
Dat is best lastig Ja gelukkig werk ik bij mijn pa, dat heb ik zo besloten omdat ik wist dat ik niet (meer?) kon functioneren in de hectische wereld van kantoor. Plus dat je na een jaar zw gewoon niet echt makkelijk aan een baan komt.
Ik heb gemerkt dat dingen mij gewoon meer moeite kost dan andere mensen. Ik heb dus het geluk dat ik in een 'veilige' omgeving aan de slag kon. Sinds mijn pa zelf aan de hartbewaking heeft gelegen is hij wel wat milder en bestaat het gelukkig niet meer alleen uit werken werken werken Lachen

Eerlijk gezegd heb ik het er soms best moeilijk mee dat mijn vriend de hele dag zit te computeren en ik ook nog eens kan koken, het huishouden doen en voor 2 paarden en katten kan zorgen. Dan denk ik: DOE IETS!! Ga naar buiten, had je maar interesse in paarden, dan was je er tenminste uit!
Ik sleep hem soms gewoon mee met een rotsmoes.

Want het is wel zo dat voor veel mensen een paard of hond echt een goede reden is om buiten te komen en 'iets leuks' ofzo te gaan doen, om op de been te blijven (voor mij iig wel) en een stukje verantwoordelijkheid op te pakken.

Ik heb wel gemerkt, dat door het alleen maar thuiszitten, je afglijdt in een gevoel van ergere lamlendigheid dan dat je een ritme opbouwt, een enkele verplichting aangaat (desnoods vrijwilligerswerk) en probeert dingen te ondernemen.
Anderzijds kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om een baan te vinden die aansluit bij je lichamelijke/ geestelijke gesteldheid, want mijn vriend kan de ene dag goed zijn en de andere dag alleen maar slapen, hier kan je als baas niet echt op bouwen.

Maar dan zou ik, hoe lastig of moeilijk het ook is, uiteindelijk toch ervoor kiezen om een parttime baan te zoeken (al is het maar oproepkracht) of proberen een studie op te pakken (jaa ik weet het, zw is geen vetpot, integendeel) of op een andere manier kijken hoe ik toch mijn toekomst in kan vullen.
Fotografie, paardentrainingen, een webshop, honden uitlaten voor vrienden, etc.
Desnoods start ik zelf iets op, als je in de ww of zw zit, kan het UWV (flutorganisatie verder, maargoed) je op weg helpen hiermee.

De eerste stap is namelijk wat mij betreft het accepteren dat je het hebt en vanuit daar kijken naar wat de mogelijkheden zijn.
Mijn vriend kan erg moeilijk voor zichzelf accepteren dat zijn lichaam niet mee wil werken en daardoor raakt hij gefrustreerd, heeft hij een gevoel van falen en raakt hij gedemotiveerd.
Ook in dit topic zie ik soms alleen maar 'ik kan dit niet, ik kan dat niet' voorbij komen, terwijl je beter kan kijken naar wat je wél kan en ook waarderen wat je wel kan.
Want ik vind, dat als je alleen maar denkt aan wat je allemaal niet kan en hoe slecht je je elke keer voelt, je hierdoor alleen maar meer in een neerwaartse spiraal terecht komt en op een gegeven moment wordt je dus bevestigd in je eigen 'falen': ik heb vandaag geen zak gedaan, zie je wel ik ben mislukt, pffff wat heb ik het rot, ik voel me slecht.

Ik kan wel vrij kwaad worden als bepaalde mensen lachend in de zw zitten en ze geld genoeg bijverdienen met zware klussen, maar als ze moeten werken, oh oh dan is de rug kapot. Als ik uit mijn raam kijk, kan ik ze met mijn neus aanwijzen over wie ik het heb nu.

En dat mijn vriend met pfeiffer (hij kon nieteens zelf praten van de keelpijn) en midden in de onderzoeken naar zijn vermoeidheid doodleuk te horen krijgt: ga vanaf volgende week maar weer aan het werk!
Hij heeft een half jaar geen geld gehad van het uwv, rechtszaak aangespannen en gewonnen, maar je zal het maar moeten hee, een gezin onderhouden hiervan en doodleuk geen geld krijgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:15

Ik moet vrijdag naar het uvw nou ben benieuwd,ben net wakker en heb nu al het gevoel de 4 daagse te hebben gelopen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:33

Quellian schreef:
Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar toch denk ik dat in veel gevallen geldt 'waar een wil is, is een weg'. Niet zo kort door de bocht zoals ik het hier typ en ook niet zo kort door de bocht zoals TS stelt.

Helaas zie je vaak mensen die liever lui zijn dan moe, die moeten ze schoppen onder hun kont geven, maar om te bepalen hoe iemand zich voelt zijn wij niet aangenomen.

Het ligt er absoluut aan hoe erg je je hecht aan de opgedrukte stempel op je voorhoofd, ik denk persoonlijk dat mensen vaak meer kunnen dan ze zeggen. Wilskracht doet een hoop met een mens!

dit wat jij hierboven tikt, is dus precies wat ik al página's lang probeer te vertellen....
dat wilskracht en doorzettingsvermogen vaak ook ontzettend belangrijk is...

daarbij komt dat wanneer mensen zich hier wat minder aangesproken voelen en niet elke opmerking die er hier gescheven wordt op zichzelf betrekken, ze het voor zichzelf ook een stuk makkelijker maken...

niet elke opmerking is voor iemand persoonlijk bedoeld, als jij bv wel werkt en er wordt iets geschreven over niet werken, dan hoef je je door die reactie dus ook niet aangesproken te voelen, want hij slaat niet op jouw situatie...

verder lees ik her en der wat opmerkingen als: 'wij' (als in wij: chronisch zieken), dan denk ik: praat voor jezelf en niet voor een groep. ook in val onder de chronisch zieken, maar heb een totaal andere mening.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:37

Ik ben iemand die altijd door gaat en nooit de ziektewet in duikt, ondanks mijn ongemakken.Maar nu liep ik vast en kon niet anders,ik wil dol graag weer aan de slag maar dat gaat nu niet.Er zijn inderdaad mensen die wel wat kunnen werken maar denken dat niet aan te kunnen,werken kan je ook positieve energie opleveren.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:08

Quellian schreef:

Wilskracht doet zeer zeker een hoop met een mens en in mijn geval vergiftigt het me.
Ik draai de helft van de dag op adrenaline omdat ik voor mezelf een heel veeleisend persoontje ben.

Ik heb heel erg weinig energie en dat komt omdat de signalen die mijn hersenen binnekomen een omweg moeten nemen en niet rechtstreeks naar het juiste gebied gaan. Dat vreet energie.

Het accepteren dat er een stempeltje op je voorhoofd gedrukt wordt is al een behoorlijke slag die je moet leveren want je wilt dat stempeltje niet. Je hebt er niet om gevraagd en vertikt het ook gewoon om het zomaar te laten plaatsen.

Er wordt hier ook heel vaak gezegd dat chronisch zieken die niet kunnen werken wel 1 of meerdere paarden rijden. Doe ik ook en dat is bijna iedere dag weer een hele opgave. Het vreet aan het weinige aan energie dat ik heb maar het bezorgt me wel "aktieve ontspanning" zoals mijn neuropsycholoog dat noemt.
Voor chronisch zieken is dat plezier ook zo vreselijk belangrijk want gezonde mensen, gaan jullie eens bij jezelf na, als je nooit plezier zou kunnen of mogen hebben, waar leef je dan nog voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:52

misgegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:03

hopla schreef:
Nogmaals @holly, Ik heb het over bokkers die niet werken maar wel de hele dag op bokt zitten of paarden kunnen rijden.
En nu ga ik te bed.
Ik moet morgen ook weer werken.

Zoals ik nu dus
Van mijn 18 tot mijn 33 ben ik al ziek....en al die tijd gewerkt en gewerkt.
Heb altijd gevochten tegen mijn lijf (tegen beter weten in)
Zware koorts daardoor...wekelijks hoofdpijn...uitputtend geveol in mijn hele lijf...
Maar dit jaar heb ik gezegt...ik ben dat vechten beu! Mijn lichaam zegt niet voor niets het gaat niet.
Mijn lichaam kan niet voor niets steeds minder en minder.
Ik zit nu dus in de ziekte wet...en ik merk dat met hele kleine beetjes mijn lijf weer meer kan.
Dan heb ik het over de gewone huishoudelijke taken...weet je, ik snap nu zelf niet hoe ik dat al die jaren bij het werk erbij heb kunnen doen...snap echt mezelf niet...jee wat heb ik mezelf weg gecijfert....me kapot gemaakt.
Ik hoop dat ik de kans krijg van het UWV om verder op te mogen bouwen, zodat ik dadelijk weer kan gaan werken...want weet je Hopla...de hele dag thuis zitten is geen zak aan...
Het is geen vakantie...nee het is noodgedwongen omdat je lichaam niet meer kan....

Ja ik bok...daar concentreer ik me niet op..vertik ook omdat wel te doen...daardoor de vele type fouten...helaas. Ga ik me wel op de tekst concentreren hou ik het niet langer vol dan een half uurtje...dat vertik ik dus...

Ja ik rij paard...heb zondag Zanda gereden..jaja een kwartier lang...voel dat nu nog in mijn lijf..uitgeput, alsof ik een marathon heb gelopen...
En ik hobbel soms nog op Kawa
Voornamelijk in stap. goed voor Kawa met zijn artrose...en goed voor mij...mdaar dat stukje zeg ik er normaal nooit achteraan...
Wandelen kan ik bijna niet...toch ben ik iemand die erg graag buiten is, in de natuur.
Samen met Kawa stappen kan ik dat..lekker eruit...energie opladen....wat ik al zo hard nodig heb.

Ik hoop dat jij een keer flink pfeiffer krijgt en ik hoop ook dat je er compleet van geneest...
Maar terwijl jij die pfeiffer hebt, hoop ik dat je aan mij denkt....ik heb dat gevoel nu al 15 jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:14

Ik kan mij voorstellen dat chronisch zieken wel elke dag een paard rijden, maar meerderen?? Rijden en rijden is ook iets. Is het elke dag fanatiek dressuur? Of stappen jullie ook wel eens omdat het die dag gewoon te veel voor je is en ga je een uurtje alleen stappen met los teugeltje. Dan moet je natuurlijk wel bossen hebben. Of juist alleen maar longeren omdat rijden te intensief is die dag?

Ben ik wel benieuwd. Want ik heb wel off dagen dat ik echt niet moet gaan rijden hoor. In het verleden ging het veel minder dan nu en dan was ik na 20 minuten afgeknoedeld en kon bijna niet van mijn paard komen.

Als ik ga rijden met weinig energie, lijdt het huishouden er onder. Bloos Ik vind dat vervelend, maar gelukkig accepteert echtgenoot dat.

Naar mijn paard gaan is sowieso ontspanning, hoef ik niet voor te rijden.

Het niet werken is voornamelijk een buffer voor de dagen dat alles heel zwaar is en je als fit mens die dag moet opstaan en binnen moet komen op je werk. Dat is een opgave die je niet elke dag kan waarmaken.

Ergens las ik suggesties. Zoals telefonische enquettes e.d. Maar daar kan je niet van bestaan en daar moet je maar aan kunnen komen, zijn leuke schoolverlaters en studenten baantjes, ouderen nemen ze daar niet voor aan, en zul je ongeveer 4 euro per uur aan overhouden. Heb ooitop zo een baantje gesolliciteerd. Alles verdiende mega, dure leasebakken en wij gingen voor 4 euro aan de bak, geen arbeidsvoorwaarden gewoon simpel contractje. Er is ook nog zo iets als principe.

De meesten banen zijn voor de jonkies, lekker goedkoop, leuk jong fris koppie, daar wordt je niet eens voor uitgenodigd als oudere, dus dan ga je maar met je gezicht achter de telefoon zitten, is een leuke dogma.

Hele dagen op bokt is makkelijk hoor. Er is soms wel een topic, zoals deze dat je gedurende de dag wat kan posten. Mag je niks meer dan? Ik zie bokkers die overdag werken en heel de dag posten, soms fanatiek in een topic heen en weer posten met ellenlange berichten, dat vind ik knap. Ik wil ook zo een baan, een baan waar je uberhaupt internet open mag hebben heel de dag Clown , zal ook wel beter verdienen dan die 4 euro. Ik heb banen gehad waar ik mij letterlijk kapot gewerkt heb, wc gang was nog te veel gevraagd, was geen tijd voor, altijd kosteloos overwerken, elke dag weer opnieuw!!! Een keertje bokt open en het was waarschijnlijk exit voor mij geworden. De andere kant van de medaille....

Edit: ik heb die rijke vent getrouwd, Clown Clown , hoef daardoor niet te werken.., heb geen uitkering, maar weet heel goed dat ik niet in staat ben meer te werken zoals ik heb gedaan, dus weet wel wat mensen doormaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:19

Nicolletje, mensen die in de ZW zware klussen aan het doen zijn, die moet je gewoon aangeven. Klinkt klikspaan, maar die verpesten het voor de goeden.