Het BEZUINIG-Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Re: Het BEZUINIG-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:10

Phoe, ik denk dat ik toch een andere kapper moet zoeken. Was een paar weken geleden geweest en 80 euro lichter Bloos! (wassen, knippen, 2 kleuren highlights). Ik ga hooguit 2 x per jaar naar de kapper, dus zo'n drama is dat nou ook weer niet, maar als het goedkoper kan...

Wat ook veel scheelt is bijvoorbeeld kwasten voor vet en teer bij een goedkope bouwmarkt te kopen, vaak heb je van die euro bak aanbiedingen dan heb je er 3 voor een euro. Terwijl je bij de paardenwinkel voor 1 kwast 3 euro betaald Scheve mond
Voor een hoevenborstel koop ik gewoon zo'n schrob borstel bij de supermarkt voor 0,80 cent...
Voor witte benen - zilvershampoo of biotex
etc etc

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:18

Soms heb ik wel eens iets een paar uur aangehad, maar is het niet echt vies.
Te schoon om te wassen, maar wil het toch ook weer niet zo weer aantrekken.
Oplossing: alleen spoelen met wasverzachter. Duurt 10 minuten, scheel stroom en wasmiddel en ruikt gewoon weer lekker fris.
Natuurlijk het voordeligst als je meer van dat soort spullen bij elkaar doet.

Ook de was opsparen en geen 'halve' wasjes draaien scheelt al een hoop. Maar ook ik weet dat dat helaas niet altijd lukt Knipoog

Zelfde met de droger, ik had twee handoeken wat sokken en een theedoek. Manlief wou dat in de droger gooien en ik heb het lekker opgehangen, zonde stroom! Nu doet manlief dat ook Lachen vond ie toch goed bedacht en stond er nooit zo bij stil dat dat ook stroom (lees geld) kost Tong uitsteken

Ik heb ook een tijd gehad dat we veel eten weggooiden wat gewoon overdatum was geraakt Bloos die boodschappen deed in 1x per week en soms had ik dan helemaal geen trek in wat ik had gehaald (vaak vlees enzo).
Ik weet nu welke spullen dat zijn, en die haal ik ook alleen pas als ik weet dat ik het die avond ga eten Pling
dit werkt prima, heb nu zelden nog iets wat ik weggooi.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:25

@malibu: je kan die kleding ook even voor een open raam hangen, dan luchten ze ook erg goed.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:27

Precies, het is niet altijd voordeliger om maar 1x per week boodschappen te doen. De basisdingen halen wij 1x per week (brood, kaas, vleeswaren, schoonmaakmiddelen) en om de paar dagen halen we vlees en groenten (e.d.).

Overigens kun je je wasmachine en droger beter niet overladen, dan wordt de was minder schoon en duurt het langer voor ze goed droog is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:49

Op vakantie gaan hoeft niet duur te zijn; doe aan huizenruil!

www.huizenruil.com

ik woon aan de kust en zou graag in de vakantie ruilen met iemand die aan de veluwe woont, paarden ook mee, die kunnen bij onze boer ook terecht

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:51

Ik moet er niet aan denken, dat er vreemde mensen in mijn nest slapen, in mijn huis koken, douchen enzovoort. Wat als het enorme ransbakken zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:15

Ik ken wat mensen die dit gedaan hebben en er zeer positief over waren Ja

Nog een tip: koop geen dure antikalkproducten voor je badkamer maar kuis met warme azijn uit de Aldi Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:32

Ik gebruik tasjes die ik meekrijg in de winkels later weer als afvalzakje, scheelt weer vuilniszakken...

Ook sprokkelen we her en der gratis kachelhout (bij vrienden/kennissen) bij elkaar en stoken lekker onze houtkachel, scheelt ook weer stookkosten en is super knus zo bij t kacheltje Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:12

automatisch geld sparen en daar vanaf blijven.. BIj ons werkt het heel goed, dan hebben we bijv minder in de maand om uit te geven en hebben we ineens niet zoveel boodschappen nodig. Dan komen we met de helft toe.. Vreemd maar waar Clown

Ik denk dat als ik die links aan klik ik jou geld oplever Knipoog

Deze maand gaan we eens kijken wat het kost om bij de Lidl in de buurt boodschappen te doen. Ze hebben best veel daar, alleen ben ik altijd huiverig wat eten betreft. Daarbij nodigt de winkel je ook niet uit. Liever dan mn vertrouwde appie, maar toch eens proberen om te zien of het scheelt.Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:24

ik heb van de week ook weer 25 euro laten uitbetalen door een betaalsite Knipoog
het werkt echt,alleen somige niet zo snel Tong uitsteken

maar ben er lid van een stuk of 15 a 20 dus tja gaat wel lekker Clown
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 10-11-07 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:48

Heb geprobeert me door het topic heen te lezen is niet gelukt dus mischien zijn deze tips al gegeven maar hier dan nog en keer.
Let op de acties bij het kruidvat of de trekpleister hebben vaak twee actieproducten en dan krijg je waspoeder of shampoo gratis.Ik kijk altijd wat ik vaak gebruik en ga dat dan halen.Zo was ik al een jaar lang gratis.
Let op de collectieve kortingen bij je werkgever zoals verzekeringen.
Heb je kennissen/familie werken in een bepaald vakgebied kijk dan of die bepaalde spullen met korting kunnen kopen.(Oom en neef in de bouw man in de elektronica)

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:55

rebeltje schreef:
automatisch geld sparen en daar vanaf blijven.. BIj ons werkt het heel goed, dan hebben we bijv minder in de maand om uit te geven en hebben we ineens niet zoveel boodschappen nodig. Dan komen we met de helft toe.. Vreemd maar waar Clown

Ik denk dat als ik die links aan klik ik jou geld oplever Knipoog

Deze maand gaan we eens kijken wat het kost om bij de Lidl in de buurt boodschappen te doen. Ze hebben best veel daar, alleen ben ik altijd huiverig wat eten betreft. Daarbij nodigt de winkel je ook niet uit. Liever dan mn vertrouwde appie, maar toch eens proberen om te zien of het scheelt.Lachen

Ja, sluikreclame Bloos

Btw. Wij doen EN bij AH boodschappen EN bij Lidl.
Sommige dingen zijn er goed, maar sommige wat minder. Lachen

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:00

Let goed op de prizen de lidll is niet met alles goedkopen soms is het huismerk van AH goedkoper.Let ook op de prijzen bij verschillende liddl's vraag me niet hoe het kan maar daar wil nog wel ens verschil in zitten Verward

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:25

Voor een verjaardag of lekkere nootjes, chippies e.d. kun je best bij de Lidl of aldi halen. Dagelijkse boodschappen (verse groente e.d.) haal ik bij AH, maar liga's voor op werk, fruit, nootjes, frisdrank haal ik bij de Aldi. Je lacht je kapot als je aan de kassa staat!

Het vlees vind ik ook erg lekker daar trouwens. Jammer dat ze niet zo veel assorti hebben.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:52

Chips bij de Lidl is niet te eten Gaaaap nouja alleen de tortilla chips..de rest niet Knipoog

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 08:22

meteen mee eens roosje chips Misselijk maar die dip met tortilla chips heerlijk.
De kip gordon bleu uit de vriezer is ook heerlijk en zeker niet duur kan het ze hier elke dag geven

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:40

De pizza's zijn bij de Lidl ook goed!
Vooral die Tonno.

Maar bijv. ijskoffie, uit mn hoofd 89 cent is goedkoper en lekkerder dan bij de AH.
Vindt ik Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:41

IJskoffie koop ik sowieso niet in bezuinigperiodes, véél te duur. Maar als ik het eens haal als traktatie voor mezelf, is de Lidl inderdaad goedkoper. Wel jammer dat die voor mij toch 15 km verderop zit en dat het dus alleen de moeite is om daarheen te gaan als ik echt veel moet hebben.

Wat ik zelf wel atlijd groot insla daar is pesto. Kost daar één euro tegenovero 2,30 in de supermarkt hier op het dorp.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:20

Misschien een tip voor mensen met kleine kids....

als men de kleine 1 dag in de week op de kinderopvang heeft zitten, en de kleine bereikt zijn 2de levensjaar (waardoor de peuterschool in aanmerking komt). Is het financieel beter om het kind 2 dagen in de kinderopvang te zetten ipv 1 dag kinderopvang en 2 ochtenden van 3 uur op de peuterschool.

In mijn geval met de kinderopvangtoeslag kost het mij voor 2 dagen kinderopvang netto circa 85 euro. Maar als de kleine 1 dag kinderopvang en peuterschool kost mij dat 34 euro + 75 euro (peuterschool) = dus 109 euro. en dus 24 euro per maand duurder....

Ook gezien het feit dat de peuterschool hier maar een houten keet is. |En de kinderopvang super netjes verzorgd enzo. Plus de kids krijgen te eten en waar nodig slapen ze nog

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:25

Plus heb ik hierdoor 1 dag meer kunnen gaan werken. En dat scheelt ook dan weer bijna 300 euro per maand netto. Minus de extra kosten kinderopvang hou ik circa 230 euro per maand netto over. Dat is mooi meegenomen toch?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:47

ik weet niet of hij al genoemd is maar op nibud.nl kan/kon je een gratis agenda 2008 kopen daar staan ook allemaal tips in.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:52

Nimue schreef:
IJskoffie koop ik sowieso niet in bezuinigperiodes, véél te duur. Maar als ik het eens haal als traktatie voor mezelf, is de Lidl inderdaad goedkoper. Wel jammer dat die voor mij toch 15 km verderop zit en dat het dus alleen de moeite is om daarheen te gaan als ik echt veel moet hebben.

Wat ik zelf wel atlijd groot insla daar is pesto. Kost daar één euro tegenovero 2,30 in de supermarkt hier op het dorp.

Nee idd. Zo bedoel ik het ook niet.
Het is meer een "extraatje". Niet iets primairs Lachen

Bij ons zitten er zelfs 2. Eerst moeste we "helemaal" naar Nunspeet

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:19

Lucky you! Ik heb een tijdje alles bij de Lidl kunnen halen omdat ik toch één keer in de week daar vlakbij moest zijn, maar nu moet ik er echt speciaal voor gaan rijden. Ik eindig toch vaak bij de supermarkt hier in het dorp, en dat is echt een rib uit je lijf elke keer. Ze hebben wel elke week 20 soorten vlees enorm in de aanbieding, maar ja, dat eet ik eigenlijk nauwelijks. Ik heb het idee dat juist door al die rare acties de gewone boodschappen veel duurder uitvallen dan ze zouden hoeven zijn.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:21

mm ik heb ook zo'n geluk. Op 2 a 3km rondom mijn huis liggen 2 aldi's, 1 lidl, plus, super, en AH.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:25

roosje84 schreef:
Chips bij de Lidl is niet te eten Gaaaap nouja alleen de tortilla chips..de rest niet Knipoog

De pindaknabbels van de Lidl zijn anders ook bijzonder goed te knagen hoor! Haha!