Speelgoed van vroeger:D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Speelgoed van vroeger:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:16

ohja die speentjes enzo die waren grappig
en die knijpbeestjes aan een touw, die had ik inderdaad ook !

*vraag me ineens af waar die gebleven zijn :D

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 10:22

highwaykind schreef:
Ook hier plakhandjes (afwassen en hij doet het weer), smurfensnot, lijmballetjes (!), origami en ook de term troeliewoelie komt me bekend voor maar ik zou niet meer weten wat dat is.
En een Poppel, en een shuttel (die na een tijdje verboden waren omdat je ze niet op je oog moest zetten).
Die wormpjes aan een touwtje die je kunstjes kon laten doen vond ik altijd heel stom, heb ik nooit gehad dus.

Loloballen met een springtouw, met 2 springtouwen op het schoolplein, elastieken, in een lange rij met klasgenoten een of ander liedje zingen (en op het eind moest je je schoen zo ver mogelijk het plein over 'uitschoppen' bij de zin "Jantje schopt zijn schoentjes naar de maan")
En handstand overslag over een skippybal heen.

Krimpy dinky in de oven (laaste terug gevonden, werkt nog prima)

En ik heb een poos geleden op Ebay een paar bakjes Silly Putty gekocht (warmte gevoelig, veranderd van kleur dan, en een paar met glitter. Leuk als alternatief stressballetje )

Jammer dat je niet weet hoe dat pianootje heet SusanH

Was die shuttel zo'n halve rubberen schijf die je moest ombuigen en op de grond moest gooien.
Ik was niet zo creatief om ze op mijn oog te zetten :+
Die dingen waren echt gaaf,toen het een hype was zag je ze overal op het schoolplein!
Volgens mij noemden wij ze ploppers schiet me ineens te binnen.

Troeliewoelies heb ik ook gehad ja!
Die waren zo schattig.....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:25

maartje_h schreef:
ik had vroeger zo`n bal met een elastiek eraan en dat elastiek deed je dan om je been en dan moest je draaien met je been en met je andere been over die bal heen springen
herkennen jullie dat?
beetje rare beschrijving maar goed

daar heb ik mijn enkelbanden als zevenjarige mee gescheurd
behoorlijk pijnlijk

Ja die bal die ken ik wel, die hebben het neefje en het nichtje van mijn vriend :P Alleen lukt het ze niet, laatst zelf geprobeerd maar het lukte mij ook niet :+

Hahah en Furby's dan!? Als ze al niet genoemd zijn.. Die had ik iig vroeger, een kleine en een grote :) Je moest ze volgensmij eten geven en in slaap brengen als ik het goed heb.