Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zoetiej

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:28

Heb net even het hele topic door gelezen, krijg ik toch wel de kriebels van Bloos Er is ook een topic over een oud huis, dat nu als school dient. Maar eerst een ziekenhuis is geweest, en veel mensen zien er geesten. Ik weet niet precies welk topic, zal het wel even opzoeken.

Maar verbeelding is ook een probleem. Bijv. bij die foto. Omdat je denkt dat er iets met geesten is ga je in elk vlekje geesten zien. Dat is dus ook in dat topic over dat huis, iets achter het raam. Waarschijnlijk een gordijn, maar veel mensen gaan daar een geest in zien.

Gelukkig is het s'ochtends, hopelijk kan ik vanavond nog slapen Vork

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:52

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:58

Op de school ( kostschool, dus veel kinderen blijven er slapen en wonen hier) waar ik nu werk spookt het ook, en niet zo'n klein beetje ook

het gaat om dit victoriaanse landhuis

engste verhaal tot nu toe?
Dit gebouw is in de oorlog 60 jaar geleden gebruikt als ziekenhuis, en er zijn natuurlijk redelijk veel mensen overleden binnen het gebouw. Hierna is het een brandweerkazerne geweest ( ook altijd goed voor rondwarende geesten) en nu dus als school.
zo'n 4 jaar geleden kwam er een nieuwe leerling op school, en die was na een dag compleet hysterisch, wilde niet meer naar school. meisje was autistisch en een jaar of 9 denk ik. na verschillende malen proberen haar de school in te krijgen zijn ze een gesprek aan gegaan met haar en wat bleek?
Ze vond het veel te druk, vooral in de gangen en de slaapkamers.
ze zag continue mensen in witte pakjes rondlopen en bedden voorduwend en ook mensen met infuus standaarden rondlopen.
het enge was, dit meisje wist NIET dat dit ooit een ziekenhuis is geweest.
Ze zit nog steeds op school en weet nog steeds niet dat wat ze zag geesten zijn van het ziekenhuis ( de slaapkamers en gangen waren de zalen en tussen liggende gangen vroeger) maar ze ziet ze nog regelmatig en meld dit af en toe als ze het 'te druk' vind worden.
Het personeel vind het allemaal doodeng als ze weer iets ziet, maar we vertellen het meisje steeds dat het herinneringen van vroeger zijn, en dit accepteert ze nog steeds.

2 weken geleden heeft een medewerker hier nog een gedaante zien rondzweven/lopen. deze gang staat erom bekend dat er een geest zit en deze wordt regelmatig ( ook door mensen en kinderen die nog niet bekend zijn met de spookverhalen) gezien.

Verder hebben we hier nog een meisje rondwaren bij de zusterpost, en een jongetje in een van de gangen bij de klaslokalen.
dit jongetje is ook zeer regelmatig gezien en lijkt zo echt dat verschillende mensen dachten dat het een echte student was. ( maar deze viel op omdat hij ouderwetse kleding droeg die pak hem beet 50 jaar geleden gedragen werd) wel werd hij altijd van een afstand gezien, en niet van heel dichtbij.

Ik kon het topic even niet meer vinden

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:36

zoetiej schreef:
Op de school ( kostschool, dus veel kinderen blijven er slapen en wonen hier) waar ik nu werk spookt het ook, en niet zo'n klein beetje ook

het gaat om dit victoriaanse landhuis

engste verhaal tot nu toe?
Dit gebouw is in de oorlog 60 jaar geleden gebruikt als ziekenhuis, en er zijn natuurlijk redelijk veel mensen overleden binnen het gebouw. Hierna is het een brandweerkazerne geweest ( ook altijd goed voor rondwarende geesten) en nu dus als school.
zo'n 4 jaar geleden kwam er een nieuwe leerling op school, en die was na een dag compleet hysterisch, wilde niet meer naar school. meisje was autistisch en een jaar of 9 denk ik. na verschillende malen proberen haar de school in te krijgen zijn ze een gesprek aan gegaan met haar en wat bleek?
Ze vond het veel te druk, vooral in de gangen en de slaapkamers.
ze zag continue mensen in witte pakjes rondlopen en bedden voorduwend en ook mensen met infuus standaarden rondlopen.
het enge was, dit meisje wist NIET dat dit ooit een ziekenhuis is geweest.
Ze zit nog steeds op school en weet nog steeds niet dat wat ze zag geesten zijn van het ziekenhuis ( de slaapkamers en gangen waren de zalen en tussen liggende gangen vroeger) maar ze ziet ze nog regelmatig en meld dit af en toe als ze het 'te druk' vind worden.
Het personeel vind het allemaal doodeng als ze weer iets ziet, maar we vertellen het meisje steeds dat het herinneringen van vroeger zijn, en dit accepteert ze nog steeds.

2 weken geleden heeft een medewerker hier nog een gedaante zien rondzweven/lopen. deze gang staat erom bekend dat er een geest zit en deze wordt regelmatig ( ook door mensen en kinderen die nog niet bekend zijn met de spookverhalen) gezien.

Verder hebben we hier nog een meisje rondwaren bij de zusterpost, en een jongetje in een van de gangen bij de klaslokalen.
dit jongetje is ook zeer regelmatig gezien en lijkt zo echt dat verschillende mensen dachten dat het een echte student was. ( maar deze viel op omdat hij ouderwetse kleding droeg die pak hem beet 50 jaar geleden gedragen werd) wel werd hij altijd van een afstand gezien, en niet van heel dichtbij.

Ik kon het topic even niet meer vinden

dat is best wel eng Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:39

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:43

zow die foto's zijn idd best scary maarer zullen veel bewerkingen tussen zitten hoor

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:52

hm, ik ben zo'n persoontje die er niet echt in gelooft. toch zou ik het niet uitproberen ..
een vriendin van me deed dat eens op vakantie .. en of het aan het oproepen zelf lag of aan de mensen waarmee ze daar omging .. dát weet ik niet .. maar ze veranderde ontzéttend .. negatief.
werd van blonde krullebol, altijd vrolijk, altijd gemotiveerd, nooit te beroerd om te helpen, lieveling van iedereen, iemand met haar woordje klaar maar toch voor iedereen even lief ..
een meisje met zwart haar, rare ideeen (jezusindefiksteekbouwpaketten?), enge filmpjes, 2 keer dezelfde klas overgedaan terwijl ze het mákkelijk halen kon, andere opleiding .. lager .. nu met moeite aan het halen, onaardig tegen haar medemens (incl. vrienden en familie) etcetc ..
mij niet gezien Clown .

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:54

zoetiej schreef:
http://media.putfile.com/View-Scary-Gho ... --Have-Fun

Dit is een filmpje, met allemaal foto's waarvan mensen denken dat er geesten zijn. Sommige zien er wel een beetje echt uit. Andere niet

ik vind het er niet alleen heel nep uitzien .. dat geluidje eronder is zooooo irritant Haha!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:12

Gats, gats, gats. Haha!

Maarja, bij mij zitten ze gelukkig niet. Vork

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:26

ik heb geen zin om 13 paginas door te lezen maar dit is wat ik erover weet:
een nicht van mijn vriendin heeft het gedaan, slecht afgelopen (ik weet niet precies wat er is gebeurd)

verder:
als je gaat glaasje draaien sta je open voor geesten, dus ook slechte geesten.. omdat je er voor open staat kunnen zij gaten maken in je aura (dit kun je zien als een soort beschermings wand om je lichaam.. deze toont ook emoties aan. sommige mensen kunnen hem zien) als ze dat doen, kunnen ze controle krijgen over delen van je lichaam, of je bedreigen met bijvoorbeeld stemmen in je hoofd etc. in erge gevallen krijgen ze je volledig onder controle.
deze 'kwade' geesten hebben er meestal geen vrede mee dat zij zijn dood gegaan (bijvoorbeeld omdat ze te vroeg dood zijn gegaan..)

in ieder geval. begin er niet aan. ookal lijkt het nog zo spannend. soms gaan ze weg maar soms..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:28

Citaat:
deze 'kwade' geesten hebben er meestal geen vrede mee dat zij zijn dood gegaan (bijvoorbeeld omdat ze te vroeg dood zijn gegaan..)

dat is niet zo.

kwade geesten zijn negatieve entiteiten die wrok met zich meedragen, die heel negatief zijn.
het is niet per definitie zo dat alle mensen die plotseling overlijden gaan spoken of 'kwaad' worden.
soms zoeken ze hulp inderdaad, maar dan zijn het nog geen kwade geesten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:44

Leentje_ schreef:
sorro1 schreef:
juist in oudere huizen heb je mee last van geesten dan in nieuwe bouw woningen. Om de simpele reden dat er meer gebeurt is.

dat wou ik net niet weten Vork
wij wonen in een heel oud (volledig opgeknapt) huis Clown

Dat dacht ik vroeger dus altijd ook, maar het ligt er ook aan wat er eeuwen geleden op die grond gebeurd is.....
stel je voor dat er op jou grond vroeger een ziekenhuis stond, en er zijn mensen op een verschrikkelijke manier opgekomen zijn, blijven ze bij die plek..

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:52

marleen_usar schreef:
Het is je onderbewustzijn die jou vragen beantwoord, ik heb het al zo vaak gedaan en er is niks engs of gevaarlijks aan.Denken dat je daarna achterna wordt gezeten dat komt omdat je bang bent en dingen ziet die er niet zijn.

Sorry ben het niet met je eens, je bent niet zomaar met iets onschuldigs bezig!!! De naam zegt het al je roept geesten op, geesten die veel macht kunnen hebben en die ji echt niet onder controle hebt!!!
Ik heb zelf van dichtbij meegmaakt wat het met iemand kan doen, en het is geen spelletje!! Het is geen eigen beeld wat je creeert, het is reeel en als je niet oppast neemt het wel de controle over. Misschien heb je mazzel en laten ze je met rust of wordt je op een manier binvloed die je niet door hebt, maar het heeft invloed op je!!!

Ik zeg dit niet om mensen bang te maken maar echt doe het niet!!!!!!!!!!!!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:48

*heeft net het hele topic doorgelezen*
Nou meer slechte ervaringen dus als goede Clown (had ik ook niet anders verwacht)
Aan de ene kant geloof ik er heel sterk in, aan de andere kant vind ik het gi-gan-tische onzin.... Vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet dat zegt mijn gevoel.

Maargoed. Zo'n 4 jaar geleden woonde ik in een ander huis als nu, met mijn ouders. Wij zijn daar verhuisd en nu wonen we hier ( Clown ) dat vorige huis betekende altijd heel veel voor me, ik vond het ook echt verschrikkelijk om daar weg te gaan. Je moest is weten wat ik allemaal wel niet geprobeerd hem om daar níet weg te hoeven gaan!
Maar nu komt het. Na ons kwam er een man wonen, in zijn eentje want hij was net in de scheiding met zijn vrouw/ex.
Opeens zag ik ong een klein jaartje later dat huis wéér te koop staan, vond het al een beetje vreemd maar verder niet over gehad.
Op een dag zei ik het ineens tegen mijn moeder dat ons vorige huis te koop stond, ze deed er een beetje vaag over, maar ik vroeg er niet verder naar door.

Een paar dagen later zei ik het tegen mijn vader, en mijn vader is al zo iemand die snel zijn mond voorbij praat ( Clown )
en hij vertelde dat die man zichzelf heeft opgehangen aan de trappengat.... Het was een trap die zo rond naar boven liep, boven had je op de overloop een soort van hek staan dat je niet van de overloop naar beneden kukkelde (snappen jullie het nog?)
Nou hij heeft zich dus aan dat hekje opgehangen, en hing in het trappengat.
Maar omdat dat huis zo veel voor mij betekende heb ik er ook echt mega vaak over gedroomd. En ik heb 2 dromen daarover en die droom ik iedere keer weer hetzelfde, het zijn nooit andere dromen, iedere keer die 2 dromen.

De 1e droom is dat ik voor het huis sta, ik wil niet naar binnen want ik ben doodsbang, i kweet dat hij daar hangt, ik moet naar binnen maar ik wil niet. Iemand doet de deur open, ik wend mijn hoofd af want ik wil niet kijken, maar ik móet kijken en kijk toch. Dan zie ik hem daar hangen, ik zie echt alles, ook het touw, ook waar hij het touw aan heeft vast gemaakt..
Droom 2, is dat ik op mijn oude slaapkamer ben, we zijn weer terug verhuis naar het oude huis. Ik weet van niks wat er met die vorige bewoner is gebeurd en was gewoon iets aan het doen op mijn kamer, ik zat gewoon op mijn bed tv te kijken.
Toen wilde ik ineens naar beneden. dan krijgt mijn droom een andere wending. Ik voelde me eerst heel blij, maar op het moment dat ik die deur open moet doen sta ik doodsangsten uit, niet meer normaal hoe erg! Als ik mijn deur open doe zie ik een touw vastgebonden aan dat hekje, ik wil naar benden rennen om er vanaf te zijn, maar ik kan er niet langs, en dan wordt ik nog banger, ik ga roepen maar er komt geen geluid uit...
En dan ineens eindigt mijn droom weer echt zo eng....

Ook had ik is een keer mijn muziek aan, ik zat aan mijn bureau huiswerk te maken. Ineens ging mijn muziek harder, maar ik zat er niet aan, dus ik keek op zei en ik zie die volumeknop draaien, ik was doodsbang!

Een tijdje terug kwam ik 's avonds van de manege, mijn moeder was naar een feestje, en mijn vader bracht me thuis. Toen we thuis kwamen zagen we het raam van de slaapkamer van mijn ouders wagenwijd openstaan. Maar dat kon helemaal niet want we hadden hem dicht gedaan en op slot gedaan...
Wij naar boven (ik inclusief 2 messen Clown ), hadden we het raam dicht gedaan. Wij weer naar beneden. Zaten we in de woonkamer vloog zo maar ineens de deur van de woonkamer open, nee niet een klein stukje wat door de wind zou komen, maar echt helemaal open.
Nou mijn vader deed de deur weer dicht (ik zat ondertussen al achter de bank Clown )
Vloog die deur weer open en hoorde we boven wat, mijn vader scheurde zijn stoel uit en vloog naar boven (mooi dat ik niet alleen beneden bleef, ik ging erachteraan, dit keer met 4 messen Clown )
Kwamen we boven, was dat raam wéér open! Mijn vader (die daar niet in geloofd) mopperde wat over die ramen. op dat moment keek ik naar boven en was de zoldetrap ineens een heel eind naar beneden gekomen. Dat ding zit altijd dicht, maar nu hing hij ineens 20 cm naar benden.....
Ik heb daarna een aantal weken niet meer kunnen slapen...

Toendertijd dat ik nog een "penny" was (ieder weekend op de manege allerlei rotklusjes doen in de hoop dat je en half uurtje mocht rijden Clown ) was ik daar altijd met 2 vriendinnen. 1tje was wezen glaasje draaien, er was een slechte geest uitgekomen, om een vreemde reden heette hij Jaap Verward
Op een dag was het mooi weer, een lekker zonnetje niks aan de hand. ineens betrok de lucht, het ging heel hard waaien en omweren. Wij gingen de pony's binnenzetten en kwamen we terug zagen we ineens 3 halstertouwen op de grond liggen in de vorm van een strop...
Dus dat meisje die die geest "kende" ging heel hard schreeuwen dat Jaap er was. Toen gingen ineens alle boxdeuren klapperen.
Wij zijn als een gek schreeuwend naar binnen gegaan (je had die koppen moeten zien van die manegeeigenaren Clown )

En nu zit ik hier met kippenvel Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:52

en jij geloofde er in een ander topic niet in ofso Verward en wilde heel graag naar het spookhuis van Spijkenisse Verward vind je dit neit een beetje tegenstrijdig.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:02

Citaat:
Aan de ene kant geloof ik er heel sterk in, aan de andere kant vind ik het gi-gan-tische onzin.... Vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet dat zegt mijn gevoel.

Knipoog lezen!
edit: zoals ik al eerder zei, aan de ene kant geloof ik er wel in, aan de andere kant totaal níét, je hoort alleen maar verhalen "ja de vader een van een vriendin, de nicht van een kennis, de oom van de achterburen"
En dan komen er foto's waarop ze zeggen; zie je die lichtbollen? dat zijn geesten, ja whatever ik geloof er niet meer zo snel in, je hoort en ziet zo vaak dat het gewoon met de computer gedaan is!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:12

dat snap ik wel, maar je bent al bang als je dit allemaal leest, dit interpreteer ik door de zin : En nu zit ik hier met kippenvel.

Als je bang bent aangelegd moet je echt niet naar een spookhuis gaan hoor, maar goed dat is mijn mening..

als je al zoveel heb meegemaakt als je zegt dan heb je volgens mij geen verdere bevestiging nodig. dus neem ik je verhaal met een korreltje zout

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:15

zoetiej schreef:
Heb net even het hele topic door gelezen, krijg ik toch wel de kriebels van Bloos Er is ook een topic over een oud huis, dat nu als school dient. Maar eerst een ziekenhuis is geweest, en veel mensen zien er geesten. Ik weet niet precies welk topic, zal het wel even opzoeken.

Maar verbeelding is ook een probleem. Bijv. bij die foto. Omdat je denkt dat er iets met geesten is ga je in elk vlekje geesten zien. Dat is dus ook in dat topic over dat huis, iets achter het raam. Waarschijnlijk een gordijn, maar veel mensen gaan daar een geest in zien.

Gelukkig is het s'ochtends, hopelijk kan ik vanavond nog slapen Vork

Dat was in mijn topic "Geesten" in het jeugdhonk Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:20

I kzt hier met kippenvel omdat al die oue verhalen weer naar boven kwamen van vroeger, die ik dus weggestopt had.

En als jij mijn verhaal met een korreltje zout wilt nemen moet je dat lekker doen hoor Knipoog ik zit er niet mee, het is gewoon de waarheid en als iemand dat niet wilt geloven moet ie dat zelf weten.

Overigens ben ik helemaal niet bang aangelegd zoals jij zij, je bent er nooit bij geweest dus je kon toen ook alles niet voelen en zien, via een computer is zo iets veel moeilijker te beschrijven Knipoog

Overigens vraag ik me eigen af waar jij het vandaan haalt dat ik een bevestiging nodig heb?????

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:30

Van dat bang aangelegd dat interpreteerde ik uit jouw verhaal, dat is het rotte van computers, je interpreteerd snel iets fout. Lachen

En van de bevestiging: omdat je heel graag naar het "Spookhuis" van Spijkenisse wilde gaan. Als je al deze dingen heb meegemaakt sta je niet graag in contact met geesten (lijkt me) en dan ga je het al helemaal niet opzoeken.

Doe je het wel dan heb je in mijn ogen nog meer bevestiging nodig dat geesten bestaan, omdat iets in jou je drijft om er naar toe te gaan. vaak is dat nieuwsgierigheid zijn maar als je al weet hoe het voelt om zoiets engs mee te maken lijkt het me stug dat het nog nieuwsgierigheid is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:34

Uhmm kan iemand me meer vertellen over het 'spookhuis' van spijkenisse?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:42

Het is nieuwsgierigheid en interesse.
Ik ben is op die website geweest, en de dingen die ik daar heb gezien kan ik ook heel goed na doen.
ik ga in de tuin staan, ik neem een foto op een aparte manier, ik zie een paar vlekjes, ik maak het op de computer iets geheimzinniger en zeg dat ik daar iemand zie staan.
Ik vind het jammer dat er zo veel geintjes over worden gemaakt, en dat er zo veel mensen gefopt worden met van die neppe foto's en filmpjes. Daarom wil ik weten of jou daar nou écht iets hoort of ziet, of dat het gewoon allemaal onzin is!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:47

ow oke, vandaar. Ik vind het ook wel interessant maar ga het niet zelf opzoeken. Laat die mensen maar gewoon fotoberwerkingen maken om mensen bang te maken. Ik zal me er niet aan ergeren. Maar ja als dat je reden is dan had ik het idd fout.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:56

Ahh ok ik zie al wat dat spookhuis is.. Ik zou ook weleens zo'n huis willen bezoeken.. Gewoon om te kijken of het echt waar is enz..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:53

Hmmz, interessant topic. De menselijke paranoia valt toch wel op.
Ik ben er zelf nog niet uit of geesten bestaan of niet... Langs een kant geloof ik wél dat er iets meer moet zijn tussen hemel en aarde maar langs de andere kant ben ik niet zo lichtgelovig om ieder geluid hier in huis toe te rekenen aan een entiteit. Laten we het erop besluiten dat ik een nuchter iemand en graag voor mezelf denk ipv me te laten opjutten Vork

Maar ik heb wel een vraagje ivm entiteiten.... Ik zal eerst het verhaal schetsen, dat is makkelijker. Mijn schoonouders waren goed bevriend met een koppel, dat een straat verder woonden. (Mijn vriend en ik kenden het koppel uiteraard ook)De vrouw ging vreemd en het koppel ging uit elkaar. De man kon de breuk niet verwerken en pleegde zelfmoord in de schuur.
Het huis kwam te koop te staan. Mijn vriend en ik hebben er over nagedacht het huis te kopen want het was gewoon prachtig. Nieuw gebouwd huis, veel weiland rondom en een grote schuur waar de paarden in zouden kunnen. Maarja, in diezelfde schuur had de man zelfmoord gepleegd. We vonden dit een te enge gedachte en hebben de plannen opgeborgen. (Intussen wonen er nieuwe mensen in het huis)
Nu dus mijn vraag: aangezien die man in zijn groot verdriet daar zelfmoord gepleegd heeft, kan het dan zijn dat zijn aanwezigheid daar nog altijd is? (Let op: ik ben nooit in die schuur geweest. Ik weet dan ook niet of hij daar nog is. Het is een puur theoretische vraag!) Kan het ook zijn dat die goede man een negatieve entiteit is geworden?
Wat voor gevolgen kan dat hebben? (moest je daar wonen)