zoetiej schreef:Op de school ( kostschool, dus veel kinderen blijven er slapen en wonen hier) waar ik nu werk spookt het ook, en niet zo'n klein beetje ook
het gaat om dit victoriaanse landhuis
engste verhaal tot nu toe?
Dit gebouw is in de oorlog 60 jaar geleden gebruikt als ziekenhuis, en er zijn natuurlijk redelijk veel mensen overleden binnen het gebouw. Hierna is het een brandweerkazerne geweest ( ook altijd goed voor rondwarende geesten) en nu dus als school.
zo'n 4 jaar geleden kwam er een nieuwe leerling op school, en die was na een dag compleet hysterisch, wilde niet meer naar school. meisje was autistisch en een jaar of 9 denk ik. na verschillende malen proberen haar de school in te krijgen zijn ze een gesprek aan gegaan met haar en wat bleek?
Ze vond het veel te druk, vooral in de gangen en de slaapkamers.
ze zag continue mensen in witte pakjes rondlopen en bedden voorduwend en ook mensen met infuus standaarden rondlopen.
het enge was, dit meisje wist NIET dat dit ooit een ziekenhuis is geweest.
Ze zit nog steeds op school en weet nog steeds niet dat wat ze zag geesten zijn van het ziekenhuis ( de slaapkamers en gangen waren de zalen en tussen liggende gangen vroeger) maar ze ziet ze nog regelmatig en meld dit af en toe als ze het 'te druk' vind worden.
Het personeel vind het allemaal doodeng als ze weer iets ziet, maar we vertellen het meisje steeds dat het herinneringen van vroeger zijn, en dit accepteert ze nog steeds.
2 weken geleden heeft een medewerker hier nog een gedaante zien rondzweven/lopen. deze gang staat erom bekend dat er een geest zit en deze wordt regelmatig ( ook door mensen en kinderen die nog niet bekend zijn met de spookverhalen) gezien.
Verder hebben we hier nog een meisje rondwaren bij de zusterpost, en een jongetje in een van de gangen bij de klaslokalen.
dit jongetje is ook zeer regelmatig gezien en lijkt zo echt dat verschillende mensen dachten dat het een echte student was. ( maar deze viel op omdat hij ouderwetse kleding droeg die pak hem beet 50 jaar geleden gedragen werd) wel werd hij altijd van een afstand gezien, en niet van heel dichtbij.
Ik kon het topic even niet meer vinden
dat is best wel eng