Want ja, werk op 1 dag in de twee weken op die ene dag, is wat moeilijk te vinden.
En Faye, jij hebt het toch prima voor elkaar zo.....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
faye schreef:Mijn moeder was tgen een kdv. Ik ben er tegen om oma en opa structureel te laten oppassen. Die moeten gewoon opa en oma kunnen zijn.
).dajos schreef:En als het mooi weer is, lekker een buiten-ritje maken. Das toch een droom of niet? Mams op pony/paard en dochter er op dr a-pony achteraan?
Eilandje schreef:Met huisvrouw zijn is helemaal niets mis, het is zelfs een ongelooflijke luxe imo als je je het kan permiteren dat één van beide partners thuisblijft. Tegenwoordig is dat helaas voor bijna niemand nog haalbaar. Waardoor je dus van maandag tot vrijdag een job buitenshuis hebt en dan in het weekend nog eens al het werk van een huisvrouw mag gaan doen, en verplicht bent je kinderen uit te besteden aan een kinderopvang. Ik zou gerust huisvrouw willen zijn, helaas is het hier financieel geen optie, dan kunnen we ons huis niet meer afbetalen en dan kan ik mijn paard mooi verkopen. En natuurlijk, als je huisvrouw bent en het loopt ooit mis met je partner waardoor je er alleen komt voor te staan, dan is het natuurlijk niet gemakkelijk om nog ergens een boeiende functie te vinden zonder ervaring, dus voor je carrière is het geen goede zaak ;)
) en bovendien niet subsidie-gerechtigd meer, om in een administratieve baan aan het werk te komen. Als Manager? Daar was ik te jong voor, te weinig ervaring. Heb je nog niks aan je papieren!
. Met kids alleen moet je al behoorlijk kunnen managen)
dajos schreef:En als het mooi weer is, lekker een buiten-ritje maken. Das toch een droom of niet? Mams op pony/paard en dochter er op dr a-pony achteraan?
Ja, zoiets lijkt me geweldig!!! Maar ja, dat duurt nog wel even bij ons........
hahaha en later de beste vriendinnen. 

Nadya schreef:Ik dacht vroeger (toen ik nog jong was) ook heel anders over hoe ik het zou doen als ik ooit mama zou zijn.

) en er komt toch een baan dichterbij huis of van minder uren straks, nadat ik mijn deeltijd studie heb afgemaakt
Ik heb de eerste keer dat mijn moeder een uurtje op kwam passen zitten janken als een klein kind!
Waarschijnlijk zullen de kinderen van moeders die altijd thuis waren juist directeur van een multinational willen worden
Urielle schreef:Zo zie je maar weerWaarschijnlijk zullen de kinderen van moeders die altijd thuis waren juist directeur van een multinational willen worden
)

Ik vind dat zo wel een mooie opbouw, voor ons beiden. We kunnen allebei rustig wennen om van elkaar gescheiden te zijn en als het nou echt niet zou gaan had ik nog de mogelijkheid om het even uit te stellen. 'Gelukkig' was ze na haar eerste dag KDV 3 dagen chagrijnig omdat ik haar weer opgehaald had