Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Nou, dat het echt diep triest is zie je hier op bokt al. Maar ik zie soms ook iemand van 13 die foutloos of nagenoeg foutloos schrijft. Maar het overgrote deel is echt triest en kan ik soms niet eens meer volgen. Als ze beginnen met: hebbuh,fietse of paardjuh of kijke dan hou ik het voor gezien tenzij het door een heel jong kind overmand door emoties is geschreven...
Sullie97 schreef:Ik let overigens altijd goed op eventuele spelfouten en op de zinsopbouw, want een Nederlander kan jou wel begrijpen, maar als een buitenlander dit leest, is de kans groot dat hij/zij het niet begrijpt. Oh ja, en wat betreft d's en t's, dat hoeft echt niet moeilijk te zijn. Bij het werkwoord kijken bijvoorbeeld, zeg je ook jij kijkt/zij kijkt/ hij kijkt. Als je het werkwoord "worden" hebt, dan neem je dat gewoon over, jij wordt/hij wordt/zij wordt. En bij een persoonsvorm voor "je", moet je dezelfde logica in je achterhoofd houden, je zegt ook niet "kijkt jij", eerder "kijk jij". Dit geldt !!! dan precies hetzelfde voor worden/vinden enz.