mijn moeder............ heeft kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: mijn moeder............ heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:47

wat zielig zeg:(,
Heeel erg veel sterkte! Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:16

Is het nieuws al een beetje doorgedrongen Kim? Het lijkt nog zo onwerkelijk he?

Toch merk ik uit je berichten weer, dat je een echte taaie tante bent Knipoog en dat doet me deugd!

Jank gewoon lekker als je wil janken meid, hoef je je niet voor te schamen. Ik hoop ook echt dat je moeder vrede zal krijgen met wat komen gaat... maar verdorie wat is het toch moeilijk!

En zó fijn dat Sanne nog fijn met oma kan praten en spelen, het is voor die meid ook niet niks natuurlijk, al gaan kinderen er op hun eigen, unieke manier mee om weet ik wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:18

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 20:44

Bij Sanne is het ook doorgekomen......... meiske ligt nu te slapen op de bank naast me.......... Kind heeft er zoveel verdriet van......

en dat is nog het ergste, dat je moeder dood gaat voordat jij gaat is normaal......... maar de pijn, het verdriet dat anderen ervan hebben...

mijn moeder stapt uit voor het te erg wordt, daar ken ik haar goed genoeg voor....... en kan ik ook helemaal begrijpen. Ze wil niet dat timmo, ik, Sanne, haar vriend, familie en vrienden pijn van haar lijden hebben........

Ik hou me sterk bij haar.... probeer toch een luchtige noot te zijn........... maar hemellief valt niet mee als je, je moeder als een dronken aarbei door de kamer ziet lopen omdat ze gewoon de coordinatie mist....... dat ze niet uit bed kan komen zonder hulp. Zeker als je je bedenkt dat ze 3 weken geleden nog goed was............

damn

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:13

Jeetje.. Wat een vreselijk bericht..
Ook jij mag je verdriet best tonen..
Nogmaals: Heel erg veel sterkte toegewenst voor je hele familie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:14

Kan me voorstellen dat je er kapot aan gaat. Al dat verdriet en die pijn bij de mensen die je zo dierbaar zijn.

Probeer ondanks dat er uit te halen wat er in zit. Leef deze periode intens samen. En zuig alles in je op als een droge spons. Je kunt het dan later allemaal beter verwerken.

Goh wat heb ik het met je te doen....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:16

Sterkte Kim!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:19

het is moeilijk en hard kim , erg hard

kan je moeder erg goed begrijpen dat ze niet wil dat anderen "last"van haar krijgen
of haar "zielig"zien liggen oid

klinkt banketstaaf maar je kent me goed genoeg om te weten dat ik het zo niet bedoel ...

probeer blij te zijn met de korte tijd die jullie wel hebben

wees een steun , een zonne straaltje

probeer ieder miniscuul lichtstraaltje te vangen
en te genieten van ieder miniscule lichtpuntje die je vinden kan
lol te hebben om de stomste domste dingen

in een klap iemand kwijt zijn is moeilijk , iemand "langzaam" kwijtraken 10,000x moeilijker
en er is weinig zinnigs / troostend dat wie dan ook zeggen kan

je wilt zoveel en er kan zo weinig

wij hier wensen jou en sanne (en natuurlijk ook je broer en haar vriend en al haar dierbaren en haarzelf ! niet te vergeten , want god weet hoe moeilijk ze het er zelf mee heeft )
heeeeeel veeel kracht om deze moeilijke tijd door te komen

probeer m zo positief mogelijk te maken ...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:27

Lieve Kim er valt zo weinig te zeggen

Heel veel liefs en sterkte nogmaals, wat zijn woorden toch ontoereikend
Laatst bijgewerkt door sarabande op 14-11-06 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:30

Lieve Kim heel heel heel veel sterkte ...ik denk aan jou en Sanne ...

Echt heel erg allemaal ......

Ik ben er stil van .....

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:37

Ik ben er ook stil van. Wat hebben jullie allemaal nu al veel te verwerken. En je leeft in een waas... hou je haaks meid

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:12

Hey Kim, ook van deze kant uit sterkte en kracht toegewenst.

Veel te zeggen is er niet op momenten als deze, maar als er iets is of we kunnen iets doen gil desnoods maar, we zitten om de hoek en leven met je mee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:19

Oh, dit moet vreselijk zijn. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wil je eigenlijk alleen maar verschrikkelijk veel sterkte wensen...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:26

Ik wil je heel veel sterkte wensen...

Zo plots, zo gemeen

Vriendjes zijn?

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:35

Zo moeilijk om hier een berichtje achter te laten, er is niks wat het minder moeilijk maakt. Probeer nog een beetje samen met haar te genieten. Nogmaals heel veel sterkte in deze zware tijd.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:45

Heel veel sterkte toegewenst. Ik weet wat je doormaakt mijn moeder heeft hetzelfde
gehad en is 1 november jl overleden. Geniet van de tijd die jullie nog hebben.
En bespreek de dingen die je nog wil bespreken nu kan het nog.

Heel veel sterkte voor jou en de rest van de familie

Liefs Bianca

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:48

Ontzettend veel sterkte...klinkt misschien heel bot, maar begin misschien vast met afscheid nemen, zeg de dingen die je haar nog wilt zeggen, straks is het misschien te laat....Vertel haar hoe je je voelt, hoeveel je van haar houd...gewoon alles wat je nog kwijt wil...Anders krijg je er zo ontzettend spijt van..Heb er helaas ervaring mee..niet met ouders maar toch..
Jij, je familie, iedereen ontzettend veel succes in deze moeilijke situatie..En ik zal aan jullie denken, en hopen dat je moeder niet al teveel pijn zal gaan lijden...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:40

klinkt niet bot, is gewoon realiteit.............. en ik ben inderdaad al bezig met afscheid nemen...........

ik hou zo veel van haar

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:44

ah dat is echt niet leuk voor jou!!!!!
is ze dan al zo ver ... :'(
echt vreselijk!
nogmaals alle sterkte vande wereld toegewenst!!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:31

KiWiKo schreef:
klinkt niet bot, is gewoon realiteit.............. en ik ben inderdaad al bezig met afscheid nemen...........

ik hou zo veel van haar

Ik herken dit. Het is heel hard, maar je bent toch jezelf aan het voorbereiden. Mijn moeder was de laatste paar weken ook afstandig en kortaf. Ze wilde ook echt dat wij afstand gingen nemen. Helaas hoorde ik dat laatste pas na haar overlijden. Ze wilde het makkelijker maken voor ons, maar het wordt er helaas niet makkelijker op..

Heel veel sterkte KiWiKo! Ook voor je familie vrienden en hou het hoofd boven water! Ach gut

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:34

Zoals ik al in mijn PB zei Kim: het klinkt hard, maar wees blij dat je afscheid kunt nemen... veel mensen konden dat niet omdat hun dierbare er ineens niet meer was...

Mooi he, van bokt... je kunt dit met elkaar delen omdat veel bokkers dezelfde ervaring hebben. Op deze manier wordt gedeelde smart toch iets minder smart... Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:37

is zo........... ik krijg zoveel steun van berichten hier, van mensen die ik helemaal niet ken......... en daar put je kracht uit. Ook gewoon het domweg neerzetten van je gevoel, gewoon omdat internet toch redelijk anoniem is (nou weet iedereen mij te vinden als ze even moeite doen, maargoed)

mensen leven toch zo met je mee, en dat doet je hart warm worden, zorgt ervoor dat je weet dat je er niet alleen voor staat.

Zoveel mensen die het of nu ook doormaken OF het doorgemaakt hebben, waar je ervaringen mee deelt..... die je helpen dingen op zn plek te zetten.

en inderdaad is gedeelde smart, halve smart

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:10

Het is inderdaad heel fijn om je gedachten en gevoelens te delen met anderen, ook al kennen ze jou niet en jij hen niet......

En ondanks dat ik nooit in een soorgelijke situatie gezeten heb als jij nu zit, pink ook ik iedere keer een traan weg als ik je berichten lees, met zinnetjes als "ik hou zo veel van haar"

Het is maar een klein zinnetje,maar oh mijn god, wat betekent het veel.... alles eigenlijk......

Heeft je moeder al besloten wat ze doet m.b.t. het einde van haar leven, of wil je dat niet kwijt?

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:13

Onwijs veel sterkte! Een vriendin van mij haar vader had ook kanker de doktoren zeiden dat die nog een paar jaar zou leven. En opeens is die dit weekend overleden ongelovelijk erg. En ze was vandaag jarig een week erna ik vind het zo zielig allemaal door een ziekte.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:15

jawel, Barmat echt zeggen heeft ze het nog niet........ maar ik pik het wel op uit de woordjes die ze zegt.

mijn moeder heeft een vriend die haar kosten wat het kost bij zich wil houden. ze gaat dus ook tegen beter weten in toch aan de chemo........ Ik ben daar wat simpeler in, ik heb haar liever nog 2 maanden redelijk in doen........ dan een half jaar langer en doodziek, want chemo is voor haar gewoon uitstel van......

maar het is niet mijn ding om te beslissen......

Mijn moeder maakt er een eind aan als het lijden erger wordt dan het plezier, als ze teveel afhankelijk wordt......

ze vind het al erg dat haar kinderen bij haar slapen, laat staan dat ze echt verzorgd moet gaan worden