STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:56

^^ ja .. we kunnen overal aan gaan denken

maar als je zoiets opperd.. geef dan met een beetje meer duidelijkheid aan waar je last van hebt..

snappie?

of zeg gewoon helemaal niets en laat dat soort dingen achterwege

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:57

Het gaat erom dat TS armlastig is en daar bijzonder trots op is! Er zijn meer mensen die rondkomen van weinig en die worden niet aangemoedigd om een boek te schrijven! Als ik TS was zou ik me afvragen waarom...Kinderen zijn tenslotte duurder dan die 2 of 3 paarden van jou bij elkaar, en toch hoeven die mensen geen vuilnisbakken van de Lidl te plunderen! Dat is pas knap!

Het boek:
er was eens een meisje dat geen betaald werk deed. Haar man heeft minder dan het minimumloon( 2300 dacht ik, per maand) en toch heeft ze 3( oh nee eigenlijk 2) paarden en een x aantal honden.

Dat meisje denkt dat ze steenrijk is, maar helaas als ze al haar uitgaven op een rij zet heeft ze per maand veel meer uitgaven dan inkomsten.....
Ze heeft zelfs grove schulden bij ouders, schoonouders en de Visa....

Maar zij ziet dat anders, zolang ze niks betalen aan de Nuon en de rest van de openbare werken zijn ze rijk en kopen ze er gewoon een pony bij!.... en vragen ze meteen een vermeerder advies want het is tenslotte een merrie!...

Zoiets heet een sprookjesboek! De echte rekensom zal je leren dat je straat en straat arm bent! En dat je het alleen redt omdat anderen jouw kosten betalen!
En dat al op je 21ste... hoe moet dat later als je kinderen zou krijgen? op 2000 bruto? dat kan dus niet! Zelfs niet met het afval van de lidl... ( misschien kunnen die nog wel een casierre gebruiken, rekenen kan je "wel")

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:57

Ludora schreef:
Evasuzanne schreef:
Waarschijnlijk haal je met zo'n boek wel de media, als ik al zie hoe hard de pagina's op bokt erbij vliegen!!! Waarschijnlijk zal dat boek ook wel verkopen dan! In dat geval: doen (een boek schrijven).

De media wel, maar zou jij t kopen ??

Nee, maar goed het geld heeft ze ook niet nodig als ze toch al steenrijk is. Ik denk zowiezo dat er nog wel wat meer komt kijken bij een boek schrijven. Je zal toch met een goed verhaal aan moeten komen.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:58

Waarom plaats iemand een verhaal ? om reactie te krijgen.
Haar recht om haar eigen leven in te delen, hebben wij om onze eigen mening te geven.
Die krijgt ze hier.
Tja en dat het niet aanstaat, zo gaat het leven wel vaker.
Als iemand tegen mij iets zegt wat me niet aanstaat moet ik er ook maar mee zien te doen.

verder is het diegene behoorlijk gelukt, whatever ze ook wilde.
wel heeeeel leuk tegen de verveling

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:59

Lielle schreef:
Dat recht heb je, maar zij heeft ook recht op die visie.

Voor die visie zijn er geloof ik al strenge regeltjes, of ze moeten nog worden aangenomen Bloos
'Dat ze mensen willen verplichten te werken voor hun 23ste levensjaar, als deze mensen (te) vroeg hun school verlaten'. Ik vind dat zelf geen slecht idee.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:01

amondi schreef:
Het gaat erom dat TS armlastig is en daar bijzonder trots op is! Er zijn meer mensen die rondkomen van weinig en die worden niet aangemoedigd om een boek te schrijven! Als ik TS was zou ik me afvragen waarom...Kinderen zijn tenslotte duurder dan die 2 of 3 paarden van jou bij elkaar, en toch hoeven die mensen geen vuilnisbakken van de Lidl te plunderen! Dat is pas knap!

Het boek:
er was eens een meisje dat geen betaald werk deed. Haar man heeft minder dan het minimumloon( 2300 dacht ik, per maand) en toch heeft ze 3( oh nee eigenlijk 2) paarden en een x aantal honden.

Dat meisje denkt dat ze steenrijk is, maar helaas als ze al haar uitgaven op een rij zet heeft ze per maand veel meer uitgaven dan inkomsten.....
Ze heeft zelfs grove schulden bij ouders, schoonouders en de Visa....

Maar zij ziet dat anders, zolang ze niks betalen aan de Nuon en de rest van de openbare werken zijn ze rijk en kopen ze er gewoon een pony bij!.... en vragen ze meteen een vermeerder advies want het is tenslotte een merrie!...

Zoiets heet een sprookjesboek! De echte rekensom zal je leren dat je straat en straat arm bent! En dat je het alleen redt omdat anderen jouw kosten betalen!
En dat al op je 21ste... hoe moet dat later als je kinderen zou krijgen? op 2000 bruto? dat kan dus niet! Zelfs niet met het afval van de lidl... ( misschien kunnen die nog wel een casierre gebruiken, rekenen kan je "wel")

AMEN !!!!!!!!

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:01

zo'n minimum salaris heeft haar vriend ook niet, het is een 4 wekelijks salaris,plus er zit dus van alles bij in, ziektekosten, auto wat ik zoal begreep. Ik heb het niet,ik verdien echt minimum,8,29 euro bruto per uur, reken maar uit als je dan 40 uur werkt per week wat je dan bruto hebt......

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:02

ohja en ik ben 35 jaar oud!!!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:03

Valt de shetlander onder paard nummer 3, of is dat de 4de? Zonder kinderen en met een lage hypotheek, de Nuon niet betalen?, bruto inkomen van 2000,00 per 4 wk waar de ziektekosten bij inbegrepen zijn, 220,- per maand van de belasting... en dan nog wat van het lesgeven, vind ik nou niet echt een laag inkomen voor 2 personen.

Ik vind het knapper hoe een bijstandmoeder met 3 jonge kinderen het red/weet om rond te komen!

Ik heb niet alle pagina's gelezen van dit topic, maar als ik er zo op af ga, geef ik Amondi helemaal gelijk!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:04

[quote="amondi"]

minimumloon( 2300 dacht ik, per maand) quote]

Nee het minimumloon is echt veel minder!

Bruto minimumloon per 1 januari 2006

Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het brutominimumloon bij een volledig dienstverband per 1 januari 2006:

per maand € 1272,60
per week € 293,70
per dag € 58,74

Bron website van het ministerie van Sociale Zaken en werkgelegenheid.

Let op dit gaat om bruto bedragen neto is het minimumloon 1086 euro per maand.!

Bijstand is nog lager.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:05

Ik ga me even niet mengen in de discussie wat betreft haar inkomsten/uitgaven, daar heb ik wel een mening over, maar die hou ik even voor mezelf, er zijn er al genoeg die het voor mij opschrijven Clown

TS, je zegt dat je een boek wilt (gaan) schrijven? Enig idee hoe je dat wilt gaan doen? Ik bedoel er worden 100-den pogingen gedaan om boeken te schrijven en uit te laten geven, enig idee hoeveel scripts op een grote hoop belanden, hoeveel geld het kost om überhaupt een boek uit te geven? een goede betrouwbare, uitgeverij te vinden, iemand die je script naleest. Heb je daar wel eens overnagedacht of is dit gewoon een opwelling?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:06

ik vind het ook een beetje raar,
wij komen altijd net rond al zitten we soms wat krap aan het eind van de maand.
ik woon nog bij mijn ouders en heb nog 1 zus verder hebben we 1 paard 3 honden 2 katten (nog) 10 chinchilla's en duiven.
alle dieren krijgen ook de verzorging die ze nodig hebben.
op pagina 3 zegt de ts iets over hun inkomsten nou als ik het optel komt er toch iets anders uit, dat vind ik raar,dat zou dus betekenen dat ze geen 60 maar 40 euro overhoud.
van 60 euro kun je je 3 paarden nog net laten bekappen maar met 40 euro lijkt me niet Verward en de rest van hun verzorging dan?? Verward

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:07

Mijn moeder heeft mij en mijn zus van een bijstand opgevoed. Oke we hebben het dan wel over 16 jaar geleden, maar zij had nog geen 1000 GULDEN om mee rond te komen. Ik was toen 11 en mijn zus 17 jaar !!

Er zijn dus idd mensen die het veel minder ruim hebben.

Maar als we het helemaal verkeerd begrijpen en ze rekend zich SCHATRIJK vanwegen haar dieren man en huis, dan geef ik d'r groot gelijk !!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:09

Ludora schreef:
Mijn moeder heeft mij en mijn zus van een bijstand opgevoed.

Hier hetzelfde Ja Bijstand met 3 koters.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:09

tatjalove schreef:
ik vind het ook een beetje raar,
wij komen altijd net rond al zitten we soms wat krap aan het eind van de maand.
ik woon nog bij mijn ouders en heb nog 1 zus verder hebben we 1 paard 3 honden 2 katten (nog) 10 chinchilla's en duiven.
alle dieren krijgen ook de verzorging die ze nodig hebben.
op pagina 3 zegt de ts iets over hun inkomsten nou als ik het optel komt er toch iets anders uit, dat vind ik raar,dat zou dus betekenen dat ze geen 60 maar 40 euro overhoud.
van 60 euro kun je je 3 paarden nog net laten bekappen maar met 40 euro lijkt me niet Verward en de rest van hun verzorging dan?? Verward

ze heeft maar 2 paarden Knipoog Dromen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:11

nee hoor... ze heeft der meer.. 3 namelijk en een shetlander erbij als ik het goed heb

LiNdA1986

Kobus17 schreef:
Ik ga me even niet mengen in de discussie wat betreft haar inkomsten/uitgaven, daar heb ik wel een mening over, maar die hou ik even voor mezelf, er zijn er al genoeg die het voor mij opschrijven Clown

TS, je zegt dat je een boek wilt (gaan) schrijven? Enig idee hoe je dat wilt gaan doen? Ik bedoel er worden 100-den pogingen gedaan om boeken te schrijven en uit te laten geven, enig idee hoeveel scripts op een grote hoop belanden, hoeveel geld het kost om überhaupt een boek uit te geven? een goede betrouwbare, uitgeverij te vinden, iemand die je script naleest. Heb je daar wel eens overnagedacht of is dit gewoon een opwelling?

en dat redt je denk ik toch echt niet met de 60 euro die je overhoud in de maand....

Kirja

@missnynke: nog wel maar als ze die shet gaat kopen dan Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:12

LiNdA1986 schreef:
Kobus17 schreef:

en dat redt je denk ik toch echt niet met de 60 euro die je overhoud in de maand....

Het script kan toch zo naar Hollywood... Tong uitsteken

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:13

Haha!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:16

Waar betaal je kleding direnarts hoefsmid enz dan van?
Jij moet toch ook wel een nieuwe kleding en schoenen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:19

Zak van Max, humanitas noem maar op!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:19

ik vind het erg krap en zeker niet een rijk leven , dat heb je pas vind ik als je gewoon je ding kunt doen en toch wel 500 euro in de maand over houd.

Maar goed waarom een boek, iedereen vind steenrijk iets anders, ik denk niet dat veel mensen het zouden gaan kopen! (tenmiste ik niet) want het zou mij niet veel intreseren wat voor dieren mensen hebben en hoeveel ze kwijt zijn, en alles, er zijn zoveel mensen die het met zo salaris doen.

maar 150 euro aan boodschappen in de maand dat noem ik zeker niet veel, dit zouden mij vriend en ik met zijn 2en in een week of 2 doen.

Hoe weinig eten julie dan wel niet?
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 08-09-06 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:21

Mijn vriend zou echt laaiend zijn als ik heel ons hebben en houwen zo op internet zou kwakken Scheve mond
Andersom ook trouwens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:22

Ik heb geen moeite met het toekomstige boek van de TS, tegenwoordig zijn er overal boeken over Clown Vind het jammer dat ze geen reacties meer plaatst. Ik ben oprecht benieuwd naar het antwoord op sommige vragen.

Zelf had ik nooit mijn hebben & houen zo op internet gezet Bloos