jonge moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: jonge moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:01

Vanity, ik heb al gezegd dat ik het knap vind dat ze hier met de volle overgave voor gaat. Alleen vind ik dat ze het te rooskleurig neerzet. Dat is alles. Ik heb het niet over ongelukkige kinderen en geld en luxe. Ik heb het erover dat het niet makkelijk is en ik vind dat Joyce daar geen goede voorstelling van geeft in haar posts hier op bokt.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:05

lies schreef:
Overigens zei ik dat ik het moeilijk heb gehad. Inmiddels heb ik ook een goede opleiding afgerond, een baan (2 zelfs en toch tijd zat voor mijn dochter), mijn kind leeft in een stabiele omgeving en alles loopt op rolletjes. Ik begrijp niet waarom je zo aanvallend reageert, ik zeg alleen dat ik vind dat ze het allemaal te rooskleurig voorstelt. Dat is het niet. Ook niet voor Joyce.En of ik een voorbeeld aan Joyce kan nemen? Je kent mij niet eens, dus banketstaaf niet zo dom.

en dat kan jij weten hé! Sinds wanneer kan je dat voor een ander beslissen?

en het feit dat jullie maar blijven doordrammen over die uitkering...waarom bestaat dat denk je? Ook dat heeft weer niet met leeftijd te maken trouwens, er zijn zat twintigers en dertigers die niet willen werken en die al jaren op een uitkering leven en kinderen 'nemen'...Die zie ik niemand vies bekijken...

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:06

Goed gezegd Jarrah. Ik vind dat jullie haar wel erg aanvallen, ze doet haar best en ze zegt toch ook dat het geen bewuste keuze was om op haar 16e zwanger te worden?
Ik ken gezinnen die in de dertig zijn en samen met hun ouders/schoonouders in 1 huis wonen. Wil je hier dan ook zeggen dat die niet zelfstandig zijn? Nee, dan zeg je die zijn wel zelfstandig, ze wonen alleen samen in 1 huis. Volgens mij is dat bij Joyce ook het geval en vind ik het alleen maar goed dat haar ouders haar blijven steunen. Ik kan ook altijd terug vallen op mijn ouders wat betreft opvoeding en financieel is ook alles mogelijk, als daar behoefte aan zou zijn. Wil dat dan zeggen dat ik niet zelfstandig met mijn man onze kinderen opvoedt.
Kijk toch eens verder dan je neus lang is en neem toch niet altijd maar 1 voorbeeld. Er zijn veel gevallen waar het goed bij gaat, en ja, er zijn ook gevallen waarbij het minder goed gaat. Maar daar heeft leeftijd weinig mee te maken.
En hoeveel mensen hebben een uitkering en geen kinderen om voor te zorgen? Er zijn genoeg mensen met een uitkering en als Joyce geen uitkering kreeg, dan kreeg ze waarschijnlijk studiefinanciering, en daar had niemand over lopen zeiken.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:06

lies schreef:
Vanity, ik heb al gezegd dat ik het knap vind dat ze hier met de volle overgave voor gaat. Alleen vind ik dat ze het te rooskleurig neerzet. Dat is alles. Ik heb het niet over ongelukkige kinderen en geld en luxe. Ik heb het erover dat het niet makkelijk is en ik vind dat Joyce daar geen goede voorstelling van geeft in haar posts hier op bokt.

Hoe zij het neerzet is hoe zij het nu ervaart, dus waarom zou ze dat niet zo mogen! Als jij dat rooskleurig vind, dan was jou situatie duidelijk anders, maar het is toch de bedoeling je eigen ervaring en mening te geven en niet te zeggen hoe een ander dat moet doen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:10

Dat mag ze best Vanity, ik DENK alleen niet dat het helemaal klopt.

En aanvallen?? Wie valt wie nou aan? Ik krijg inmiddels de indruk dat wat ik VIND nogal dom is.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:23

Maar dan is de vraag wat verstaan we onder een stabiele situatie en als iemand zelf de kosten draagt wat valt daar dan onder?
In mijn optiek is zelfstandig opvoeden meer als een pak luiers betalen.
Je betaald de huur,gas,water,licht,en alles wat bij een huishouden komt kijken.
Ik had ook een kind kunnen opvoeden terwijl ik bij mn ouders woonde, absoluut.
Je betaald dan hooguit de luiers,voeding en wat kleding.
En je hebt dan ook een plek om op terug te vallen als het allemaal niet lukt.
En dan kan iemand die op zestien of zeventien jarige leeftijd een kindje heeft gekregen wel zeggen van ja maar ik kan toch nog geen huis en alles krijgen,tja dan denk ik,dan had je ook niet aan kids moeten beginnen.
In deze tijd is het niet meer nodig om zwanger te raken als je dat echt niet wilt.
Toen ik zwanger was van Yazzmine mocht ik van mn man mee naar een bayzaak en alles wat ik aanwees mocht ik hebben.
Ik was dus heerlijk een dag aan het shoppen kocht meubeltjes,kinderwagen,babystoel,box,maxicosie.
Alles wat je je maar bedenken kon.
Toen ik naar de campingbedjes liep en daar een van uitkoos stond er een hoogzwanger meisje naast me van een jaar of 16.
Zij kocht met haar ouders ook een campingbedje en ik hoorde haar ouders zeggen:koop er nou eentje die goed ligt want het moet er elke dag in slapen.
En tevens de vraag aan de verkoper of het bedje ook als box kon dienen.
Waarop het meisje zei dat ze een gewone box erbij wilde hebben.
Toen werd die vader woest en zei tegen der: jij moest zo nodig een kind en nu moeten wij alles betalen,heb je er weleens over nagedacht dat wij dat ook allemaal niet kunnen beuren.
En dan denk ik,dat meisje krijgt ( neemt) een kind en de ouders moeten ervoor boeten en dat gebeurt helaas wel vaker.

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:27

ik was op mijn 15e zwanger en mijn dochter is inmiddels 22 jaar.
erg moeilijk in het begin maar ik ben apetrots op mijn meid. en anders om net zo.
mijn dochter is er altijd heel trots op geweest dat ze zo'n jonge moeder had. dit werd dan ook altijd en overal verteld door haar.

leeftijd maakt niets uit, het is altijd moeilijk/vreemd en onwennig als je een kind krijgt. daar heeft leeftijd niets mee te maken. er is ook nog zo iets als moederinstinkt!

het enige verschil is bewust of onbewust! of je leeft er naar toe om zwanger te worden of ..........en vul maar in.

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:29

iemand beoordelen/veroordelen is altijd makelijk.
ga er zelf maar een voor staan.

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:31

MijnHafje schreef:
ik was op mijn 15e zwanger en mijn dochter is inmiddels 22 jaar.
erg moeilijk in het begin maar ik ben apetrots op mijn meid. en anders om net zo.
mijn dochter is er altijd heel trots op geweest dat ze zo'n jonge moeder had. dit werd dan ook altijd en overal verteld door haar.

leeftijd maakt niets uit, het is altijd moeilijk/vreemd en onwennig als je een kind krijgt. daar heeft leeftijd niets mee te maken. er is ook nog zo iets als moederinstinkt!

het enige verschil is bewust of onbewust! of je leeft er naar toe om zwanger te worden of ..........en vul maar in.

Dit is mijn mammie!!!!
Ik ben inderdaad super trots op haar!!
Al zeg ik het zelf ze heeft mij goed opgevoedt en zou met niemand willen ruilen!! Go jij! Go jij!
En het leuke van een jonge moeder is, is dat wij in elk geval, regelmatig voor zusjes worden aangezien.
Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:38

MijnHafje schreef:

Nee dat is het em juist,ik zou zo'n keuze nooit maken.
En als iemand dat wel doet moet ie zelf de gevolgen die eraan kleven maar oplossen.
Ik vind dat meiden van een jaar of 16-17 te makkelijk over kinderen krijgen praten.
Alsof het een eitje is om een kind op te voeden.
Nou ik denk dat er werkelijk geen ene baan zo moeilijk is als een kind opvoeden.
Overal zijn beschrijvingen voor maar als moeder zijnde moet je altijd maar gokken en hopen dat het goed uitpakt.
Kijk als je een jaar of 25 bent,getrouwd,een eigen huis hebt,een lieve man die goed verdient kan het ook nog mis gaan.
Je man verlaat je en dan staat ook alles op zn kop.
Maar dan kreeg je wel een kind met het idee dat je het een stabiele toekomst kon bieden.
Als iemand als 16 jarige een kind krijgt en niks heeft opgebouwd en moet starten met een uitkering vind ik dat vragen om problemen.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:39

Ja, ik denk dat de meeste meisjes van 16 jaar er niet bewust voor kiezen om zwanger te worden. En er zijn inderdaad meer voorbehoudsmiddelen dan de pil, maar "ongelukjes" gebeuren er vaker en dan sta je voor de keuze: is het kind gewenst of ongewenst en kun je het opbrengen om een kind groot te brengen of kun je het opbrengen om abortus te laten plegen. Ik denk dat dit een hele moeilijke keuze is!! Want je weet van te voren niet of je een kind kan groot brengen en je weet ook niet of je er mee kan leven als je abortus hebt plegen.
En vaak spelen daarbij de ouders een grote rol, en natuurlijk de rest van de omgeving. Want we menen tenslotte allemaal dat we het het beste weten. We moeten eerst maar eens voor onze eigen deur vegen, voordat we verder kijken.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:14

Ddees schreef:
Maar niet iedereen is hetzelfde. Er zijn ook genoeg tieners die wel goed voor jun kinderen zorgen, daarnaast zijn er ook oudere ouders die niet goed voor hun kinderen zorgen.
Je hebt een voorbeeld van hoe het niet moet, maar of dit met de leeftijd te maken heeft weet ik niet. Als ik naar mijn ouders en schoonouders kijk, die hadden ook op hun 20ste hun eerste kind. 15 is inderdaad wel erg jong, maar als ik je verhaal lees en er staat: ze MOCHT haar kind laten komen is dit meer de beslissing geweest van haar ouders als van haar zelf.

Ja wat wil je als je als 15 jarige zwanger raakt en nog bij je ouders woont?! Dan kun je niet zomaar op jezelf en zul je toch toestemming van je ouders moeten hebben om het kind te laten komen. Dat is ook zoiets waar 16/17/18 jarigen mee zitten. Ze wonen nog niet eens op zichzelf..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:17

AikePeer schreef:
Ja en als je als 16 jarige een vaste vriend hebt blijf jij het dan ook met condoom doen? En met vast bedoel ik dan langer dan een half jaar. Als je ja zegt denk ik dat je een van de weinige bent!
Nee de pil is niet 100% te vertrouwen maarja er zijn wel meer dingen in het leven die je niet voor 100% krijgt.

Ja het is heel vervelend dat je moeder een geval is van hoe het niet moet gaan. Maar tijden veranderen en er zijn ook zoveel gevallen waar het wel goed gegaan is.

Vanwege hetgeen wat er met je moeder is gebeurt ben jij hier zeker ook zo op tegen?

Nee dat is absoluut niet de reden.
De eerste levensjaren van mijn moeder gingen gewoon niet zoals het hoort zeg maar.

Als je als 16 jarige het zonder condoom doet na een half jaar ben je gewoon mooi dom bezig. Dan moet je niet gaan zeiken als je toch zwanger raakt. Als 16 jarige kun je nog niet eens over een 'relatie' spreken. Dan is het nog gewoon een verkering. En de dikgedrukte zin die je typte slaat natuurlijk helemaal nergens op. Totaal uit de lucht gegrepen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:21

Ddees schreef:
Ja, ik denk dat de meeste meisjes van 16 jaar er niet bewust voor kiezen om zwanger te worden. En er zijn inderdaad meer voorbehoudsmiddelen dan de pil, maar "ongelukjes" gebeuren er vaker en dan sta je voor de keuze: is het kind gewenst of ongewenst en kun je het opbrengen om een kind groot te brengen of kun je het opbrengen om abortus te laten plegen. Ik denk dat dit een hele moeilijke keuze is!! Want je weet van te voren niet of je een kind kan groot brengen en je weet ook niet of je er mee kan leven als je abortus hebt plegen.
En vaak spelen daarbij de ouders een grote rol, en natuurlijk de rest van de omgeving. Want we menen tenslotte allemaal dat we het het beste weten. We moeten eerst maar eens voor onze eigen deur vegen, voordat we verder kijken.

Ik ben tegen abortus, maar eigenlijk ook tegen 16 jarigen die een kind krijgen.
Ik ben gewoon van mening dat die kinderen gewoon niet genoeg voorbehoedsmiddelen gebruiken. Waarom denk je dat zoveel mensen een soa (of erger AIDS) hebben?! Omdat heel veel jongeren gewoon óf nooit óf alleen de eerste weken/maanden met hun vriend een condoom gebruiken. Je krijgt eerder een soa dan dat je zwanger raakt terwijl je de pil gebruikt, maar toch zonder condoom sext. Ik vind het gewoon belachelijk hoe luchtig er om wordt gegaan met voorbehoedsmiddelen. Met één keer zonder condoom en pil kun je al zwanger raken en een kind is niet zomaar iets. Dat vergeten heel veel van die tieners.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:22

Meetje22 schreef:
MijnHafje schreef:

En als iemand dat wel doet moet ie zelf de gevolgen die eraan kleven maar oplossen.
Ik vind dat meiden van een jaar of 16-17 te makkelijk over kinderen krijgen praten.
Nou ik denk dat er werkelijk geen ene baan zo moeilijk is als een kind opvoeden.
Overal zijn beschrijvingen voor maar als moeder zijnde moet je altijd maar gokken en hopen dat het goed uitpakt.
Kijk als je een jaar of 25 bent,getrouwd,een eigen huis hebt,een lieve man die goed verdient kan het ook nog mis gaan.
Maar dan kreeg je wel een kind met het idee dat je het een stabiele toekomst kon bieden.
Als iemand als 16 jarige een kind krijgt en niks heeft opgebouwd en moet starten met een uitkering vind ik dat vragen om problemen.

Ben ik het compleet mee eens.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:42

Jippie schreef:
Ddees schreef:
Het kind leeft dan in je, ik kan niet begrijpen hoe mensen zoiets kunnen doen.

En zo zijn er ook mensen die niet kunnen begrijpen dat een meisje van 16-17 geen abotus pleegt als het kind niet gewenst is.
Ik vind dat ieder kind het recht heeft om gewenst te zijn een kind dat niet gewenst is zal dat zijn/haar hele leven met zich meedragen.

Ja en dat leven bestaat gewoonlijk wel uit een stuk of 70/80 jaren!! Dus ik begrijp niet dat 16 jarige meisjes over 70/80 jaren leven van iemand anders mogen beslissen. Als het kind later volwassen is en psychise problemen krijgt doordat zijn/haar tienerouders nog niets in staat waren om hem/haar op te voeden dan moet dat kind wel met die problemen leven!!!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:49

Joyckuh schreef:
samantha5 schreef:
Ik denk wel dat je in staat ben om als 16 jarige een kind op te voeden. Tuurlijk met hulp van buitenaf. Als ook onder de 18 bent wordt je begeleid door een instantie. Die houden het toezicht op het kind en komen ook zo nu en dan langs om te kijken hoe of wat. Maar wees eerlijk om je nou 30 of 16 bent een kind opvoeden blijft moeilijk en gaande weg leer je vanzelf.

Niet waar. Je word alleen een keer door de kinderbescherming gebeld met de vraag of je je ouders aan wilt stellen als voogd tot je 18 bent. Maar je kan je ook meerderjarig laten verklaren. Kies je voor dit laatste, dan moet je langskomen voor een gesprek, deze stellen een aantal vragen en maken er een aanvraag van voor de katonrechter, deze kan je dan meerderjarig laten verklaren. Verdere instanties zijn niet langs geweest of hebben gebeld hoor.

Hier zit er tussen creche en kinderopvang geen verschil, Jari gaat 5 ochtenden van 8.00 tot 13.00 daar naar toe, hij vind het er geweldig, roept 's morgens vroeg al dat hij naat schooltje toe wil en komt ook vol verhalen weer thuis Lachen

Ylana: En ik hoop dus juist dat mijn toekomstige schoondochter een andere een keuze zal maken, namelijk het kindje houden, mocht ze ooit voor deze beslissing komen te staan (en mocht ik ook een schoondochter krijgen Tong uitsteken ).

Jippie: Ik heb momenteel een uitkering, daar betaal ik alles van voor Jari. Volgend jaar wil ik het huis uit gaan en gaan leven van de stufi, na de studie uiteraard gaan werken. Mijn eigen dromen realiseer ik ook nog, ik ga verpleegkunde studeren en over een jaar of 20 hoop ik naar Afrika te kunnen vertrekken om daar mensen te gaan helpen en nee, ik droomde er niet van om op mijn 16de moeder te worden, sterker nog, ik wilde nooit kinderen. Jari moet gewoon rustig en zorgeloos kunnen opgroeien en niks te kort komen en nee, ik adviseer mensen niet om op hun 16de moeder te worden, het is zwaar, voornamelijk vanwege de maatschappelijke normen, maar ook omdat het uiteraard slimmer is om eerst huisje boompje beestje te hebben, maar mocht je toch zwanger raken dan raad ik het absoluut niet af om het kind te houden.
Overigens, Jari is gewenst hoor, ondanks dat hij niet gepland was heb ik er bewust voor gekozen om hem te laten komen.

Lies: Ik heb dus WEL een uitkering, het is niet veel, maar ik kom er van rond. En ja, ik woon thuis, maar betaal dus alles zelf voor Jari. En ondanks dat ik nog thuis woon bemoeien mijn ouders zich niet met de opvoeding van Jari, dat doe ik zelf. Als ik iets niet weet vraag ik ze om advies maar verder niet. Dus ja, ik kan wel stellen dat ik het alleen doe dan he? Al weet ik dat eventueel altijd op mijn ouders kan terug vallen.

Jij wilt leven van een studiefinanciering? Dat zou ik heel knap vinden! Ik krijg het maximum MET een aanvullende lening, als ik op mezelf zou gaan komt daar nog iets van € 170,- bovenop. Maar daar zou ik echt niet van rond kunnen komen. Al helemaal niet als ik ook nog een kind zou hebben! En ik leef absoluut niet duur! Wat denk je dat het kost als je kind naar school moet? Dat kun je niet bolwerken met een studiefinanciering. En dan zou je je eigen studie ook nog eens moeten betalen!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:51

Jippie schreef:
jarrah schreef:
Sorry hoor, maar mijn handen beginnen nu echt te jeuken...
Jou situatie staat geheel los van die van Joyce, sterker nog, Joyce bied haar kind iig wél een stabiele omgeving en Joyce rond wél haar opleiding af!!!
Iédere 16jarige word financieel bijgestaan door zijn ouders, daar heeft dat kindje hélemaal niks mee te maken!! En zolang Joyce zelf alle zorgen en kosten voor dat kindje opneemt (want dat doet ze wel)...wat is dan het probleem?
Ik heb echt respect voor die meid, die gaat niet bij de pakken neerzitten, zeurt niet en maakt er gewoon het beste van! Daar kunnen jullie IMO nog een voorbeeld aan nemen!!

Beetje rustig Jarrah; hoe het allemaal met Joyce en Jari zal verlopen dan zal de toekomst leren. En natuurlijk hoopt iedereen dat ze heel gelukkig worden.

Met alle respect, bij je ouders wonen en leven van een uitlering is niet slecht maar ik noem het geen stabiele omgeving. Iedere 16-jarige wordt bijgestaan door zijn ouders maar de vraag is of de grootouders gevraagd hebben om te zorgen voor hun kind en kleinkind.
Opleiding afmaken, de tijd zal het leren al hoop ik van harte dat ze dat gaat doen!
En Joyce kan onmogelijk alle kosten van het kindje op zich nemen, daarom krijgt ze ook een uitkering. Maar vergeet niet dat dat geld bijeen is gebracht door de gemeenschap en daar betaald werkend Nederland [inclusief moi] dus aan mee.

Groot respect voor joyce die stapelgek is met haar kleine en er het beste van probeert te maken. Maar het is en blijft een vreselijke sitiuatie waarin ze verkeerd en ik gun niemand zo iets.

ja Joyce krijgt een uitkering omdat ze een kindje moet onderhouden.
Er zijn mensen in NL die een uitkering krijgen om alleen zichzelf te onderhouden.

Ze is toch nog aan het doorleren om straks geheel zelf de kosten te kunnen betalen?
Jullie hebben allemaal een mening over haar en haar kindje oftewel jullie zeuren over dat zij "te vroeg" een kindje heeft gekregen,
als ze het werkelijk zo moeilijk en zwaar had zou zij geloof ik degeen zijn die zou klagen.
En volgens mij doet ze alles behalve dat!
Ze heeft geaccepteerd dat het zo gegaan is en roeit nu met de riemen die ze heeft!
Ze zet alles op alles om zichzelf en haar kindje een goeie toekomst tegemoet te laten gaan, misschien kunnen sommige mensen hier een beetje respect voor tonen?!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:53

Meetje22 schreef:
MijnHafje schreef:

hahahah als je man je verlaat staat gelijk je leven op zijn kop?
Ooit van zelf geld verdienen gehoord?
emancipatie?

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:59

AikePeer schreef:
Meetje22 schreef:

hahahah als je man je verlaat staat gelijk je leven op zijn kop?
Ooit van zelf geld verdienen gehoord?
emancipatie?

Als je op je 16e een kind hebt? Dan zelf geld gaan verdienen? Denk het niet..je verdiend dan het minimum. Als je überhaupt ergens een baan krijgt, aangezien je zo jong bent en je opleiding niet klaar hebt. Je zou maximaal een VMBO diploma kunnen hebben en daar krijg je tegenwoordig geen enkele baan meer mee.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:01

AikePeer schreef:
Jippie schreef:
Beetje rustig Jarrah; hoe het allemaal met Joyce en Jari zal verlopen dan zal de toekomst leren. En natuurlijk hoopt iedereen dat ze heel gelukkig worden.

Met alle respect, bij je ouders wonen en leven van een uitlering is niet slecht maar ik noem het geen stabiele omgeving. Iedere 16-jarige wordt bijgestaan door zijn ouders maar de vraag is of de grootouders gevraagd hebben om te zorgen voor hun kind en kleinkind.
Opleiding afmaken, de tijd zal het leren al hoop ik van harte dat ze dat gaat doen!
En Joyce kan onmogelijk alle kosten van het kindje op zich nemen, daarom krijgt ze ook een uitkering. Maar vergeet niet dat dat geld bijeen is gebracht door de gemeenschap en daar betaald werkend Nederland [inclusief moi] dus aan mee.

Groot respect voor joyce die stapelgek is met haar kleine en er het beste van probeert te maken. Maar het is en blijft een vreselijke sitiuatie waarin ze verkeerd en ik gun niemand zo iets.

ja Joyce krijgt een uitkering omdat ze een kindje moet onderhouden.
Er zijn mensen in NL die een uitkering krijgen om alleen zichzelf te onderhouden.

Ze is toch nog aan het doorleren om straks geheel zelf de kosten te kunnen betalen?
Jullie hebben allemaal een mening over haar en haar kindje oftewel jullie zeuren over dat zij "te vroeg" een kindje heeft gekregen,
als ze het werkelijk zo moeilijk en zwaar had zou zij geloof ik degeen zijn die zou klagen.
En volgens mij doet ze alles behalve dat!
Ze heeft geaccepteerd dat het zo gegaan is en roeit nu met de riemen die ze heeft!
Ze zet alles op alles om zichzelf en haar kindje een goeie toekomst tegemoet te laten gaan, misschien kunnen sommige mensen hier een beetje respect voor tonen?!

Jeetje lezen is ook een vak.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:02

BeLoVeD schreef:
AikePeer schreef:
Ja en als je als 16 jarige een vaste vriend hebt blijf jij het dan ook met condoom doen? En met vast bedoel ik dan langer dan een half jaar. Als je ja zegt denk ik dat je een van de weinige bent!
Nee de pil is niet 100% te vertrouwen maarja er zijn wel meer dingen in het leven die je niet voor 100% krijgt.

Ja het is heel vervelend dat je moeder een geval is van hoe het niet moet gaan. Maar tijden veranderen en er zijn ook zoveel gevallen waar het wel goed gegaan is.

Vanwege hetgeen wat er met je moeder is gebeurt ben jij hier zeker ook zo op tegen?

De eerste levensjaren van mijn moeder gingen gewoon niet zoals het hoort zeg maar.

Als je als 16 jarige het zonder condoom doet na een half jaar ben je gewoon mooi dom bezig. Dan moet je niet gaan zeiken als je toch zwanger raakt. Als 16 jarige kun je nog niet eens over een 'relatie' spreken. Dan is het nog gewoon een verkering. En de dikgedrukte zin die je typte slaat natuurlijk helemaal nergens op. Totaal uit de lucht gegrepen.

ow ik geloof dat jij een heilige bent!!!
Ik was 16 toen ik iets met mijn huidige vriend kreeg nu 3 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar!
Wanneer beslis je of je het zonder gaat doen? Ik woon nu nog niet op mezelf, dus ben volgens vele van jullie nog niet geschikt om een kind op te voeden. Moet ik het nu nog steeds met condoom doen?
Dat zijn keuzes die je maakt, je weet er idd de gevolge van dus is het laf om dan te zeggen ik pleeg abortus als je zwanger blijkt te zijn!

Jou moeder is een geval van hoe het niet moet, maar ik heb hier ook al mensen gezien die een jonge moeder hebben en die niks te klagen hebben.

Ik geloof niet dat je hier kunt zeggen dat het voor iedereen slecht is op jong moeder te worden, dat licht eraan hoe je op dat moment in het leven staat.

Dat die zin dikgedrukt staat bedoel ik niks mee ik weet niet hoe die dik komt.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:04

Maar het is en blijft een vreselijke sitiuatie waarin ze verkeerd en ik gun niemand zo iets.

Ik heb joyce hier zelf niks over horen zeggen dus hoe kan jij (jippie)
dan beslissen dat het een vreselijke situatie is????

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:05

@ beloved jij zegt tegen mij dat ik goed moet lezen maar je doet het zelf niet!
Meetje heeft het erover dat je op je 25e denkt je kind een.... even verder lezen!!!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:07

AikePeer schreef:
AikePeer schreef:

ow ik geloof dat jij een heilige bent!!!
Ik was 16 toen ik iets met mijn huidige vriend kreeg nu 3 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar!
Wanneer beslis je of je het zonder gaat doen? Ik woon nu nog niet op mezelf, dus ben volgens vele van jullie nog niet geschikt om een kind op te voeden. Moet ik het nu nog steeds met condoom doen?
Dat zijn keuzes die je maakt, je weet er idd de gevolge van dus is het laf om dan te zeggen ik pleeg abortus als je zwanger blijkt te zijn!

Jou moeder is een geval van hoe het niet moet, maar ik heb hier ook al mensen gezien die een jonge moeder hebben en die niks te klagen hebben.

Ik geloof niet dat je hier kunt zeggen dat het voor iedereen slecht is op jong moeder te worden, dat licht eraan hoe je op dat moment in het leven staat.

Dat die zin dikgedrukt staat bedoel ik niks mee ik weet niet hoe die dik komt.

Dat heb ik gedaan ( Slapen ) zodat je (naar wat ik hoopte i.i.g.) zou begrijpen waar ik het over heb.

En ik heb in het begin ook al gezegd dat ik vind dat iedereen die zelf mentaal genoeg ontwikkeld is redelijk klaar is om een kind op te voeden.