H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:14

Eerlijk gezegd kan ik me sommige reacties wel voorstellen. Laura, je kan behoorlijk belerend/ degenen die niet binnen jouw plaatje passen afkeurend overkomen en kan me helemaal vinden in Lies haar vergelijking over niet-rokers een paar pagina's terug. Dit is absoluut niet als een aanval bedoeld hoor en je zal het heus ook goed bedoelen, maar volgens mij heb je zelf niet echt door hoe dat bij andere mensen overkomt.

Hier in Groningen heb je trouwens bij de H&M(s) genoeg in de maten 34, 36 en 38, het is een eindje reizen, maar dan heb je ook wat . Ik vind H&M persoonlijk niks, ondanks dat ze genoeg in mijn maat hebben, vind de winkel vreselijk onoverzichtelijk en de kwaliteit slecht. De lingerie waar eerder over gesproken werd is helemaal een drama daar imo, enorm slechte kwaliteit, de A-tjes en B-tjes zijn misschien nog wel draagbaar, maar groter dan dat is en niet te vinden en zit voor geen meter .
Over het verschil in maten kan ik trouwens weinig zeggen, de weinige dingen die ik er gepast/gekocht heb waren gewoon 38 of M ofzo en zaten qua maat goed, maar heb te weinig aangehad om daar een goed oordeel over te kunnen hebben.

[edit] Ik wil er even aan toevoegen dat het het meer dan logisch vind dat er meer grote maten in de winkels liggen als er ook meer mensen met grote maten zijn. Winkels bekijken het natuurlijk puur uit commercieel oogpunt. En dit geldt ook voor veranderende maten, je (doel niet specifiek op Laura, heb meer mensen hier een opmerking over zien maken) kan het wel belachelijk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 20:17

ninja2 schreef:

Ik zie trouwens in haar profiel dat ze ook niet moeders mooiste is...
maar ja laten we haar daar maar niet over aan vallen.
We houden de eer aan ons zelf

Dit noem jij de eer aan jezelf houden?
Laat me niet lachen. Oh sorry, dat doe ik al.

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:33

jeetje ga even ergens anders ruzie maken..

maarja ik ben dus persoon die altijd naar de kinder afdeling moet bij de h&m.. en geloof me ben echt niet blij met mij maten. Ik doe er ook alles aan om aan te komen.. Heb vaak problemen met me zelf omdat ik dat ene leuke truitje niet pas of die leuke rok of broek!!

En ik vindt super dat h&m grotere maten verkopen voor lage prijs maar ik vraag me af wanneer er nou een winkel is die alle maten verkoopt dan is iedereen blij en geen gezeik meer op bokt..

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:30

geen gezeik op bokt? that'll be the day hell freezes over

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:37

Ik word eigelijk wel gek van al dat gezeik van die dikke/vollere mensen. Ze kunnen er niks aan doen blablabla maar dan wel de dunnere uitschelden voor anorexia patienten, welleens eraan gedacht dat zij er ook niks aan kunnen doen. Nou heb ik het overigens niet over alle dikke mensen. Maar de dikkere mensen die ik ken, zo ook mijn tante. Kan er niks aan doen, ze slikt medicijnen. Oke, als je daar nou een paar kilo dikker van word. Maar bij een paar kilo blijft het niet. Zo ook mijn tante (alweer) die is zo absurt dik, dat ze met stokken loopt. En maar stug volhouden dat het door de medicijnen komt.
Ook vinden ik het niet netjes dat jullie Laura een beetje af gaan lopen vallen. Die heeft dit topic echt niet gemaakt om jullie te beledigen hoor!!!

Vat mij niet verkeerd op, ik heb niks tegen dikke mensen. En dit gaat niet over alle dikke mensen.
Maar het is gewoon wat mij zo op valt. In dit topic en buiten.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:58

ushi schreef:
Maar de dikkere mensen die ik ken, zo ook mijn tante. Kan er niks aan doen, ze slikt medicijnen. Oke, als je daar nou een paar kilo dikker van word. Maar bij een paar kilo blijft het niet. Zo ook mijn tante (alweer) die is zo absurt dik, dat ze met stokken loopt.
En maar stug volhouden dat het door de medicijnen komt.

Niet aanvallend bedoeld, maar er zijn echt mensen die puur door medicijnen vééél dikker worden. Ik ken jouw tante natuurlijk niet, maar alleen omdat het meer dan 'een paar' kilo's zijn maar gelijk aannemen dat het wel haar eigen schuld zal zijn is dus niet terecht
In mijn omgeving ken ik ook iemand die puur door ziekte en medicijnen meer dan 50 (!) kilo is aangekomen...

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:18

same here. Mijn tante heeft een schildklierprobleem, die is zeker 60 kg te zwaar daardoor, en diep ongelukkig...

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:35

x4you schreef:

Och ja tis weer t zelfde, als je tegen iemand zegt dat ie dik is, nou dan ben je de eeuwige Bitch!
En als ze tegen iemand (mij bijv.) zeggen dat ik mager ben, dan kan dat wel. Want ja dat is niet erg als je gewoon SLANK. bent.
Pff wordt er soms zoo moe van wat voor zielig spelletje sommige mensen spelen

\Mee eens! Ik krijg vaak genoeg te horen dat ik mager of te dun ben. Wat een bullshit! Ik heb een prima gewicht voor mijn lengte. Maar ze kunnen zich niet inbeelden dat dat niet leuk is om te horen. keer op keer op keer. Want als ik een grapje zou maken tegen 1 van mijn zwaardere vriendinnen ga ik over de grens, en serieus me inwrijven dat ik te mager zou zijn is dan weer anders..

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:43

Citaat:
juist een goede ontwikkeling dat er ook voor grotere maten nu leuke kleding te krijgen is

Niet zo geweldig als je een mini bent en toch echt 34 nodig hebt . Die zijn echt zooo snel weg de 34. 36 (of ze krijgen er maar erg weinig binnen ) Op zich ook best frustrerend hoor, echt klein en slank zijn. Zie maar eens mooie passende kleding te vinden

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:37

Genee schreef:
x4you schreef:

Och ja tis weer t zelfde, als je tegen iemand zegt dat ie dik is, nou dan ben je de eeuwige Bitch!
En als ze tegen iemand (mij bijv.) zeggen dat ik mager ben, dan kan dat wel. Want ja dat is niet erg als je gewoon SLANK. bent.
Pff wordt er soms zoo moe van wat voor zielig spelletje sommige mensen spelen

\Mee eens! Ik krijg vaak genoeg te horen dat ik mager of te dun ben. Wat een bullshit! Ik heb een prima gewicht voor mijn lengte. Maar ze kunnen zich niet inbeelden dat dat niet leuk is om te horen. keer op keer op keer. Want als ik een grapje zou maken tegen 1 van mijn zwaardere vriendinnen ga ik over de grens, en serieus me inwrijven dat ik te mager zou zijn is dan weer anders..

Ze zijn gewoon jarloers

Maarja het is idd frustrerend!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:09

Dan zeg je toch dat het jou ook pijn doet?

Ik denk dat vele niet in de gaten hebben, dat niet iedereen mager wil zijn.
dat de dames op de catwalk dat wel willen, is niet dat iedereen dat wil.

maar onze maatschappij is zo krom, dat de meeste kwijlen van dun zijn, dat ook verantwoord vinden (zie maar aan dit belachelijke topic)
Maar dat er mensen zijn die graag wat zwaarder zijn, daar komen veel mensen idd niet op.
Niet omdat ze gemeen willen zijn of jaloers zijn, maar zo worden we gemaakt in de maatschappij.

Arabesk

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:40

Zaterdag was ik bij de Divoza in Heteren, daar beginnen de damesrijbroeken vanaf maat 38

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:41

Maar dat was 10-15 jaar terug ook al
want toen had ik altijd kinderbroeken aan
Dus dat heeft niks te maken met dat de maten dus veranderen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:47

ninja2 schreef:
Zei beweerd dat dikke mensen maar ongelukkig moeten zijn, niet sporten, vet eten en een diepe dipressies hebben enzo bla bla en gewoone kleding winkels moeten alleen maar maatje 34 tm 40 verkopen enzo. *knip*
Volgens mij wil zei gewoon horen dat ze helemaal perfect is en dat ze zo gezond leeft bla bla en dat er geen grammetje vet aan haar lijf zit. Nou heeft zei geluk gehad en ik niet zo wat..

Rood: jemig doe eens wat aan je Nederlands, dit doet werkelijk pijn aan mijn ogen!!!

Blauw: kun je me ergens aanwijzen waar dat staat? Ik zie Laura dat nergens zeggen.

Ik ben ook van (radicale) mening dat mensen die te dik zijn zonder medische reden (ziekte medicijnen) niet moeten zeuren over hun gewicht of over dunnere mensen. Er is echt wat aan te doen minder eten en meer bewegen, (niet per se sporten dat doe ik ook niet, ik haat sport ) als je dat maar lang genoeg volhoud.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:48

Toch is het denk ik niet voor iederen zo simpel dan jij het stelt.
Anders zagen we toch geen mensen die wat dunner mogen zijn.

net zo min dat het simpel is aan te komen als je aan de dunne kant bent.
alleen maar meer eten werkt echt niet (weet ik ook uit ervaring)

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:55

Ik denk ook dat er veel dikkere mensen zijn die best wel wat willen doen aan hun gewicht en ook al van alles hebben geprobeerd om van dat gewicht af te komen, maar gewoon dé manier voor hun nog niet hebben gevonden. Het werkt niet allemaal even makkelijk natuurlijk.
En zoals al gezegt, ze zijn niet ineens op hun streefgewicht, daar gaat echt wel een poos over heen. Mijn moeder heeft er 2 jaar over gedaan om 35 kilo af te vallen en het blijft er nou ook af.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:00

Nou 35 kg in twee jaar vind ik redelijk snel hoor! Je levensstijl veranderen werkt toch nog altijd het beste, dan val je vanzelf af alleen wel relatief langzamer dan bij 'crashen' met allerei wazige dieeten (puntjes op de e doen het niet bij deze computer), maar wel een stuk gezonder lijkt me.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:04

Ja tuurlijk moet je je levenstijl veranderen maar dat is echt niet zo makkelijk als je denkt. Je moet veranderen van gewoonte en kijk maar eens hoe moeilijk het is om van een gewoonte af te komen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:11

SAKKIA schreef:
Ja tuurlijk moet je je levenstijl veranderen maar dat is echt niet zo makkelijk als je denkt. Je moet veranderen van gewoonte en kijk maar eens hoe moeilijk het is om van een gewoonte af te komen.

dat hoor je mij ook niet zeggen

maar een roker moet toch ook niet klagen over zijn rokershoest zolang ie rookt en klagen dat je als roker nergens meer lekker kan roken. En dan zeggen dat niet-rokers het zo makkelijk hebben.

Als ie er wat aan wil doen is de enige oplossing stoppen!

Zo is het met te dikke mensen net zo, klagen over het gewicht, zeuren over slanke mensen en mopperen dat ze niet in kleding passen. Als je er last van hebt dan doe je toch wat aan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:13

raar, de klagers heb ik helemaal niet om me heen?
Ik hoor alleen zeggen dat het niet mee valt om er wat af te krijgen, of beter gezegt te houden.
Maar zoveel geklaag voor de rest, nee, eigenlijk niet

dat heb ik wel meer met rokers, omdat ze het zo raar vinden dat ze niet iedereen mogen laten stikken met hun rook
Als is dat nu ook minder, nu de wetten al weer een hele poos zijn veranderd.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:15

Ik snap helemaal wat je bedoeld en daar ben ik het ook wel mee eens hoor, alleen het verschil met roken is dat ze per direct kunnen stoppen en iemand die afvalt is niet per direct slank.
Maar verder volg ik je helemaal, ik houd ook niet van mensen die zeggen dat ze te dik zijn (niet door medische redenen) en dan er vervolgens niks aan doen....... En dat zijn er heel erg veel.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:17

Ik heb niks tegen dikke mensen en ik accepteer ze zoals ze zijn, alleen het gezeur erover EN de opmerkingen naar dunne mensen toe (je waait weg, kinderkleding zeker, je bent geen vrouw om te zien etc) baal hou ik niet zo van.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:21

Dat zijn dan gewoon mensen zonder fatsoen
dat zijn de zelfde typjes die dikke mensen voor walvis uitmaken of vinden dat ze maar een tent aan moeten, of nakijken bij het zwembad met een naar gezicht

gewoon stomme mensen en die heb je in elke maat
De dikkere zullen zo naar de dunnere doen
De dunnere naar de dikkere

gelukkig zijn er ook mensen die iemand waarderen om de persoon...

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:38

runningkawa schreef:
gewoon stomme mensen en die heb je in elke maat

inderdaad . Daar kan ik me wel in vinden (niet in die stomme mensen zelf, maar wel dat ze in elke maat bestaan )

Ik denk gewoon dat het onderwerp "overgewicht" een beetje een taboe is geworden. Net zoals rokers niet graag hebben dat je begint over hoe ongezond roken is, zo hebben mensen die werkelijk te dik zijn dit ook niet graag.

Uit dit topic leid ik ook af dat er verschillende soorten "dik" zijn, onder te verdelen in:
- mensen die er wat aan kunnen doen EN zij die bvb om medische redenen te zwaar wegen
- mensen die werkelijk te dik zijn (zodat het de gezondheid schaadt) EN mensen die gewoon iets dikker zijn dat het gratenmagere ideaal van vandaag (welke ik maar voor de gelegenheid de "vals-dikke mensen" zal noemen, want ze zijn niet dik!).

Ik denk dat dikke mensen die geen aantoonbare medische oorzaak hebben (zoals medicatie waar je dik van wordt) het vaak toch moeilijker hebben dan dunne. Ze hebben bvb meer aanleg om dik te worden. Natuurlijk is er naast een biologische oorzaak vaak een deel dat je zelf in handen hebt (eetpatroon, beweging, ...). Nature-Nurture, hé.

Kieffertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:47

Sakkia: een roker mag dan per direct kunnen stoppen, hij is niet direct van zijn rokershoestje af en zijn trek naar sigaretten is ook zo snel niet weg . Voor beide geldt dus eigenlijk hetzelfde.
Runningkawa: Als iemand gigantisch dik is, kijk ik daarnaar. Net als naar iemand die geen benen heeft, onder de pukkels zit of broodmager is. Begrijp me niet verkeerd: ik zal probéren niet te kijken, en zo normaal mogelijk te doen, maar dat is niet altijd makkelijk omdat je het gewoon niet gewend bent. Zodra iets je aandacht getrokken heeft, kan je niet meer helemaal 'normaal' doen, hoe hard je het ook probeert (misschien juist daarom?). Dit betekent overigens niet dat ik met de betreffende persoon geen normale relatie aan kan gaan. Ik ken héle dikke mensen heel goed, maar omdat je die kent, 'past' het bij hen.

Verder snap ik wel een beetje wat Laura bedoelt, al heeft zij het misschien in het overdrevene getrokken als het om de kledingwinkels gaat. Maar je hoeft maar een keer in de krant te kijken om te zien dat de berichten echt alarmerend zijn, in nederland zijn steeds meer mensen (en kinderen) te dik. Opzich niet zo'n probleem, maar wel als het de gezondheid in het gevaar brengt. Natuurlijk wil je niet altijd horen dat je dik bent, je wilt niet door vreemden worden aangesproken met de vraag of je dat patatje nou wel zou nemen, maar je wilt ook een beetje voor je lijf zorgen, denk ik toch. Mensen met maat 48 en gemiddelde lengte doen dat -naar mijn mening- niet. En je kan nóg zo roepen dat dat je eigen verantwoordelijkheid is, dat mensen je daarop niet moeten beoordelen en dat het niemand iets aangaat hoe dik je bent, je zult toch moeten inzien dat je gewicht voor jezelf en de maatschappij niet leuk is. Hart-en vaatziekten zijn een van de grootse killers in Nederland, en met (zwaar) overgewicht loop je nou eenmaal meer kans zo'n ziekte te krijgen. En nee, niet alleen degenen die het krijgen moeten daarvoor betalen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch dat in principe voor iedereen in nederland goede ziekenzorg te krijgen is, maar dat een kettingroker alle mogelijke geavanceerde, nieuwe medicijnen wil hebben en de duurste zorg, dat vind ik eigenlijk niet kunnen.