uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:14

phannie schreef:
@zoefie; dat domino-effect....hoe lang duurd dat? is bij mij al 38 jaar aan de gang, echt.
, ik snap dat het ontzettend moeilijk is, maar de afgelopen 38 jaar zijn er toch ook wel leuke dingen gebeurt.....Meid echt ik wens je zo veel sterkte, hopelijk gaat deze operatie je wat verlichting geven in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:43

zoefie schreef:
phannie schreef:
@zoefie; dat domino-effect....hoe lang duurd dat? is bij mij al 38 jaar aan de gang, echt.
, ik snap dat het ontzettend moeilijk is, maar de afgelopen 38 jaar zijn er toch ook wel leuke dingen gebeurt.....Meid echt ik wens je zo veel sterkte, hopelijk gaat deze operatie je wat verlichting geven in ieder geval

dank je, eerst maandag afwachten, dan weet ik of de grote operatie doorgaat. maar ik wens jullie ook allemaal veel sterkte hoor! zit momenteel even in een andere fase, de koopziekte, heb ik altijd als het niet lekker gaat met me, heb vanmiddag al effies een nieuw gasfornuis gekocht, oudje verkocht, en ik wil een bleutooth-oortje voor mijn mobieltje en een nieuwe pc-kast en een nieuw eenoorshoofdstel voor mijn meissie en ik wil ook een waterbed, maar dat red ik niet hahahaha, lijp he

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 08:50

phannie schreef:
zit momenteel even in een andere fase, de koopziekte
Oei, gevaarlijke fase zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:00

zoefie schreef:
phannie schreef:
zit momenteel even in een andere fase, de koopziekte
Oei, gevaarlijke fase zeg

hahahaha gelukkig heb ik dat niet zo erg vaak, ik kan heel goed sparen, maar soms ploft er een soort bommetje. oh ja, ik heb nog iets wat ik heel graag wil, een shetland-sulky, heb een hele mooie gezien, ook heel sterk, maar wel een hoop geld €760,-

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:22

phannie schreef:
ik heb nog iets wat ik heel graag wil, een shetland-sulky, heb een hele mooie gezien, ook heel sterk, maar wel een hoop geld €760,-
Wauw, dat lijkt me nu ook super leuk
(een vriendin van mij heeft een shetje en we hebben al de wildste plannen gehad met het beestje, tot nu toe nog weinig van gekomen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:37

zoefie schreef:
phannie schreef:
ik heb nog iets wat ik heel graag wil, een shetland-sulky, heb een hele mooie gezien, ook heel sterk, maar wel een hoop geld €760,-
Wauw, dat lijkt me nu ook super leuk
(een vriendin van mij heeft een shetje en we hebben al de wildste plannen gehad met het beestje, tot nu toe nog weinig van gekomen )

ja psies, ik hoop nog een zeer ervaren iemand te vinden voor mijn merrie, dan rijd ik wel mee op het karretje met mijn shetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:39

ligt iedereen in het ziekenhuis ofzo? het is zo stil hier.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:13

Haha nee hoor Phannie gelukkig niet! Ik niet iig.
Met mij gaat het wel de betere kant op nu. Ik heb deze week drie halve dagen gewerkt en dat gaat best aardig. Ik voel mijn onderrug soms nog wel behoorlijk op de plaats van de hernia, maar van de verrekte spier ben ik gelukkig af

Met mij gaat het op dit moment dus best goed. Ik hoop dat er ook anderen zijn die dat nu, of binnenkort kunnen zeggen!
Ik wens iedereen hier weer veel sterkte toe met de hernia's
Hoe is het met jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:39

iwayalover; blij te lezen dat het met jou wat beter gaat! houden zo hoor, niks forseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:40

nou het is gebeurd vandaag, ik schrijf morgen ofzo het verhaal wel, ben kapot, kan niet meer, de hele terugweg in de auto (1,5u) liggen slapen, ook bij mn pa op de bank erna weer 1,5 uur geslapen, het was gelukkig gauw voorbij maar zeer pijnlijk . zodra ik een beetje kan zitten schrijf ik het verhaal wel, ik ga nu mij bed in. xxxx

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:12

Phannie heel veel sterkte hopelijk gaat het snel beter met je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:06

thanks zoefie!!

nou ze hebben maandag dus mijn facetgewrichtjes ingespoten met verdoving en ontstekingremmer, was een pijnlijke toestand, gelukkig wel snel voorbij, ik moet 4 januari terugkomen om te vertellen hoe het ging, of het hielp of niet, als het helpt wordt het dus weer een grote operatie, dan gaat ie stabiliseren met schroeven en plaat, nou dat zit er dus wel in want het gaat wat beter met me, ik voel mijn rug nog wel als ik iets achetrover buig, en wat lichte zeuren in mijn benen, vooral rechts. inmiddels ben ik weer aan nieuwe morfine toe, ik heb zelfs mijn dokter gevraagd of ik kan afbouwen een beetje, ik slik nu 60mg en wil 40mg proberen, wel eng, ik kan niet zonder, heb een vreselijke dag als ik maar 1 pilletje vergeet, hopelijk lukt dit!

hoe gaat het met jullie?? en de TS?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 00:31

Phannie goed om te horen dat het wat beter gaat...(helaas hangt je wel nog een operatie boven het hoofd, maar als het maar helpt allemaal) enne dat afbouwen van de pillen, succes meid. Ik hoop dat je het volhoud en dat je het gaat redden. Ik zal in ieder geval voor je duimen.
Met mij gaat het best wel goed (soms....) maar ik heb wel het gevoel dat de uitstraling naar mijn been iets minder wordt. Nou ja, alle vooruitgang is meegenomen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:25

Zo hier ben ik ook weer een keer. heb een week niet op de pc gekund, omdat ie dood was

Ik lees in jullie berichten dat er allemaal wel wat vooruitgang is. En al is het niet veel... iets is beter dan niets
Phannie succes met afbouwen van de morfine
Ik blijf voor jullie duimen dat het beter zal gaan!

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:55

nou ik ben er ook weer ff..

iedereen echt onwijs veel sterkte

ik ben gister bij de chirurg geweest en hij heeft me ff getest zeg maar. moest rekken, strekken, etc. en de conclusie was: auw. dus: niet goed. moet weer door de scan heen en dan weten we meer.
het zou littekenweefsel kunnen zijn, of een stukje wat afgebrokkeld is wat dwars doet of misschien zelfs wel weer een nieuwe hernia. het is in ieder geval niet goed heb niet zoveel motivatie meer, maar we gaan maar gewoon door. ik hou jullie op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:01

MissArianne; laat ons weten als je de uitslag hebt van de scan!en wel volhouden hoor!
iwayalover en zoefie bedankt! maar het gaat alweer wat slechter, helaas, het komt langzaam terug, of het komt van de morfine afbouw (van 60mg.p.d. naar 40mg.p.d.) dat weet ik nog niet of dat de kenacort uitgewerkt raakt. ook in het ziekenhuis zijn ze aan het klooien geweest met datums en de uitslag wordt nu pas 16 januari i.p.v. 4 januari.
de pijn voelt ook anders, kan het moeilijk uitleggen, lijkt verder weg maar toch is het er weer, nou ja 16 jan. weet ik meer.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 01:16

AAhhhh Phannie en Missarjanne balen zeg dat er geen eind aan lijkt te komen voor jullie...Ik heb echt met jullie te doen.
In ieder geval geef de moed ondanks alles niet op.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:52

He wat vervelend voor jullie! Het leek allemaal wat positiever te zijn de voorgaande berichten, maar helaas mocht dat niet doorzetten. Ik wens jullie weer heel veel sterkte

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:18

phannie schreef:
ik wil ook een waterbed, maar dat red ik niet hahahaha, lijp he

Nou een waterbed wil je echt niet als je rugklachten hebt. Ik lig op een waterbed en heb rugklachten. Het is een drama om eruit te komen en je om te draaien. Nu is mijn vriend een paar dagen weg en dan klopt eigenlijk de hoeveelheid water die erin zit niet meer (te weinig). Enige voordeel is dat het altijd lekker warm is als je erin stapt

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:28

Heb dit topic een beetje doorgespit en jeetje, wat een verhalen allemaal! Zo te lezen wordt het van een operatie lang niet altijd beter. Ik wens iedereen veel sterkte!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 03:36

Ik had ook erg veel last van mijn rug en mijn arts wilde me maar niet doorverwijzen. Zelfs niet naar de fysio. Ik ben daar op eigen houtje naar toe gegaan. De fysio heeft een hartig woordje gesproken met de arts en eindelijk kreeg ik een mri.

Een week later werd ik gebeld door de chirurg. Hij had mijn foto's gezien en vond dat ik met spoed geopereerd moest worden. Een week later ben ik geopereerd.

Alles is goed gegaan. Meteen na de operatie en ik een beetje wakker werd was de pijn in mijn been weg.

Ik mag nu alles weer langzaam oppakken. Ook het rijden.

Ik ben thuis gekomen op 27 september

Dit is wat ik toen schreef
Ik ben thuis!

Ik mag nog niet veel zitten en zeker niet lang zitten, maar kon internet toch echt niet langer missen.Ik ging donderdag dus naar het z'huis. Daarna mocht ik meteen mijn ok hempje aandoen en hup naar de ok. Daar kreeg ik een ruggenprik. Dit komt omdat je op je buik moet ligen en dan is een voledige narcose te risicovol.De ruggenprik deed geen zeer maar de houding die ik daarvoor moest aannemen wel. Jeetje, ik moet voorover gaan ziten. Auw! En toen duwde ze mijn schouders ook naar beneden. Moest ik ook nog ontspannen ook.Daarna de ok in. De chirurg zei: dadelijk moet je daar op je rug gaan liggen Ik ze nog "goh das ook lastig voor jullie." waarop ie mij verbaast aankeek. Ik zei "gaan jullie helemaal door mijn buik heen dan?" hihi. Hij zei het dus verkeerd. Toen zakte mijn bloed druk gevaarlijk en was er meteen al paniek. Ik kreeg wat in mijn infuus en weer opgelost. Maar toen werd ik erg misselijk. Weer spulletje in mijn infuus.Toen dat allemaal prima was mocht ik op mijn buik gaan liggen. Heel vreemd want je voelt je benen wel zitten, maar das alles. Even goed gelegd enzo. De neurochirurg zei "je weet wat ik ga doen?" Ik "nee". Hij "hmm, hebben ze wel alles uitgelegd dan?" Ik weer "nee" Hij: "Vind je het wel goed dat ik je opereer? "Ik weer "Yep"Toen ben ik lekker gaan slapen en na een uurtje wakker geworden. In de uitslaapkamer kreeg ik het kkkkoud. Dus kreeg ik een molton, een deken op me en daarna een deken die ze met warme lucht konden vullen. Ik heb nog zeker aan half uur liggen trillen van de kou. Ook daar zakte mijn bloeddruk weer weg. Maar dat was ook weer zo opgelost. Daarna naar mijn kamer. Ik kreeg meteen een morfinespuit en dat was erg fijn.De vrijdag heb ik de hele dag morfine gehad en was ik dus hartsikke stoned. Ik kan me ook weinig herineren eigenlijk. Heb ook niet veel gegeten.(1 hapje) Tijdens bezoek heb ik uit volle macht geprobeert mijn ogen open te houden, maar steeds realiseerde me ik dat ik mijn ogen weer dicht had.Zaterdag is mijn drain eruit gehaald. Want ik had nog wat na gebloed. (ook flink wat bloed verloren tijdens de operatie. Tijdens het wassen zat er nog bloed op mijn enkels?!) Ik had ook nog steeds een katheter in.Toch even uit bed en was met mijn benen bewogen enzo. Soort van 'nederland staat op' en bejaardengym.Zondag heb ik al helemaal de gang op gewandeld en is mijn katheter eruit gehaald. Maandag heb ik weer wat gewandeld en trap gelopen en dus mocht ik vandaag naar huis. Nu moet ik ongeveer 3 weken rustig aan doen en goed naar mijn eigen lijf luisteren. 3 weken niet fietsen maar wel wat lopen. En pas over een week ofzo even naar Karan omdat de wond nog niet helemaal dicht is en er daar teveel kans op infectie is.Ik ben op de gewone manier geopereerd. Dus niet met de nieuwe laser techniek. De wond is erg lelijk. Dit komt waarschijnlijk omdat ze tegenwoordig geen snede meer maken maar het openscheuren. Zo snijden ze geen cellen kapot. En is er minder kans op littekenweefsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:51

ellenlouise schreef:
phannie schreef:
ik wil ook een waterbed, maar dat red ik niet hahahaha, lijp he

Nou een waterbed wil je echt niet als je rugklachten hebt. Ik lig op een waterbed en heb rugklachten. Het is een drama om eruit te komen en je om te draaien. Nu is mijn vriend een paar dagen weg en dan klopt eigenlijk de hoeveelheid water die erin zit niet meer (te weinig). Enige voordeel is dat het altijd lekker warm is als je erin stapt

mijn ex heeft een 100% gestabiliseerd waterbed en zegt dat ie nooit meer pijn heeft snachts, voorheen wel. misschien zit er verschil in kwaliteit? die van hem kostte 2000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:54

Heike; je schrijft een heel verhaal, maar helaas schrijf je niet wat je hebt en wat voor operatie je hebt gehad, wat ze hebben gedaan met je!
maar veel strekte gewenst!!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:13

phannie schreef:
mijn ex heeft een 100% gestabiliseerd waterbed en zegt dat ie nooit meer pijn heeft snachts, voorheen wel. misschien zit er verschil in kwaliteit? die van hem kostte 2000 euro.

Die van ons kostte het drievoudige (in guldens wel te verstaan ) maar wij vonden destijds iets minder gestabiliseerd (één stapje onder 100% gestabiliseerd) prettiger liggen omdat je dan nog echt het gevoel hebt dat je op water ligt (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen). Maar het zou kunnen dat het daaraan ligt.

Volgens mijn fysio is een waterbed goed tegen rugklachten maar als je ze al hebt zoals ik, dan is omdraaien e.d. gewoon extra moeilijk.

Weet je trouwens al of je weer onder het mes moet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:39

ellenlouise; ik hoor 16 januari wat er gaat gebeuren, even afwachten nog, ben wel erg bang, er is al zoveel aan mijn rug gesleuteld dat ik bang ben dat ik net als tot nu toe alleen maar verder bergafwaarts ga, maar ik moet hoop houden, zo kan ik niet leven, het is een hel, moeilijk te omschrijven, heb het er psygisch steeds moeilijker mee, zit vaak in een dip. maar er moet iets gebeuren, mijn spieren vangen alle ellende op en die zijn versteend nu, volgens mijn masseur kunnen de spieren pas echt herstellen als ze niks meer op hoeven te vangen, dan krijgen ze rust en tijd om te herstellen, niet zolang het probleem er nog is.