22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mayo_

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:23

Ik wil wat uitleggen voor de gene die nu boven de 20 zijn en al tijden niet meer op een middelbare school zijn geweest en er nu van alles over te zeggen hebben.

1.De mensen zijn in 'groepen' verdeeld wil je er bij hooren doe dan zoals hun (zuipe, sex en drugs). Doe je het niet dan lig je er uit en hoor je bij de groep 'gewone mensen' die niet bij 1 groep willen horen en lol hebben met elkaar.

2. die sex valt heel erg mee en meestal is het aleen opschepperij en hebben ze hooguit alleen gezoend en betast.

3. kleeding valt niet mee en begint echt uit de hand te lopen.

4. comps en andere dure dingen, je kan er niet omheen.

Alles bij elkaar valt het vind ik het reuze mee.

Ik ben 15 en hoor bij de 'gewone mensen' (laat ik het zo maar zeggen) en dit is mijn menig.
Kritiek mag als het maar uit jouw stand punt komt en jouw mening is en niet die van een ander.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:25

Cer schreef:
@Riette: Dat weet ik wel Daarom schreef ik ook "over fluor gesproken".. ik moest ineens aan die bekertjes denken

wij hadden van die gebitten

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:37

We moesten wel een gebitje happen bij de tandarts, maar niet op school!? Ik von dhet niet zo heel erg, behalve die keer dat de tandarts ons (mijn broer en mij) was vergeten en we dus wel heel lang met de gebitjes in zaten.....

@Mayo-horses: die groepen en kleding enzo kom ik wel eens in de krant tegen. En dan denk ik niet alleen aan Lonsdale, maar ook aan andere merken en kledingstypes.
Dat was "in onze tijd" (gutteguttegut) ook al zo. Bij mij op school zat een groepje hard-rockers, met lang haar en kapotte kleren enzo, en groepje super-grefo (ik zat op een gereformeerde school) waarbij de meisjes perse in rokken tot onder de knie moesten, en vooral ook 's zomers de armen bedekt moesten houden, verder de "tutjes" met hoge hakjes en waarbij het kapsel tot in de detail perfect zat. Nou ja, net als nu denk ik, hoewel het nu misschien wel iets verder gaat?

Was laatst met mijn zus en haar dochter (14 jaar) aan het shoppen. Mijn nichtje heeft een wat moeilijke maat voor haar leeftijd, en ik opperde dat we wel eens bij de London konden gaan kijken. Daar hangt immers wel oversized-kleding. We stonden er nog niet eens voor toen ze zei: mam, hier gaan we toch niet in, dat kan niet hoor, bij ons op school! Uiteindelijk zijn we bij een doorsnee-spijkerbroekenshop geslaagd.... pffff.....

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:06

Ach die groepen op middelbare scholen is toch niet iets nieuws? Wij hadden de kakkers, de alto's, de nerds en de 'identiteitslozen'. De ordi's ontbraken trouwens bij mij op school (zelfstandig gymnasium, zal het ongetwijfeld iets mee te maken hebben). Ik hoorde bij de (enigszins gematigde) alto's met kistjes, vale shirts in laagjes met de kragen eruit geknipt en shag roken.

Die sexy kleding zoals ze dat nu kennen, was bij ons niet normaal. Je had hoogstens een strak shirt aan maar geen blote buik oid.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:17

Tyrza schreef:
Ik bedenk me net dat we ook nog die fluor periode hebben gehad. Alle kleren in het fluor was helemaal in.

En nog verder terug getoupeerd haar a la de Dolly Dots (die serie heb ik ook nog meegemaakt, herinner ik me heel vaag).

wat later had je ook de soap Spijkerhoek.

Wat mij betreft had fluor nooit uit moeten gaan. Faas houdt van fluor . Vooral fluorgeel

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:49

Vroegah speelde ik ook zo'n spelletje dan was je met een groep en dan moest je iets doen en dan zette ze een kring om je voeten en dan was je een land :S

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:52

Oh ja, die moest je tekenen met krijt he?

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:53

Landje veroveren, heette dat Met stoepkrijt inderdaad

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:23

en hoe speel je dat dan? weet alleen nog van t stoepkrijt en de landen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:54

is dat net zoiets als landje-pik met een zakmes?
Weet ik ook niet precies van hoe dat werkt, maar heb ik mijn broer wel eens zien doen met vriendjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:03

hihihi ik ben zelfs punk geweest hahahahhaa puhunk, ik heb er nog fotos van................ MENNNN wat heb ik mijn ouders tot wanhoop gedreven

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:32

Ik dreef mijn ouders juist tot wanhoop doordat ik de hele dag in rijkleren rondliep. Het maakte mij niet of ik net de stal had gedaan en er een walm van hier tot tokyo om me heen hing (nog niet trouwens ). Mijn broer deed altijd net alsof hij over zijn nek ging, aansteller!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 14:08

KiWiKo schreef:
hihihi ik ben zelfs punk geweest hahahahhaa puhunk, ik heb er nog fotos van................ MENNNN wat heb ik mijn ouders tot wanhoop gedreven

Ik ook Verschrikkelijk mooie hanenkam stappen in Den Haag in K81
Veel bandjes gezien.....

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:17

KiWiKo schreef:
ik heb er nog fotos van................ MENNNN wat heb ik mijn ouders tot wanhoop gedreven

Hihi FOTO'S!!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:41

Jaaah!! Nu willen we ze zien ook, Kim!!!!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:38

Charos schreef:
Vroegah speelde ik ook zo'n spelletje dan was je met een groep en dan moest je iets doen en dan zette ze een kring om je voeten en dan was je een land :S

Ja, en dan was het "ik verklaar de oorlog aan... Italië" En dan moest iedereen gaan rennen, behalve Italië. Die moest dan vanaf zijn eigen land "Stop!" roepen en proberen de voeten aan te tikken van iedereen die weg gerend was. Aangetikt was een eilandje gemaakt. Je mocht ook van je eigen eilandje naar je eigen eilandje springen om aan te tikken.
Dat vond ik een gewèldig spel!! Leuk dat jij het ook kent. Ben verder nog nooit iemand tegen gekomen die het ook heeft gespeeld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:40

ik zal eens kijken of ik daar nog wat van kan vinden :D

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:42

Was dat niet dat je een steentje moest gooien op een bepaald land en dat je dat steentje moest proberen te pakken?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:54

Saskia schreef:
Charos schreef:

Ja, en dan was het "ik verklaar de oorlog aan... Italië" En dan moest iedereen gaan rennen, behalve Italië. Die moest dan vanaf zijn eigen land "Stop!" roepen en proberen de voeten aan te tikken van iedereen die weg gerend was. Aangetikt was een eilandje gemaakt. Je mocht ook van je eigen eilandje naar je eigen eilandje springen om aan te tikken.
Dat vond ik een gewèldig spel!! Leuk dat jij het ook kent. Ben verder nog nooit iemand tegen gekomen die het ook heeft gespeeld.

Ik heb het ook gespeeld... vooral met mijn nichtje op het oude kerkhof

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:03

je begon met 1 grote cirkel die je in het aantal personen deelde, iedereen koos een naam voor zijn/haar land. 1 iemand begint en zegt: ik verklaar de oorlog aan: Naam land. iedereen loopt dan weg behalve de speler van dat land. die roept stop, dan staat iedereen stil. volgens mij moest je dan proberen om via je landje de voeten aan te tikken van je medespelers, zonder dat je uit je landje kwam.
had je iemand getikt dan zette je een rondje om die voeten heen en werd dat jouw landje. dan mag je via je eigen landjes verder springen om zo bij anderen te komen. dat met die steen is volgens mij alleen als je iemands landje wou inpikken door de steen in dat landje te gooien/leggen toch??
weet niet meer precies hoe het ging

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:05

hihihi volgens mij zat ik meer in het eerste van stoepranden :D

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:05

Draakje, zoiets zei ik

We lagen languit op straat om vanuit je eigen land de tenen van een ander aan te tikken.... Was mijn moeder erg blij mee
Met stenen deden wij geloof ik niks bij dit spel

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:38

Jaa dat spelletje nu snap ik het weer. Psst boktmeeting houden kunnen we het nog eens spelen.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:42

leuk idee, maar zie het er toch niet snel van komen (moet eerst bevallen en heb dáárvóór nog een andere Bokt meeting staan )

*edit, maar jullie kunnen natuurlijk ook alvast alles uit gaan proberen en de leukste spelletjes onthouden voor een tweede meeting

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:31

Meiden.... iedere dag om 7:40 op Jetix... "BUITENSPELEN" allemaal spelletje die je buiten kunt spelen!
Zapte er toevallig overheen, waren ze net boomtikkertje aan het spelen

Ik liep vroeger ook de hele dag in mijn paardrijkleding rond... vond het zooo lekker ruiken! Laatst zat ik in de trein en zat er iemand achter me in paardrijkleding, dacht echt dat ik moest kotsen! Wat een stank... arme arme ouders maarja, "eigen" paardjes ruiken natuurlijk ALTIJD het lekkerst

Mijn moeder maakte vroeger trouwens ook kleding voor mij! Iedere verjaardag of feestelijke gelegenheid had ik weer een hand-made jurkje aan
Als je daar nu mee aan komt