Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:25

ik ga in bad, een paar paginas terug hadden jullie het over overspannen moeders van hun kinders, ik heb een hoofdpijn aan jullie overhouden Bloos haahahah maar euh, daar heb je een discussie voor he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:26

runningkawa schreef:
Enn jullie willen een kind, dus vragen om te moeten herstellen
Als ik mijn arm breek, vraag ik daar niet om
blijft bij mij een verschil

Als jij je arm breekt met paardrijden (nou ja niet rijden dus Knipoog ), vraag je daar ook zelf om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:27

Vroeger werden de kindertjes ook tussen de bedrijven door geboren en was er van verlof enzo geen sprake.
Dat betaalde verlof mag van mij zo afgeschaft worden, net als de vergoeding voor de kinderopvang, ook hupsakee weg ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:27

Dat geld ook idem voor werkende moeders, dus dat is gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:28

Lovely schreef:
Vroeger werden de kindertjes ook tussen de bedrijven door geboren en was er van verlof enzo geen sprake.
Dat betaalde verlof mag van mij zo afgeschaft worden, net als de vergoeding voor de kinderopvang, ook hupsakee weg ermee.

idd
Je kiest zelf voor kinderen, dus ook voor de kosten
Ik kies zelf voor mijn paarden, dus ook daarvoor de kosten
Logisch toch

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:29

runningkawa schreef:
tja je hebt bikkels of niet
met een schouder uit de kom heb ik gewerkt, want het was druk Haha!

Enn jullie willen een kind, dus vragen om te moeten herstellen
Als ik mijn arm breek, vraag ik daar niet om
blijft bij mij een verschil

Maar als niemand meer kinderen meer kan en mag krijgen omdat mensen vinden dat je niet voor een ander hoeft op te draaien... wie zorgt er later dan voor ons...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:30

jezelf nu
Als ik al mijn geld eens niet meer af hoefde te dragen, maar zelf in een voorzinning mocht stoppen
dan weet ik zeker dat ik later wat heb, nu moet ik nog maar afwachten

(zie nu de mensen maar die 40 jaar gewerkt hebben en steeds minder krijgen, wat denk je dat dat over 30 jaar is)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:32

Lovely schreef:

Hoe kom je daar nou bij? Haha!
Vroeger werkten vrouwen niet eens.

Ik heb in een ander topic al gezegd; wat mij betreft zouden vrouwen weer gewoon achter het aanrecht gaan zodra ze kindertjes krijgen Bloos
Dan is er iig ruim de tijd voor opvoeden. Zodra ze alleen naar school kunnen is het vroeg genoeg om weer te gaan werken. Maar ik ben ook een klein beetje ouderwets daarin denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:33

Daarin ben ik net zo ouderwets, Lies
Denk wel dat het veel narigheid zou voorkomen...

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:34

runningkawa schreef:
idd
Je kiest zelf voor kinderen, dus ook voor de kosten
Ik kies zelf voor mijn paarden, dus ook daarvoor de kosten
Logisch toch

paarden hebben niet de toekomst.. kinderen wel .. zijn toch de volwassenen die onze maatschappij later in stand moeten houden...

of anders sterven we gewoon lekker met z'n allen uit.. (maar wie zorgt er dan voor de paardjes Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:35

Ja idd maatschappij in stand moeten houden
Met die normen en waarden van nu en die erger worden?

(nee, niet allemaal)

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:42

runningkawa schreef:
Ja idd maatschappij in stand moeten houden
Met die normen en waarden van nu en die erger worden?

(nee, niet allemaal)

Je komt onzettend boos en gefrustreerd op mij over...
ook zal zeg je nee, niet allemaal..

maar wil je zeggen dat de maatschappij niet in stand gehouden moet worden.. want dat haal ik uit bovenstaande quote

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:44

Dat zal zeker moeten
Maar mijn vraag is of dat ook gedaan word door die kinderen van nu?

En nee, ik ben niet boos ofzo
Lijkt misschien op schrift Lachen

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:00

runningkawa schreef:
Dat zal zeker moeten
Maar mijn vraag is of dat ook gedaan word door die kinderen van nu?

Denk niet dat we een andere keus hebben... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:04

nee, helaas niet
Als dat we op onze knieen kunnen smeken dat de kinderen van nu toch wat normen en waarden mee krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:12

runningkawa schreef:
jezelf nu
Als ik al mijn geld eens niet meer af hoefde te dragen, maar zelf in een voorzinning mocht stoppen
dan weet ik zeker dat ik later wat heb, nu moet ik nog maar afwachten

(zie nu de mensen maar die 40 jaar gewerkt hebben en steeds minder krijgen, wat denk je dat dat over 30 jaar is)

En wie gaat dan je bips wassen als je oud bent? En je in en uit bed halen? En je voeren? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:13

Dat vraag ik me idd ook wel eens af
Als ik de jeugd van nu bekijk zie ik het idd duister in..

En ik verwacht ook dat je het in die tijd mooi zelf mag dokken, dus het niet meer van de overheid krijgt, waar je nu wel voor dokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:17

Er is nog genoeg beschaafde jeugd, nogmaals, die vallen niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:19

Laat ik dat maar hopen dan.. Lachen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:29

jeetje wat een kortzichtigheid hier in dit topic zeg. Kijk ik heb mezelf echt afgeleerd om iemand die geen kinderen heeft te laten zien hoe fijn het is om kinderen te hebben. Als je ze niet hebt kan je je ook niet voorstellen hoe het is om ze te hebben. (Voor degene die het willen proberen: het is als houden van je paard maar dan nog even honderd keer sterker).

Prima, als kinderen je niet smaken, maar ga niet aanhalen dat moeders maar gelijk moeten stoppen met werken, sorry maar dat slaat werkelijk nergens op. Ik zeg toch ook niet dat al die muts met een paard ook maar de hele dag met hun reet op hun knol moeten gaan zitten, dat slaat toch ook nergens op.
Als je moeder bent geworden, wil nog niet zeggen dat je niets anders meer mag!
Ja, ik ben moeder, werk bijna fulltime, heb een paard en betaal me scheel aan particuliere opvang en ziektekostenverzekering. Doe geen beroep op zogenaamde regeldagen en als ik onverhoopt niet kan komen, werk ik gewoon thuis, desnoods savonds. Iedere morgen sta ik om half 6 naast mijn bed. En ja mijn kind wordt goed opgevoed, dat kunnen jullie van mij aan nemen. Ik regel mijn eigen zaakjes dus prima! Dus het hokjesplaatsen wat hier gebeurt, slaat echt nergens op. En voor de bewustkindervrije: het argument dat je niets meer kan als je kind hebt slaat werkelijk nergens op. Ik doe gewoon wat ik wens en ik doe hier niemand mee te kort.

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:32

isabelle schreef:
ik ga in bad, een paar paginas terug hadden jullie het over overspannen moeders van hun kinders, ik heb een hoofdpijn aan jullie overhouden Bloos haahahah maar euh, daar heb je een discussie voor he

toch niet door mij hoop ik? Haha!
..wellicht een nieuw onderwerp? Knipoog : Van welke Bokkers krijg jij hoofdpijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:35

Er word hier neit gezegt dat ze moeten stopppen met werken, maar ze moeten door het werk ook niet stoppen met opvoeden
Dat jij dat niet doet geweldig OK dan!
Maar kijk eens om je heen, naar al die sleuel kinderen, hang jeugd die vernielen enz enz.

En mensen die thuis doorwerken, super
maar in mijn beroep kan dat niet en kun je geen vrj pakken als er kindervakanties zijn
extra overwerken omdat er een kind van collega ziek is
Extra overwerken, want na 6-n op zater en zondag kunnen ze niet werken door de kids
(nog ff doorgaan)
Vind je het dan gek, dat je daar wel eens erg moe van word?
Dat is geen hokjes plaatsen, maar werkelijkhied, anuit de andere kant bekeken

Maar dat zien de werkende moeders niet (tenminste, veel niet.
Want wij moeten niet zeuren, want we hebben toch alle tijd, ja mooi niet als ik uren moet draaien voor hun)

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:38

heb zo'n idee dat de discussie weer gaat beginnen... Lachen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:40

Runningkawa, helaas moeten de goede onder de fouten lijden. Sinds een aantal maanden heb ik 2 nieuwe werknemers op mijn afdeling en beide moeder. ik merk dat ook zij vaak moeten verzuimen voor hun kinderen, ik merk ook dat ze het aan mij makkelijk vragen (verlof/verzuim) omdat ik in hun ogen in het zelfde schuitje zitten. Ik vind dit soms best vervelend te meer omdat ik vaak toch eindverantwoordelijk ben en dus daarmee wordt opgezadeld. Ik kan me dus goed voorstellen wat je bedoeld.
Echter ben ik er ook van overtuigd dat het ook een beetje het áard van het beestje is'. Als je nou eenmaal niet die mentaliteit hebt dan ben je nou eenmaal zo. Dus sommige mensen zouden ook zonder kinderen de gelegenheid graag aanpakken om te verzuimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:40

nou niet door mij, want ik ga naar mijn kindjes Haha!