x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:15

Jongens, wij hebben een HOBBY..........

Dus van noodzakelijkheid is geen sprake.....

Maar ik stop ermee, ga lekker weg dit weekend.
Veel plezier allemaal!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:17

Faye zou jij mij kunnen vertellen welke personenautos zwaar genoeg zijn om een tweepaards trailer te kunnen trekken?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:17

faye schreef:
Jongens, wij hebben een HOBBY..........

Dus van noodzakelijkheid is geen sprake.....

Het is mijn werk Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:21

Ok e Wouter dan is het voor jou anders. Ik durf te beweren dat 99% van de bokkers niet professioneel rijden.

Ik had het over een trailer. Een tweepaardstrailer wordt moeilijker ja. Maar dan zijn er ook busjes, waar geen geblondeerde tuthola's mee rondrijden en het voor ons verpesten Knipoog:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:21

En nu ben ik ECHT weg! Fijn weekend allemaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:24

ik ben zo een blonde in een VITO die er beroepsmatig ongeveer een ton per jaar mee rijd............. (ik had liever een tereinwagen gewild, maar manlief kon me overhalen)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:40

gijsenkim schreef:
Faye zou jij mij kunnen vertellen welke personenautos zwaar genoeg zijn om een tweepaards trailer te kunnen trekken?

Geen, sterker nog, ze willen het gaan verbieden voor personenauto's om 2 paardstrailers te gaan trekken.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:02

Ann schreef:
Aha, dus PhiaBink zit ernaast met 1 januari 2005. Er is nog geen datum vastgesteld.

Ik zit er niet naast. Er is/was spraken, dat per 1-1-2005 particulieren grijskenteken bezitters geel moeten betalen. Dit volgens vele websites van Politieke partijen. Wat jij neer zet is nieuw voor mij.

1, 2 en 3 november wordt in de kamer over het grijskenteken gepraat. Er kan nog van alles gebeuren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:13

Maar phia, jij gaat verhuizen naar Belgie, dus al dit gezeik daar ben jij straks vanaf. Ik hoop dat het grijs kenteken gewoon blijft. Ik wil weg kunnen met paard en trailer. en dat gaat niet met een koekblik zoals een fiat panda of uno etc.

Hebben jullie trouwens geen tegenstrijdigheid opgemerkt over de opmerkingen over veiligheid?

De four wheeldrives zouden mensen meer letsel toe kunnen brengen, en dan bedoelen ze de fietsers of voetgangers.

Maar als je in een koekblikje rijdt en je krijgt een ongeluk, dan is er OOK meer schade aan de inzittenden. Want ze zitten dan ingeblikt als een sardientje. Dus waarom dan niet ook de koekblikken verbieden voor de veiligheid van de mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:41

Wouter24 schreef:
Noem mij een personenauto die met gemak mijn paarden van beide dik over de 175cm in een grote tweepaardstrailer veilig van A naar B kan brengen Verward

En hoe moet ik grote balen hooi(a 600kg p/s) naar stal krijgen?

En wat heeft de rest van NL met jouw balen stro en jouw paarden te maken? Helemaal niets als het er op aankomt. Vergeet niet dat paarden houden hobby is en dat je dat niet moet doen van je laatste geld en precies datzelfde principe geldt wanneer het je beroep is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:41

Desiree"]
Maar phia, jij gaat verhuizen naar Belgie, dus al dit gezeik daar ben jij straks vanaf. Ik hoop dat het grijs kenteken gewoon blijft. Ik wil weg kunnen met paard en trailer. en dat gaat niet met een koekblik zoals een fiat panda of uno etc.
[/quote]

Ik ben nog niet weg, dus strijd ik mee tegen het afschaffen van het grijskenteken. Ik ken zat particulieren die een grijskenteken auto hebben en zou het rot vinden dat ze 500% meet MRB moet gaan betalen.

[quote="Desiree"]
De four wheeldrives zouden mensen meer letsel toe kunnen brengen, en dan bedoelen ze de fietsers of voetgangers.
[/quote]

Nee, de bestuurders van een 4WD brengen het eventuele letsel toe. De auto kan dat niet uit zich zelf doen Haha!

[quote="Desiree schreef:
Maar als je in een koekblikje rijdt en je krijgt een ongeluk, dan is er OOK meer schade aan de inzittenden. Want ze zitten dan ingeblikt als een sardientje. Dus waarom dan niet ook de koekblikken verbieden voor de veiligheid van de mensen?

Ik rij zelf in een 16 jaar oude koekblikje van een Cuore. Lovers
Wat mij opvalt is, dat ik minder voorrang krijgt, die ik wettelijk wel zou moeten krijgen. Ik wordt afgesneden, er wordt links en rechts ingehaald door die grote bakbeesten. Boos!
Rij ik in de King Cap, dan krijg je voorrang, ze gaan aan de kant voor je, ze wachten netjes op je als je af wilt slaan enz. Haha!
Ik zit lekkerder in de King Cap en in de Cuore kom ik af en toe ogen te kort. In een kleine auto word je af en toe gewoon van de weg gereden door die grote bakbeest. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:03

Je bedoelt dat je in de KingCap eigenlijk minder zit op te letten??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 05:46

neeee lov, ze bedoeld dat als ze in de King Cap rijd dat zij dan door kan douwen Haha!:D

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:03

En ik ben met mijn vitara twee keer aangereden op de snelweg, ik had beduidend minder schade dan de gewone personen auto die de GRAND vitara over het hoofd zag (of te wel, had zijn ochtendslaap nog niet uit zijn ogen). Waarom worden we daarvoor niet beloond, dat wij als grote auto rijders minder schade hebben dan de 'gewone' personen auto.

En voordat we echt flauw worden, ja ik voel me ook veel veiliger in mijn grotere 4x4 (en zo groot is die van mij niet eens, maar toont wel) dan in mijn vorige kleinere boodschappen auto's.

En Phia, van mij mag je doorstrijden tegen de onzin van afschaffen grijs kenteken, ik moet straks 12x meer betalen. En dan moeten we vast ook de nieuwe kentekenbewijzen zelf betalen.... grrrr.....

Wie gaat er een actie beginnen tegen verhoging van de diesel prijzen? En wie gaat er alvast lobbyen tegen de verhoging wegenbelasting van 4x4 auto's?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:53

Lovely schreef:
En wat heeft de rest van NL met jouw balen stro en jouw paarden te maken? Helemaal niets als het er op aankomt. Vergeet niet dat paarden houden hobby is en dat je dat niet moet doen van je laatste geld en precies datzelfde principe geldt wanneer het je beroep is.

Maar dat geld dan toch voor ALLE auto's? Is allemaal maar luxe nietwaar Verward

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:00

IK vind het maar stom, die terreinwagens mogen niet parkeren, en busjes enzo wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:14

gijsenkim schreef:
neeee lov, ze bedoeld dat als ze in de King Cap rijd dat zij dan door kan douwen Haha!:D

Beetje zo van als je links en rechts ingehaald wordt, zit je te ver naar het midden Haha!.

Wouter, paarden zijn nog meer luxe en als het erop aankomt dat jij straks je beroep niet meer kunt betalen, dan is dat zuur, maar dan is de vernis wel erg dun geweest als het zo snel slijt.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:17

Lovely schreef:
en als het erop aankomt dat jij straks je beroep niet meer kunt betalen, dan is dat zuur, maar dan is de vernis wel erg dun geweest als het zo snel slijt.

Dat zijn jouw woorden niet de mijne Knipoog

Maar zoals jij het stelt zijn bijna alle auto's een luxe product

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:18

Paarden wouter, ik had het over paarden. Maar auto's zijn ook luxe artikelen hoor, maar minder dan paarden.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:20

Lovely schreef:
Paarden wouter, ik had het over paarden.

Draagt de paardenbranche dan helemaal niks bij aan de Nederlandse economie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:27

Jawel, maar dat betekent nog niet dat het geen hobbystatus heeft. Voor jou is het werk, jij handelt in luxe producten zeg maar.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:30

Ik snap je punt wel. Maar de staat heeft er belang bij dat ook de paardenbranche goed blijft draaien want dat betekent voor hun meer omzetbelasting en dergelijke.

En dat is met die grote auto's precies hetzelfde, die mensen betalen heel dik wegenbelasting voor die grote wagens. Die inkomsten raken ze dus ook kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:32

Wouter24 schreef:
En dat is met die grote auto's precies hetzelfde, die mensen betalen heel dik wegenbelasting voor die grote wagens. Die inkomsten raken ze dus ook kwijt...

Dit snap ik niet Blond Haha!. Wat bedoel je hier precies mee?

Jij kunt straks toch gewoon grijs blijven rijden, ik neem aan dat je keurig netjes een bedrijfje hebt, ingeschreven en wel??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:35

Lovely schreef:
Jij kunt straks toch gewoon grijs blijven rijden, ik neem aan dat je keurig netjes een bedrijfje hebt, ingeschreven en wel??

Ik wel ja Knipoog

Maar ik doelde meer op o.a. dat parkeerverbod in Nijmegen en dergelijke. Range Rovers en dergelijke zijn er niet op grijskenteken. Dus die eigenaren betalen zich scheel aan belastingen (dat kunnen ze vast ook wel met gemak betalen maar toch...) Maar mogen niet een stad als Nijmegen in

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:37

stom hè! ik vind het zooooo'n bullshït!! laat mensen gewoon rijden waar ze in rijden willen Knipoog