Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:54

Ik zie opzich wel in dat er veel niet klopt maar ik wil echt graag dat het weer goed komt het is wel mijn vader, daarom had ik zoiets misschien kan ik beter wel mee gaan.
Maar nu denk ik ook weer het moet allemaal op zijn manier enzo en ik wil ook niet toegeven elke keer aan hem.. maar ja het is wel mijn vader en daardoor twijfel ik elke keer, elke keer denk ik dat die misschien veranderd is ofzo. Maar als die echt wil dat het weer 'goed' komt kan die best luisteren naar mij aan de andere kant.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 10:55

(ik plaats even deze reactie omdat ik mijn bericht niet zie zonder er nog een onder te zetten)

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:57

Ja tuurlijk is het lastig omdat het wel ja vader is, maar als hij je vader is, respecteerd hij JOU keuzes, verkoopt hij niet zomaar je pony enz..

Hoe ga je het nu aanpakken?

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:59

is idd een lastige situatie.. omdat het wel je vader blijft..
maar alsjeblieft.. iedereen heeft het hier gezegd.. GA NIET.. er gaan bij mij echt veel alarmbelletjes rinkelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:00

Citaat:
Hoe ga je het nu aanpakken?

dat vraag ik me nu ook af.....

zit je nu op school Lotte???

Stap dan in de eerste pauze die je hebt naar je mentor toe of een andere docent die je aardig vindt en vertel je verhaal!
Leraren zijn ervoor geschoold om je te helpen en dat gaan ze echt doen!

(ik ben zelf lerares op een ROC, dus ik spreek uit ervaring)

Ik heb het idee dat je nog steeds twijfelt aan je beslissing en echt hulp nodig hebt!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 11:01

Ik blijf gewoon thuis nu.
Ik hoop dat die geld achterlaat voor eten Verward

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:05

Natuurlijk, het blijft je vader. Dat is het hekele punt. Als het een kennis was geweest, was het veel makkelijker geweest de knoop door te hakken.

Maar ik denk, ondanks je leeftijd, dat je al goed kunt onderscheiden wat wel en niet klopt. Laat je verstand spreken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:08

Jamy wat ben ik opgelucht te lezen dat je NIET wilt gaan.

Natuurlijk wil je je vader vertrouwen ! Hij is wel je vader en zal zeker ook hele goeie dingen gedaan hebben in het verleden , maar zoals t nu klinkt is tie even de weg kwijt , misschien vind tie m weer misschien ook niet.

Mensen die in de ban van een sekte zijn (wat trouwens niets met paranormaal te maken heeft) kunnen heel goed manipuleren en bij anderen heel onschuldig overkomen.

Als hij echt de familie band weer hechter en beter wil maken kan hij dat thuis ook!!!

Een ding tip vertel je vader dat je die in die tijd dat hij op "vakantie"is bij een vriendin wil logeren , en ga daar al zeker 2 dagen voor de geplande reis naar toe! better safe than sorrie!!

Ik las dat je al meerdere aanbiedingen had gehad , maar ook ik heb een kamer over hoor!

Je hoeft maar een gil te geven en ik kom je halen!

Al ga je maar een paar weken bij iemand logeren , dan krijg je ff rust aan je koppie .En kan je op je gemakkie een beslissing maken of je weer naar huis wilt of niet en wat je verder wilt zonder dat iemand je gaat beinvloeden.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:10

Hier even wat informatie:

http://eduserv.kahosl.be/sekten/themadag/Geboren%20in%20een%20sekte.htm

http://www1.tip.nl/~t961736/sekte.htm :
Van leden wordt geëist dat zij op de een of andere manier hun loyaliteit aan de groepering demonstreren. Dit zou kunnen zijn door het WAKEN OVER ANDERE LEDEN (inclusief familie) onder het mom van belangstelling voor hun "geestelijk welzijn".

Een boek van Jan Terlouw:
http://scholieren.samenvattingen.nl/documenten/show/0450290/

Iemand in een soortgelijke situatie:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=1454

Lees vooral deze pagina goed:
http://www.sbruintjes844.freeler.nl/BRAINWASH/1101345.htm
Dit gaat over beinvloedingstechnieken van sekten en leden daarvan...

Het verhaal van een meid die in een sekte is opgegroeid, en de problemen die ze erna allemaal kreeg (DIT IS NIET MIS!):
http://www.geestelijke-gezondheid.nl/dis-jasmijn.htm

Lees dit allemaal goed door en realiseer je dat je vader in een gevaarlijke situatie zit.. ga hem niet in je eentje proberen over te halen eruit te stappen maar zoek professionele hulp hierin..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:16

Jamy schreef:

Gaan we toch gewoon barbequen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:25

Ik volg al een tijdje dit topic, maar omdat ik vrijwel de zelfde mening opdoe als anderen heb ik nog ff niet gereageerd om dat je tien keer hetzelfde bericht krijgt (wat wel laat zien dat het inderdaad een raar verhaal is)

Misschien een beetje raar idee, maar als jouw vader met je broer naar Brazilie gaat zou jij misschien een beetje onderzoek kunnen gaan doen en hulp gaan zoeken.

Hij kan je dan niet de gaten houden de hele tijd. Zo kun je langs de politie gaan met de informatie van Omnicum en het hele verhaal uitleggen.
Zeg dat je ontzettend bang bent en al zoveel heb meegemaakt en dat je niet weet wat je moet doen...

Al met al is dit een absurde situatie en ik wens je heel veel sterkte. Vind het heel knap dat je je zo goed kan houden hieronder.
Iedereen hier is erg bezorgd om je en als je hulp nodig heb dan helpen we je graag.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:43

Malibu schreef:
Ik volg al een tijdje dit topic, maar omdat ik vrijwel de zelfde mening opdoe als anderen heb ik nog ff niet gereageerd om dat je tien keer hetzelfde bericht krijgt (wat wel laat zien dat het inderdaad een raar verhaal is)

Misschien een beetje raar idee, maar als jouw vader met je broer naar Brazilie gaat zou jij misschien een beetje onderzoek kunnen gaan doen en hulp gaan zoeken.

Hij kan je dan niet de gaten houden de hele tijd. Zo kun je langs de politie gaan met de informatie van Omnicum en het hele verhaal uitleggen.
Zeg dat je ontzettend bang bent en al zoveel heb meegemaakt en dat je niet weet wat je moet doen...

Al met al is dit een absurde situatie en ik wens je heel veel sterkte. Vind het heel knap dat je je zo goed kan houden hieronder.
Iedereen hier is erg bezorgd om je en als je hulp nodig heb dan helpen we je graag.

ik ben hier helemaal mee eens..

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:46

Misschien is het inderdaad wel een goed idee om de politie alvast op de hoogte te brengen van het verhaal, en het feit dat je vader en je broer naar Brazilie gaan. Dan kunnen ze hun eventueel wat beter opsporen/in de gaten houden, mocht dat nodig zijn...

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:04

Jamy schreef:
Ik zie opzich wel in dat er veel niet klopt maar ik wil echt graag dat het weer goed komt het is wel mijn vader, daarom had ik zoiets misschien kan ik beter wel mee gaan.
Maar nu denk ik ook weer het moet allemaal op zijn manier enzo en ik wil ook niet toegeven elke keer aan hem.. maar ja het is wel mijn vader en daardoor twijfel ik elke keer, elke keer denk ik dat die misschien veranderd is ofzo. Maar als die echt wil dat het weer 'goed' komt kan die best luisteren naar mij aan de andere kant.

jeetje zeg wat een verhaal. ik zou zeker niet mee gaan, maar politie bellen, jeugdzorg bellen zorg dat er mensen zijn die voor jouw klaar staan.

je vader zou onvoorwaardelijk van je moeten houden ongeacht de keuze die je maakt. van jouw vader hoef je dit niet te verwachten omdat zolang je niet in zijn sekte zit, hij altijd dingen van jouw zal blijven eisen waar je niet aan kan voldoen.

kies je eigen weg, je bent oud en wijs genoeg maar ga niet mee naar brazillie, het wordt waarschijnlijk een enkele reis

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:36

FlairS"]
[quote="Jamy schreef:

[/quote]
Idd Lachen. Dat kunnen jullie daar heel goed Knipoog.

Ik het het hele topic mee gelezen maar niet gereageerd. Ik heb er weinig aan toe te voegen, alles is volgens mij al door andere gezegt.
Ook ik vind dat je beter niet kan gaan en hoop echt voor je dat dit zo snel mogelijk over is en opgelost.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 13:57

Jamy schreef:

Super dat je hebt besloten om niet te gaan OK dan! !!

Maar blijf ajb bij je besluit!! Als je de mogelijkheid hebt: print dit topic uit en als er weer twijfel omhoog komt, lees het dan nog eens in alle rust door! Zo kun je zien dat wij allemaal achter je staan en er staan hier genoeg argumenten in het topic, waarom je toch vooral niet moet gaan!!
Je kan het topic misschien ook aan je mentor of iemand van jeugdzorg laten lezen?!
Mochten ze bij jeugdzorg het probleem tot-nu-toe nog niet helemaal serieus hebben genomen, veranderd dat waarschijnlijk wel na het lezen hiervan!!
Sterkte meid en hou je taai Ach gut !!!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:44

Citaat:
Misschien is het inderdaad wel een goed idee om de politie alvast op de hoogte te brengen van het verhaal, en het feit dat je vader en je broer naar Brazilie gaan. Dan kunnen ze hun eventueel wat beter opsporen/in de gaten houden, mocht dat nodig zijn...

Ik bedoel het niet om je af te zeiken, maar dit kun je toch niet serieus menen. Hoe kan de politie in Nederland nou mensen in brazilie in de gaten houden. En wat betreft politie in brazilie, al die corruptie, en waar wil je beginnen. De grootste misdadigers krijgen het nog voor elkaar om niet gevonden te worden, en dan wordt er nog echt gezocht.
Die sektes hebben genoeg geld om te zorgen dat ergeen politie in de buurt komt.
sorry jamy dat ik zo'n negatieve reactie neerzet, maar het is denk ik zo belangrijk om niet mee te gaan, als je vader kwaad wil dan is er niemand die hem daar tegenhoud. (heb gelezen dat je dat al besloten had, maar hoop echt dat je niet gaat)

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:50

Jamy schreef:

en als ie dat niet doet heb je toch wel genoeg mensen bij wie je kan eten Lachen
volgens mij zijn er genoeg bokkers die je eten zouden geven Ach gut

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:02

dana schreef:
Ik bedoel het niet om je af te zeiken, maar dit kun je toch niet serieus menen. Hoe kan de politie in Nederland nou mensen in brazilie in de gaten houden.

Ik doel meer op het feit dat als er wat fout gaat, dat de Nederlandse politie een punt heeft om te beginnen. En niet iedereen binnen de politie in Brazilie is corrupt... misschien als het op misdaad zaken aankomt (zoals drugsdealen etc) maar toch niet met gewone burgerzaken?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:40

Ik hoop echt dat je hier blijft en hulp zoekt zodat je vader niet meer alleen zeggenschap over je heeft...
Ik zou het absoluut niet vertrouwen en ik denk dat als jij hier op bokt een oproepje plaatst voor een tijdelijk plekje dat er honderden mensen zullen zijn die je dat aanbieden...
Pas goed op jezelf en neem dat aanbod van Nathalie goed in overweging!
Blijf ook niet alleen thuis als je niet mee gaat maar ga bij een vriendin of kennisje logeren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:44

Idd blijf vooral niet alleen thuis
Heb net even in je profiel geneust en ik zag
dat je voldoende leuke vriendinnen hebt die je waarschijnlijk met alle liefde willen helpen. Kop op meid!!!!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:53

Sypheron"]
[quote="dana schreef:
Ik bedoel het niet om je af te zeiken, maar dit kun je toch niet serieus menen. Hoe kan de politie in Nederland nou mensen in brazilie in de gaten houden.

Ik doel meer op het feit dat als er wat fout gaat, dat de Nederlandse politie een punt heeft om te beginnen. En niet iedereen binnen de politie in Brazilie is corrupt... misschien als het op misdaad zaken aankomt (zoals drugsdealen etc) maar toch niet met gewone burgerzaken?
[/quote]
vrij naief Syph... ze zijn daar zelfs corrupt als het om moord gaat. Wat dacht je van straatjochies afknallen omdat ze bepaalde "schone" buurten "vervuilen"? Worden politieagenten voor betaald door bepaalde mensen!!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:04

Vreemd dat het nu opeens 2 weken bleken te zijn...Ben echt blij om te lezen dat je niet gaat. Goed zo! OK dan! Kusje
Over geld enzo moet je je die 2 weken niet druk maken, dat komt vast allemaal wel in orde.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:10

Ben ook blij om te lezen dat je niet gaat..Laat je niet gek maken hoor..
Wat er ook gezegd word door iedereen hier..Blijf niet alleen thuis..Ga uit logeren.. Ik heb gewoon een heel naar voorgevoel bij je verhaal..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 16:15

FlairS"]
[quote="Jamy schreef:

[/quote]
Mag het wel wat beter weer worden Tong uitsteken Knipoog