Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Ik sta wel te kijken van dat artikel… ik herken mijzelf als moeder van 2 jongens er niet in.
Ik schrik ervan dat jongens zo anders opgevoed worden dan meisjes. Ik kan me dat bij mezelf niet voorstellen.

Aan de andere kant pas weer een typisch voorbeeld meegemaakt; er is gehannes op school (onder ouders) en er moest een groepschat gemaakt worden om een bericht vanuit een paar ouders die in de MR zitten te delen. Waarom dat niet in de schoolapp kon was me al een raadsel, maar goed, groepsapp dus. Daar worden vervolgens alleen de moeders aan toegevoegd :? Terwijl ik weet dat iig mijn mans nummer bekend is bij de halve klas. Waarom worden alleen de moeders hiermee belast en kan het niet in de schoolapp waar ook vrijwel alle vaders erbij zitten.

zonnebloem18

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

De afgelopen jaren werkte mijn man minder dan ik en was het verantwoordelijk voor alles rondom school, sport en feestjes. Toch werd ik voor de meeste zaken als eerste benaderd. Nu werkt hij ook fulltime, maar voor sport is hij nog steeds degene die in de groepsapps zit en alles rondom de sport regelt.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:35

Ik zag voorbij komen dat ik niet meer reageer, maar dat is wel degelijk gebeurd op pagina 8. De berichten gaan alleen zo snel, dat ik het niet allemaal kan bijhouden en reageren haha. :+

Het is overigens ook niet erg dat er hier discussie ontstaat of dat ervaringen gedeeld en besproken worden. Ik vind het juist fijn dat ik een topic heb geopend waar ruimte is ontstaan om dit te bespreken als er ook veel herkenning is! :j

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Ik kan mij er zo enorm aan irriteren dat alles tegenwoordig maar benoemd en beoordeeld moet worden.
Je bent wie je bent,het is wat het is en het gaat zoals het gaat.
Ben je daar niet blij mee,dan doe je er iets aan,in plaats van er alleen wat van te vinden en te oordelen,toch?

Al die labeltjes en stickertjes tegenwoordig overal op en om vind ik erg betuttelend. Alsof je dan zelf niet meer de mogelijkheid hebt om keuzes te maken en dingen te veranderen,want; oordeel=label

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:33

veneri schreef:
Ik kan mij er zo enorm aan irriteren dat alles tegenwoordig maar benoemd en beoordeeld moet worden.
Ben je daar niet blij mee,dan doe je er iets aan,in plaats van er alleen wat van te vinden en te oordelen,toch?

Al die labeltjes en stickertjes tegenwoordig overal op en om vind ik erg betuttelend. Alsof je dan zelf niet meer de mogelijkheid hebt om keuzes te maken en dingen te veranderen,want; oordeel=label

Waar heb je het over? Ik snap je ergernis, maar niet in deze context/discussie?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

verootjoo schreef:
Ik sta wel te kijken van dat artikel… ik herken mijzelf als moeder van 2 jongens er niet in.
Ik schrik ervan dat jongens zo anders opgevoed worden dan meisjes. Ik kan me dat bij mezelf niet voorstellen.

Aan de andere kant pas weer een typisch voorbeeld meegemaakt; er is gehannes op school (onder ouders) en er moest een groepschat gemaakt worden om een bericht vanuit een paar ouders die in de MR zitten te delen. Waarom dat niet in de schoolapp kon was me al een raadsel, maar goed, groepsapp dus. Daar worden vervolgens alleen de moeders aan toegevoegd :? Terwijl ik weet dat iig mijn mans nummer bekend is bij de halve klas. Waarom worden alleen de moeders hiermee belast en kan het niet in de schoolapp waar ook vrijwel alle vaders erbij zitten.

Ik gelukkig ook niet. Dat tweede wat je zegt is wel weer heel typerend ja. :+

Wat ik me wel af vraag, ik kan me goed voorstellen dat er gezinnen zijn met 2 kids, jongen en meisje, dat daar verschillen ontstaan in opvoeding. Ik denk dat meisjes toch vaak zachter worden behandeld dan jongens.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

996981 schreef:
veneri schreef:

Waar heb je het over? Ik snap je ergernis, maar niet in deze context/discussie?

In dit geval betreft het de discussie over wat een m of v zou horen te doen,niet zou horen te doen, en wat de verwachtingen daarin zijn en wat normaal gevonden wordt en wat niet normaal.