Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Amber_anne schreef:
Het zou me niet verbazen als ts geen reactie meer geeft in het topic na alle reactie hier. Bokt op zijn slechts weer
Maar hoe bedoel je dit? Ik zie geen slechte reacties?
Ik zie vooral dat er veel vragen zijn gesteld om meer inzicht in de situatie te krijgen waar de TS zelf hulp bij zoekt.
Zie juist een hoop mensen die komen met oplossingen, niet allemaal zoals TS het wil en dat is ook prima.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

purny schreef:
Popstra schreef:
Meen je dat nu echt?

Nou ik zou me knap schuldig voelen. Maar dat ben ik...

Ja snap ik wel :j

Een ander voorbeeld waarbij niemand iets fout deed, maar dat gaat over wie recht heeft op zijn geld.

Jaren terug wist ik niet wat voor zadel op mijn brede pony paste. Ik nam contact op met Emmers in Hamont. Zij gaven aan best vol te zitten voor een pasconsult, maar om een globaal idee te krijgen welke merken zouden kunnen passen, kon ik wel langskomen.
Dus hup, paard op de trailer en daar op de stoep staan.

Ze heeft van alles opgelegd. Ik wilde tweedehands, maar helaas paste er niets. Een nieuwe Massimo wel, maar ik gaf aan daarvoor te willen sparen en over een paar maanden een passessie te willen, zodat ik dan ook kon voelen en zij het in beweging konden beoordelen. Ik hoefde niets te betalen, dat kwam dan wel. Hoe coulant was dat al.

Dus ik naar huis, met een merk en boommaat waar ik toen nog nooit van had gehoord.
Na wat verder zoeken stond dat zadel toch op 20 km verderop op Marktplaats. Dat heb ik gekocht.

Maar het voelde niet fijn. Ik zou bij Emmers niets meer kopen en had door hun info wel een zadel gevonden.

Dus heb ik ze gemaild dat ik dat zadel had gekocht en dus geen zadel meer bij hen zou kopen, en dat ik graag het pasconsult wilde betalen.
Dat hadden ze duidelijk niet verwacht, maar ze vonden het heel eerlijk van mij en ik hoefde niets te betalen. Natuurlijk dachten zij ook dat ze niets hadden gehad als ik niet had gemaild, dus dat verlies hadden ze al.

De winst die ze wel hebben, is dat ik deze zeer positieve ervaring deel, met naam, want dat gun ik ze.

En ik ben blij. Geen naar gevoel. Netjes afgehandeld.

Tja, dat ben ik.
Kan dag ook echt boos worden als het spel niet eerlijk gaat.

prompter

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Ik zou me ook schuldig voelen wanneer ik daadwerkelijk 100 euro te weinig had betaald, en nog erger als ik er ook nog een topic over had geopend...

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Saga schreef:
Amber_anne schreef:
Het zou me niet verbazen als ts geen reactie meer geeft in het topic na alle reactie hier. Bokt op zijn slechts weer
Maar hoe bedoel je dit? Ik zie geen slechte reacties?
Ik zie vooral dat er veel vragen zijn gesteld om meer inzicht in de situatie te krijgen waar de TS zelf hulp bij zoekt.
Zie juist een hoop mensen die komen met oplossingen, niet allemaal zoals TS het wil en dat is ook prima.

Nou ik snap het wel.
De eerste pagina's waren gewoon vriendelijk en goedbedoeld, TS hééft daadwerkelijk advies ingewonnen bij het juridisch loket.
Maar op de latere pagina's worden telkens aannames gemaakt dat 'TS wel zal weten dat ze te weinig heeft betaald', wordt geen enkel respect voor haar beslissingen getoond, wordt er om een kassabon gevraagd als bewijs 'want anders zal het toch wel echt haar eigen schuld zijn' en ga zo maar door.

Ik vind de laatste pagina's niet heel begripvol nee :\

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Electra63 schreef:
TS had toch nog niet de spullen en heeft de bestelling geannuleerd en bij een andere zaak de spullen besteld?
Ze zou dus dan € 100 nog retour moeten ontvangen?

Die krijgt ze dus waarschijnlijk niet omdat ze het 50/50 willen doen dus ts mag haar helft houden.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

Ooh, ik lees dat eigenlijk niet zo.
Ik lees het vooral als het plaatje compleet willen hebben, zodat er gericht advies kan worden gegeven.
Het komt op mij over alsof TS zelf ook niet helemaal 100% zeker is of ze het volledige bedrag heeft betaald.

Alsnog vind ik dat de verantwoordelijkheid hiervan niet meer bij haar ligt.
Of ze het bedrag alsnog betaald, als ze daadwerkelijk te weinig heeft betaald, dat is dan aan haar en hoe ze zich erover voelt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:58

Amber_anne schreef:

Jawel hoor :j
Heb het aanbod van zogenaamd 50% aangenomen vd algemeen directeur en hoor waarschijnlijk maandag dan even wanneer de spullen geleverd worden. Dacht aanvaard het maar want wist in elk geval dat hun mij niet meer volledige bedrag van mijn bon zouden retouren 198,95 en wilde zelf het hoofdstuk graag afsluiten.

Heb wel veel gehad aan de adviezen en meningen in het topic
Was vooral benieuwd hoe anderen hierin zouden staan en wat hun dachten en daar is meer dan genoeg response op gekomen het liep erg uiteen.

Ga er nu gewoon van uit dat het opgelost is en ik de spullen gauw ontvang vind het geen ramp om een extra kacheltje erbij te hebben heb ik er 1 voor boven en 1 voor beneden.

@Electra63
Voor de duidelijkheid de zaak waar het besteld is heeft het geannuleerd(dus hoefde wdbt niets meer te doen) en na al die telefoontjes dagen lang had ik ook niet echt meer zin om de bestelling nog te nemen dus zou idd niet meer door gaan en ik enkelt 100 terug daar had ik me eigenlijk al bij neergelegt.
Maar gister werd er toch een voorstel gedaan waar ik me wel oke bij voelden dus heb dat maar gekozen dan is het tenminste klaar hoef ik niet meer naar die winkel welles nietes te spelen met manager en geloof me dat zou er zeker komen aangezien er op camera te zien zal zijn dat ik de briefjes op elkaar geef en kassa dame de briefjes ook op elkaar de kassa in doet dus wat valt er dan op camera te zien/tellen als wij beiden de briefjes niet stuk voor stuk op de toonbank tellen? Weet in elk geval wel dat als ik die 50% niet zou accepteren dat ik in elk geval nooit die 200 in mijn handen gedrukt zou krijgen van het filiaal. Dus of 100 terug of toch producten

Nu vandaag heeft Algemeen directeur deze mail gestuurd

Goedemorgen .....

Hartelijk dank voor je mail.

Fijn dat wij het zo op deze manier met elkaar op kunnen lossen, ik zal het aanpassen bij ons in het systeem.

Ik zal mijn collega’s in ......even vragen om naar de levertijd te kijken en dat aan u door te geven.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Voor nu een heel fijn weekend gewenst.

Met vriendelijke groet,
...........
Algemeen Directeur

En ik vind in princiepe geen ene reactie in dit topic een slechte reactie iedereen zou er weer anders in staan en het anders afhanden en dat is prima
Maar voor mij is het opgelost en ben tevreden ga ook nergens een review schrijven of iets en voor mij is het hoofdstuk afgesloten :)

@gerlindie
Klopt en dat is ook jammer maar begrijp ik ook wel weer want een mens denkt wat hij denkt en dat is prima
Vond het ook frapant dat op de eerste pagina"s vooral best veel mensen zeiden dat ik waarschijnlijk opgelicht word
en nu zoveel pagina"s verder beschouwen ze mij als de waarschijnlijke oplichter :')

Dus voor de duidelijkheid
Krijg nu alsnog de spullen en hoef geen extra 100 meer te betalen

Verders laat ik het hier bij en bedank nogmaaks iedereen voor hun reacties <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Maar heb je nog wel de camerabeelden bekeken? Of heb je dat maar gelaten?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Bijzonder verhaal.

Ik vind het echt van de zotte om een kasverschil bij de klant te gaan verhalen, dat is 1. Maar ik vraag me wel af hoeveel mensen er dagelijks cash betalen bij een mediazaak, dus de kans dat het kasverschil bij TS vandaan komt is wel reëel.

Alleen is al die heisa eromheen idioot, Expert had zijn verlies moeten nemen en ervan moeten leren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

BeFunny schreef:
Electra63 schreef:
TS had toch nog niet de spullen en heeft de bestelling geannuleerd en bij een andere zaak de spullen besteld?
Ze zou dus dan € 100 nog retour moeten ontvangen?

Die krijgt ze dus waarschijnlijk niet omdat ze het 50/50 willen doen dus ts mag haar helft houden.

Hoe kom je daar nou bij? Ts schrijft het toch echt anders en de originele mail staat hier ook geplaatst en die is toch duidelijk?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:55

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je ze hier mee laat wegkomen zonder überhaupt zelf de beelden te bekijken. Het gaat over jou als persoon, die op beeld staat. Hoe kan je dat niet willen bekijken? _O-

Ik zou jou toch graag als klant willen als ik een winkel zal hebben.