Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sintara schreef:XladyX schreef:Knip
Zou jij dan graag zien dat het iets is wat je tijdens een inloop spreekuur zou kunnen doen? Ik namelijk niet. Ik denk dat het terecht is dat bepaalde medische ingrijpende ingrepen een bepaalde drempel behouden om te voorkomen dat het is iets wat je in een opwelling kan doen. Euthanasie, sterilisatie, abortus.. voorbeelden van handelingen die imo zwaar wegen
Ik vind niet dat sterilisatie in een opwelling moet kunnen in een inloop uur. Maar zoals het nu is vind ik ook niet goed. Ik vind het prima om een paar gesprekken te voeren en een vragenlijst in te vullen, tekenen dat ik weet dat het onomkeerbaar is maar vervolgens moet ik wel die keuze kunnen maken. En niet te horen krijgen dat dat niet mag omdat ik pas 34 jaar ben en geen kinderen heb.
prompter schreef:Mijn ouders hebben nooit gefeest, geluierd, luxe vakanties gehouden of zelfs maar een auto gehad of wat dan ook, maar toch onvoldoende geld gehad om een huis te kopen. Wat een vooroordeel zeg.
Sintara schreef:Let wel op met dat huis erven. Je moet dan ook over de waarde van het huis erfbelasting betalen, en dat moet voordat je het huis kunt aanvaarden laat staan verkopen.
Het komt voor dat mensen het niet kunnen betalen om hun geërfde huis te aanvaarden en daarom moeten afzien van hun erfenis
Sintara schreef:Let wel op met dat huis erven. Je moet dan ook over de waarde van het huis erfbelasting betalen, en dat moet voordat je het huis kunt aanvaarden laat staan verkopen.
Het komt voor dat mensen het niet kunnen betalen om hun geërfde huis te aanvaarden en daarom moeten afzien van hun erfenis
hakkipilke87 schreef:ik vindt het mooi als je bezittingen wat al generaties in de familie is of iets wat je zelf hebt opgebouwd door kunt geven. gelukkig heb ik een neefje. hoe denken jullie daar over ? of is dat alleen iets wat veel bij boeren is ?
.
. 
pmarena schreef:Die kansenongelijkheid is wel een dingetje ja, het is best lüllig als de ene jongere een huis erft en de ander niks. Maar aan de andere kant....wij zijn allemaal begonnen met niks hè. Families van gewoon werkvolk, vrachtwagenchauffeurs, timmermannen, simpele baantjes zeg maar. We hebben allemaal keihard gewerkt, gespaard, geld in onze huizen gestoken terwijl veel anderen lekker aan het feesten, luieren, vakantie vieren en luxe auto's en hobbies enzo gekozen hebben.
Als je als ouders je tijd, geld en energie er in wilt steken om je kind een huis na te laten zodat het een fijn, vertrouwd dak boven zijn hoofd heeft....dan vind ik dat toch wel heel belachelijk als dat dan afgenomen wordt. Zo ook met de boerenbedrijven, die moeten gewoon op kinderen over kunnen zonder meteen flink in de schulden te komen![]()
Ik zou zeggen van ze mogen gewoon dat huis of bedrijf houden. En pas als ze het verkopen, hoeven ze die belasting te betalen
Maargoed dat is weer een andere discussie denk ik.

F_T schreef:pmarena schreef:Die kansenongelijkheid is wel een dingetje ja, het is best lüllig als de ene jongere een huis erft en de ander niks. Maar aan de andere kant....wij zijn allemaal begonnen met niks hè. Families van gewoon werkvolk, vrachtwagenchauffeurs, timmermannen, simpele baantjes zeg maar. We hebben allemaal keihard gewerkt, gespaard, geld in onze huizen gestoken terwijl veel anderen lekker aan het feesten, luieren, vakantie vieren en luxe auto's en hobbies enzo gekozen hebben.
Als je als ouders je tijd, geld en energie er in wilt steken om je kind een huis na te laten zodat het een fijn, vertrouwd dak boven zijn hoofd heeft....dan vind ik dat toch wel heel belachelijk als dat dan afgenomen wordt. Zo ook met de boerenbedrijven, die moeten gewoon op kinderen over kunnen zonder meteen flink in de schulden te komen![]()
Ik zou zeggen van ze mogen gewoon dat huis of bedrijf houden. En pas als ze het verkopen, hoeven ze die belasting te betalen
Los van kinderen, kansenongelijkheid etc,
Wat een gruwelijk misselijke stuk tekst is het stuk dat ik dik gemaakt heb.
Daar zit een héél vieze impliciete theorie in, nl dat mensen die arm zijn dat aan zichzelf te danken hebben.
En kom niet aan met 'dat staat er niet'. Je impliceert het zo ff-ing duidelijk dat het er net zo goed met dikke uitroeptekens wel letterlijk had kunnen staan.
Schaam je. Echt.
Zelden dat ik zo gefrustreerd raak van een stuk tekst op bokt, but here we are.
Leef een jaar samen met mensen die buiten iedere eigen invloed arm zijn, en zie de belachelijk struggle en onmogelijkheid om daar weer uit te komen.
Mars schreef:Cioccolato schreef:He feitelijk gezien zeg je wel wat leuks. Kinderen van nu gaan straks belasting afdragen die de zorg gaat betalen voor iedere kinderloze hier.
Maar dat is in nederland zo. Ken regels in andere landen niet precies zo.
Dus hun ons dankbaar en wij hun voor hun mindere milieu belasting etc wat ze als reden noemen.
Dan is het weer een win win!
Kindvrijen betalen indirect al mee aan kinderwens van een ander voor kraamzorg, ziekenhuisbevallingen, dure IVF toestanden, kinderopvangtoeslagen etc. Dus die win-win zie ik niet zo.
Of de zorg nog bestaat tegen die tijd in de huidige vorm is maar de vraag. Waarschijnlijk mogen wij zelf doorwerken tot we er dood bij neervallen dus die kosten dragen we ook zelf.
F_T schreef:pmarena schreef:Die kansenongelijkheid is wel een dingetje ja, het is best lüllig als de ene jongere een huis erft en de ander niks. Maar aan de andere kant....wij zijn allemaal begonnen met niks hè. Families van gewoon werkvolk, vrachtwagenchauffeurs, timmermannen, simpele baantjes zeg maar. We hebben allemaal keihard gewerkt, gespaard, geld in onze huizen gestoken terwijl veel anderen lekker aan het feesten, luieren, vakantie vieren en luxe auto's en hobbies enzo gekozen hebben.
Los van kinderen, kansenongelijkheid etc,
Wat een gruwelijk misselijke stuk tekst is het stuk dat ik dik gemaakt heb.
Daar zit een héél vieze impliciete theorie in, nl dat mensen die arm zijn dat aan zichzelf te danken hebben.
En kom niet aan met 'dat staat er niet'. Je impliceert het zo ff-ing duidelijk dat het er net zo goed met dikke uitroeptekens wel letterlijk had kunnen staan.
Schaam je. Echt.
Zelden dat ik zo gefrustreerd raak van een stuk tekst op bokt, but here we are.
Leef een jaar samen met mensen die buiten iedere eigen invloed arm zijn, en zie de belachelijk struggle en onmogelijkheid om daar weer uit te komen.
Het is toch gewoon duidelijk dat er allerlei verschillende groepen mensen zijn...? Dat de 1 meer geluk en / of mogelijkheden in het leven krijgt dan de ander. Mellow schreef:Ik las het er ook niet in hoor Pmarena.
Wat ik lees is dat je bedoeld dat hard werkende mensen die investeren in hun huis en toekomst worden benadeeld door de regels op erfbelasting, er is al over alles belasting betaald.
Feestjes zijn leuk maar lucht voor later.
Terwijl een huis iets is wat je opbouwt voor jezelf en eventueel voor later. Echter word dat dan gedeeltelijk weer afgebroken door regels.
Echter is je woordkeuze wbt "simpele" baantjes niet helemaal lekker.
Die vond ik zelf minder prettig om te lezen. Zeker omdat een aantal van die beroepen alles behalve simpel zijn.
Mellow schreef:Ik las het er ook niet in hoor Pmarena.
Wat ik lees is dat je bedoeld dat hard werkende mensen die investeren in hun huis en toekomst worden benadeeld door de regels op erfbelasting, er is al over alles belasting betaald.
Feestjes zijn leuk maar lucht voor later.
Terwijl een huis iets is wat je opbouwt voor jezelf en eventueel voor later. Echter word dat dan gedeeltelijk weer afgebroken door regels.
Echter is je woordkeuze wbt "simpele" baantjes niet helemaal lekker.
Die vond ik zelf minder prettig om te lezen. Zeker omdat een aantal van die beroepen alles behalve simpel zijn.

Maar als je dan datzelfde geld / tijd / energie in iets duurzamers stopt....door een zelfstandig nestje te bouwen waarmee je gezin zichzelf kan redden.... dat het dan voelt of dat willen zorgen voor de toekomst bestraft wordt
En dan niet 1 of ander grootschalig iets dat 1 familie op een gegeven moment het halve dorp in bezit heeft ofzo