Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:20

maessie schreef:
Nee ik bedoel 2 verschillende groottes/ml. De pramox is idd de meest uitgebreide. :j

Dat zou ik niet weten, volgens mij krijg ik gewoon beide keren dezelfde groottes/ml.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:02

Zebrastreep schreef:
Niobe schreef:
Dikke paniek in de auto. Eerst dacht ik zomaar ineens dat ik ziek werd, dat kon ik wel wegrelativeren. Maar toen vond mijn hoofd ineens dat het een hartaanval was en werd ik ineens helemaal warm + hartkloppingen. Gelukkig was er bijna meteen een afslag. Nu wel weer rustig, maar oliebol, ik weet dat dit nooit overgaat, maar nu moet ik weer opnieuw oefenen met autorijden. Gewoon al te lang geen lange stukken meer gereden, dan ga ik mezelf weer automatisch gek maken.

Ik moet nog een uur rijden, maar nu ben ik bang dat het weer gebeurt.

Bah wat vervelend! Ik weet hoe het voelt! Ik heb het met autorijden alleen niet dat vind mijn hoofd toch echt te leuk en te afleidend. Maar als het je zo overkomt is super vervelend.

Ik gebruik de mantra ik ben veilig en wees kalm. Ipv te denken niet in paniek raken want dan gebeurd het juist.

Goed dat je ben gestopt voor een adempauze

Dankje voor je tip <3 ik zal het meenemen, het is een stuk positiever dan "stel je niet aan prutmuts, je hebt gewoon te lang niet gegeten" wat ik normaal weleens als mantra gebruik _O- Nee, ik heb wel meer trucjes, maar het is wel een goeie, dank!

De rest ook voor het medeleven <3 Ik heb het maar opgegeven en ben binnendoor rustig naar huis gereden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:30

Ben je nu veilig thuis inmiddels? herkenbaar helaas, paniekaanvallen in het verkeer. Zo eng vind ik dat, zeker als je een eind van huis bent.

Ik ben echt zo duf als een konijn vandaag, niet te doen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:38

Mijn moeder die vraagt; gaat het weer? Na al die tijd weet ze nog niet dat een reuma opstoot niet na 2 dagen zo even weg is. |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:45

Wat kruipt de tijd als je je verveelt. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:54

Kapot gaan van de pijn dat ik het even niet meer weet.

Jankbuien.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 14:59

Collega’s …..
Ben zo pissig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:00

Alja schreef:
Collega’s …..
Ben zo pissig!

Wil je erover praten?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:04

Factuur van de dierenarts gekregen (laatst ook al, kies verwijderen ruim 700 euro op de kliniek). Ik had vroeger echt beter mijn best moeten doen bij natuur- en scheikunde. Dan had ik ook diergeneeskunde kunnen gaan studeren. Het uurtarief ligt gewoon op € 341,51 %) en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?

Voor de 2 wormspuiten was ik trouwens ook net geen 78 euro kwijt.

Ik weet weer waarom ik nog steeds fulltime werk zeg maar _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:09

Ik ben de kerstbomen aan het optuigen in de praktijk en 1 boom staat, de ander staat met enkel lampjes en moet nog helemaal gedaan worden... Heb zo geen zin meer.. -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:12

Bellatrix schreef:
Alja schreef:
Collega’s …..
Ben zo pissig!

Wil je erover praten?

Typen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:13

Dat bedoel ik natuurlijk. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:21

Niobe gaat het beter nu je (verstandig) naar huis ben gegaan?

Alja wil je er iets over kwijt? Behalve je collega’s dan :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:21

Moska schreef:
Factuur van de dierenarts gekregen (laatst ook al, kies verwijderen ruim 700 euro op de kliniek). Ik had vroeger echt beter mijn best moeten doen bij natuur- en scheikunde. Dan had ik ook diergeneeskunde kunnen gaan studeren. Het uurtarief ligt gewoon op € 341,51 %) en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?

Een dierenarts krijgt dat natuurlijk niet bruto uitbetaald. Was het maar zo'n feest. :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:38

Moska schreef:

Uhhu, behalve dat dierenarts de slechtst betaalde universitaire opleiding is.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:42

prompter schreef:
Bielsje schreef:
De enige dag dat ik er niet enorm vroeg "uit" hoefde voor mijn doen, maakt de hond me wakker om 7.15 :roll:

Ik slaap op de bank tegenwoordig en hij deed het op de allerliefste manier mogelijk, maar niet omdat hij eruit moest, niet omdat hij honger of dorst had, nee hij wilde knuffelen :x

Schiet mij maar lek.

Hij is niet voor niets je Chef hè, hij heeft die bevoegdheden :j :D

Eigen schuld, dikke bult dus? :+

Ik heb wel braaf aan zn verzoek voldaan uiteraard, toen ik doorhad wat dat verzoek was :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:13

Ik vind 58 euro voorrijkosten nog wel meevallen ook. Hier zijn we rond de 100 euro kwijt daaraan... Maar verder eens hoor, het wordt echt wel prijzig.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:40

Captain schreef:
Moska schreef:

Een dierenarts krijgt dat natuurlijk niet bruto uitbetaald. Was het maar zo'n feest. :D

Dat snap ik, maar om dit bruto uurloon te kunnen betalen, moet ik netto twee dagen aan de slag. Is toch wel een aardig verschil. Ik hoop voor deze dierenarts dat het uiteindelijke inkomen toch ruim boven dat van het mijne zit. Anders wordt het wel heel erg scheef natuurlijk.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:45

Dit -O-

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:50

luuntje schreef:
Niobe gaat het beter nu je (verstandig) naar huis ben gegaan?

Alja wil je er iets over kwijt? Behalve je collega’s dan :P

Lief dat je het vraagt <3 En ja gelukkig wel! Geen last meer gehad, ook op de terugreis niet. Dat scheelt wel, kan ik het weer meenemen in het oefenen de komende tijd.
Ik zit mentaal gewoon niet fantastisch en ik moet er eigenlijk altijd op uit blijven gaan om in een soort "normaalmensritme" te blijven. Dat heb ik de laatste tijd ernstig verzuimd.

Telpeva schreef:
Ben je nu veilig thuis inmiddels? herkenbaar helaas, paniekaanvallen in het verkeer. Zo eng vind ik dat, zeker als je een eind van huis bent.

Ik ben echt zo duf als een konijn vandaag, niet te doen.

Herkenning door anderen is fijn, maar ik gun het echt niemand, het is zo naar. :knuffel: ernstig vervelend dat jij het ook hebt.
Wel fijn om er hier even over te kunnen zeveren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 16:54

Moska schreef:
Captain schreef:

Dat snap ik, maar om dit bruto uurloon te kunnen betalen, moet ik netto twee dagen aan de slag. Is toch wel een aardig verschil. Ik hoop voor deze dierenarts dat het uiteindelijke inkomen toch ruim boven dat van het mijne zit. Anders wordt het wel heel erg scheef natuurlijk.

Maar dat bruto uurloon is ook geen bruto uurloon, daar gaan alle afschrijvingen, pandhuur en personeelskosten ook nog vanaf. Dan blijft er een bruto uurloon over.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:02

Dierenartsen verdienen helemaal niet zo gek veel hoor, toen ik net afgestuurd was (HBO) verdiende ik met 36u al meer dan de dierenarts met 40u. Maar goed, niemand dwingt een dierenarts om een dierenarts te worden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:18

Captain schreef:
Dierenartsen verdienen helemaal niet zo gek veel hoor, toen ik net afgestuurd was (HBO) verdiende ik met 36u al meer dan de dierenarts met 40u. Maar goed, niemand dwingt een dierenarts om een dierenarts te worden.

Het salaris van een dierenarts (in loondienst bijvoorbeeld) is wat anders dan het uurtarief van een dierenartsenpraktijk. Daar moeten namelijk ook nog de huur van de praktijk, personeel, bedrijfsverzekering, energierekening, apparatuur en transportmiddelen van betaald worden.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:26

Sowieso zijn salarissen krom soms. Poosje geleden iemand ingewerkt en opgeleid. Toen deze persoon vast in dienst werd genomen kreeg ie ruim meer dan wat ik toen betaald kreeg. Sta je dan met je 20+ jaar aan werkervaring, twee HBO studies en je mond vol tanden :D Daarom baal ik wel eens dat mijn onderhandelings skills zo ruk zijn (waarschijnlijk icm te weinig zelfvertrouwen en mezelf slecht kunnen /durven verkopen). Neemt niet weg dat ik erg happy ben in mijn huidige functie. Dat is best onbetaalbaar.

Maar de ergernis gaat dus over het hoge uurloon (heb ook als boekhouder gewerkt en snap hoe een uurtarief tot stand komt en wat er onder aan de streep overblijft) en de tijd die ikzelf moet werken om een uur te kunnen betalen. Dat verschil is best groot. Ik had alsnog wel dierenarts willen worden hoor, dat had ik dan niet alleen voor een inkomen gedaan, maar ook vanuit passie. Anders hou je dat niet vol.

Waarom is het alweer zo donker buiten? Is het al lente?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 17:27

Lieser schreef:
Captain schreef:

Het salaris van een dierenarts (in loondienst bijvoorbeeld) is wat anders dan het uurtarief van een dierenartsenpraktijk. Daar moeten namelijk ook nog de huur van de praktijk, personeel, bedrijfsverzekering, energierekening, apparatuur en transportmiddelen van betaald worden.

Ja duh? Dat zeg ik toch eerder ook al? :')