maessie schreef:Nee ik bedoel 2 verschillende groottes/ml. De pramox is idd de meest uitgebreide.
Dat zou ik niet weten, volgens mij krijg ik gewoon beide keren dezelfde groottes/ml.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zebrastreep schreef:Niobe schreef:Dikke paniek in de auto. Eerst dacht ik zomaar ineens dat ik ziek werd, dat kon ik wel wegrelativeren. Maar toen vond mijn hoofd ineens dat het een hartaanval was en werd ik ineens helemaal warm + hartkloppingen. Gelukkig was er bijna meteen een afslag. Nu wel weer rustig, maar oliebol, ik weet dat dit nooit overgaat, maar nu moet ik weer opnieuw oefenen met autorijden. Gewoon al te lang geen lange stukken meer gereden, dan ga ik mezelf weer automatisch gek maken.
Ik moet nog een uur rijden, maar nu ben ik bang dat het weer gebeurt.
Bah wat vervelend! Ik weet hoe het voelt! Ik heb het met autorijden alleen niet dat vind mijn hoofd toch echt te leuk en te afleidend. Maar als het je zo overkomt is super vervelend.
Ik gebruik de mantra ik ben veilig en wees kalm. Ipv te denken niet in paniek raken want dan gebeurd het juist.
Goed dat je ben gestopt voor een adempauze
ik zal het meenemen, het is een stuk positiever dan "stel je niet aan prutmuts, je hebt gewoon te lang niet gegeten" wat ik normaal weleens als mantra gebruik
Nee, ik heb wel meer trucjes, maar het is wel een goeie, dank!
Ik heb het maar opgegeven en ben binnendoor rustig naar huis gereden.
en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?
Moska schreef:Factuur van de dierenarts gekregen (laatst ook al, kies verwijderen ruim 700 euro op de kliniek). Ik had vroeger echt beter mijn best moeten doen bij natuur- en scheikunde. Dan had ik ook diergeneeskunde kunnen gaan studeren. Het uurtarief ligt gewoon op € 341,51en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?
Voor de 2 wormspuiten was ik trouwens ook net geen 78 euro kwijt.
Ik weet weer waarom ik nog steeds fulltime werk zeg maar
Moska schreef:Factuur van de dierenarts gekregen (laatst ook al, kies verwijderen ruim 700 euro op de kliniek). Ik had vroeger echt beter mijn best moeten doen bij natuur- en scheikunde. Dan had ik ook diergeneeskunde kunnen gaan studeren. Het uurtarief ligt gewoon op € 341,51en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?
prompter schreef:Bielsje schreef:De enige dag dat ik er niet enorm vroeg "uit" hoefde voor mijn doen, maakt de hond me wakker om 7.15![]()
Ik slaap op de bank tegenwoordig en hij deed het op de allerliefste manier mogelijk, maar niet omdat hij eruit moest, niet omdat hij honger of dorst had, nee hij wilde knuffelen![]()
Schiet mij maar lek.
Hij is niet voor niets je Chef hè, hij heeft die bevoegdheden![]()
Captain schreef:Moska schreef:Factuur van de dierenarts gekregen (laatst ook al, kies verwijderen ruim 700 euro op de kliniek). Ik had vroeger echt beter mijn best moeten doen bij natuur- en scheikunde. Dan had ik ook diergeneeskunde kunnen gaan studeren. Het uurtarief ligt gewoon op € 341,51en dan hebben ze maar 5 minuten gerekend voor het verwijderen van de ‘noodvulling’ (dat was aan huis, dus er komt ook nog eens 58 euro aan voorrijkosten bij). Maar dat is gewoon 12x zoveel als wat ik bruto per uur verdien (all in). Ik weet dat ik een slechte onderhandelaar ben en dat een zware baan met veel stress en verantwoordelijkheid het niet helemaal is voor mij. Maar dit is toch niet grappig meer voor mensen die een redelijk normaal inkomen hebben?
Een dierenarts krijgt dat natuurlijk niet bruto uitbetaald. Was het maar zo'n feest.
luuntje schreef:Niobe gaat het beter nu je (verstandig) naar huis ben gegaan?
Alja wil je er iets over kwijt? Behalve je collega’s dan
En ja gelukkig wel! Geen last meer gehad, ook op de terugreis niet. Dat scheelt wel, kan ik het weer meenemen in het oefenen de komende tijd.Telpeva schreef:Ben je nu veilig thuis inmiddels? herkenbaar helaas, paniekaanvallen in het verkeer. Zo eng vind ik dat, zeker als je een eind van huis bent.
Ik ben echt zo duf als een konijn vandaag, niet te doen.
ernstig vervelend dat jij het ook hebt. Moska schreef:Captain schreef:Een dierenarts krijgt dat natuurlijk niet bruto uitbetaald. Was het maar zo'n feest.
Dat snap ik, maar om dit bruto uurloon te kunnen betalen, moet ik netto twee dagen aan de slag. Is toch wel een aardig verschil. Ik hoop voor deze dierenarts dat het uiteindelijke inkomen toch ruim boven dat van het mijne zit. Anders wordt het wel heel erg scheef natuurlijk.
Captain schreef:Dierenartsen verdienen helemaal niet zo gek veel hoor, toen ik net afgestuurd was (HBO) verdiende ik met 36u al meer dan de dierenarts met 40u. Maar goed, niemand dwingt een dierenarts om een dierenarts te worden.
Daarom baal ik wel eens dat mijn onderhandelings skills zo ruk zijn (waarschijnlijk icm te weinig zelfvertrouwen en mezelf slecht kunnen /durven verkopen). Neemt niet weg dat ik erg happy ben in mijn huidige functie. Dat is best onbetaalbaar. Lieser schreef:Captain schreef:Dierenartsen verdienen helemaal niet zo gek veel hoor, toen ik net afgestuurd was (HBO) verdiende ik met 36u al meer dan de dierenarts met 40u. Maar goed, niemand dwingt een dierenarts om een dierenarts te worden.
Het salaris van een dierenarts (in loondienst bijvoorbeeld) is wat anders dan het uurtarief van een dierenartsenpraktijk. Daar moeten namelijk ook nog de huur van de praktijk, personeel, bedrijfsverzekering, energierekening, apparatuur en transportmiddelen van betaald worden.