Kamerplantenpraat deel 2: van cactus tot calathea!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:07

Ik lees en kijk heel graag weer mee! <3
Hier een grote collectie planten. Binnen voornamelijk ouderwetse soorten die dan ook al tientallen jaren oud zijn (Monstera deliciosa, Ficus benjamina, Dracaena marginata, Yucca elephantipes, Asparagus densiflorus sprengeri, en een zwik Graslelies/Chlorophytum comosum, etc) en daarnaast een heleboel inheems, uitheems en exotisch op mijn balkons (1 west, 1 oost) die voornamelijk buiten blijven.

Mijn grote liefde is de Kamerlinde/Sparrmannia africana (maar zó moeilijk! %) ), die ik nu sinds twee jaar weer eens heb, en tot nu toe gelukkig in leven heb weten te houden:

Afbeelding

En de Aronskelk/Zantedeschia aethiopica, die echt al 40 jaar oud is en binnen helaas niet meer bloeit, maar een baby ervan op het balkon verraste me afgelopen zomer met een bloem:

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:52

Die kamerlindes werden bij mij zo groot dat ze niet meer te handhaven waren, werden complete bomen! Daar begin ik dus maar niet meer aan, hoe mooi ze ook zijn. Net als de monstera die ik nu heb, die verhuis ik niet meer mee, neemt zoveel ruimte in.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:11

troi schreef:
@benfan, heel gaaf! Kan je van deze gewoon een bolletje afsnijden en in de grond stoppen?

Ja, eerst laat je een goeie korst vormen waar de wond zit van de plant, en dan zet je ze in de grond.