Rekening splitten of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rekening splitten of niet? Of hangt het er van af.

Ja, splitten.
166 (29%)
Nee, ieder betaalt z'n eigen eten en drinken.
75 (13%)
Het hangt van het gezelschap af.
318 (56%)

Totaal aantal stemmen: 559

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:05

Sure_lee schreef:
Zeker mooi. Maar niet iedereen heeft die financiële ruimte om zoiets te doen natuurlijk.

Ik betaal ook graag voor uitjes of etentjes voor anderen als ze zelf de financiële ruimte niet hebben om mee te gaan. Deed ik als puber al van mijn zakgeld. Ik zal denk ik ook nooit echt rijk worden want ik deel graag alles en geef graag dingen weg. Mijn vriend net zo haha

Mochten mensen het gezellig vinden om met bokkers uit eten te gaan....
Kom gezellig loeren in dit topic en stel een leuk restaurant voor!
[BM] Het grote ga gezellig met bokkers uit eten topic!

Wat leuk, ik wist helemaal niet van het bestaan van dit topic. En, wordt de rekening gesplit dan of niet? :+

Sure_leeJarig

Re: Rekening splitten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:19

Over het algemeen wel ja. Tenzij iemand aangeeft liever niet te splitten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:33

Het ligt bij ons aan de situatie. Gaan we als gezin met onze vrienden uiteten bv betalen we normaal ons deel + fooi. Gaat mijn man met collega’s een avond naar t café voor eten en drinken, wordt er door iedereen eenzelfde bedrag in een pot bij gelegd.

Voor m’n schoonmoeder en mijn ouders wordt er eigenlijk door ons kids altijd betaald :) vinden we fijn als we ze dat uit handen kunnen nemen tijdens zo’n avondje.

Ga ik met een vriendin weg op city trip/concert/lunch etc dan splitsen we het gewoon door de helft. 9/10x ligt het aardig overeen wat we beiden dan hebben en als er wat verschil is dan doen we er niet moeilijk over.

En met verjaardagen trakteren m’n beste vriendinnen en ik elkaar - vergelijkbare waarde met wat er aan elkaar dan uitgegeven wordt. Met de ene vriendin is het meestal een luxe high tea en met de ander uiteten. Met avondeten zit er dan ook alcohol bij.