Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Wauw, jij gaat wel heel goed!l
Ik ga nog even in de oude topics kijken voor wat inspiratie, want ik vind hints nog best lastig om te bedenken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:27

Maaaarije schreef:
Konstantine schreef:
Ik ben al helemaal in kerstsfeer, ik zit allemaal inpakspulletjes te bekijken en over hints na te denken {:)
Ik moet me ook echt inhouden met shoppen, straks komen er met dierendag en Black Friday allemaal leuke acties en heb ik alles al in huis... :')

Hier hetzelfde :')
Al een aantal dingen gekocht en de eerste hints al genoteerd hoe ik dat wil doen. Een ervan al volledig uitgewerkt. *\o/*

Herkenbaar dit. :))

nardxash

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Er werd gevraagd naar de hals omtrek van DJ.
Dit is 40 cm

Hij heeft qua maatvoering bij mij van halsbanden maat M

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Ik zou het voor de zekerheid even in je verlanglijstje erbij zetten :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Nynkster schreef:
Ik zou het voor de zekerheid even in je verlanglijstje erbij zetten :)

Gedaan dank voor de tip

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

Mijn verlanglijstje graag niet zo naar kijken, want ik heb maar wat ingevuld omdat dat nou eenmaal moest :+

Het is jammer dat ik Ravi zijn uiteindelijke maat nog niet weet. Kijk het is een reu, maar zijn moeder is vrij klein en smal en zijn vader is ook een slanke sportieve labrador. Dus ik verwacht geen beer van een hond _O-

Hij groeit wel razendsnel in de hoogte nu.

Hints bedenken word nog wat. Gelukkig ben ik vanaf vrijdag vrij, dan heb ik tijd en energie om vorige topics te bekijken en zo inspiratie op te doen.

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:19

#SNUFFELSANTA WEEK 36 zondag schreef:
Draagt jouw hond wel eens (al dan niet functioneel) kleding en/of accessoires en zo ja: Wat past bij zijn of haar stijl?

Functionele kleding draagt Tim zeker. Denk aan een badjas na nat te zijn geregend, maar ook een regenjas bij echte hoosbuien en in de winter met de sneeuw ook een winterjas of trui. De Podenco krijgt het toch snel koud sinds ie uit Spanje is. :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Hints verzinnen is soms een hele uitdaging en soms ook simpel. Het ligt ook een beetje aan wie je lootje is soms als je hem of haar al kent van andere topics en of je wellicht overeenkomsten hebt die je kan gebruiken. En ik wil nooit iets gebruiken wat ik in vorige jaren al gedaan heb. Maar het terugkijken in topics van vorige jaren geeft soms wel goeie ideeën. Sommige mensen zijn echt super creatief met hun hints.

Wij gaan vanavond onze eerste echte les hebben. Ik hoop dat 't veld het water heeft kunnen draineren van de vele regen vanacht en vanochtend. Ik heb ook geen profiel meer op m'n banden dus dat is super onhandig

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Ik lees iets over hints geven mag ik vragen wat het inhoud en de bedoeling van is?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

Zodat jouw lootje kan raden wie de Secret Santa/pakket samensteller was? :)*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

nardxash schreef:
Ik lees iets over hints geven mag ik vragen wat het inhoud en de bedoeling van is?

Als je je pakket stuurt dan stuur je hints mee van wie het pakket vandaan komt (of soms doen fanatiekelingen dit al eerder met bijvoorbeeld een kaartje) de bedoeling is dat als je je pakket uit pakt je in dit topic daarvan verslag doet en dan raad wie je Secret Santa is. En met die hints kan je dus veel verschillende dingen doen. Je kan heel simpel een rebus doen of een kruiswoordpuzzels verwijzend nar de nam van de eigen hond of naar de bokt naam of iets wat iemand heeft laten vallen in het topic.

Voorbeeld wat ik ooit heb gedaan is al op eerdere momenten een kaartje oid gestuurd en in elk kaartje was een nummer verstopt. Waaronder een bouwpakket voor een kerst lampje met 5 huisdieren voor 't nummer 5 Het laatste nummer zat in het pakket zelf tezamen met een boekje dat gesloten was met een cijferslot en heb ik overal Neusjes getekend door alle pakketjes en kaartjes heen.

Je gaat dus niet gewoon een pakket krijgen met : hoi, van <gebruikersnaam> het is wel leuk als je iig mee doet met wat hints. Dat is het leuke ervan. Als je echt vast loopt kunnen anderen je helpen met de hints.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Even uit de openingspost:

Citaat:
De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net zoals de hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als alle hints hond gerelateerd zijn! Laat je creativiteit de vrije loop wat betreft de hints! Wat mij betreft zijn de hints het leukste van alles. :')

Citaat:
- Aangezien het 'The Dog edition' is houden we het ook bij cadeaus voor de honden. Wil jij er graag iets extra's bij doen voor de baas, als hint, of gewoon als attentie, reken dit dan niet bij het gestelde budget en vermeld dit duidelijk op het cadeautje!
- Bovenstaande is eveneens van toepassing voor de kosten van hints, er zijn best wat Santa's die above & beyond gaan met de hints, super leuk en creatief! Maar reken dit niet bij het budget.

Citaat:
- Denk je te weten wie jouw Secret Santa is, gooi het in de groep! Diegene kan dan bevestigen of ontkennen of hij of zij jouw Secret Santa is.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

VillaNeusjes schreef:
nardxash schreef:

Als je je pakket stuurt dan stuur je hints mee van wie het pakket vandaan komt (of soms doen fanatiekelingen dit al eerder met bijvoorbeeld een kaartje) de bedoeling is dat als je je pakket uit pakt je in dit topic daarvan verslag doet en dan raad wie je Secret Santa is. En met die hints kan je dus veel verschillende dingen doen. Je kan heel simpel een rebus doen of een kruiswoordpuzzels verwijzend nar de nam van de eigen hond of naar de bokt naam of iets wat iemand heeft laten vallen in het topic.

Voorbeeld wat ik ooit heb gedaan is al op eerdere momenten een kaartje oid gestuurd en in elk kaartje was een nummer verstopt. Waaronder een bouwpakket voor een kerst lampje met 5 huisdieren voor 't nummer 5 Het laatste nummer zat in het pakket zelf tezamen met een boekje dat gesloten was met een cijferslot en heb ik overal Neusjes getekend door alle pakketjes en kaartjes heen.

Je gaat dus niet gewoon een pakket krijgen met : hoi, van <gebruikersnaam> het is wel leuk als je iig mee doet met wat hints. Dat is het leuke ervan. Als je echt vast loopt kunnen anderen je helpen met de hints.

Dankjewel voor de uitgebreide uitleg,
Hier heb ik wat aan.
Zit et nog een vereiste aan hoeveel hints in het pakket

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Hier vandaag ook de eerste koopjes gedaan, en wat inspo opgedaan *\o/*

Luna heeft nu een matchende badjas met Nova :+
Nova heeft een nieuw tuigje, de andere werd wat klein.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:16

nardxash schreef:
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg,
Hier heb ik wat aan.
Zit et nog een vereiste aan hoeveel hints in het pakket

Nee, want de een verdeeld de hints over meerdere puzzelstukken, kaartjes of een ander creatief idee, en de ander maakt bijvoorbeeld een woordzoeker waarbij een rebus over blijft wat de hint is.