Dorine92 schreef:Elisa2 schreef:Nou ik zie de meeste vegatariers als irritante doordrammers. Het is echt hun eigen houding waarom mensen een hekel aan hun krijgen. Door met een vingertje te gaan wijzen bereik je geen mensen en geen bewustwording.
Ik ben zelf pescotariër (wel vis, geen vlees) en ik krijg juist veel te maken met vingertje wijzen van anderen. Hoezo wel vis? Dat zijn toch ook dieren? En heb je geen leren laarzen dan? En je paard, die heb je toch naar de slager gedaan in plaats van inslapen? Die wordt toch ook opgegeten dan?
En dan blijven ze maar drammen waarom het allemaal echt belachelijk is wat ik doe. Ik snap echt het probleem niet, ik moet dat toch zelf weten?
Overigens ben ik het type die gewoon om de gehaktballetjes van de soep heen schept, en het helemaal prima vindt als de ander een hamburger of biefstuk voor mijn neus gaat zitten eten. Moet die ander helemaal zelf weten
Ik eet al ruim 20 jaar vegetarisch en erger mij er aan als mensen mij gaan vertellen dan vlees gezond is en moet want anders krijg je tekorten. Als ik dat irritant vind moet ik dus niet min of meer hetzelfde doen en anderen proberen te overtuigen dat ze vegetarisch moeten gaan eten.
Het is mijn keus, niet die van een ander. En zoals ik al ergens anders opmerkte heb ik een hekel aan gedram, dan sluit ik mij af en stop met reageren. Mede omdat ik het ervaar als een gebrek aan erkenning en respect voor mijn grens of mening. Dus als iemand mij dwingend probeert te overtuigen dat ik weer vlees moet eten ben ik snel klaar met het gesprek. En dat geldt ook voor andere onderwerpen.