Het schijnt vanmiddag in delen van het land gewoon 20 graden te schelen. Bizar!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Morrie schreef:Als er geen lekkage zou zijn, zou ik hem aanzetten. Maar ik weet dat ik ellende over me afroep als ik dat nu zou doen. Pas als de monteur geweest is en het gerepareerd heeft, kan hij weer aan overdag
Cayenne schreef:40 minuten volhouden in deze warmte vind ik echt knap!![]()
Het schijnt vanmiddag in delen van het land gewoon 20 graden te schelen. Bizar!
Goof schreef:Nee 8nnemiek, die van mij voert geen condenswater af hoor in de koelstand.
Ik hoor mijn airco regelmatig het water wegpompen nu. 8nnemiek schreef:Goof schreef:Nee 8nnemiek, die van mij voert geen condenswater af hoor in de koelstand.
Dat zou wel moetenIk hoor mijn airco regelmatig het water wegpompen nu.
Het principe van een airco is vrij simpel; een element in de binnen-unit wordt gekoeld via de gasleiding van de buitenunit, en daar wordt dan warme, vochtige lucht langs geblazen. Het vocht uit de warme lucht zal altijd deels condenseren op de koude plaat, en dat condenswater loopt dan óf via een slangetje direct naar je afvoer, óf wordt met een pompje omhoog gepompt naar buiten.
Als er geen condenswater uit de slang komt dan zou ik even goed nakijken of er geen verstopping zit.
Bij verwarmen werkt het overigens precies andersom; dan ontstaat er in de buitenunit condenswater.
Goof schreef:De warme lucht gaat gewoon via een slang naar buiten, dus er wordt nergens vocht opgevangen oid. Wellicht voelt de binnenkant van de slang wat vochtig, maar daar heb ik mijn hand nog nooit ingestoken
Maar jouw airco zal ook condenswater afvoeren, alleen doet die dat waarschijnlijk via de warme lucht, direct naar buiten inderdaad. Dat werkt niet bij een vaste split airco. 8nnemiek schreef:Goof schreef:De warme lucht gaat gewoon via een slang naar buiten, dus er wordt nergens vocht opgevangen oid. Wellicht voelt de binnenkant van de slang wat vochtig, maar daar heb ik mijn hand nog nooit ingestoken
Ah, dan heb je een mobiele aircoMaar jouw airco zal ook condenswater afvoeren, alleen doet die dat waarschijnlijk via de warme lucht, direct naar buiten inderdaad. Dat werkt niet bij een vaste split airco.
mag dat eigenlijk wel?8nnemiek schreef:Morrie schreef:Als er geen lekkage zou zijn, zou ik hem aanzetten. Maar ik weet dat ik ellende over me afroep als ik dat nu zou doen. Pas als de monteur geweest is en het gerepareerd heeft, kan hij weer aan overdag
Maar het is toch heel normaal dat er condenswater wordt afgevoerd als je de airco gebruikt?
Iejoorr schreef:Mijn huis is wel een hele halve graad afgekoeld vannacht28 graden nu. Nog maar een paar uurtjes, dan kunnen de afkoel-games beginnen
Inmiddels weer 29 graden, dus ik hoop zo dat het rond 17 uur echt gaat regenen. En dan graag meer dan wat spatjes die de boel alleen maar benauwd maken