Vandaag 1 of andere kwibus die het nodig vond om half 7 kerstboompjes te gaan rooien.
Is hij al de hele week mee bezig maar vandaag was het denk ik de dag om eerder te beginnen zodat hij eerder klaar is of zo?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:De afstand tot de winkels is hier niet het probleem. Voor mij is wel het 'dorps assortiment' een 'probleem'. Ik hou van andere keukens en heb dus regelmatig afwijkende ingrediënten nodig. Die zijn hier dus NIET te krijgen. Online kun je natuurlijk ongeveer alles krijgen. .
En een rondje naar een meer stadse supermarkt levert vaak ook wel de meeste dingen op. Of ik bestel online bij een toko spullen.
En bij ons ook: het aanbod van restaurants. Het meeste is biefstuk/schnitzel/hamburger/pannenkoek restaurant. En ik heb graag wel juist iets net anders als ik uit eten ga. Anders kan ik het thuis minstens net zo lekker maken. Dus dan ga je iedere keer naar dat ene leuke restaurant of je moet wat verder weg rijden.
En maaltijdbezorgers. Een (vette) pizza kunnen we nog net bezorgd krijgen en dan is het klaar hier. Zelf friet moet uit het volgende dorp bezorgd worden en is dan half lauw.
Dus als je even makkelijk iets wil eten moet je zelf naar het dorp voor een frietje of die vette pizza.
Eindresultaat is dus dat ik gewoon zelf iets kook. Want dat is minder gedoe dan eten gaan halen.
Ik klink nu echt als een vreselijke snobValt best mee in het echt hoor. Maar dit is bij ons wel echt totaal anders dan wanneer je in een stad woont of dichtbij een stad want het zal niet overal zo zijn op het platteland. De meeste dorpen hier zijn zoals ik hier omschrijf. Maar één van de dorpen verderop heeft dan juist wel weer een best aardig aanbod qua eten.
DuoPenotti schreef:Toch lijkt mij dat het gewoon een oude zeurder is geworden.
Zoals je ook vaak ziet in Meester Frank Visser doet uitspraak. De senioren complexen, wat een hel.
Want er is niet meer vee bijgekomen.
Maar nu wel luchtwassers.
https://www.clo.nl/indicatoren/nl212413 ... -1980-2023
Overigens woon ik ook al 50 jaar rondom de Peel en onderschrijf zijn verhaal ook niet.
DuoPenotti schreef:https://archive.is/oKOKb
maar stoppende veehouders is ook weer niet goed, dan gaan ze over wat anders emmeren in Deurne.
Citaat:Toch lijkt het aantal mensen dat geuroverlast ervaart eerder toe dan af te nemen. Volgens de actuele gezondheidsmonitor van GGD Brabant-Zuidoost zegt 2 procent van de mensen geuroverlast te ondervinden door 'stallen met vee'. Een verdubbeling ten opzichte van 2009. Dat duidt op een lagere tolerantie.
Citaat:De uitstoot door veehouderijen in gemeente Deurne is sinds 2007 fors gedaald, volgens de jaarlijkse update van de gemeente over de ontwikkelingen in het Deurnese buitengebied. De ammoniakemissie nam in 17 jaar tijd af met 50 procent, de fijnstofemissie met 25 procent en de geuremissie daalde 22 procent.
DuoPenotti schreef:Misschien kun je mijn artikelen dan ook lezen en lezen dat mensen blijven zeiken ook als het de helft minder is.
.