Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:30

Ik heb 3 wasmanden, dus we sorteren al bij kleren uittrekken.

Mijn man werkt in donkere kleding en ik heb ook veel donkere kleding, dus dat was ik bij elkaar.

Beddengoed en ondergoed gaat bij elkaar op 60.

Als het even mooi weer is, hang ik het buiten aan de molen. Ik wil wel dat het zo hangt dat je geen gekke vormen krijgt. Alles met 1 of 2 knijpers, anders kan ik het uit het bos halen. Heb de molen zo neergezet dat die vlakbij de achterdeur en wm staat.

We hebben nu bij de achteringang een wasruimte met spoelbak en ook een ophang rekje voor hangertjes. Als ik alles in de droger doe, kan ik daar goede kleding naast hangen wat niet in de droger mag. Die kan je ook inklappen tegen de muur.

Sokken doe ik ook gewoon in de was en zie wel. Meestal heb ik witte en mijn man zwarte of grijze. Ik heb ook kleurtjes en printjes, meer voor in niet werkschoenen, en die bewaar ik ook als 1 kapot is. Draag ik ook weer 2 verschillende samen. Als ze maar beetje zelfde hoogte zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:24

Mijn man en ook een vriendin verklaarden mij altijd voor gek, zelfde wasknijper kleur bij een shirt ophangen, nu lees ik dat meer het doen, wat een opluchting zeg! Ik draai wel meerdere wassen per week, witte was, bonte was, donkere was, werkkleding, beddengoed. Nette kleding gaat op het droogrek, rest in de wasdroger, tenzij het buiten goed weer is dan droog ik het buiten. Alles gaat vast met een wasknijper, we hebben hier veel wind dan ligt het overal en nergens, vervolgens vindt de hond het een leuk spelletje om ze nog eens te verstoppen als hij zakdoeken of sokken tegen zou komen... Bij slecht weer droog ik de was boven, genoeg slaapkamers over die niet gebruikt worden. Voor diegene die wasverzachter gebruiken: hebben jullie altijd dezelfde geur of wisselen jullie af? Ik wissel af, je went aan de geur en als de fles leeg is pak ik een ander geurtje, valt direct op.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:32

Ik gebruik vaak wel dezelfde wasverzachter. Maar meer omdat ik er eentje heb gevonden die super lekker geurt <3 En die ik dus nog steeds blijf ruiken.

Afbeelding

Ik stap niet meer van m’n geloof af :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 17:38

Die is zeker lekker, dat was de vorige fles die ik had gebruikt!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:02

Ik gebruik geen wasverzachter, vind ik niet fijn voor mijn gevoelige huid. Dus alleen een neutraal wasmiddel (geen echte neutral, maar ook geen hysterisch bloemenluchtje ofzo) en verder niks. Gaat prima zo.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:08

Ik gebruik wel wasverzachter want anders heb ik kartonnen handdoeken := Maar voor de meeste was gebruik ik het niet. Mijn wasverzachter is parfumvrij, net als het wasmiddel, shampoo, deo enz. Al die luchtjes vind ik heel hinderlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:18

Ik gebruik geen wasverzachter en geen droger en mijn handdoeken drogen het allerliefst buiten in de wind. Héérlijk, van die buitengedroogde ruwe handdoeken <3

Maar ik vind eigenlijk alle wasverzachter stinken en ik krijg ook vrij snel jeuk van allerlei toevoegingen aan de was.
Ik heb wasmiddel waar ik bij niet te overvloedig gebruik geen jeuk van krijg en dat imo neutraal genoeg ruikt en that's it.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:21

Ruw is lekker ja maar je moet ze nog wel kunnen bewegen :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:32

Ik wou net zeggen. Zonder wasverzachter moet ik die van mij rechtopstaand tegen de muur bewaren. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:46

Wat ook zo lekker is als je het beddengoed buiten kan drogen en dan direct weer op het bed, heerlijk!
Mijn man vroeg vorig zomer: je doet normaal toch elke week het bed verschonen? We liggen nu al een paar weken onder dezelfde.... Klopt schat, afhalen, wassen, buiten drogen en dan zo weer het bed op. Dat verschil merkt hij dan weer niet op.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:06

ik heb geen 'buiten' om de was te drogen. Op het balkonnetje mag het niet van de VVE en daar kan ik ook met moeite 1 klein wasrekje kwijt. Alles gaat in de droger hier, behalve (spijker)broeken.
Ik heb altijd Robijn waspoeder met bijbehorende wasverzachter behalve de speciale glijlakens van mijn man, die mogen geen wasverzachter, dan doe ik een scheut azijn in het wasverzachterbakje.
Mijn wasmachine reinig ik 1 x er maand met een goedje van de Action, de droger geeft zelf aan wat er wanneer moet gebeuren aan reiniging