De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 23:14

Oooh, echt zo'n schatkist, die is cool! Ik woon alleen in Zeeland -O-
Ik zag wel dat onze lokale kringloop er ook eentje heeft staan, maar dan met platte deksel en houtsnijwerk, ook heel gaaf!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 08:22

Konstantine schreef:
Netjes hoor Saul!

Mijn mooi leeggeruimde logeerbed ligt nu weer vol met de kussens van m'n nieuwe loungeset...
Can't win. :')

Iemand enig idee waar die op te bergen?
Schuur is te koud/vochtig en wij hebben helaas geen zolder, of nouja, onze zolder is volledig afgewerkt als slaapkamer. Geen bergruimte dus.

Heb je een ruime tuin waar een paar grote kliko´s extra in kunnen. Als je die goed dichthoudt zijn ze waterdicht. Als ze heel vol zijn eventueel paar bakstenen op deksel. Kussenboxen zijn meestal niet waterdicht.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:00

Wat zie ik al mooie resultaten langs komen.

Hier nog niet begonnen aan een grootschalige ruiming, maar probeer wel bijna dagelijk Minimaal 1 ding van zolder te halen.

Van de week kwam ik een doos vol My little pony spullen tegen, die de meiden niet meer wilden. Binnen een dag verkocht op vinted, dus dat was win/win voor mij. Doos vol spullen weg en straks weer wat extra geld.

Vandaag ook een doos vol spul naar de kringloop gebracht.
Helaas is de zolder zo vol dat het nog niet echt een flinke verbetering is.

Maar ik denk dat ik al voor bijna 200 euro op vinted hebt verkocht van wat er op de rommel zolder lag.

Nu zijn de paasspullen weer beneden en worden de knutselspullen in paasthema al goed gebruikt die op zolder lagen. Dus hopelijk heb ik straks een kleinere doos nodig op alles weer op te slaan voor volgend jaar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:03

Alle kleine beetjes helpen toch, cobie? Het is er niet in 1 dag gekomen, dus dat opruimen even kost is niet gek. Je bent wel al goed bezig zo te lezen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 15:57

Goed bezig, cobiie! En super fijn dat je al leuk wat verdiend hebt met het verkopen :D

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:20

zijn er hier nog mensen aan het opruimen? net het topic snel doorgescrolled, erg leuk om de voor en na foto’s te zien.

wij hebben op zich geen rommelig huis, maar een beetje rommel word ik al snel onrustig van, dus wel vaak bezig met opruimen. vandaag gaan de doosjes van alle telefoons die we ooit hebben gekocht weg. dat is ook echt zo iets van, voor de zekerheid bewaren maar je doet er nooit meer wat mee. zelfde als gebruiksaanwijzingen van apparaten (ook prima online te vinden).

kleding zet ik regelmatig op vinted, maar het verkoopt gewoon niet. dus dan breng ik het vaak maar naar de kleding container.

(verjaardags)kaartjes kan ik dan weer niet weggooien. wat doen jullie met dat soort spullen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:24

Ik bewaar de kaartjes van mensen die ik belangrijk vind nu in een doosje maar weet ook nog niet wat ik er mee wil

De andere hergebruik ik waar dat kan

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:25

ik heb inderdaad ook zo’n “memory box”, ik had ze altijd in een foto boekje maar ik weet even niet meer precies waar ze nu zijn… zal zo de doos even van zolder halen.

hergebruik als in, de voorkant er af knippen? dat is wel slim. in hetzelfde kader, ik hergebruik cadeau verpakkingen, lintjes etc. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:32

De meeste knip ik inderdaad door en maak ik er nieuwe kaarten van
Als dat niet kan dan gebruik ik ze voor andere knutsel projecten

Verpakkingen, lintjes ed hergebruik ik ook altijd. Zonde om nieuw te kopen als je het hebt liggen

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:38

En beter voor het milieu! Hergebruik zoveel mogelijk. Of geef het aan iemand die dat doet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 15:47

*Negeert de grote rode letters*

Mijn rommelkamer project heeft een tijdje stil gelegen.. maar nu is ie eindelijk klaar *\o/*

Mijn laatste wens was een klaptafel met opbergruimte, en omdat ik ook heel graag eens wilde experimenteren met epoxy-riviertafel gieten, dacht ik dat wel even te kunnen combineren :')
Het was uiteindelijk wat meer werk dan gepland.. maar hij hangt :D

Even voor de beeldvorming:

Voor:
Afbeelding

En na *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Met de tafeltjes uitgeklapt:

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie rommelkamers?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:52

Prachtige oplossing met dat bord! Maar zie ik nu 2 wijnflesjes in dat kastje?

Mijn room of doom is al voor de helft minder doom. Ga nog maar eens een duw geven deze week.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 15:55

Haha ja klopt! Ik moet regelmatig cadeaupakketten voor klanten inpakken, en daar gaat altijd een klein flesje wijn en bonbons in, dus nu heb ik een handige inpaktafel met alles op voorraad en bij de hand :Y)

Thanks!

Fijn dat jij ook al halverwege bent :D Succes!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:57

Wauw, wat netjes geworden zeg! En leuk dat inklaptafeltje, super handig ook!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:03

Zal vanavond nog eens foto maken van mijn privéstort. Er is gelukkig sinds februari een hoop verkocht / elders opgeborgen / weggegeven en zelfs mijn man zei gisteren spontaan dat je het verschil nu wel ziet. Als een man het merkt dan weet je dat er vooruitgang in zit :Y)

Dat werkblad, daar zou mijn kind bootjes op laten varen _/-\o_

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 16:06

Ik wilde al zo lang zo’n tafeltje, en hij is bijna helemaal van afvalhout gemaakt. De planken van het blad waren nog over van een poortje in de wei, en de poot is gemaakt van een oude fotolijst :Y)

Haha ik ben benieuwd naar je foto, foxy80! Ik heb gemerkt dat het wel helpt voor je motivatie om je privéstort op internet te pleuren :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:11

Ik had officieel te veel spul verzameld om nog normaal te kunnen bewaren op mijn atelier, vooral mijn kunstboeken begonnen op te stapelen op de vloer, maar we hadden bij groot toeval nog een kast op zolder staan die precies tegen de muur aan paste *\o/*
En nu is die kast ook weer vol :+

Ik zit alleen met mijn art muur, omdat de muur schuin is laat alles constant los als ik plakgum gebruik, en ik ga geen punaises door gekochte tekeningen heen drukken. Dus als iemand daar nog oplossingen voor heeft :')

Het plan is om nog een plankje boven mijn computer te maken waar ik mijn schetsboeken en wat dingen uit mijn vensterbank op kwijt kan

Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 16:51

Haha, hier geldt ook, hoe meer kasten, hoe meer spullen :))

Lastig, die muur.. Je zou misschien met magneetverf kunnen verven, en alles met magneetjes vast plakken?

Mooie ruimte heb je!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:59

Oeh dat is nog wel een goeie, ik ga eens op zoek! En dan heb ik een excuus om leuke magneetjes te kopen _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:24

Hier is de rommelkamer een nog grotere puinhoop geworden.
We zijn begonnen met de reparatie van wat waterschade door lekkage. Die lekkage is al lang klaar maar de binnenkant moest nog…. Tot gisteren dus :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 19:51

Altijd vervelend, waterschade! Hopelijk is het makkelijk te repareren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:01

Het is ook een aanleiding om er wat dingen te veranderen. Dat moet uiteindelijk ook wat meer comfort bieden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:10

Februari
Afbeelding

Juli
Afbeelding

We zijn er nog niet, maar nu kunnen kasten probleemloos open en verongeluk je niet. Gaat goedkomen!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:16

Polarize schreef:
Ik had officieel te veel spul verzameld om nog normaal te kunnen bewaren op mijn atelier, vooral mijn kunstboeken begonnen op te stapelen op de vloer, maar we hadden bij groot toeval nog een kast op zolder staan die precies tegen de muur aan paste *\o/*
En nu is die kast ook weer vol :+

Ik zit alleen met mijn art muur, omdat de muur schuin is laat alles constant los als ik plakgum gebruik, en ik ga geen punaises door gekochte tekeningen heen drukken. Dus als iemand daar nog oplossingen voor heeft :')

Het plan is om nog een plankje boven mijn computer te maken waar ik mijn schetsboeken en wat dingen uit mijn vensterbank op kwijt kan

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat nylon draadjes spannen en daar de onderkant van de tekeningen achter doen?