Buffelduke schreef:Is inderdaad ‘rauwe’ lasagne en werkt perfect! Kan zelfs bevroren in de oven maar dan moet je even aluminium folie over de bovenkant heen doen. Dan verbrand hij niet. Op het laatst folie eraf en dan kan die bovenkant nog mooi mee garen en wat knapperig worden. Ik doe het al jaren zo! Ik had nooit een magnetron en dan is dit de lekkerste optie. Overigens gebruik ik nu ook geen magnetron. Ben een beetje anti magnetron.
Aan ruimte hier geen gebrek. We hebben een vrij grote woning en grote schuur (nu mag ik niet zoveel kwijt in de schuur want dat is het domein van mijn vriend) maar in het washok nog genoeg plek. En zal toch klein beginnen.
Met betrekking tot het wecken. Ook dan heb je natuurlijk kans op botulisme. Ben je daar dan niet bang voor pmarena? Want als je dan iets openmaakt voor je het gaat verhitten adem je het ook in. Of zit daar verschil in? (Sorry ben dit nog aan het ontdekken)
Heel bot maar als je botulisme in je pot hebt, heb je niet opgelet.
Het begint met goed schoon maken van de pot direkt voor gebruik, alle delen. Mijn moeder haalde alles door een soda-oplossing. Vervolgens de goed schoon gemaakte groente (of fruit) in de pot. Pot dicht, klem erop en in de ketel.
Na het wecken de boel af laten koelen en vervolgens donker bewaren, daglicht is de moord voor je ingemaakte spullen.
Wij hebben daar nooit problemen mee gehad. Een hele enkele keer dat een pot toch niet goed dicht zat en er schimmel in zat, maar als dat één of twee potten per jaar was, was het veel.