Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_chou schreef:Ik houd van lunchen bij de McDonalds. Normaal zou ik een wrap nemen, maar nu heb ik mijn punten gebruikt die je kan sparen om gratis eten te krijgen. Ik heb een volwaardige lunch gegeten voor 80 cent voor de mayonaise bij mijn frietjes
Vjestagirl schreef:Ik heb daarnet al mijn favorietenlijstjes leeggegooid; bol.com, vinted, marktplaats.
Ik realiseerde me dat ik het gebruikte om spullen te dumpen die ik heel gaaf vind als ik ze zie, totaal vergeet als ik ze niet zie, en dan toch weer wil hebben als ik ze wel zie. Met lege favorietenlijstjes is de verleiding veel minder groot om random dingen te kopen.
Ook schrik ik er een beetje van hoe vaak per dag ik naar marktplaats en vinted ga, om gewoon alleen maar rond te klikken en te zien of er nog iets ik wat ik wil kopen. Dus dat probeer ik mezelf ook af te leren.
Marjo schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb daarnet al mijn favorietenlijstjes leeggegooid; bol.com, vinted, marktplaats.
Ik realiseerde me dat ik het gebruikte om spullen te dumpen die ik heel gaaf vind als ik ze zie, totaal vergeet als ik ze niet zie, en dan toch weer wil hebben als ik ze wel zie. Met lege favorietenlijstjes is de verleiding veel minder groot om random dingen te kopen.
Ook schrik ik er een beetje van hoe vaak per dag ik naar marktplaats en vinted ga, om gewoon alleen maar rond te klikken en te zien of er nog iets ik wat ik wil kopen. Dus dat probeer ik mezelf ook af te leren.
Je kan een tijdslimiet per app instellen![]()
Ik heb dat voor Vinted niet omdat ik daar veel verkoop, maar wel voor social media. Best een idee om ook bij koop-apps te doen.
Vjestagirl schreef:Wat is een smashburger? Volgens mij zag ik vandaag ook al zoiets in de supermarkt...
Tieneke schreef:Het universum wilt me iets vertellen.
Ik had net iets gezien dat ik heel graag wou, voor een heel goede prijs. Toch overstag gegaan en betaald via Paypal. Krijgt de verkoper transactiekosten daarop en dus iets minder dan dat ik betaald had. Daarop vond hij dat ik moest bijbetalen, wat ik heb geweigerd. Daarop heb ik het bedrag net teruggekregen, want hij was niet akkoord en ik ook nietDus ik heb gefaald maar toch ook niet...
Samantha_ schreef:Dat is wel een goede opisop, om af te spreken hoeveel je mag uitgeven.
Ik heb een tijdje elk extraatje gespaard maar dat houd ik dan toch niet vol. Nu spreek ik dan met mezelf af hoeveel ik er van mag spenden.
En soms is dat ook niks.
Wel grappig, ik zat vanochtend te denken, waar geef ik normaal m’n geld aan uit. Maar ik kon alleen kleding en rommeltjes voor in huis. Of keertje ergens eten of lunchen?
Vjestagirl schreef:Kunnen jullie eens helpen denken hoe ik gratis aan een flinke plaat piepschuim zou kunnen komen? Het liefst 2 à 3 cm dik, 150cm breed, en zo'n 80cm hoog.
Ik wil de achterkant van mijn aquarium isoleren, omdat daar warmte wegstraalt, en alles wat niet wegstraalt is weer een bezuiniging, maar hoe kom ik in hemelsnaam aan zo'n plaat piepschuim?