_Lorette_ schreef:Ik vind die vergelijkingen met fietsen en roken anders, omdat het hier niet gaat om een verbod, maar om een overschrijding van het vastgestelde tijdsbestek. Juist omdat het begonnen is met een 'offer' van de werknemer (werkgerelateerde kosten maken), zou ik dus eerder geneigd zijn om coulant te zijn.
Maar goed, ik ben altijd voor uitzonderingen op regels. Voor een orgaantransport of een ambulancerit overtreed je ook verkeersregels. Extreme rechtlijnigheid is soms ook schadelijk.
(*edit: dat is natuurlijk van levensbelang en absoluut anders dan de toestand van de declaratie, maar alleen om aan te geven dat het niet altijd zo strak kan met regels. Ik zou altijd naar de hele situatie willen kijken. Hoewel de werkgever wellicht gewoon kan maken om niet uit te betalen, zou ik als werkgever er liever voor kiezen om de relatie met de werknemer goed te houden. Puur persoonlijke mening dus.)
Dan staan toeters en bellen aan en is het niet meer een overtreding.
Totdat iedereen geneigd is zijn eigen plan te doen met indienen en dan stopt de coulance.
Blijkbaar ook bij het bedrijf van de man van ts.