Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:33

Tieneke schreef:
Maar als je iemand hebt om het voor je te doen, moet je er toch zelf niet echt mee overweg kunnen?
Of je vraagt hulp...?

Wat heeft dat dan met z’n opleiding te maken ?
Iedereen kan toch een ander om hulp vragen ..
Dus wat bedoel je dan met meer dan redelijke opleiding en daarom geen problemen daarmee hoeft te hebben ?

Tieneke

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:40

Ehm, ik was niet degene die dat zei...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:52

Haha sorry :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:17

Muppett schreef:
Het bedrijf waar mijn man werkt heeft een heel ingewikkeld declaratiesysteem. Hij is zelf klunzig in dat soort dingen en hij huurt nota bene iemand in om die declaraties te doen.
Het schijnt stiekem een beetje bedoeld te zijn om declareren te ontmoedigen.

Als hij iemand inhuurt om de declaraties te doen is die toch verantwoordelijk?
Of heeft hij alles te laat aan degene die het zou moeten regelen gestuurd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 01:09

ruitje schreef:
We moeten het in een topic toch doen met de informatie die gegeven is? Anders wordt op Bokt discussie voeren heel erg lastig. Ik ga dus uit van wat de TS zegt. Eens met jullie, als hij al meerdere keren is aangesproken: dan jammer de bammer.

Kijk, een medewerker die al 7 keer te laat is geweest en nu zegt: mijn kat was ziek.

Die krijgt wel een OW. Diegene die 60 uur werkt om je bedrijf draaiende te houden, zich verslaapt en te laat is: geen OW.

Nee, niet rechtlijnig. Wel menselijk :o

Een werknemer die het aantal uren werkt waarvoor je hem betaalt, verdient je compassie dus niet?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 01:23

Muppett schreef:
Het bedrijf waar mijn man werkt heeft een heel ingewikkeld declaratiesysteem. Hij is zelf klunzig in dat soort dingen en hij huurt nota bene iemand in om die declaraties te doen.
Het schijnt stiekem een beetje bedoeld te zijn om declareren te ontmoedigen.

Dus dan had het je man nog minder tijd gekost.
Alleen iemand opdracht geven hoeft geen 3 maanden te kosten.

Ik hoop uiteraard dat de werkgever coulant zal zijn

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 01:36

@Sassy4Barrel, hoge werkdruk, druk bestaan, veel voor het bedrijf doen, … het kan allemaal ook als je geen hoge, “belangrijke”, 9-5 job hebt. Je weet ook helemaal niet of de werkgever wel of niet rekening houdt met het drukke (werk)leven van de(ze) werknemer, het is niet omdat de werkgever geen uitzondering maakt in deze situatie dat hij geen rekening houdt met de werkdruk of inzet van de werknemer. Wie weet wordt de man van TS heel goed verloond, heeft hij extra vakantiedagen, flexibele werkuren, veel autonomie bij de uitvoering van zijn werk,….
En wie weet heeft de werkgever ook wel een goede reden om (in deze situatie) geen uitzondering op deze ene regel te maken.
En zoals al eerder meermaals gezegd: ja, een werkgever kan / mag zeker coulant zijn, maar de berichten van TS laten uitschijnen dat hij dat mbt deze declaraties niet is. Daar kunnen we nog tig pagina’s over volschrijven, maar het gaat niets veranderen voor de man van TS. Het enige wat mogelijk een verschil zou kunnen maken is het gesprek met de werkgever aangaan en/of juridisch advies inwinnen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 08:28

verootjoo schreef:
Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt :=

Nee. Als het over (mijn) geld gaat, probeer ik oplettend te zijn, en wel degelijk "de regels" te volgen.
Daar maak ik tijd voor.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:22

Daar kunnen we nog tig pagina’s over volschrijven, maar het gaat niets veranderen voor de man van TS.

Met deze zinnige opmerking ben ik het helemaal mee eens.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:19

Ik weet ook niet of er nu, achteraf, nog iets veranderd kàn worden.
Toekomstgericht sowieso oplettender zijn.

Ik weet niet of je (ik ben een Belg, ik weet niet hoe het bij jullie) "de vakbond" terecht kunt?
Ik zie die van BE al zeggen: maar mevrouw, u heeft getekend voor de 3-maanden regel hoor", dus geen idee of het wat is.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 14:27

Wat een onaardige reacties worden er gegeven, ik heb spijt dat ik dit topic geplaatst heb. Als je het een raar verhaal vindt, stuur dan even pb en dan kan ik wat meer details geven.
Deze reacties nodigen niet uit om er nog verder serieus op in te gaan, naast de constructieve reacties die er wel gegeven worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:02

LWDaisy schreef:
verootjoo schreef:
Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt :=

Nee. Als het over (mijn) geld gaat, probeer ik oplettend te zijn, en wel degelijk "de regels" te volgen.
Daar maak ik tijd voor.

Chapeau voor jouw georganiseerde leven.
En als iemand daar een keer een fout in maakt, gelijk zo strak op afrekenen.
Niet mijn stijl :) je kan er niet over oordelen waarom dit nu mis is gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:04

Muppett schreef:
Wat een onaardige reacties worden er gegeven, ik heb spijt dat ik dit topic geplaatst heb. Als je het een raar verhaal vindt, stuur dan even pb en dan kan ik wat meer details geven.
Deze reacties nodigen niet uit om er nog verder serieus op in te gaan, naast de constructieve reacties die er wel gegeven worden.

De reacties zijn streng, maar niet gemeen, toch.

Heeft je man het op kunnen lossen met zijn werkgever? Ik neem aan dat hij, gezien het werkethos dat jij optekent, wel wat credits verdiend heeft?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:05

Muppett schreef:

Dat is heel jammer maar ook heel begrijpelijk. Ik lees mee omdat ik het interessant vind, ook wat iedereen typt maar ik snap dat het niet uitnodigt om meer te vertellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:12

Ik zie niet echt onaardige reacties.
Uiteraard wel reacties die misschien niet zijn zoals je het zelf ziet :)

Ik ben ook iemand die strakker in de regels zit dan bijvoorbeeld verootjoo. (en lees dat dan wel weer graag die andere kant)
Ik kan met zulke coulance helemaal niks.
Met de gegevens die we hier nu hebben.

En de meeste mensen kunnen niets met eenzijdig veranderde regels, niet als het om omgekeerd gaat, zoals achter je loon aan moeten of onregelmatigheidstoeslag als voorbeeld.
Als de werkgever dan zegt, oh komt 3 maanden later ook wel...neeh... :P

regels maken het voor mij juist fijner.
En als je tegen pietje zegt, ooh jij bent zo'n toffe gast voor jou doe ik dat wel.
Dan moet je dat ook tegen jantje en dat is een minder toffe gast, maar zeg je dat dan hem recht in zijn gezicht, bij jou breek ik de regels niet?

Dat kan niet en heb je juist gedoe op de werkvloer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:15

Nee hoor, ik breek regels voor iedereen :') niet voor een select groepje mensen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:20

verootjoo schreef:
Nee hoor, ik breek regels voor iedereen :') niet voor een select groepje mensen.

ja maar dat gaat gewoon niet altijd.

Maar misschien bekijk ik het te beroepsmatig. Als beveiliger.

ja joh, jij mag wel roken hier waar het niet mag want jij hebt netjes beloofd het op te ruimen.
En dan wil de ander dat ook, maar daar twijfel je aan of die dat ook doet want die heb je bij de rokers abri de peuk ook op de grond zien smijten ipv in de asbak.
Ga maar eens zeggen tegen die, jij niet, want geloof je niet.

Waar ik toen werkte was die vraag dagelijks, die ik begreep ook nog want die plek was er perfect voor.
(nu is alles rookvrij dus niet meer relevant)

Gewoon 1 simpel voorbeeld.
Zo zijn er tig...

Ik mag hier toch wel fietsen want ik fiets zachtjes... ja in mijn zicht doe je dat wel...
Enz enz....

En wanneer werkt die ene zo hard dat hij geen tijd heeft om opdracht te geven om het in te sturen en de ander niet?
Dus iedereen maar te laat, 3 maanden, half jaar 2 jaar?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-01-25 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:21

verootjoo schreef:

Maar van de werkgever van TS haar man verwacht eigenlijk iedereen dat ze niet regels breken voor hun eigen personeel/medewerkers.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:25

Ik vind die vergelijkingen met fietsen en roken anders, omdat het hier niet gaat om een verbod, maar om een overschrijding van het vastgestelde tijdsbestek. Juist omdat het begonnen is met een 'offer' van de werknemer (werkgerelateerde kosten maken), zou ik dus eerder geneigd zijn om coulant te zijn.

Maar goed, ik ben altijd voor uitzonderingen op regels. Voor een orgaantransport of een ambulancerit overtreed je ook verkeersregels. Extreme rechtlijnigheid is soms ook schadelijk.

(*edit: dat is natuurlijk van levensbelang en absoluut anders dan de toestand van de declaratie, maar alleen om aan te geven dat het niet altijd zo strak kan met regels. Ik zou altijd naar de hele situatie willen kijken. Hoewel de werkgever wellicht gewoon kan maken om niet uit te betalen, zou ik als werkgever er liever voor kiezen om de relatie met de werknemer goed te houden. Puur persoonlijke mening dus.)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-01-25 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:26

verootjoo schreef:

Iedereen? Echt iedereen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:27

_Lorette_ schreef:
Ik vind die vergelijkingen met fietsen en roken anders, omdat het hier niet gaat om een verbod, maar om een overschrijding van het vastgestelde tijdsbestek. Juist omdat het begonnen is met een 'offer' van de werknemer (werkgerelateerde kosten maken), zou ik dus eerder geneigd zijn om coulant te zijn.

Maar goed, ik ben altijd voor uitzonderingen op regels. Voor een orgaantransport of een ambulancerit overtreed je ook verkeersregels. Extreme rechtlijnigheid is soms ook schadelijk.

Ik denk ook dat bijna iedereen hier graag ziet en zelf coulant wil zijn.
Maar als je kijkt naar de feiten kun je er gewoonweg niet zoveel mee als de werkgever daar niet aan mee wil werken.

Het is van te voren bekend.
Je bent er zelf bij.
Je kan hopen dat werkgever coulant zal zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:28

_Lorette_ schreef:

(*edit: dat is natuurlijk van levensbelang en absoluut anders dan de toestand van de declaratie, maar alleen om aan te geven dat het niet altijd zo strak kan met regels. Ik zou altijd naar de hele situatie willen kijken. Hoewel de werkgever wellicht gewoon kan maken om niet uit te betalen, zou ik als werkgever er liever voor kiezen om de relatie met de werknemer goed te houden. Puur persoonlijke mening dus.)

Dan staan toeters en bellen aan en is het niet meer een overtreding.

Totdat iedereen geneigd is zijn eigen plan te doen met indienen en dan stopt de coulance.
Blijkbaar ook bij het bedrijf van de man van ts.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:30

verootjoo schreef:

Iedereen is wel heel veel omvattend.
Dan ben ik benieuwd naar je werkzaamheden.
Want in mijn beroep gelden talrijke regels en richtlijnen waar iedereen zich aan moet houden...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:33

Is je man nog van plan om in de toekomst dingen voor te schieten voor het bedrijf?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:36

Ik lees het bericht van Verootjoo als: 'ben jij die voorbeeldige werknemer die een keer veel te laat is met een declaratie, dan zie ik dat door de vingers en ook voor alle andere voorbeeldige werknemers die een keer veel te laat zijn met een declaratie'. Niet alsof er allemaal misdadige toestanden worden gedaan voor jan en alleman. Niet overdrijven. :P