Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:rien10 schreef:Als je kinderen onder de 16 zijn, mag je als ouders geen sex meer hebben.
Als ze boven de 16 zijn mag het ook niet meer van je kinderen
pmarena schreef:Ja precies, zoals ik het begreep gingen de kinderen zowat vechten om de blaas om deze als voetbal te gebruiken, en de staart lekker knapperig roosteren enzo. Alleen dat gegil van dat arme beestje moet ik niet aan denken, brrrr.
pmarena schreef:verootjoo schreef:
Als ze boven de 16 zijn mag het ook niet meer van je kinderen
Nou die van ons is net 9 geworden, maar die duwt ons al een poosje actief uit elkaar hoor als we iets te lang kroelen want hij wil ècht geen broertje of zusje
Maartje1990 schreef:Shadow0 schreef:Ook dat ging vroeger toch anders, hoe kwamen die aan zulke grote gezinnen? Zullen de ooievaars wel geweest zijn denk ik.
Kwam meneee pastoor niet langs om te informerem waarom er nog geen volgende was?
CharleyT schreef:Maartje1990 schreef:Kwam meneee pastoor niet langs om te informerem waarom er nog geen volgende was?
Dat klopt helemaal. Na kind nummer 4 kwam de pastoor ook langs, of alles wel ok was in het huwelijk etc.
Want het was opgevallen dat mijn moeder al 2 jaar niet meer zwanger was.
Mijn vader heeft de pastoor nog net niet de deur uitgeschopt en duidelijk laten weten dat zolang de kerk niet alle kosten voor de kinderen op zich nam hij nooit meer welkom was. Goed gedaan Pa.
rien10 schreef:Het was vroeger helemaal
Niet “idyllisch”. Dat beweer ik niet. Ik beweer ook niet dat het leven vroeger per se gezonder was. Ik beweer wel dat er vroeger minder ultra bewerkt voedsel gegeten werd en dat er vroeger ook in de winter verse groenten gegeten werden. De keuze was minder dan nu, dat klopt. Maar er was vers te verkrijgen.
Ibbel schreef:Tip voor de thuiskwekers: sla een heleboel pakken zout in. (een 25 kilo zak strooizout is ook goed)
Leg je verse groenten bij het wassen in een bak water met een flinke hand zout. Even laten staan, en alle beestjes komen dood boven drijven...
anjali schreef:Ibbel schreef:Tip voor de thuiskwekers: sla een heleboel pakken zout in. (een 25 kilo zak strooizout is ook goed)
Leg je verse groenten bij het wassen in een bak water met een flinke hand zout. Even laten staan, en alle beestjes komen dood boven drijven...
Zielig...Wat dat betreft ben ik blij met de supermarktgroente. Daar zit heel soms ook wel eens een beestje in (in elk geval een bewijs dat het niet bespoten is denk ik dan) en dan ga ik dat beestje in de tuin zetten.
cissy schreef:Ik griezel eerder van gekke E-nrs en voedsel bereidt met insecten of kunstvlees dan een enkel slakje tussen de zelf geteelde sla. De laatste kun je er tussenuit vissen de rest niet