Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:52

Pivione hoe was jullie trouwdag?

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:19

Bij ons schiet het ook echt op inmiddels. We hadden het even benauwd, want we kregen geen contact met de pianist voor in de kerk, maar dat is inmiddels gelukkig wel gebeurd. Vorige week hadden we gesprek met de ceremoniemeesters en 13 mei het laatste gesprek voor de bruiloft. Wat komt 6 juni dan ineens dichtbij! Ook heb ik vorige week mijn (tweede) proefkapsel gehad. Over de eerste was ik niet tevreden, maar de tweede paste echt helemaal bij mij.
Donderdag ga ik de trouwringen, die door mijn collega zijn gemaakt, laten graveren en een geurtje kopen voor de speciale dag.

Wij zitten wel met een klein dilemma. Een collega van mij is de fotograaf op de dag zelf. Ze is geen professionele fotograaf, maar maakt wel mooie foto's en heeft goede apparatuur. Ze is van 9:00 uur tot 18:30 uur aanwezig en heeft ongeveer 10 uur tijd nodig voor de nabewerking. Ze heeft gevraagd of wij een financieel voorstel zouden willen doen. Dit vinden we heel lastig, want we willen haar natuurlijk ook niet te kort doen. Wat zouden jullie haar geven voor geldbedrag?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:15

Stille meelezer meldt zich, wij gaan ook 6 juni trouwen. Heel veel zin in, denk dat we alles wel goed voorbereid hebben, maar twijfel telkens of we wel genoeg versiering hebben.

Welkomsbord heb ik bij kaartje2go besteld en heb bij de Xenos een mooie schildersezel besteld erg goed gelukt en was helemaal niet duur.

Wat ik leuk vind is dat we de bloemen en taart bij bekenden vandaan hebben, de fotograve is een bekende en het feest is in een tent bij mijn vader in het land (is boer).

Ook hebben we de ceremonie op locatie bij hele goede vrienden van ons. En mijn haar en make-up wordt ook door een bekende gedaan.

Toen ik net bij mijn vriend (ohja verloofde :+) was, zei zijn buurman als wij ooit gingen trouwen hij ons reed in zijn Mustang. Die hebben we dus gelijk op de hoogte gesteld toen het zover was.

Afgelopen vrijdag waren wij avondgasten bij een bruiloft en daar hadden ze wegwerp camera's op tafel liggen. Denk dat ik dat ook ga doen, want die foto's die daar mee gemaakt zijn, zijn denk ik heel erg lachwekkend.

Lastig Marit, een goede fotograaf ben je al meer dan € 1000,- kwijt en er zit veel werk in. Het is maar net wat je er voor over hebt.

En als er al mensen getrouwd zijn, ben ik er benieuwd naar foto's, als jullie ze delen willen :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:04

MaritGalinda schreef:
Bij ons schiet het ook echt op inmiddels. We hadden het even benauwd, want we kregen geen contact met de pianist voor in de kerk, maar dat is inmiddels gelukkig wel gebeurd. Vorige week hadden we gesprek met de ceremoniemeesters en 13 mei het laatste gesprek voor de bruiloft. Wat komt 6 juni dan ineens dichtbij! Ook heb ik vorige week mijn (tweede) proefkapsel gehad. Over de eerste was ik niet tevreden, maar de tweede paste echt helemaal bij mij.
Donderdag ga ik de trouwringen, die door mijn collega zijn gemaakt, laten graveren en een geurtje kopen voor de speciale dag.

Wij zitten wel met een klein dilemma. Een collega van mij is de fotograaf op de dag zelf. Ze is geen professionele fotograaf, maar maakt wel mooie foto's en heeft goede apparatuur. Ze is van 9:00 uur tot 18:30 uur aanwezig en heeft ongeveer 10 uur tijd nodig voor de nabewerking. Ze heeft gevraagd of wij een financieel voorstel zouden willen doen. Dit vinden we heel lastig, want we willen haar natuurlijk ook niet te kort doen. Wat zouden jullie haar geven voor geldbedrag?

Lastig inderdaad! Wellicht ook handig om te weten of ze het gaat opgeven bij de belasting
Ik zou als ervaren trouwfotograaf voor een dergelijke dag (9,5 uur fotografie) 2675,- rekenen. Daar zit dan wel een minialbum bij in. Mijn collega’s zitten allemaal ongeveer op dezelfde tarieven. Starters en hobbyisten zitten uiteraard lager.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 14:08

Ik vind de tijd ook zó snel gaan! Wij hebben nog iets langer, 27 juli is onze dag, maar de weken vliegen voorbij. Volgende week een afspraak bij de locatie om nog wat dingen door te nemen en ook bij de bloemist om onze ideeën en voorkeuren te laten zien. We hadden eind maart een ‘pre wedding shoot’ en dat was al leuk met erg mooie foto’s als resultaat! Dus ik kan niet wachten op de trouwfoto’s in pak en jurk.

Eind mei het gesprek met de trouwambtenaar en ook mijn proefkapsel. Ben heel benieuwd!

Ook verwacht ik binnenkort mijn vrijgezellenfeest, best spannend :o

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 14:17

Oh en de openingsdans zijn we toch zelf gaan oefenen, wordt niet heel lang maar ik heb nog hoop dat het met veel oefenen wat kan gaan worden :')

Bedankjes moeten wij ook nog naar kijken, vind dat nog best lastig omdat ik het ook zonde vind als het meteen in de prullenbak beland, maar we er geen groot budget meer aan uit willen geven.

Getty_Maan

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 16:27

Bedankjes doen wij niet aan, wij hebben savonds een photobooth en daar mogen ze een foto/foto's van meenemen als aandenken.

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:56

Ohh wat toevallig Getty! De tijd gaat ineens zo snel, nog minder dan een maand.

Bedankjes doen wij ook niet. De gasten mogen blij zijn dat ze mogen komen :+

Spannend Lynn, het vrijgezellenfeest! Echt heel bijzonder als iedereen elkaar dan soort van ontmoet en hoe het gaat mixen met elkaar. Komen er meer?

Ik heb de collega die gaat fotograferen €800,- voorgesteld. Vond dat wel een nette prijs, aangezien ze geen professionele fotograaf is. Kreeg als reactie dat ze dat echt veel te veel vond en dat ze zelf aan €500,- dacht. Heb nu gevraagd of €600,- ook goed is voor haar. €500,- vind ik toch wel vrij weinig voor zoveel werk.

Ik heb vandaag de trouwringen laten graveren en een geurtje gekocht voor op de dag zelf. Dinsdag hebben we laatste gesprek met de locatie en vrijdag eerste gesprek met de trouwambtenaar. Ben benieuwd!

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:27

Hoe gaat het hier?
Zijn er al mensen getrouwd? Ik ben benieuwd naar alle verhalen
Wij gaan vrijdag trouwen. De tijd gaat zo snel!

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:21

Wij hebben echt een geweldige dag gehad! (Echt geluk gehad met het weer!). Alles is eigenlijk gegaan zoals gepland, een relaxte dag met alle mensen die we lief hebben.

Afbeelding
@MaritGalinda hoe hebben jullie het gehad?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:07

<3 Prachtige foto
Wat leuk dat jullie jurken zo mooi matchen!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:48

Mooie foto en nog gefeliciteerd <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:12

Prachtige foto <3
Wat fijn dat alles goed is verlopen.

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:52

Wat een mooie foto! Gefeliciteerd <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een geluk met het weer, alleen harde wind, maar daardoor kon onze ceremonie buiten nog om doorgaan en voor de daggasten ook fijn. We hebben ze namelijk via een boot bij de locatie gebracht.

Wij hebben ook een geweldige dag en avond gehad <3

Jullie zagen er ook prachtig uit pivione!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:34

Wat een mooie foto's! <3

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:50

Ziet er ook prachtig uit, gefeliciteerd!

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:32

Ondertussen heb ik mijn proefmakeup gehad, heel blij met het resultaat en dat ik toch gekozen heb om het te laten doen, want zelf had ik het niet zo gered haha. En het gesprek met de trouwambtenaar was ook geslaagd, benieuwd wat ze er van gaat maken.
De ringen hebben we vorige week opgehaald waar we ook onwijs blij mee zijn.
Wat wij sowieso nog moeten doen is de definitieve liedjes uitkiezen voor tijdens de ceremonie, bedankjes bestellen, mijn proefkapsel heb ik binnenkort en ook nog geloftes schrijven. En met de ceremoniemeester zijn we bezig met het draaiboek.

Hebben jullie nog iets wat je écht niet kan vergeten maar wel makkelijk te vergeten is? Ben zo bang dat ik iets mis :D

Waar ik ook bang voor ben is dat ik tijdens het diner zou morsen over mijn jurk haha, ik las wat over bride & shine voor vlekken, iemand ervaring?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:42

Bride shine is fantastisch spul! Heb het zelf ook altijd in mijn emergency kit zitten voor de bruiloften

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:53

Hier zijn we ook in de laatste fase van het voorbereiden. Eigenlijk is alles al gedaan. Vanavond komt onze ceremoniemeester naar ons toe om V1 van het draaiboek samen door te nemen. Volgende week een laatste afspraak bij de locatie.
Er zijn nog enkele kleine dingen die we moeten regelen, zoals welke muziek we tijdens de ceremonie willen hebben en menu/naamkaartjes voor het diner. Maar verder is eigenlijk alles rond. Heb er zin in. :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:35

Bedankt, ik ben blij dat wij het gehad hebben. Kunnen terugkijken op een fantastische dag/nacht.

Als jullie nog specifieke vragen hebben, mag dat altijd.

Tip, neem ruim de tijd om foto's te maken, maak hier ook een schema voor (ook volgorde familie, als dit van toepassing is). En vergeet niet te eten en drinken. Ook fijn dat de mensen bij je wat te drinken en eten krijgen.

Nog 2 foto's van onze ceremonie <3

Afbeelding

Afbeelding

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:47

Dankje Liselot, dan ga ik die zeker nog aanschaffen!

Mooie foto’s weer!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:44

Heel mooi <3

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 14:59

Wat een mooie foto´s @getty_maan. @pivione jouw foto ziet er ook prachtig uit! Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van jullie mooie dag! @MaritGalinda oehw ik snap dat jullie het even benauwd kregen ervan dat jullie geen contact kregen met de pianist. Gelukkig is dit wel gelukt uiteindelijk!

Wij hebben nog 3 maanden te gaan en dan is het zover *\o/* .

Wij hebben er enorm veel zin in!

We zijn bij het gemeentehuis geweest om wat dingen door te spreken voor de ceremonie. Het is hier traditie op het dorp dat de belletjes gaan spelen als je getrouwd bent, ik dacht al gelijk weer die aandacht hoef ik niet want die hoor je echt overal. Maar goed het is ook wel weer leuk om deze traditie in ere te houden.

Iedereen zit al de hele week tegen mij "nog maar 3 maanden hea" waardoor ik vanmorgen ineens dacht HELP wat moet ik allemaal nog regelen. Terwijl dat natuurlijk nergens voor nodig is, maar ik heb dit ook wel nodig om een schop onder mijn kont te krijgen, als ik te relax blijf dan doe ik alles in de laatste week :') Vanmorgen even contact gehad met de locatie om wat kleine vraagjes te stellen zodat ik weer verder kan. De Instax polaroid was in de aanbieding bij de MM (weet niet of ik namen van winkels voluit mag schrijven) dus heb deze vanmorgen gekocht voor het gastenboek, en het gastenboek zelf is ook binnengekomen. Ben er heel blij mee! Ik heb ook de bedankjes al zo goed als bij elkaar verzameld.

Ik zit alleen nog even te twijfelen er komen 6 kinderen. Er is op de locatie een speeltuin met kabelbaan, maar zit nog te denken om kinderboxjes te maken met een kleurboekje, kleurpotloden misschien een leuk speelgoedje of een puzzeltje ofzo. Zijn er meer mensen die nog iets extra's voor de kinderen regelt? Zo ja wat? ben heel benieuwd :-) De jongste is 9 maanden en de oudste 10. Ik ben niet zo heel bekend wat kinderen van die leeftijd tegenwoordig nog leuk vinden haha!.

De trouwringen hebben we ook al gelukkig.

Ik heb lang zitten tobben over de decoratie maar omdat we het allemaal losjes willen houden kom ik toch een beetje op een mix van bohemian en landelijk uit. Dus gewoon simpel Jute op tafel als tafelloper. Glazen potjes uit de keukenkasten trekken bij iedereen en daar droogbloemen inzetten en mijn schoonmoeder en ik hebben van stof slingers gemaakt op de naaimachine. Het welkomstbord maak ik van een pallet en de wegwijzer van restukken hout uit de verbouwing. En zo komen we er langzaamaan wel.
De muziek is ook geregeld :D De uitnodigingen liggen klaar maar deze gaan we zoveel mogelijk zelf uitdelen of meegeven aan familieleden.

vin alleen de planning qua tijden wat lastig. Het enige wat die dag vast staat is dat we om 15:00 uur trouwen en om 19:00 BBQen en daar tussenin natuurlijk taart doen. En uiterlijk tot 00.00 het door kan gaan (naja eigenlijk tot 03:00 uur mag het doorgaan maar dat vindt ik wat teveel van het goeie dus hebben we gezegd tot 00.00 uur is mooi) En daarvoor foto's maken. Maar misschien moeten we het gewoon op zn beloop laten verder. En gewoon zien hoe de dag loopt.

En ik heb mijn vriend over kunnen halen voor een openingsdans. Het wordt geen lovey duvy dans want zo zijn we niet. Maar lekker nuchter en grappig.

Ik ben ook heel blij dat de opvang voor ons hondje geregeld is. Eerst wilde we hem erbij hebben maar hij is nogal een hondje met een karakter dus leek ons toch geen goed idee.

Hoe gaat het allemaal bij jullie voorbereidingen?

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 16:37

Wij hebben echt de meest magische dag ooit gehad! Alles liep en we hebben echt geluk met het weer gehad. Op alle momenten dat het droog moest zijn was het droog. Bizar hoe intens je kan genieten en hoe bewust je er op zo'n dag ervan bent hoeveel je voor elkaar betekent.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding