Aftellen tot de lente van 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:24

Nee liever zon. Ook geen vorst meer. Gewoon als goedmaker van zo'n rot winter vroege lente!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 09:47

Mo_86 schreef:
Daar vrees ik ook voor. Zag op de lange termijn al lagere temperaturen en een noordwestelijke stroming. Zit je ook niet op te wachten.

Ik heb geen paarden en geen kinderen en wij zijn al bezig met het voorbereiden voor een emigratie. Zal wel nog een aantal jaren duren want we moeten wel nog flink meer sparen maar we weten wel zeker dat we hier weg willen (om verschillende redenen).

Ik snap je volledig.

Mijn droomsituatie is op een rustige plek (dus NL valt sowieso al af) met veel zonuren en waar onze paarden mee kunnen. :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:56

Ik heb pas ook tegen mijn man gezegd dat als elke winter zo wordt ik naar Portugal wil emigreren oid.

Dit is ook wel de eerste winter waar ik echt veel moeite mee heb, maar als dit elk jaar zo wordt dan de ballen. Echt no way dat ik de helft van het jaar nog in de blubber wil zitten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:02

Ik woon in een wintersportgebied, maar ik geniet ook stiekum al volop van de beginnende lente. Een ontdooide buitenbak *\o/* is niet helemaal normaal voor februari, maar ik word er blij van. De vogels zijn actief en fluiten al vroeg.... echt lente. Gister al met de paarden op zoek geweest naar de eerste groeiende graspollen.... :') Ik ben bang dat er nog een keer een bak sneeuw komt, maar voorlopig nog niet.

Voor mijn gasten is dit natuurlijk niet leuk, want die komen voor de sneeuw :D

Wij zijn dus geemigreerd en ik ben er blij mee. Zoveel meer zon hier en geen droge zomers. Tja het enige is dat we in de winter wel een serieuze bak sneeuw hebben en ik met met het rijden wat moet behelpen. Op sneeuw kun je trainen, maar met ijs houdt het wel op. In portugal heb je dan weer te maken met veel te warme zomers?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:45

Hier was het vandaag fijn buiten.
Wel frisjes toch, maar zon, ook wolken en een drupje maar vooral ook zon.
Heeeerlijk!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:19

Ooh Esperanza, ik ben wel een beetje jaloers!

Ik heb al jaren veel moeite met het klimaat (en het saaie landschap, de Nederlandse mentaliteit en drukte overal) en dat wordt elk jaar erger. Dit seizoen was ik er al in oktober helemaal klaar mee, mede door het enorm natte jaar dat we hebben gehad. Ik laad op in de lente en zomer, maar die was ook al zo nat en fris vaak. Dat helpt dan niet, ik heb dan geen buffer voor als het echt herfst wordt.

Wij wonen op een boot (zeiljacht) dus kunnen vrij gemakkelijk vertrekken, huis gaat gewoon mee haha. Maar ja, we hebben nog geen goede manier gevonden om met een Nederlands inkomen in het buitenland te wonen en we willen een flinke financiële buffer hebben voor als we gaan dus nog heel even volhouden.

Vanochtend scheen de zon onderweg in de trein naar m’n werk, zo fijn! Ook het teken dat we weer naar het goede seizoen gaan, de dagen worden weer langer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:33

Hier ook vandaag weer genoten van een klein buitenritje. Was echt heerlijk. <3

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:18

Jaaa eindelijk een teken van het echte voorjaar vandaag. Mijn Camelia bloeit! Vorig jaar was dat ruim een maand later. Nu bloeit hij op het moment dat hij hoort te bloeien, dus ik ben nog steeds hoopvol op een beter (en vooral minder nat) voorjaar dan vorig jaar *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:37

:O
Afbeelding
Hoeveel dagen nog tot de lente?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:07

35! Morgen nog 34. Gaat eigenlijk best snel nu. Maar die regen.. Ik ben bang dat het net zo'n nat voorjaar wordt als afgelopen jaar en dat het misschien zelfs net zo nat wordt als heel 2023. Ben de moed aan het verliezen..

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:03

Ik heb ook zo’n zin in de lente! Vandaag wordt het eindelijk weer een beetje lekker weer heerlijk! Ik geniet ervan van mijn bed en kijk erg gelukkig uit het raam als het zonnetje gaat schijnen vanmiddag!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:33

Ja heerlijk!!! En morgen weer 22mm regen. +:)+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:36

Captain schreef:
Ja heerlijk!!! En morgen weer 22mm regen. +:)+

-O-
Ik wordt er zo verdrietig van :+ Dan weer 1 of 2 mooie dagen en dan weer een bak water. Het is gewoon niet meer droog geweest sinds de herfst... Hopelijk rest van de week eens geen regen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:39

helaas, bijna elke dag regen voor de komende 14 dagen....
Alleen dinsdag geeft hij hier 0 mm aan.

Echt niet meer grappig.
Nu is het semi droog, nergens geen modder of plassen, maar zwaar verzadigd. Je ziet gewoon dat een flinke bui alles weer verpest.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:40

Ik kon mijn menles vandaag voor de zoveelste keer weer afzeggen omdat het nog steeds een modderparadijs is hier. Een half jaar geleden begonnen we mijn paard te beleren voor de wagen en ze heeft er wel geteld 3 x voor gestaan. Nu gaat ze bijna met verlof ivm dracht dus mijn idee dat ze voor haar verlof een basis zou moeten kennen is in het water gevallen. Maar we ploeteren gewoon verder in de hoop dat het voorjaar ooit eens komt.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:10

Muronia schreef:
Ik kon mijn menles vandaag voor de zoveelste keer weer afzeggen omdat het nog steeds een modderparadijs is hier. Een half jaar geleden begonnen we mijn paard te beleren voor de wagen en ze heeft er wel geteld 3 x voor gestaan. Nu gaat ze bijna met verlof ivm dracht dus mijn idee dat ze voor haar verlof een basis zou moeten kennen is in het water gevallen. Maar we ploeteren gewoon verder in de hoop dat het voorjaar ooit eens komt.

Ach wat vervelend! Ja die regen is echt niet best.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:17

Volgens de klimatologische indeling is het 1 maart "lente". Dus nog 13 dagen te gaan :=

"Normale" lente dus nog 33 dagen :j

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:38

Kabayo schreef:
Volgens de klimatologische indeling is het 1 maart "lente". Dus nog 13 dagen te gaan :=

"Normale" lente dus nog 33 dagen :j

Aftellen kan gaan beginnen!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:20

Laten die 33 dagen maar lekker vlot gaan of nog beter: verlopen met veel zon. Het weerbericht ziet er nog steeds treurig uit..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:29

Ik ben blij dat m’n wedstrijd vandaag was en niet morgen := Wat een zeilweer morgen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:31

Nou echt hoor.. Vandaag nog een heerlijk ritje gemaakt door de polder en daarna weer een deken op moeten gooien omdat het morgen weer vreselijk is..

En het is zo irritant want de bermen waren weer bijna droog genoeg om in te draven/galopperen en dan zijn ze na morgen weer zeiknat. 8)7

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 00:17

Echt janken hoor, die voorspelling. :(
Morgen heel de dag regen en van de week harde wind erbij.

Zo klaar mee...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:18

Ik ben het ondertussen ook goed zat!

Op een speldenprik winter na in januari, hebben we al vanaf half oktober alleen maar herfst gehad en ik HAAT herfst!

Ik ben zo ontzettend klaar met alle regen en nattigheid!

Hopelijk is het nog even doorbijten voordat de lente echt gaat losbarsten, maar de nieuwste 30 daagse van Weerplaza.nl maakt me niet al te vrolijk..... komende 30 dagen is en blijft het nat, natter, natst en voorspellingen voor het voorjaar zijn óók nat, natter, natst ivm El Nino.

Hopelijk is het snel zomer!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:36

Oh nee, dit wilde ik niet weten. Niet nog zo’n vies nat jaar toch hoop ik hè?!

Ben het ook zo ongelofelijk zat. Wat een ellendig poedersuiker klimaat hebben we hier toch!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 11:56

Ik vind herfst alleen leuk als het bos zulke mooie kleuren heeft. Maar dan wel met een zonnetje erbij.

Vrieskou vind ik niet heel leuk, maar kan ik mee leven.
Bloedhitte is niet heel comfortabel, maar zelfs dat kan ik nog wel hebben.

Maar waar ik echt een pesthekel aan heb is regen en wind. En wat hebben we gehad de afgelopen maanden: precies dat... |o