Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ja die bladen kregen we op school. Daar kon je op abonneren. Was erg leuk.
Kregen jullie ook schoolmelk trouwens? En fluor spoelen? Ik kan me dat nog goed herinneren en dat is nu helemaal niet meer.
Siers83 schreef:Ik had een abonnement op de Penny en kreeg dan ook de wereld van paarden. Dat was een informatief blad met veel info en foto’s. Duurde een tijdje eer ik die ging waarderen maar later heb ik ze echt stuk gelezen
Suzanne F. schreef:Ja die bladen kregen we op school. Daar kon je op abonneren. Was erg leuk.
Kregen jullie ook schoolmelk trouwens? En fluor spoelen? Ik kan me dat nog goed herinneren en dat is nu helemaal niet meer.
Elisa2 schreef:Oja ik herinner me ineens..vroeger had je in de jaarbeurs in Utrecht ook wel 1 heus paarden evenement. Paard98 ofzoiets. Wie is daar weleens geweest?
Qimm schreef:Wait, what? Suiker in de fluor die je tanden moest beschermen? Haha wat
Then again, er was fluor met cola smaak, dus waarom ben ik verbaasd
Ik kon er altijd maar 1 tegelijk in, anders moest ik overgeven. Dus ik moest ze om en om in.
c_alsemgeest schreef:Suzanne F. schreef:Ja die bladen kregen we op school. Daar kon je op abonneren. Was erg leuk.
Ja... dat fluor zat in van die cupjes. 1 jongetje in mijn klas kreeg een andere omdat hij diabetes had. Blijkbaar zat in de "gewone" veel suiker
Schoolmelk ken ik ook. Wij hadden volle, halfvol en chocolade.
Ibbel schreef:Schoolmelk wel ja, gatver. Kwam in mijn tijd nog in glazen flesjes, en zwarte kratten. En die stonden dan voor de deur van de kleuterschool op de stoep. Met een beetje pech waren ze lauwwarm met de room erbovenop in de zomer, en bevroren in de winter.
Fluor spoelen en fluortabletten ed was van ver na mijn tijd. Het toevoegen van fluor aan het drinkwater kwam ergens tijdens mijn vroege jeugd.
Elisa2 schreef:Oja ik herinner me ineens..vroeger had je in de jaarbeurs in Utrecht ook wel 1 heus paarden evenement. Paard98 ofzoiets. Wie is daar weleens geweest?
Suzanne F. schreef:Schoolmelk zat bij ons in kleine pakjes met een rietje. Je kon kiezen uit halfvol, vol, karnemelk of chocomelk.
Het fluor spoelen was ook klassikaal en zat in plastic weggooibekertjes, we moesten dan allemaal een minuut ofzo spoelen en dan weer uitspugen in het bekertje.
Bij de tandarts kreeg je inderdaad zo’n fluor bitje elk half jaar met vies spul waar je van ging kwijlen.