Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:39

Goed bezig Steenbok!
Vloer snap ik helemaal, als er meubels staan is een nieuwe vloer echt lastig.
Gordijnen zijn ook duur inderdaad, vraag ook even rond in je omgeving of iemand iets tijdelijks voor je heeft. Hier mag je op gratis groepen ook vragen als je iets nodig hebt.
Gewoon brutaal zijn en vragen om een wasmachine.

Toen mijn moeder kleiner ging wonen heeft ze een 2 in 1 machine gekocht, droger heb ik en haar oude wasmachine hebben we weggegeven, mijn oude droger ook.

Je weet nooit wat iemand nog heeft staan omdat het huis van oma leeg moet of zo.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:58

Goedemorgen,

heeft iemand een idee dat als je vloerbedekking besteld, hoe lang het ongeveer duurt voordat het gelegd kan worden? Heb nog geen sleutel maar vast plan maken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:47

@Steenbok: voor wasmachine kun je ook even informeren bij je gemeente. Sommige gemeentes hebben subsidies voor witgoed en/of verhuizingen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:10

BarbaraNova schreef:
Goedemorgen,

heeft iemand een idee dat als je vloerbedekking besteld, hoe lang het ongeveer duurt voordat het gelegd kan worden? Heb nog geen sleutel maar vast plan maken

Met de lange levertijden van spul uit het buitenland en de krapte aan vakmensen kan je het beste zo snel mogelijk bestellen en een datum inplannen.

Ik was zaterdag nog 7e voor een huisje en ben uiteindelijk 38e geworden. Huisje is echt super leuk dus denk niet dat ik daar nog wat van hoor.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:16

Wij hebben half april een pvc vloer incl legservice besteld. Wordt in de1e week van juli gelegd. Kan dus ff duren.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:44

tiwi1969 schreef:
BarbaraNova schreef:
Goedemorgen,

Met de lange levertijden van spul uit het buitenland en de krapte aan vakmensen kan je het beste zo snel mogelijk bestellen en een datum inplannen.

Ik was zaterdag nog 7e voor een huisje en ben uiteindelijk 38e geworden. Huisje is echt super leuk dus denk niet dat ik daar nog wat van hoor.

Ik weet ook nog niet wanneer ik mijn sleutel krijg anders had ik het natuurlijk al ingepland maar helaas

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:25

Hier ook niet top. Sinds eeuwen weer een geschikt huis online en hij staat nu 24 minuten online, ik ben 10e van de 94… wat een drama zeg, hij blijft nog 2 dagen open

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 12:40

Urielle schreef:
Hier ook niet top. Sinds eeuwen weer een geschikt huis online en hij staat nu 24 minuten online, ik ben 10e van de 94… wat een drama zeg, hij blijft nog 2 dagen open

En? Ben je gezakt of niet?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 15:32

In het begin reageerde ik niet eens als ik meteen al laag op de lijst stond, maar van de week bedacht ik dat het niet zo handig is omdat de beleidsmakers dan misschien zouden kunnen denken dat er weinig vraag is naar dit type woningen en ze die dus ook niet hoeven te bouwen.
Nu reageer ik gewoon op alles wat maar enigszins in de richting komt van wat ik zou willen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:35

tiwi1969 schreef:
In het begin reageerde ik niet eens als ik meteen al laag op de lijst stond, maar van de week bedacht ik dat het niet zo handig is omdat de beleidsmakers dan misschien zouden kunnen denken dat er weinig vraag is naar dit type woningen en ze die dus ook niet hoeven te bouwen.
Nu reageer ik gewoon op alles wat maar enigszins in de richting komt van wat ik zou willen.

Ik reageer ook altijd ookal eindig ik op plek 40 bijv (ik sta best goed, vaak van de 500-600 reageerders), ze zien namelijk of je een actieve woningzoekende bent, dus dan kom je hoger op de lijst. Ben sinds ik veel reageer van 150 naar 40 gegaan…

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:56

Oskarrino schreef:
tiwi1969 schreef:

Ik reageer ook altijd ookal eindig ik op plek 40 bijv (ik sta best goed, vaak van de 500-600 reageerders), ze zien namelijk of je een actieve woningzoekende bent, dus dan kom je hoger op de lijst. Ben sinds ik veel reageer van 150 naar 40 gegaan…

dat is een raar systeem dan. gaat het niet op basis van inschrijf datum bij jou?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 21:56

Dat kan in sommige regio zo zijn, dat je extra punten krijgt als je actief reageert. Op zich wel fijn voor de mensen die snel een huis nodig hebben, dat je sneller omhoog klimt.
Veel mensen staan jarenlang slapend ingeschreven, die staan meteen hoog als ze echt actief gaan zoeken.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:14

tiwi1969 schreef:

dat is een raar systeem dan. gaat het niet op basis van inschrijf datum bij jou?[/quote]

Gaat zeker op datum van inschrijving, maar als je nooit reageert sta je nooit zomaar op 1… Is op inschrijfduur en dan de mensen die actief reageren (regelmatig). Niet de mensen die 20 jaar ingeschreven staan en even reageren zegmaar, als je langere tijd actief bent heb je voorrang.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:56

Oskarrino schreef:
Gaat zeker op datum van inschrijving, maar als je nooit reageert sta je nooit zomaar op 1… Is op inschrijfduur en dan de mensen die actief reageren (regelmatig). Niet de mensen die 20 jaar ingeschreven staan en even reageren zegmaar, als je langere tijd actief bent heb je voorrang.

Kan daar helaas niks van merken hier in de omgeving.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:11

Oskarrino schreef:

Dat is erg raar zeg van waar jij bent in geschreven. Gelukkig heb ik nergens anders van die constructie gehoord.
hier is ineens nog een woning gebied er bij gekomen. deze zit 50 km verderop, op die huizen ga ik natuurlijk niet reageren want daar wil ik niet wonen.

Het is toch logisch dat je eigenlijk alleen reageert op waar je wilt wonen en niet random op op een hogere plek te komen.

Hier gaat het gelukkig op basis van inschrijftijd gewoon en op eventueel op basis van gemeente voorrang.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 08:12

Hier ook gelukkig.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:13

Hier snap ik sowieso geen snars van het systeem. De ene keer reageer ik op een woning dan sta ik plek 56 bijv en de volgende keer reageer ik op een woning in dezelfde plaats en sta ik ineens plek 74 :?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:18

Dan hebben er meer gereageerd die hoger staan dan jou.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:22

CupCakes_ schreef:
Hier snap ik sowieso geen snars van het systeem. De ene keer reageer ik op een woning dan sta ik plek 56 bijv en de volgende keer reageer ik op een woning in dezelfde plaats en sta ik ineens plek 74 :?

Maar dat kan toch gewoon? Wat snap je dan niet? Het is niet dat iedereen op elke woning reageert.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:29

Het is gewoon een beetje gek, want hoe weet je dan op welke plek je daadwerkelijk staat? Want dat kan ik bijvoorbeeld nergens terug vinden. Behalve als je op woningen reageert, maar daar verschilt de positie elke keer enorm.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:32

CupCakes_ schreef:
Het is gewoon een beetje gek, want hoe weet je dan op welke plek je daadwerkelijk staat? Want dat kan ik bijvoorbeeld nergens terug vinden. Behalve als je op woningen reageert, maar daar verschilt de positie elke keer enorm.

Dat is omdat niet iedereen op dezelfde woning altijd reageert. Dus soms sta je op plek 5 en bij een ander huis misschien op plek 30. Dat is afhankelijk van hoeveel mensen er reageren die een eerdere inschrijf datum hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:55

CupCakes_ schreef:

Je staat iedere keer op een andere plek. Elke keer als je op een woning reageert kom je op een andere plek. Dat ligt eraan hoeveel mensen er reageren. Als er niemand reageert sta je 1. Reageren er 10 dan sta je misschien 3 ofzo. Dat ligt eraan hoelang je al ingeschreven staat. Als je net bent ingeschreven dan sta je 10 als er 10 reageren.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:00

Het ligt er idd maar net aan hoe populair de woning is. Als er hier 200 mensen reageren op een woning (wat voor deze regio erg weinig is), sta ik rond plek 120. Als er 1200 mensen reageren, sta ik rond plek 600 of lager :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:03

Bellatrix schreef:
Urielle schreef:

En? Ben je gezakt of niet?

34 van 342…

Hier kun je maar 3 jaar ingeschreven staan, zit over enkele maanden aan de max dus ik ben niet zo blij dat ik nog steeds zo laag sta, terwijl ik in de bovenlaag zit qua huurprijs. Het grote gros mag ik niet eens op reageren (terecht wel). Nou ja, fingers crossed dat ik voor augustus of september iets heb.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:22

He watte? Na 3 jaar gooien ze je eruit?