Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:43

veerledec schreef:
In NL zijn ook krimpregio's met meer mogelijkheden.

Enige jaren geleden waren er in Zuid-Oost Groningen betaalbare huurwoningen genoeg.Dat was toen echt een leegloopgebied. Gepensioneerden uit de Randstad gingen daar vaak naar toe.Zowel voor koop- als voor huurwoningen. Ik weet niet hoe de situatie daar nu is. Maar ts is denk ik nog te jong voor dat gebied waar minder te doen is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 17:45

Te jong en te vitaal en te levendig *\o/*

Melzazu

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:39

Wat goed Koper dat je dat energielek lekker hebt losgelaten.

Blijft wel heel spannend waar je dan nu terecht zal komen en zoals je al weet ben ik heel benieuwd naar je nieuwe plek maar jijzelf natuurlijk nog meer ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 21:33

Ja het is natuurlijk een symptoom voor een ander energielek he :+ Het staat niet op zichzelf.

Maar ik ben heel blij met jullie berichten vandaag. Niet dat ik nou zozeer bijval en bevestiging zocht voor dat het goed is hoe ik mijn energie richt. Mijn ego vindt dat leuk maar het is niet waar het om gaat. Wat jullie vandaag schreven en hoe jullie reageerden is voor mij een afspiegeling dat er veel gebeurt en dat er dingen in beweging zijn. En dat is goed. Dank jullie wel daarvoor.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 03:47

Koper schreef:
Jij woont dichter in de buurt dan je denk ik denkt. En wat je zegt klopt helemaal. Ze komen nu vanuit Almere naar hier.

Haha, ik voel mij aangesproken nu :P

Veel succes Koper! Ik duim voor je. En ik denk ook dat je beter je energie kan steken in een ander huis vinden dan vechten om een maand langer te blijven. Zeker als je niet in een gezonde situatie woont.

De afgelopen 4 jaar dat ik hier woonde hoopte ik dat een bepaald iemand ging verhuizen. En net nu ik ga verhuizen, gaat diegene ook. Voelt zo ironisch. Maar er zijn nog genoeg andere redenen om te verhuizen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:02

anjali schreef:
Volkomen offtopic, maar als woningen zo vreselijk vervuild raken door nicotine, dan zullen de longen van de rokers die dat veroorzaakt hebben ook wel zwart zien.....

Waarschijnlijk wel ja... Ik heb ooit een wit voorwerp uitgeleend aan zo iemand, na een week dat ding teruggekregen, plakkerig geelbruin. Persoon had dat ook nog 'schoongemaakt'. Persoon ging er zelf vanuit ooit aan de sigaretten dood te gaan...

Ik vraag me trouwens af of renovatieverf ook tegen de rooklucht helpt?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:43

anjali schreef:
veerledec schreef:
In NL zijn ook krimpregio's met meer mogelijkheden.

Enige jaren geleden waren er in Zuid-Oost Groningen betaalbare huurwoningen genoeg.Dat was toen echt een leegloopgebied. Gepensioneerden uit de Randstad gingen daar vaak naar toe.Zowel voor koop- als voor huurwoningen. Ik weet niet hoe de situatie daar nu is. Maar ts is denk ik nog te jong voor dat gebied waar minder te doen is.

Ik zit in dat gebied en geloof me: we hebben hier dingen te doen, er is gewoon werk en ook geen (sociale of betaalbare) huurwoningen... :')

Je hebt hier, met de juiste connecties, nog weleens een nette particuliere huurwoning onder de huursubsidiegrens. Maar dat is puur geluk hebben en geldt denk ik overal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 10:49

Veel geluk op je nieuwe stek Eilish!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 11:20

Ik duim voor je mee TS!

Vandaag nog geen nieuws? Ik zou dan misschien toch al eens bellen om te horen hoe het er voor staat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 16:57

Ik heb net gebeld. En de status is nu van voorlopig geaccepteerd naar geaccepteerd.

Dus de kans is dan enorm groot dat die kandidaat ook een huurcontract krijgt aangeboden.

Ze kon niet zien hoeveelste die kandidaat was.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:13

Dat is jammer, maar wel duidelijk zo.
Staat er nog wat nieuws op waar je kans op maakt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:14

Één of twee, maar die hebben dan bij voorbeeld de 29e als uiterste reactiedatum :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:16

:= dat wordt wel erg spannend.... Heb je iets van een noodplan? :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:18

Oeh dat maakt het wel extra spannend, maar de kans dat je sowieso voor het einde van het jaar de zaak rond hebt wordt er niet groter op.
Als je weet dat je ergens in januari de sleutel krijgt dan zou je je huidige verhuurder aan kunnen kijken of je iets langer mag blijven.
Fingers crossed maar weer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:19

Lalidan schreef:
:= dat wordt wel erg spannend.... Heb je iets van een noodplan? :=

Dat moet ik maar gauw gaan maken ja := Of er moet zich een kerstwonder aandienen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 20:54

Koper hoe is het? Stress nog een beetje onder controle het komt nu wel echt dichtbij.
Heb je al een noodplan?
Wel je spullen al beetje ingepakt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 22:49

Ik heb een hulpverlener die sinds vrijdag mee probeert te denken aan een noodoplossing. Het lastige is dat ik de voor de hand liggende noodoplossing camping/stacaravan niet kan betalen := Dus ik weet echt even niet meer hoe het moet.

Spullen inpakken ben ik nog niet mee begonnen. Hier in Friesland heb ik niet zo veel, het enige wat ik nu kan inpakken is kleding die specifiek voor de zomer is. Wat hier staat heb ik binnen een paar uur ingepakt. De meeste van mijn spullen staan in een opslagbox.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:48

Geen grote verhuizing dus, dat scheelt wel iets, maar die onzekerheid lijkt mij killing.
Gelukkig heb je hulp en hopelijk komt er iets uit de hoge hoed.
Ik zou je zo graag willen helpen maar weet ook niet hoe. Ik zit in de verkeerde regio en ik heb nu nog geen kamer over helaas.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:36

Amai Koper… ik kan het me niet voorstellen hoe stresserend dat momenteel voor je is… ik hoop echt heel erg dat er snel een oplossing komt, die liefst ook nog een oplossing op lange(re) termijn is.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:28

Oohh Koper wat naar zo en wat balen dat je de tijdelijke oplossingen niet financieel kan rond krijgen. Ik hoop dat er zich snel iets aandient voor je. Ik kan je helaas ook niet helpen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 12:16

Koper schreef:
Ik heb een hulpverlener die sinds vrijdag mee probeert te denken aan een noodoplossing. Het lastige is dat ik de voor de hand liggende noodoplossing camping/stacaravan niet kan betalen := Dus ik weet echt even niet meer hoe het moet.

Spullen inpakken ben ik nog niet mee begonnen. Hier in Friesland heb ik niet zo veel, het enige wat ik nu kan inpakken is kleding die specifiek voor de zomer is. Wat hier staat heb ik binnen een paar uur ingepakt. De meeste van mijn spullen staan in een opslagbox.

Fijn dat je hulp hebt die met je meedenkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:34

Koper schreef:

Klinkt misschien een beetje raar, maar is het niet: misschien kan je hulpverlener contact opnemen met het Leger des Heils om te overleggen welke opvang mogelijkheden er zijn voor daklozen zonder oggz indicatie.
Je hebt geen familie die je kan opvangen?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 27-12-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 13:36

Lieve, lieve bokkers,

Het was met dit topic helemaal niet mijn bedoeling om jullie ongerust te maken. Ik lees hoe jullie meeleven en je zorgen maken, en volgens mij wilde tiwi zelfs de kamer van haar dochter beschikbaar stellen? Wat onwaarschijnlijk lief tiwi <3 Ik hoop dat je dochter gauw een fijne plek vindt, maar dan niet om deze reden. Maar omdat ik het haar zo gun. Net als PeerAppel in dit topic is tiwi's dochter één van de mensen die ik zo een fijn huisje toewens in 2024, en mijzelf ook.

Via PB heb ik een aantal tips gekregen waar ik achteraan ga. Mijn hulpverlener is niet iemand die zich bezig hoort te houden met woonruimte zoeken voor mij maar het is wel iemand met genoeg autoriteit om bij instanties dingen voor elkaar te krijgen als er een geschikt huisje ergens opduikt. En dat laatste is nog niet gebeurd. De tips stuur ik dan ook naar haar door.

Update huisje waar dit topic in eerste instantie over ging: staat nog steeds bij mijn actieve reacties :=

Update Koper: ontzettend moe, koud en slapjes. Ik weet niet of het de stress is of dat ik gistermiddag te koud gekleed was op mijn hardlooprondje. Maar ik heb meer dan 10 uur geslapen. Inmiddels wat fitter.

Hopelijk heeft iedereen fijne kerstdagen gehad. Als ik volgend jaar thuis ben wil ik ook weer graag fatsoenlijk Kerstmis vieren, heb er nu al zin in.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:20

Ik denk dat iedereen in dit topic wel weet dat het niet je bedoeling was iemand ongerust te maken. Hoewel we niet zoveel voor je kunnen doen, afgezien dan van de tips die je gekregen hebt, kunnen we wel luisteren, meeleven, steunen…. Op zulke momenten kan je je erg alleen voelen is mijn ervaring. En dan kan het al veel betekenen / waardevol zijn om te weten dat je niet alleen bent, er mensen zijn die aan je denken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:21

Daar ben ik het mee eens. :j