Hoeveel spaargeld heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Potjes geeft echt rust in mijn bovenkamer :+

Vooral dingen die niet maandelijks terug komen.
Verzekeringen betaal ik altijd eigenlijk het jaar voor uit. Maar ik vind dat toch altijd wel even slikken. Nu leg ik het elke maand in op mijn spaarpotje en weet ik dat het daarvoor is.
Ik kijk dan ook naar het spaarsaldo van mijn "vrije geld" als bruikbaar saldo. De rest heeft al een bestemming en is echt "niet aankomen" geld.

Zo doe ik het ook voor de beesten. Ik koop niet elke maand voer, maar eens in de zoveel maanden en dan even flinke euro's. Dat staat apart en gaat dan niet van de betaal rekening. Het staat tussentijds op de spaarrekening in een potje zodat ik het niet uit geef op mijn betaal.

Geld wat te kort is komt dan ook uit het "vrije geld" de rest is immers al indirect uitgegeven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

KellyR schreef:
Potjes geeft echt rust in mijn bovenkamer :+

Vooral dingen die niet maandelijks terug komen.
Verzekeringen betaal ik altijd eigenlijk het jaar voor uit. Maar ik vind dat toch altijd wel even slikken. Nu leg ik het elke maand in op mijn spaarpotje en weet ik dat het daarvoor is.
Ik kijk dan ook naar het spaarsaldo van mijn "vrije geld" als bruikbaar saldo. De rest heeft al een bestemming en is echt "niet aankomen" geld.

Zo doe ik het ook voor de beesten. Ik koop niet elke maand voer, maar eens in de zoveel maanden en dan even flinke euro's. Dat staat apart en gaat dan niet van de betaal rekening. Het staat tussentijds op de spaarrekening in een potje zodat ik het niet uit geef op mijn betaal.

Geld wat te kort is komt dan ook uit het "vrije geld" de rest is immers al indirect uitgegeven.

Zo doe ik het ook :j op de lopende rekening een paar honderd euro en de rest verdeeld in potjes. Per maand x bedrag naar een andere betaalrekening als zakgeld. Dat is naast het “stoppen met roken geld” (uitgerekend wat ik bespaar door niet meer te roken) dat ik ook iedere maand apart zet om iets leuks voor mezelf van te kunnen kopen. Per maand ook een bedrag naar de gezamenlijke rekening waar alle vaste lasten en boodschappen vanaf gaan. Werk best goed zo :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Omdat ik anders het liefst alles uitgeef aan reizen :')

prompter

Re: Hoeveel spaargeld heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Hier ook in potjes voor het overzicht. De grote spaarrekening staat het spaarslot aan, zodat daar 24 uur niets van af gehaald kan worden mocht ik ooit in een scam trappen :D, de rest geeft aan hoeveel ik voor bepaalde zaken in kas heb (vakantie, voor het paard, reserve voor als er iets kapot gaat etc, en een bedrag voor alle vaste jaaruitgaven zoals auto, abonnementen) en dat is allemaal direct opneembaar. Sinds ik dit systeem heb, lopen mijn financiën op rolletjes :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Voor diegenen die dus alles naar de spaarrekening zetten en constant overboeken: https://www.perfolax.nl/wijziging-in-ne ... n-beperkt/

Zelf geen potjes en ook enigszins laks met geld op spaarrekening zetten, totdat we eens bedenken dat het toch wel slim is om weer wat over te boeken. :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Neonlight schreef:
Voor diegenen die dus alles naar de spaarrekening zetten en constant overboeken: https://www.perfolax.nl/wijziging-in-ne ... n-beperkt/

Wat een overdreven artikel. Het is voor sommige overboekingen straks gewoon welgeteld 1 handelingetje meer. Ik boek zelf nauwelijks tussen spaarrekeningen onderling, praktisch alles gaat direct van en naar de betaalrekening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Hier net zo dus dat zal denk ik ook bijna niet nodig zijn

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Ik wist niet beter dan dat ik altijd geld van mijn spaarrekening eerst naar mijn betaalrekening moest overboeken. Volgens mij kon het bij de ING al niet anders dan zo?
Heb het dus nooit anders gedaan dan hoe het nu volgens de nieuwe regels moet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Marije_jiplover schreef:
Ik wist niet beter dan dat ik altijd geld van mijn spaarrekening eerst naar mijn betaalrekening moest overboeken. Volgens mij kon het bij de ING al niet anders dan zo?
Heb het dus nooit anders gedaan dan hoe het nu volgens de nieuwe regels moet.

Ik heb ook ING en ik boek altijd via de betaalrekening geld over van de één naar de andere (spaar)spaarrekening.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Bij ABN Amro ook hoor, dus voor ons verandert er sowieso niet veel :)