Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:00

LWDaisy schreef:
QUESTION: Wat is voor jullie: lezen in de herfst? Welk drankje of snack nemen jullie er vooral in de herfst en minder in andere seizoenen bij?

Appel-kaneelthee <3 Dekentje, hond erbij. En vooral als het buiten heel hard regent en dan nog lekker wat verder onder je dekentje kruipen _/-\o_ Ik snack op alles wat snack-baar is, of dat nou blauwe bessen zijn of chips. Maar bij de thee hoort wel altijd een (chocolade)koekje!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:41

Ik lees altijd voor het slapen gaan in bed. Zonder snacks. Alleen in de zomer op een ligbedje in de zon <3

Cynn
Fotograaf

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:09

Appel-kaneel thee ken ik niet eens :oo

Ik ging net shoppen in Zwolle en mijn vriend trok me een grote boekenwinkel in..na heel lang struinen voor mezelf liep ik echt spontaan tegen HET boek voor mijn lootje aan. Nu hopen dat mijn lootje het ook daadwerkelijk leuk vind. Stiekem vind ik dat altijd wel erg spannend. :o Maar ik ben dus al onverwachts vrij vlot klaar haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:14

Waanders? <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 15:39

Jaaa <3 Was er nog nooit geweest. Maar ik heb al tegen m'n vriend gezegd, als je me ooit kwijt bent in Zwolle dan weet je nu waar je mij moet zoeken. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:39

De bedoeling is toch gewoon 1 boek zonder extra dingetjes?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:06

Urbanus schreef:
De bedoeling is toch gewoon 1 boek zonder extra dingetjes?

Volgens mij is dat inderdaad bewust afgesproken. 1 boek en hint. Verder geen extra’s.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:41

Haha, ik was al "iets extra's aan het zoeken".

Oke, misschien heb ik dat ook al gekocht :') Maar ik kan er zelf ook wel mee weg, dus daar heb ik niets aan verloren.

Zelf snack ik ook niet altijd als ik lees. Toastje met hummus is altijd lekker, maar onhandig tijdens het lezen. Emmer zoute popcorn = alltime favorit, maar ik vind die emmers nog maar amper. Ik mis de videotheek echt om die reden :') De popcorn die je zelf moet maken vind ik zo lekker niet, helaas. En andere smaken, die wel in emmers te krijgen zijn, vind ik ook niet lekker :')

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:03

Mag iets extra’s helemaal niet? Ook geen zakje thee of iets zelfgemaakt? Jammer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 19:11

Marjo schreef:
Neverland schreef:
Ik denk dat we gewoon aan het maximale budget moeten houden. Is het budget 15 en heb je voor 10 euro een boek gekocht, dan kan je dat opvullen met thee, koekjes, chocolade, boekenleggers noem maar op. Maar is het boek al 15 euro dan moet je het daar bij laten.

Er is dus geen specifiek budget. De afspraak is één boek.

Ik begrijp het enthousiasme om meer te pakken, echt waar. Maar daar hebbe we andere uitwisselingen voor. Het enige wat er evt extra bij zou kunnen is een boekenlegger bijvoorbeeld, maar ik wil het juist toegankelijk maken zodat ook degene met een klein budget mee kunnen doen :)

[edit] Ik kan me ook voorstellen dat het niet tof is als jij een boek krijgt en iemand anders krijgt een heel pretpakket. Ook voor de verzender niet, je wilt je lootje niet teleurstellen natuurlijk :j

Ik quote mijzelf even. Ik begrijp jullie enthousiasme, we hebben in principe afgesproken het echt bij 1 boek en 1 hint te houden met hooguit een boekenlegger erbij.

Mochten jullie echt graag wat extra's erbij willen doen, kunnen we eventueel afspreken om het bij een brievenbuspakketje te houden, wat betekent dat je er wat extra zakjes thee bij kan doen bv. Maar dan wil ik wel graag dat iedereen daar voor open staat.

Ik wil echt voorkomen dat mensen zich bezwaard voelen omdat ze er geen uitgebreid pakket van kan maken.

Persoonlijk heb ik een flinke financiële tegenslag gehad (bedankt belastingdienst) waardoor het lastig is iets extra's erbij te doen naast het boek.

Je denkt misschien, ach een doosje thee van een euro of een reep chocola van een euro dat is niet zoveel, maar voor sommigen betekent dat misschien dat ze wel of niet mee kunnen doen. En ik wil echt voorkomen dat iemand zich bezwaard voelt omdat diegene enkel een boek doet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:48

Het maakt mij niet veel uit wat we doen. Alleen dat er dan niet bij elke editie iets extra's verwacht wordt...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:35

Maar wordt één of twee losse theezakjes in bvb de kaart met hints verstopt al als extra gezien? Of kan dat nog? Ik zou het best leuk vinden om bvb de favoriete thee van mijn Santa op die manier uit te proberen. :)) Dat is iets anders dan een heel theedoosje er als cadeau bij en altijd goedkoper dan bvb boekenlegger, wat dan wel weer mag.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:00

Ik ben persoonlijk voor boek + hint.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:09

Ja, ik ook. Ik wil met kerst echt wel weer uitpakken, maar vind het voor nu wel prima zo.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 23:16

Waanders is mooi! <3 Inmiddels is het overgenomen door Van der Velde, dus officieel heet het geen Waanders meer... Maar de meesten zullen het zo blijven noemen.

Ik vind het prima als we afspreken: er mag iets kleins bij, maar dat het niet verplicht is. En dat als je er iets bij doet, het ook echt een klein extraatje is. Dus geen hele doos met theezakjes, maar 1 a 3 theezakjes moet kunnen. (Ik heb bijvoorbeeld tig smaken thee thuis, kan makkelijk 2 theezakjes er uit plukken). Of een kleine mars-reep ipv een grote tony-chocolonely.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 00:30

Ik sluit me bij Neverland en Urbanus aan. Met kerst prima, maar niet elk seizoen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 07:20

Ik ben ook voor boek + hint

Theezakjes die bij jou favoriet zijn kunnen bijvoorbeeld ook als hint als je t hier in t topic er al eens over gehad hebt ;)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:03

Oké :) ik had zelf een boekenlegger willen maken maar dat bewaar ik wellicht voor een andere keer. Nu sowieso haha anders is het vast direct overduidelijk wie ik ben.

Ik ben zelf mogelijke kanshebbers aan het lezen in het Engels en het gaat mij vrij makkelijk af. Dus ik vind het niet erg om zelf een Engelstalig boek te ontvangen. Sterker nog volgens mij wordt mijn GR account langzaam uitgebreid met een Engelstalige wishlist haha

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:06

Kookaburra schreef:
Waanders is mooi! <3 Inmiddels is het overgenomen door Van der Velde, dus officieel heet het geen Waanders meer... Maar de meesten zullen het zo blijven noemen.

Ik vind het prima als we afspreken: er mag iets kleins bij, maar dat het niet verplicht is. En dat als je er iets bij doet, het ook echt een klein extraatje is. Dus geen hele doos met theezakjes, maar 1 a 3 theezakjes moet kunnen. (Ik heb bijvoorbeeld tig smaken thee thuis, kan makkelijk 2 theezakjes er uit plukken). Of een kleine mars-reep ipv een grote tony-chocolonely.

Ik vind dit eigenlijk best oke. Als de verwachting is '1 boek, 1 hint' maar iemand wilt er zelf graag nog een boekenlegger of een paar theezakjes bij stoppen is dat ook een beetje eigen verantwoordelijkheid toch? Maar in principe hebben we ons allemaal aangemeld voor 1 boek per seizoen, niets meer niets minder. Dus het zou geen scheve gezichten moeten/hoeven trekken :o

Cynn schreef:

AH heeft hem lang als eigen merk gehad, maar hij zit ook standaard in de Pickwick herfst doosjes! Pickwick heeft ook Turkish Delight, maar dat is meer appel-vanille. Ook lekker tho :9 Oh en soms is er ook wel appeltaart-thee, maar dat is ook gewoon appel-kaneel :D

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:25

Ik heb booktube ontdekt en ben verbaasd over de vele subgenres :’) onder romans bijvoorbeeld alleen al: closed-door, marriage of convenience, forbidden love etc. Ik weet niet of dat overal zo is.

Wat is jullie favoriete genre? En minst favoriete genre? Naar welk genre zou je wel een uitstapje willen maken?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:38

Uhm psychologische thrillers, fantasy ben ik steeds meer aan het ontdekken.. feel good (comedy) romans lezen lekker makkelijk weg en sinds kort erg into 'cozy crime mystery' novels. Geweldig. Misschien wel m'n nieuwe favoriet omdat ze niet zo zwaar zijn en ik regelmatig echt veel te druk in mijn hoofd ben om zware boeken te lezen. Ik heb dan echt de rust niet. Baal ik wel ontzettend van overigens. :=

Minst favoriete is sowieso horror en de overdreven klefferige romans. Er is een grens :') blote kerels en kleffige stellen op de cover loop ik al gillend weg bvb.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 10:39

ynskek schreef:
Ik ben ook voor boek + hint

Theezakjes die bij jou favoriet zijn kunnen bijvoorbeeld ook als hint als je t hier in t topic er al eens over gehad hebt ;)

Yes, een boekenlegger kan ook een hint zijn natuurlijk :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:14

Ik vind veel genres leuk! Maar momenteel van de thrillers. Romans heb ik minder mee. Veel te cliche...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:26

Citaat:
Wat is jullie favoriete genre? En minst favoriete genre? Naar welk genre zou je wel een uitstapje willen maken?

Ik lees het meeste fantasy. Ook graag scifi/dystopie. Regelmatig iets van literaire roman of een simpele romance.

Thrillers en horror zijn echt niet mijn ding. Al zou ik wel graag meer fantasy met tintje horror willen lezen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:36

Eelmo schreef:
Kookaburra schreef:

Ik vind dit eigenlijk best oke. Als de verwachting is '1 boek, 1 hint' maar iemand wilt er zelf graag nog een boekenlegger of een paar theezakjes bij stoppen is dat ook een beetje eigen verantwoordelijkheid toch? Maar in principe hebben we ons allemaal aangemeld voor 1 boek per seizoen, niets meer niets minder. Dus het zou geen scheve gezichten moeten/hoeven trekken :o

Cynn schreef:

AH heeft hem lang als eigen merk gehad, maar hij zit ook standaard in de Pickwick herfst doosjes! Pickwick heeft ook Turkish Delight, maar dat is meer appel-vanille. Ook lekker tho :9 Oh en soms is er ook wel appeltaart-thee, maar dat is ook gewoon appel-kaneel :D

Carrefour heeft ook appel-kaneel thee van eigen merk :j

Edit, nieuwe vraag lees ik!
Favo genre: oorlog, historische romans, paranormale horror.
Minst favo gerne: thrillers.
Genre waar ik wel een uitstapje wil maken: fantasy denk ik, dat lees ik ook graag, maar steeds minder vaak tegenwoordig.