Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Kuggur schreef:Slaven houden a-okay, zolang je ze maar goed te eten geeft. Duidelijk.
En hiermee dus idd niet. Ik vind bezit van een ander mens per definitie verwerpelijk, een heel grove schending van het gebod van liefde en een grove schending van mensenrechten.
Kuggur schreef:Ehm, je denkt toch hopelijk niet dat dat mijn mening is..?
Kuggur schreef:Het is slechts één van de (vele) vreemde passages in de bijbel áls je hem leest met moderne ogen.
Ik heb niet de indruk dat de bijbel bedoeld is als een lopend buffet, "pik eruit wat je aanstaat, en negeer wat je niet bevalt"....
Kuggur schreef:Hey, het gaat hier niet om een banaal door een of ander persoon geschreven boek.
Dit is een heilig geschrift tot ons gekomen door goddelijke interventie.
Denk je dat God zich zorgen maakt over "geen vaste grond krijgen"?
Dat is zijn, sorry, Zijn que voor een zondvloed of een gelijkwaardige apocalyptische correctie. Vraag maar aan de inwoners van Sodom of Gomorrah....![]()
"What god wants god gets".
Janneke2 schreef:Kuggur schreef:Slaven houden a-okay, zolang je ze maar goed te eten geeft. Duidelijk.
Nee.
Gemakzuchtig lezen is het en dan lekker schoppen.
Avalanche schreef:Pien:![]()
Ik ben het eens met Christus, begrijp me goed.
Het punt wat ik probeer te maken is dit:
Hebreeën 13:8
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.
Als Jezus Christus God is, én Hij is van alle tijden, en altijd dezelfde, dan kán ik niet anders concluderen dat de teksten die ik heb geciteerd niet door God geïnspireerd zijn, dat de bijbel dus niet het onfeilbare woord van God is (iig de Thora niet). En dat we dus álle wetten uit het OT vrolijk kunnen negeren.
Dát zou namelijk wel consistent zijn met "Ik ben niet gekomen om de wet weg te doen, maar om hem te vervullen".
Avalanche schreef:Pien:![]()
Ik ben het eens met Christus, begrijp me goed.
Het punt wat ik probeer te maken is dit:
Hebreeën 13:8
Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.
Als Jezus Christus God is, én Hij is van alle tijden, en altijd dezelfde, dan kán ik niet anders concluderen dat de teksten die ik heb geciteerd niet door God geïnspireerd zijn, dat de bijbel dus niet het onfeilbare woord van God is (iig de Thora niet). En dat we dus álle wetten uit het OT vrolijk kunnen negeren.
Dát zou namelijk wel consistent zijn met "Ik ben niet gekomen om de wet weg te doen, maar om hem te vervullen".Janneke2 schreef:Mbt de eerste christenen zijn er wel wat aanduidingen over hoe men dacht over slavernij.
In de brief aan de gemeente in Efeze staat
'In Christus is Jood noch Griek, vrije noch slaaf, mannelijk noch moederborst - u bent allen één in Christus.'
Daar kan ik prima mee leven.Kuggur schreef:Slaven houden a-okay, zolang je ze maar goed te eten geeft. Duidelijk.
En hiermee dus idd niet. Ik vind bezit van een ander mens per definitie verwerpelijk, een heel grove schending van het gebod van liefde en een grove schending van mensenrechten.
Avalanche schreef:Er staat in de Bijbel dat dit niet de bedoeling is? Waar?
Overigens kom ik uit een nogal conservatieve traditie die dat zeer zeker wel zo zag.
Cer schreef:Ik heb eindelijk “calvanistisch” eens opgezocht… ‘voorbestemd’.. Hm..
Cer schreef:Ik heb eindelijk “calvanistisch” eens opgezocht… ‘voorbestemd’.. Hm..
Ibbel schreef:Nooit van Calvijn en het calvinisme gehoord?
Citaat:In Nederland is het overigens min of meer synoniem met protestant en wordt calvinistisch eerder als een politiek scheldwoord gebruikt (betekenis: zuinig, geen verbeeldingskracht, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg) dan als kerkelijk begrip.
Cer schreef:Wat een gekke vraag, is het een retorische vraag?