Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:43

Jildau schreef:
Naath86 schreef:
Met heel veel concerten mag je allang blij zijn als je een ticket kan bemachtigen. Ik heb een zitplek voor Coldplay zaterdag, maar dat is puur omdat dat nog enige beschikbare was. Iedereen staat daar, ook met zitplek, dus ja ik sta dan ook.

Hopelijk zit jij voor of achter mij. :D

Ik lees nu dat jij ook in Frankfurt was, idd helemaal niemand zat daar. Zit nu in vak 422, jij? :D

Hopelijk vanaf het begin staat iedereen weer. De sfeer is dan echt wel heel anders!!

Niobe

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:43

Dat is zo’n onzin, zittend is de sfeer net zo goed

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:48

Sorry hoor, dat ik als zitter zo de sfeer voor jou verpest… Y;(

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:51

Dit is echt een laag pest-topic geworden. Bah! Als we zo met elkaar omgaan snap ik beter en beter waarom diversiteit en inclusie zo verschrikkelijk belangrijk is in de samenleving.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:54

Naath86 schreef:
Jildau schreef:
Hopelijk zit jij voor of achter mij. :D

Ik lees nu dat jij ook in Frankfurt was, idd helemaal niemand zat daar. Zit nu in vak 422, jij? :D

Hopelijk vanaf het begin staat iedereen weer. De sfeer is dan echt wel heel anders!!

Ik in 427!

Ja ik ga pas staan als de rest dat doet. Maar hoop stiekem ook dat dat gebeurt. Hoeft bij mij zeker niet bij elk concert maar bij Coldplay vind ik het wel leuk. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:55

_San87_ schreef:
Wel knap dat je dat kunt zien :)). Wat is je geheim?

Geheimpje: Draai je hoofd naar links- en naar rechtsboven en je kunt ook zien wat er bij de zitplaatsen gebeurt :)*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:12

Coldplay staat inderdaad bekend om de uit-je-dak-ga-dans-muziek

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 23:59

Staan. Maar ik zal altijd proberen om veldkaarten te bemachtigen. De gemiddelde concerten die ik bezoek zitten veel te hoog in de energie om bij te zitten. Als ik wil zitten bij een concert kijk ik wel een livestream ofzo op de bank.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 06:07

Onzin natuurlijk. Live ervaring is heel anders dan thuis op de bank en dat snapt lijkt me iedereen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:29

Ik vraag me na al deze pagina's 1 ding enorm af aan de mensen die zeggen dat ze moeten staan omdat zitten niet gaat met de energie van een concert.

Hoezo? :+

Nee zonder gekheid, ik vraag me het echt af. Je leert toch vanaf kinds af aan dat je soms moet blijven zitten, zoals op school, ook als je heel veel energie hebt en je graag wil gaan spelen met vriendjes buiten. Dit lijkt me niet heel anders. Jezelf iets inhouden omdat je tussen een andere groep mensen zit dan op het veld. Maar zo kijk ik er dan tegenaan. Je kunt in mijn optiek prima feesten vanaf een stoel. Hele andere dimensie uiteraard, maar je kunt zittend swingen hoor. Of gewoon lekker zitten en genieten van de sfeer. Ieder zijn ding. En dat gespring kan lekker op het veld tussen iedereen die dat graag wil. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:33

Het grote verschil is dat je verplicht naar school moet en dan over het algemeen ook geen muziek aan hebt staan.
Naar een concert ga je vrijwillig om ten volle te genieten van de muziek. En voor de een is dat zittend en voor de ander staand.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:37

Jildau schreef:
Naath86 schreef:

Ik in 427!

Ja ik ga pas staan als de rest dat doet. Maar hoop stiekem ook dat dat gebeurt. Hoeft bij mij zeker niet bij elk concert maar bij Coldplay vind ik het wel leuk. :D

Als wij dan gaan staan als enigen, dan herkennen we mekaar ten minste :+

Voor de mensen die blijven zitten, het verschilt ook gewoon per concert. Bij Coldplay vind ik zelf de sfeer staand gewoon anders. Als iedereen blijft zitten, zal ik ook netjes blijven zitten. Maar ik maak het liever gewoon staand mee. En ja, dan had ik staplaatsen moeten regelen. Maar ik was in dit geval al blij dat ik kaarten had. :o

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:38

Celebi schreef:
En dat gespring kan lekker op het veld tussen iedereen die dat graag wil. :)

Nee, er is al een paar keer in dit topic aangegeven dat je soms blij moet zijn met een ticket, dat je na een halfuur in een wachtrij op ticketmaster staan allang blij bent met een kaartje en dat het dan niet uitmaakt waar je zit/staat.
Dat maakt het niet goed dat mensen zoals die vrouw bij dat Rammstein concert heel de tijd blijven staan, maar ik word een beetje flauw ervan dat mensen blijven doen alsof staan en zitten altijd een keuze is. Als het altijd een keuze is was deze discussie er denk ik ook niet geweest... (hoop ik tenminste)

edit: quote verpest
Laatst bijgewerkt door Enzo_Ollie op 11-07-23 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:38

Sanet schreef:
Sorry hoor, dat ik als zitter zo de sfeer voor jou verpest… Y;(

Waar staat "verpest"?
Staat dat eerder in het topic?

Zitten verpest de sfeer toch niet meteen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:40

Fitzroy schreef:
Het grote verschil is dat je verplicht naar school moet en dan over het algemeen ook geen muziek aan hebt staan.
Naar een concert ga je vrijwillig om ten volle te genieten van de muziek. En voor de een is dat zittend en voor de ander staand.

En precies daarom heb je ook zitplaatsen en staplaatsen :+

Zodat zitters kunnen zitten (ZITplaatsen) En staërs kunnen staan (STAplaatsen).

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:43

Ik vind de

'ik heb lak aan wat ik koop, ik heb lak aan de mensen om mij heen, áls ík maar plezier heb' houding van best veel mensen in dit topic écht schokkend.

Gewoon goed fatsoen, je realiseren dat je niet alleen op de wereld bent, dat je rekening houdt met de minst sterke mensen in je omgeving,

Dat lijkt echt volkomen weg.

Ik vind dat oprecht schokkend, omdat het voor mij persoonlijk 1 van mijn hoofd waarden is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:52

Ik vind t wel meevallen.. er zijn veel meer mensen in dit topic die vanwege gezondheidsredenen niet kunnen staan..

Er zijn er een aantal die, als het aan de muziek ligt, graag zouden staan. Daarvan zijn er nog minder die zeggen 'ik blijf gewoon staan, ookal zit iedereen'..
Er zijn er een aantal die zeggen 'als het hele vak staat, ga ik ook staan'

Dus of dat nou heel schokkend is?

Ik vraag me zelf af of iedereen op de zitplaatsen ook echt niet kan staan (wat je dus niet kan zien vanaf de buitenkant) of dat er toch nog een heel groot gedeelte tussen zit, wat liever had gestaan, maar wat niet gaat omdat de vloer maar een x-aantal plekken heeft.
Dus wat het percentage 'ik kan niet staan vs ik wil graag staan' op de tribunes is... (niet dat het wat uitmaakt verder, voordat daar weer over gevallen wordt, maar gewoon nieuwsgierig :) )

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:58

@Femke_Tweety nou dat dus!

@Enzo_Ollie Ik grijp ook wel eens mis bij zitplaatsen, want ook die zijn razendsnel uitverkocht bij populaire events. Dan heb ik ook gewoon pech. Wilde je de vloer, maar krijg je alleen nog een zitplek? Wees daar dan vreselijk gelukkig mee want een ander grijpt ernaast. En ja, mijn mening is dan dat je je aanpast aan de personen waar je je tussen bevindt en dat is in een zitvak zittende mensen.

Dus nee ik snap nog steeds niet waarom je in een zitvak perse wilt gaan staan. Als zo'n heel vak staat weet je immers ook nooit of iedereen moet gaan staan omdat er een paar mensen vooraan zijn gaan staan en het als een soort domino effect is gaan verspreiden omdat het moet of omdat het hele vak echt wil gaan staan. Gelukkig nooit meegemaakt want dan had ik echt niks meer gezien. Zelfs als ik ga staan op de tribune kan ik vaak nog steeds niet over de mensen voor me heen kijken namelijk, want de gemiddelde Nederlander is gewoon erg lang.

@Cer dan zou je bij de percentages moeten kijken naar mensen die liever in het stavak hadden gestaan en misgrijpen, mensen die zitvakken kiezen omdat ze moeten zitten en mensen die zitvakken kiezen omdat ze willen zitten. De overige procenten komen dan bijna standaard uit op mensen die het wel gemakkelijk vinden om een stoeltje te hebben voor even uitrusten maar verder eigenlijk gewoon de hele avond staan dansen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:06

Maar er zijn in dit topic toch helemaal niet zoveel mensen die "perse willen gaan staan"?
Of lees ik daar nu zo erg overheen?

Citaat:
@Cer dan zou je bij de percentages moeten kijken naar mensen die liever in het stavak hadden gestaan en misgrijpen, mensen die zitvakken kiezen omdat ze moeten zitten en mensen die zitvakken kiezen omdat ze willen zitten. De overige procenten komen dan bijna standaard uit op mensen die het wel gemakkelijk vinden om een stoeltje te hebben voor even uitrusten maar verder eigenlijk gewoon de hele avond staan dansen.

Ja precies.. zo'n soort onderscheid..
je kunt de vloer nl niet veel groter maken, die is gewoon de maat die die is. Dus dan zou ik wel benieuwd zijn (maar goed, zo belangrijk is het ook weer niet natuurlijk) hoeveel mensen er inderdaad écht willen zittne omdat ze dat willen, of omdat ze niet kunnen staan..
En dan is in principe de optie waar eerder over gesproken werd, nl kaartjes voor mensen die echt willen zitten-zitten niet zo onwijs gek .. denk ik?
(niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk, maar hypothetisch gezien zeg maar)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:09

@celebi, ik ben helemaal met je eens dat je blij moet zijn met tickets hoor, ongeacht zit of sta. En ik ben idd wel zo iemand die gaat staan als heel het vak staat, maar ik zou nooit in m'n eentje gaan staan. Dan heb ik maar "pech".
Maar bedoel meer het kiezen gedeelte, gezien er soms geen kiezen aan is

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:12

Cer schreef:
En dan is in principe de optie waar eerder over gesproken werd, nl kaartjes voor mensen die echt willen zitten-zitten niet zo onwijs gek .. denk ik?
(niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk, maar hypothetisch gezien zeg maar)

Nee, want daar kun je dan ook weer bij misgrijpen en voor de groep die echt niet kunnen staan is dat in mijn optiek erger dan geen sta plaats, maar met een zitplaats toch nog naar het concert kunnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:14

Ineke2 schreef:
Nee, want daar kun je dan ook weer bij misgrijpen en voor de groep die echt niet kunnen staan is dat in mijn optiek erger dan geen sta plaats, maar met een zitplaats toch nog naar het concert kunnen.

Dat is ook weer zo.

Het zou alleen kunnen als er iets duidelijker zou zijn qua die percentages, maar dat is ondoenlijk eigenlijk..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:17

Als de vloer echt te klein is zouden de hoeken van een zaal misschien nog wel een oplossing zijn om die erbij te pakken als een soort hybride sta vak. Die zijn vaak niet zo populair en best krap voor stoeltjes als ik het me goed herinner. Als de stoeltjes daar eruit gaan is dat misschien nog een vergroting van het veld. Maar of dat relevant is zou gepeild moeten worden. Ik zie net dat 37% van de capaciteit van het Ziggo Dome op de vloer past. 6300 van de 17000 bezoekers. Ik gok zomaar dat dat met een reden besloten is omdat de Ziggo Dome specifiek voor concerten is gebouwd in tegenstelling tot een stadion.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:19

Uiteindelijk kom je op hetzelfde probleem dat kleine mensen op het veld dan weer niks kunnen zien..
de mooiste accomedaties zijn die waarbij de vloer iets oploopt richting het einde.
(in tegenstelling tot bijv (uit mn hoofd) goffert park waar kuilen in het veld zitten :+ )

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:22

Cer schreef:
Uiteindelijk kom je op hetzelfde probleem dat kleine mensen op het veld dan weer niks kunnen zien..
de mooiste accomedaties zijn die waarbij de vloer iets oploopt richting het einde.
(in tegenstelling tot bijv (uit mn hoofd) goffert park waar kuilen in het veld zitten :+ )

zoals in de 013! Mijn favoriete band speelde daar een paar maanden geleden, die vonden het geweldig dat het omhoog liep zodat iedereen het goed kon zien :D (maar ja daar zijn zitplekken)