Wel of niet meewerken aan GGD-onderzoek kleuter op school?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:00

Eigenlijk is het volgens mij heel simpel :)

Welk gevoel je er om welke reden dan ook bij hebt: het blijft toch maar afwachten hoe het nu, met jouw kind, op jouw locatie, op een bepaalde datum bij een bepaalde "dokter" zal lopen. Het kan een eenvoudig onderzoekje zijn waar kind geen enkel probleem mee heeft. Het kan ook een an sich eenvoudig onderzoekje zijn, maar met een type "dokter" en/of situatie die je kind achterlaat met een vervelende dokters-ervaring rijker.

Je kan het niet voorspellen hoe het gaat lopen. Vervelende ervaringen kunnen altijd gebeuren op school.
Alleen een vervelende ervaring bij een dokters-figuur kan je imo beter zoveel mogelijk proberen te voorkomen met het oog op het zoveel mogelijk proberen te voorkomen van problemen daarmee in de toekomst :(:)

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:11

Ieder doet het op z'n eigen manier en de één is een curlingmoeder, de ander een helikoptermoeder, de derde is een loedermoeder.

We kunnen met z'n allen wel discussiëren over onze engeltjes en hoe we ze zo goed mogelijk proberen te begeleiden maar die lieve schatjes van ons worden vanzelf irritante bijdehandte pubers. Maakt niet uit hoe we het doen.

Dus doe het vooral zoals jij het wil doen.

rien10
Berichten: 14967
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wel of niet meewerken aan GGD-onderzoek kleuter op school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:46

En die irritante bijdehante pubers, worden leuke, zelfstandige en mondige volwassenen. In dat stadium zit ik nu. Heel leuk en bijzonder om mee te maken.

Zoolgangster

Berichten: 9782
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:02

rien10 schreef:
En die irritante bijdehante pubers, worden leuke, zelfstandige en mondige volwassenen. In dat stadium zit ik nu. Heel leuk en bijzonder om mee te maken.


Zelfde stadium, heerlijk! :j :D

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:26

Wij zitten met van die Mien Mopper vlagen in de pre-puberteit heb ik wel eens het idee dus hebben nog even door te buffelen :=

rien10
Berichten: 14967
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wel of niet meewerken aan GGD-onderzoek kleuter op school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:18

Ah, dus de woorden:
Straks
Jahaaaaa (of ja ja ja ja)
Maaaaaam doe normaal
Heel even nog
Ik schaam me dood

komen over 2 jaar je neus uit ha ha.
Sterkte hoor. }>

Blue_Eyes

Berichten: 20358
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wel of niet meewerken aan GGD-onderzoek kleuter op school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:21

Hahaha, ik heb er één die de fase leuke zelfstandige volwassene in is gegaan en één die nog in de laatste loodjes van de rollende ogen-mijn moeder is verschrikkelijk en mijn vader nog erger-puberfase zit. Eentje herinnert mij eraan dat ze ooit allebei zo waren, de ander geeft hoop dat het goed komt :P :')

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:31

Als ik mijn ouders mag geloven zijn kleinkinderen het allerleukste en de beloning voor jaren hard werken :')

Als ik mijn kinderen mag geloven zijn opa's en oma's het allerleukste.

... poor me, poor me, poor me a drink :')

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:18

Urbanus schreef:
Als ik mijn ouders mag geloven zijn kleinkinderen het allerleukste en de beloning voor jaren hard werken :')

Als ik mijn kinderen mag geloven zijn opa's en oma's het allerleukste.

... poor me, poor me, poor me a drink :')

Pfft, ze hebben ze niet eens zelf gemaakt :')

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:39

Lijkt mij ook wel wat hoor, oma zijn. Die kinderen komen blij aan, je doet er leuke dingen mee, hoeft je niet al te druk te maken over wat ze eten en bedtijd en gedoe met school en hobbies en aan dingen werken en uitzoeken enzo, hoeft ze alleen maar een fijne dag of wat te verwennen met leuke dingen :+:

En wat je daarmee verkloot dat lossen ze thuis maar weer op.... en jij kan dan weer lekker bijkomen van het hele avontuur en hebt niet met de fall-out te maken := Zo'n wel de lusten maar niet de lasten scenario :D

Tot zover de theorie :P

lor1_1984

Berichten: 12114
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:43

secricible schreef:
er zit een verschil tussen "3 uur paaien" en loze beloftes doen en een vals gevoel van veiligheid creëren.

Een kind kost nou eenmaal meer tijd dan een volwassene. Als je er overheen walst en ze steeds angstiger maakt door een vals gevoel van veiligheid kost dat alleen maar meer tijd. Dan is die 3-jarige die je nog in de houdgreep kan nemen straks een 8-jarige die doodsbang is, maar te sterk is om te bedwingen. En nee, dan hoef je geen "3 uur te aaien en te paaien en te kriebelen en alsjeblieft te zeggen". Komop zeg.


waarbij we lichtelijk offtopic beginnen te dwalen :D

Exact.
Ik was zo'n kind dat doodsbang was doordat ze me gewoon vastpinden met 5 man om bloed af te nemen.
Uiteindelijk kon niemand meer in mijn buurt komen met een naald zonder gevecht en die 5 man om me op de tafel vast te pinnen. :x
Totdat er een prikzuster daar kwam werken die me op mijn gemak stelde, rustig uitlegde wat ze ging doen en waarom en zij is zonder dollen de rest van mijn jeugd de enige geweest die het voor elkaar kreeg om me zonder dwang, overbluffen, doordrammen etc bloed kon afnemen.
En heel eerlijk?
Ik denk dat het bloedpriktrauma wat ik heb nog 100x groter geweest was als er niet een persoon met geduld en begrip was geweest.

Miran

Berichten: 4483
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:13

Mijn dochter van 6 jaar heeft deze winter een heupoperatie gehad. Ze vond het onwijs spannend en de hulp van een pedagogisch medewerker en een superlieve verpleegkundige was echt goud om dat been in de goede hoek te röntgenen de dag erna. Dat kostte wel een uurtje vertrouwen winnen, uitleggen en oefenen maar dat was het echt wel waard.
Idem tandarts, bij de praktijk in het dorp deed ze dr mond gewoon niet open. We zijn nu bij een kindertandarts, klein en regelmatig begonnen en nu kan ze daar voor een gewone controle, zonder stress of dwang. Als je ziet hoeveel volwassenen er uit angst niet naar de tandarts gaan vind ik dat heel wat waard.