Broertje overleden door verkeersongeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:44

Anna224 schreef:
Hoi meiden ben vandaag druk geweest, dus weinig online geweest. Aankomende dinsdag word mijn broertje gecremeerd. heb net nog even op het rouwcentrum bij mijn broertje gezeten samen met mijn vriend. Heb daar tegen mijn broertje gezegd dat ik hem vergeef en hoop dat je nu je rust vind en naar het licht kan gaan. Hoop echt dat het heeft geholpen, zou het erg vinden als hij geen rust kan vinden.

Mooi dat jullie hem op deze manier vergeven en zo afscheid hebben genomen. Super lief. Pittig ook lijkt me, het hele kwijtraken van je broertje zo jong en zo plotseling. Begrijpelijk dat je niet veel online bent nu. Dat hoeft ook niet toch. Hier kun je hopelijk gewoon kwijt wat en wanneer je wil. En lezen mag maar moet natuurlijk niet.

Knuffel

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:44

Na het plotseling overlijden van mijn man heb ik ook veel bijzondere dingen meegemaakt. Ik volg Matt Fraser op youtube, misschien de moeite waard om hem op te zoeken? Een goede vriendin van mij is een medium en ik heb 2 heel bijzondere sessies met haar gehad. Ik geloofde nooit in een afterlife of dat de ziel voort zou leven, maar nu wel.

Ik snap die aggressieve reacties totaal niet. Je doet er absoluut niemand kwaad mee en mocht je ervoor betalen dan is het jouw geld en jij bepaalt hoe je het uitgeeft. Ik denk dat veel mensen er bang voor zijn.

Een ander kanaal op youtube dat ik volg heet NDE en gaat over near death experiences. Daar heeft de Nederlandse cardioloog Pim van Lommel een boek over geschreven. En recent heeft een Nederlandse huisarts een boek geschreven over gebedsgenezing. Voor veel mensen is dit teveel en die sluiten zich af voor alles wat ze niet kunnen bevatten, voor anderen geeft het hoop en verruimt het hun blik.

Veel sterkte

maras

Re: Broertje overleden door verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:45

Mooi uitgelegd Lochsong!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:45

Sterkte dinsdag, crematorium in Almelo helaas ook al een keer geweest maar een mooie plek ( voor zover je daarvan kunt spreken) om afscheid te nemen. Helaas al teveel crematoria bezocht en deze is één van de “ mooiste “.

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 18:51

Net 4 uurtjes bij mijn broertje gezeten, klinkt heel gek maar vind het toch fijn om bij hem te zijn. voelt veilig en vertrouwd :)

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 18:53

Heb ook het gevoel dat die over ons waakt op moment :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:57

Anna224 schreef:
Net 4 uurtjes bij mijn broertje gezeten, klinkt heel gek maar vind het toch fijn om bij hem te zijn. voelt veilig en vertrouwd :)

Even praktisch en wellicht stom gezegd. Houd er rekening mee dat de uren die je aanwezig bent bij je broer je ook op de afrekening ziet van de uitvaart. :o
Nu kan ik niet in de portemonnee of verzekering kijken, maar wij schrokken er toen een beetje van, en achteraf ook logisch natuurlijk, maar iets waar je ook zo'n moment niet bij stil staat met alle emotie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:58

StalNollie schreef:
Anna224 schreef:

Even praktisch en wellicht stom gezegd. Houd er rekening mee dat de uren die je aanwezig bent bij je broer je ook op de afrekening ziet van de uitvaart. :o
Nu kan ik niet in de portemonnee of verzekering kijken, maar wij schrokken er toen een beetje van, en achteraf ook logisch natuurlijk, maar iets waar je ook zo'n moment niet bij stil staat met alle emotie.

Wauw, moet je daarvoor betalen? Ik had geen idee!
Ik voel me nu heel naief geloof ik :o Nooit bij stil gestaan idd. Goed dat je het toch even zegt.

TS, fijn dat het goed voelt om bij hem te kunnen zijn! :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-05-23 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:59

Volgens mij verschilt dat ook. Ik weet dat dit bij m’n vader in elk geval niet het geval was.

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 19:05

Toen ik wegging heb ik m ook even een kus op het voorhoofd gegeven, en gezegd dat ik m heel erg mis.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:11

MarJon schreef:
Volgens mij verschilt dat ook. Ik weet dat dit bij m’n vader in elk geval niet het geval was.

Vandaar ook de opmerking. Ligt wellicht ook hoe je bent verzekerd. Maar de mensen die je begeleiden komen voor jou extra naar de kamer daar waar je dierbare ligt, die gaan daar niet 4 uur onbetaald bij zijn. Maar nogmaals ligt wellicht ook aan hoe je bent verzekerd. Maar wilde dit toch als 'tip' meegeven want de rekening kan dan behoorlijk oplopen en uitvaart is al zo duur.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:15

StalNollie schreef:
MarJon schreef:

Vandaar ook de opmerking. Ligt wellicht ook hoe je bent verzekerd. Maar de mensen die je begeleiden komen voor jou extra naar de kamer daar waar je dierbare ligt, die gaan daar niet 4 uur onbetaald bij zijn. Maar nogmaals ligt wellicht ook aan hoe je bent verzekerd. Maar wilde dit toch als 'tip' meegeven want de rekening kan dan behoorlijk oplopen en uitvaart is al zo duur.

Als je zelf een sleutel hebt dan is dat toch niet het geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:19

MarJon schreef:

Het verschilt idd. Bij mijn vader mochten we er alleen met begeleiding in. Daarvoor moesten we een (betaalde) afspraak maken.

Bij mijn schoonvader betaalden we een vast bedrag en kregen we de sleutel voor een X aantal dagen en mochten we onbeperkt bezoeken. We werden daarin nog gematst omdat schoonouders het niet breed hebben, dus dat was wel heel lief en gebeurt gelukkig ook :) .

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 19:23

Weet iemand hoe het met uitstrooien zit?
We zouden hem graag willen uitstrooien, op de favoriete vis plek van hem en mijn aanstaande.
Kan er op internet zo niks over vinden namelijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:24

Die informatie kun je krijgen bij het crematorium.

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 19:26

Oke dankjewel, Weet wel dat we er bij mogen zijn als hij de oven ingaat. Hier wil ik wel graag bij zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:25

Ja dat mag inderdaad.
Qua uitstrooien kan je de info inderdaad van het crematorium krijgen.
Ze houden het as altijd een wettelijke tijd 'vast' en daarna kan je het ophalen in een strooibus als je het gaat uitstrooien.

Tip van iemand waar het een keer mis ging op een boot op zee.
Hou rekening met de windrichting :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:28

Wij kregen ook de sleutel en betaalde dus een vast bedrag en daarvoor kon ik er 24 uur per dag heen.

Qua cremeren: officieel mag je niet zomaar overal uitstrooien.
Maar je zou wel bijvoorbeeld een zakje as los kunnen vragen als je straks de as gaat halen en dat uitstrooien, dat merkt niemand :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:30

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:49

Ipv uitstrooien hebben we voor mijn moeder gekozen voor een afbreekbare urn en haar as begraven op haar favoriete plek.
Minder bekende optie dan uitstrooien.
Wij vinden het heel fijn dat we zo een gedenkplekje hebben.

Sterkte met het verlies van je broertje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:01

Anna224 schreef:
We zouden hem graag willen uitstrooien, op de favoriete vis plek van hem en mijn aanstaande.

Gewoon doen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:15

Popstra schreef:
Anna224 schreef:

Gewoon doen!

De as van mijn moeder hebben wij zonder toestemming uitgestrooid. Voelde niet goed om dat stiekem als een dief in de nacht te doen.

https://asverstrooiing.nl/ met deze hebben wij mijn vader boven het noordzeekanaal uitgestrooid, wellicht is dat ook mogelijk boven het viswater

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:01

Anna224 schreef:
Oke dankjewel, Weet wel dat we er bij mogen zijn als hij de oven ingaat. Hier wil ik wel graag bij zijn.

Ik zou dit nog eens heroverwegen. Ik ben er een keer bij geweest en vond dat traumatisch.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:27

Wij vonden dit juist een meerwaarde om tot het einde erbij te mogen en kunnen zijn

Anna224

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 22:49

Maar wil ook een kettinkje bestellen, waar je wat as in kan doen, zodat ik hem altijd bij me heb :)