Happy Postcrossing!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 10:12

nevica
Oh wat een fantastische bestelling bij Favorite Postcard deed je. Wat hebben ze toch toffe kaarten he, love it. Die andere welke je in de winkel kocht zijn ook echt heel leuk. Lekker divers. Welke postnl sets kreeg je alweer?

judithM
Hilarisch kaartje haha echt heel leuk en een goede keus denk ik ja afgaand op wat je verteld over de ontvanger en dat ze van humor houd.

--

Ik zou eigenlijk gisteren 4 kaartjes hebben moeten ontvangen maar dit is al de tweede week op rij dat ze toch gewoon niet op dinsdag brievenbuspost kwamen bezorgen jammer genoeg. Ze staan nu voor vandaag in de app opnieuw, en dan 5 kaartjes zag ik + de postnl postzegels waar ik nog erg ongeduldig op aan't wachten was haha. Ik moet nog 3 kaartjes stempelen namelijk en dan kan ik de huidige batch van 7 kaarten de deur uit doen - zijn wel al geschreven namelijk allemaal en sommige al gestempeld *\o/*

En ik heb via Marktplaats een gratis pakketje met oude ansichtkaarten gekregen, tegen verzendkosten. Deze waren van de oma van de adverteerder geweest en hij vond het zonde om weg te gooien, dus was blij dat hij iemand er een plezier mee kon doen nu. Wat ik zo van de foto's zag, waren ze echt heel erg tof - en oud <3 *\o/* Komen als het goed is ook vandaag binnen met pakketpost.

Van de 5 kaartjes die komen vandaag, zijn er 2 officieel via Postcrossing en de andere 3 direct swaps.

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 11:10

PostNL is een drama. Ik heb gisteren van één week tijd al mijn post gekregen... Daar zaten ook kaarten en postzegels tussen dus mijn eerste kaarten kunnen verzonden worden *\o/*

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:05

eclair98 schreef:
judithM schreef:
Ik kreeg vandaag een kaart uit Duitsland. Toen ik m geregistreerd had stond hij met afbeelding en al bij mijn ontvangen kaarten. Heeft de afzender al een foto gemaakt voor versturen?

Iemand kan een scan of een foto toevoegen voor het verzenden. Ik zelf maak wel altijd fotos maar vergeet het altijd om toe te voegen :')


Wat mij niet duidelijk is eclair, als ik dat doe, die scan maak en toevoeg, ziet de persoon dat dan ook al of blijft dat een verassing tot de kaart ook geleverd is ?
Want als ze dat al zien vind ik dat wel een beetje jammer :o


Judith, ik vind m goed :D hij valt in elk geval voor mij wel in de categorie humor hihi

Nevica, erg leuk die kaartjes van favoritepostcarts! Ik kan ook zo heerlijk kaartjes kijken en in mijn winkelmandje mikken :o

Melissa, wat leuk! ik zat ook wel al op MP te kijken en te zoeken, maar kon niet direct iets vinden.
onze kringloopwinkel heeft helaas bijna geen kaartjes :( gelukkig heb ik er voorlopig genoeg :+


Ik heb een aantal sets in de winkelmand van Amazon staan, maar ik mag ze van mijzelf nog niet bestellen :))
https://www.amazon.nl/gp/product/140527 ... MT0X&psc=1

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 14:56

De foto toevoegen kun je inderdaad gewoon uploaden voordat/wanneer je verzend. De ontvanger ziet die foto pas op de website wanneer ze hun kaart ontvangen hebben en Registreren op de site. Pas dan is de foto zichtbaar, dus ze worden niet vooraf al gespoiled zeg maar.

En ja op MP staat niet heel veel, maar wel nog wat losse kaartjes zag ik ook hier en daar.
Leuke sets zijn er idd ook op Amazon te vinden ja! Kringloop winkel ben ik al even niet meer geweest, maar wil ik ook eens neuzen al kan ik me inderdaad niet herinneren daar ooit wat van gezien te hebben hier maar ook niet eerder op gelet natuurlijk.

Ik kreeg de oude kaartjes net binnen van MP en veel kleine kaartjes/foto's dus die bewaar ik gewoon zelf en echt hele toffe ansicht kaarten sets zitten erbij omg. Ik heb 1 pakketje wat gedateerd is op 1-7-1924 dus dat is gewoon bijna 100 jaar oud dat setje. Ik ben verliefd <3

En krijg net mn brievenbuspost ook; kaartjes en zegels *\%/*

Zal straks even een post maken.

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 17:38

Nou, here we go! Zulke toffe dingen om te laten zien. Heb niet alles op de foto helemaal, maar wilde toch een deel laten zien wel.

- de Nederlandse postzegel vellen (& kaartjes) die ik bij postNL besteld had nog vorige week
Afbeelding

- de 2 kaartjes welke ik via Postcrossing binnen kreeg.
Die met de fairy komt uit Maleisië en de Rivier kaart komt uit Australië <3
Afbeelding

- Ik kreeg nog 3 direct swaps binnen. de Cryals en National Park kaart komen van eenzelfde persoon uit Amerika. De Pippi Langkous kaart komt van een Pools meisje uit Duitsland.

Afbeelding
Afbeelding


En dan nog mijn te gekke Marktplaats vondst van gratis kaartjes - tegen verzending!
Deze waren van de oma van de verkoper geweest en met opruimen van het huis, denk na overlijden, kwam hij ze tegen en vond het zonde om ze weg te gooien dus heeft ze toen tegen verzendkosten op MP gezet in de hoop nog iemand blij te kunnen maken ermee. Nou, ik ben blij hoor *\%/*

Een hele set met vanalles;
Afbeelding

Een deel is dus echt veel ouder als ik had verwacht ook. Er zitten setjes tussen van 1924 en 1926. Nog losse kaartjes uit 1951 en de kleine setjes kan ik zo 1,2,3 niet achterhalen. In die kleine pakketjes zitten dus nog 10-12 foto's per pakketje. Dat zijn dus niet echt standaard ansichtkaarten om te verzenden, maar die vind ik dus wel onwijs gaaf om zelf te bewaren, dit soort boekjes/pakketjes was vroeger dus schijnbaar echt een ding <3. Ik ga sowieso een deel zeker zelf bewaren. Ben echt helemaal hoteldebotel ermee haha, vind het zo tof.

Kasteel Miramar kaartjes. Ik kan niet achterhalen van wanneer ze zijn, maar het is een oude set ook en zo te zien ook compleet. Met allemaal foto's van het kasteel, van troonzaal tot slaapkamer en bibliotheek, grote hal, salon, etc. Echt heel mooi.
Afbeelding

De pakketjes met kleine kaartjes. Foto's van voornamelijk veel Duitse regio's en een setje van Verona, Italië.
Afbeelding

Een aantal losse kaarten, waarvan die zwart witte uit 1951 is. de andere kan ik niet achterhalen van wanneer die is. Is een foto van hotels in het Schwarzwald gebied.
Afbeelding

Een deel van de boekjes van oa Bern en Zürich. Deze zijn uit 1924 en 1926
Afbeelding
Afbeelding

En nog een setje kaartjes van Aareschlucht - 1924
Afbeelding

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 19:13

Tinkergirl89, en dan is de truc om niet af te rekenen. :')

Cursebreaker, wat leuk allemaal zeg!! Ik vind die Pippi kaart wel echt leuk die je hebt gekregen haha. Nostalgie. <3 Mijn Postnl sets zijn niet binnen, de andere post die er ook in stond al wel. -O- Ik heb de sets van Marker wadden, Leuvenumse bossen en Fort Ellewoudsdijk.

Heb wel al mijn eerste adressen aangevraagd. 2x Duitsland, 1x USA en 2x Rusland (beetje dubbel wel hoor :+ ), maar ik heb er al 2 die van vogels houden dus ik wacht nog even tot ik mijn laatste bestelling heb. :j

love_mandy

Berichten: 2980
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:53

Zo, tijd voor een bijleespost. Ik heb even de vorige en deze pagina gepakt, want ik houd het echt niet meer bij haha.

@Judith, toffe kaart die met die haasjes! En ja, de afzender kan een foto bijvoegen van de kaart. anders kan je deze zelf achteraf nog toevoegen. Als je zelf een foto maakt van de kaart ziet diegene dat ook pas als hij is ontvangen. Dat kaartje die je stuurt naar de USA is echt geweldig ook haha.

@curse, Jaaa, je hebt echt leuke kaarten besteld bij favoritepostcard. Die kaartjes die je hebt ontvangen ook <3 Ik ben echt jaloers op die crystals haha.

@tinkergirl, ja wachten duurt echt lang. Aantal van mijn kaarten zijn al 45 dagen onderweg. Wil zo graag dat ze aankomen haha.

@nevica, ik schrijf vaak iets naar aanleiding van het profiel (als dat kan dan, sommige hebben er echt niets op staan) en anders schrijf ik iets over mezelf of over wat er op de kaart te zien is. Je hebt echt toffe kaarten gekocht ook, super leuk. En ik vond rusland ook een beetrje dubbel, maargoed de mensen die daar wonen hebben natuurlijk ook niet gekozen voor deze oorlog.

@marjo leuk! Jij had kaarten van postnl toch? Ik vind die echt zo tof ook.

@melissa, sommige mensen registreren niet gelijk als ze iets krijgen. Dus het zou best kunnen dat hij er al is maar mensen nog wachten en het 1x in de week doen bijvoorbeeld.

-----
Zelf net ook een bestelling gedaan voor nieuwe kaartjes, nu alleen nog wat nieuwe postzegels en dan is het weer even goed. Ik blijf anders echt aan de gang :')

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:10

Ik heb wat setjes gekocht bij postnl indd, maar ik had ook ergens anders kaarten gekocht :D

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:14

Ik denk dat ik nu voorlopig genoeg kaarten heb :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al weet ik niet of ik sommige wel wil versturen <3

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:57

Nieuwe kaart zelf gemaakt! Wat vinden jullie?
Afbeelding

butengeweun

Berichten: 3675
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:21

Hoi.

Misschien is iemand hier goed in ontcijferen ik krijg de code maar niet goed 3e of 3e en 4e cijfer kan ik niet ontdekken.


Afbeelding

Nymphaea

Berichten: 54
Geregistreerd: 14-07-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:19

Hey!
Ik kom ook meekletsen! Heb mezelf net aangemeld op de website :)

Cerosa

Berichten: 777
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:22

Butengeweun, is het misschien 9463802? Ik zie een 6 in het 'mysterieuze' cijfer.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:42

Ik kom ook bij een 6 als ik zo kijk

judithM
Berichten: 1505
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:56

Ja een 6 denk ik

butengeweun

Berichten: 3675
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:57

Het was inderdaad een 6 maar het systeem was denk ik even van slag want moest hem meerdere keren doen voor hij ging

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:01

Holy oliebol! Open ik na 2 dagen de brievenbus, vind ik 7 kaartjes :oo

Afbeelding

Yavanna

Berichten: 2695
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:25

Mocht er interesse zijn, dan kan ik van de kaarten die ik heb setjes maken die ik verkoop. Kaarten zijn in diverse thema’s.
Van begin 1900 tot ergens jaren 90.

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 07:29

judithM schreef:
Ja een 6 denk ik


Mijn gedachten komen niet verder dan de letter U :')

Nymphaea

Berichten: 54
Geregistreerd: 14-07-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:21

Ik ga vanmiddag even op pad voor wat kaarten!

Hoe doen jullie dat? Kijken jullie wat de ontvanger graag wil zien en koopt daarop de kaart? Of je kiest zelf gewoon wat kaarten uit.

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:28

Ik heb nu zelf heel veel kaarten uitgekozen en ik hoop dan dat er iets voor de ontvanger tussen zit. Anders vrees ik dat diegene pech gaat hebben en iets krijgt wat ik mooi vind :o

Als ik telkens één kaart koop dan gaat dat ontzettend duur worden namelijk. Ik heb wel heel veel kaarten gekocht die ook algemeen kunnen of bv een Nederlands tintje hebben :)

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 11:48

Ik koop ook wat ik kan krijgen op dat moment. Nou willen best veel mensen een toeristische kaart, dus dat is handig. En natuur is ook vaak geliefd :)

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 11:55

nevica
Die Pippi kaart is inderdaad echt zoooo leuk, ben ook echt helemaal blij ermee haha. Brings me back! Nostalgie inderdaad. Heb je je postnl sets ondertussen mogen ontvangen? (Hopelijk). Rusland heb ik nu toevallig ook weer eentje van gekregen, snap wel dat het dubbel kan voelen. Ik probeer dat wat los te laten, ik weet namelijk ook niet of iemand uit Duitsland misschien wel racistisch of homofoob is (wat ik ook vreselijk vind) of iemand in Amerika lid is van een sekte waar ik van walg, etc etc. Ik ga maar gewoon van het goede uit en dat de mensen van Rusland die meedoen, net zo goed ook slachtoffer van Poetin zijn en niet pro-oorlog zijn en probeer dus gewoon een leuk kaartje te sturen. Al blijf ik van mening dat postcrossing eigenlijk wel mensen een optie moet geven in dit geval. Dat ze toch mensen de keus moeten kunnen geven of Rusland adressen geskipt mogen worden. Ik weet dat er veel mensen daardoor helemaal gestopt zijn met postcrossing zelf. Snap ik ook wel, het is misschien ook wel jammer als het je verplicht word zo.

Marjo
Hele toffe kaartjes heb je weer erbij! Die kerst set is ook echt prachtig. Waar heb je alles gekocht nu? Die dieren set met die bladeren kwam ik bij postcards from Essie tegen, zulke mooie kaarten zijn dat!

ElfBeau_067
Mooi gemaakt hoor! Is dit voor postcrossing?

butengeweun
Fijn dat je het hebt kunnen ontcijferen haha dat was inderdaad wel wat gek geschreven, ik kon het er ook niet echt uithalen, lol.

eclair98
Een hoop leuke kaartjes gekregen zie ik! Die uit Florida is echt schattig haha.

Yavanna
M’n man vermoord me als ik weer kaarten koop, maar ik wil tzt wel heel graag weer wat setjes van je overnemen hihi.

Welkom Nymphaea Leuk dat je het Postcrossing-virus ook te pakken hebt haha!

Ik probeer zoveel mogelijk iets te vinden wat aansluit bij iets wat in het profiel voorbij komt. Mocht ik echt niks hebben, pak ik gewoon random iets. Meestal een holland-themed kaart.

Ik koop dus meestal als ik kaarten koop, van allerhande verschillende onderwerpen en dan idd hopen dat ik dan iets ga hebben voor een van de volgende adressen.

--

Een kaartje van mij was aangekomen in Duitsland, en nog een lief berichtje gekregen van de ontvanger. Dus dat betekende dat er weer een adres-slot open kwam. M'n volgende mag naar Rusland. Mevrouw had o.a. Lighthouses in haar profiel staan, en daar heb ik toevallig onlangs 2 kaartjes van gekocht dus ik hoop dat ze er blij mee gaat zijn.

Ik heb momenteel nog 7 kaarten in m'n tas die op de bus kunnen en ben as we speak het kaartje voor Rusland aan't schrijven. Ik heb bij postzegelsmetkorting nog een internationale set besteld waar dan voor 10 kaarten postzegels in zitten, dus ik kan weer even vooruit *\o/*

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:20

Deze laatste kaarten komen allemaal bij Essie vandaan inderdaad :D

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 12:51

Ja die zijn idd ook echt heel erg tof Marjo!
Wil bij haar ook zeker nog eens wat bestellen <3

Mijn kaartje naar Rusland is ook klaar om te gaan.
Kan die nog mooi mee met die andere 7 wat ik nog moet posten haha.
Afbeelding