Kuggur schreef:Oef Babootje. Het is pijnlijk, maar deze sites verbreiden willens en wetens aantoonbare leugens.
Religie verwarren met wetenschap is onverstandig.
De bijbel is niet synoniem aan religie. Er zijn geloofsvormen die helemaal niet in overeenstemming zijn met de bijbel en die dat wel zijn. Wat de wetenschap betreft zijn er veel bevindingen gedaan die het bijbelverhaal ondersteunen.
Waarom vind jij dat deze sites aantoonbare leugens verspreiden en kun je onderbouwen dat dit leugens zijn?
Mag wat mij betreft ook per PB.
Kuggur schreef:Maar wat je niet inziet Babootje is dat jij niet de tools hebt deze wetenschappelijke informatie te beoordelen.
Uiteraard mag je geloven wat je wil, maar als jij me vertelt dat dinosaurusfossielen foutief gedateerd zijn omdat de C14 methode onnauwkeurig zou zijn, dan weet ik dat je een groot gebrek aan kennis hebt over het betreffende onderwerp. Zó groot dat je overtuigde mening daarover gewoon niets waard is.
Nou dat is nogal een uitspraak.
Kuggur schreef:Simpel voorbeeld radiometrische datering is helemáál niet "onbetrouwbaar", maar je kunt het alleen gebruiken voor het dateren van organisch materiaal. Fossielen en gesteente kúnnen helemaal niet gedateerd worden met deze methode. Het is een glasharde leugen te beweren dat paleontologen en geologen dat doen.
Ik kan je alleen aanraden je informatie uit betere bronnen te halen, deze sites zijn rommel van het ergste soort.
Ik heb gevraagd om dit te onderbouwen maar die onderbouwing zie ik helaas niet.
Al helemaal niet waarom de informatie uit de door mij genoemde site "rommel van de ergste soort zou zijn"
Kuggur schreef:Er zijn zeker wél overgangs vormen gevonden.
Enlighten me..
Kuggur schreef:Het is waar dat de fossielen verzameling die gevonden is enorm incompleet is. Fossilisatie is zeldzaam, en bepaalde eco systemen maken. Fossilisatie nóg zeldzamer.
Maar er is meer data dan alleen fossiel inderzoek, dna en rna onderzoek bijvoorbeeld.
Graag onderbouwing ervan. Volgens mij heb ik al een onderbouwing gegeven. Dus waarom zou dit volgens jou niet waar zijn?
Kuggur schreef:Wat jij ter discussie stelt is de consensus van een heel wetenschappelijk veld de héle moderne biologie is gestoeld op de bewezen evolutie theorie (en laat je geen zand in de ogen strooien door die term theorie in wetenschappelijk verband heeft een wat andere betekenis dan in het dagelijks spraakgebruik.)
Zeg je nu dat alle "intellectuelen" achter de evolutietheorie staan? (Valt me op dat je dan ook "de bewezen evolutietheorie) noemt. Het is zeker niet zo dat alle wetenschappers achter de evolutietheorie staan als bewezen. Integendeel. De wetenschap is hierover echt verdeeld.
Kuggur schreef:En in dit verband heb ik een simpele vraag voor je Babootje; geloof je dat de zon en alle andere hemellichamen om de aarde draaien, en dat de aarde het vaste middelpunt van het universum is en het firmament onveranderlijk is?
Denk je dat de bijbel dat zegt? Dan mis je daar iets in je kennis van de bijbel.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 12-05-23 21:02, in het totaal 3 keer bewerkt