Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marjo1996

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 00:33

@tucktuck het is een kleine 10 minuten rijden, dus het valt gelukkig erg mee.

Wij doen alleen praatjes etc. Tijdens de receptie en tijdens het diner. Degenen die dit zouden willen doen moeten dit dan bij de ceremoniemeesters aanvragen, en wanneer er dan te veel aanvragen zijn, dan kiezen wij wie wel en niet mogen. Maar ik denk dat dat wel los loopt haha. Wij doen bewust niet tijdens het feest. Wij hebben zo'n 140 gasten op het feest, dus voor iedereen de aandacht erbij heeft en het daadwerkelijk uitgevoerd is, kost gewoon veel tijd en niet iedereen zal alles even goed meekrijgen. Daarnaast heb ik ook al een aantal keer gezien dat het feest dan net lekker op gang kwam, er dan een stukje kwam en je eigenlijk weer van vooraf aan kon beginnen, omdat iedereen weer uit de feestsfeer raakt.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:27

Weer even bijgelezen, maar ik vraag me af of jullie dan vrienden hebben die je gevraagd hebt als ceremoniemeester of ook echt een 'ingehuurde'?

Mijn ceremoniemeester is een goede vriendin van mij, maar ik laat haar niet echt heel veel doen, alleen het aansturen van dingen op de dag zelf. Onverwachte vragen dus bijvoorbeeld, ook is zij als 1e op de locatie om alles na te lopen, en zij inventariseert wel of er speeches zijn tijdens het eten haha. Ik zou ook geen zin hebben in stukjes, past helemaal niet goed binnen de planning en ik wil gewoon een gaaf feestje met DJ en dansen :') geen pauzes voor onzin. Het is niet dat ik haar niet met meer zou toevertrouwen, maar ik kan het gewoon niet loslaten. Ik vind het ook al vreselijk om mijn vrijgezellenfeest los te moeten laten hahaha.

Ik las hierboven ook het een en ander over gastenboeken, ik moet m nog bestellen maar twijfel om te gaan voor een gastenboek waarin de foto's uit de fotobooth geplakt kunnen worden. Uit de fotobooth komen namelijk de foto's dubbel, dus lijkt me helemaal leuk. Maar: een gastenboek moet in mijn hoofd bij de ingang en de fotobooth lijkt me juist ook leuk bij het feestje in de hoek ofzo. Maar goed, kan ik nog even over na denken :').

Wij hebben de fotograaf afgelopen weekend vastgelegd! Weer een stapje verder. En nog een feestmoment: onze trouwringen zijn al binnen <3 . Ze zijn echt prachtig geworden en exact zoals we ze wilden!

Nu langzaam maar eens na gaan denken over trouwvervoer. Is alleen van huis naar de locatie, met tussenstops voor de fotoshoot. Wij hoeven eigenlijk helemaal niet per se wat bijzonders qua auto, boeit ons echt niet zo. Maar een taxi huren voor een paar uur lijkt me ook weer het andere uiterste hahaha. Hoe gaan jullie dit doen?

Oh en ik ga echt van hot naar her hierzo, maar is lastig op iedereen te reageren vanaf telefoon. Maar: hoe doen jullie de RSVP's? Wij zijn een beetje met het idee aan het stoeien om een QR code bij het RSVP stukje op onze trouwkaart te zetten, en dan naar een Google Forms of zo. Is misschien wel handig omdat ik ook de keuzes nodig heb voor het diner, en dan hoef ik niet de hele menukaart los bij de trouwkaart te doen. Maar weet niet wat handig is :+

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 14:08

November108 ik heb mijn peettante gevraagd. In eerste instantie zaten we te twijfelen of we ook Niels zijn peettante wilde vragen. Maar die had het toen te druk met haar man wie niet lekker ging.
Ik kan ook echt weinig uit handen geven. Dus mijn tante/ ceremoniemeester kan ook rustig geniete van alles. Op de eerste locatie is er dan ook iemand van de locatie die veel regelt en wilt regelen.

In ons gastenboek kunnen foto's toegevoegd worden. Maar meer in de zin van later door ons foto's erin plakken. Dus die komt met de receptie gewoon vlak bij ons te liggen en de ceremoniemeester gaat ermee rond tegen het einde van de receptie. Zodat in elk geval iedereen die er dan is er wat in heeft geschreven.

Wij hebben voor de RSVP met microsoft Forms een QR code gemaakt. 3 verschillende om te zorgen dat we de juiste informatie van de 3 type gasten kregen. Werkt perfect. Ik krijg ook een mailtje als er een antwoord is, kan ik meteen even kijken.

En wat leuk dat je de fotograaf hebt vastgelegd en de trouwringen binnen zijn! Zo'n leuk moment is dat.
Wij hebben besloten om geen speciaal trouwvervoer te regelen. Ik ben namelijk al eerder op locatie, Niels komt erna en dan zouden we weg moeten om voor de gasten weer aan te komen. Daar voelde ik niks voor. Dus doen we het niet.

En voor Marjo1996 en Jojoleinee, ook fijn geregeld. Zo doet iedereen het op een fijne manier voor hun.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:05

November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

Even een update: wij hebben de datum vastgeprikt op 24 juni!
Ik heb ook al een fotograaf gevonden. Een dame van ons paarden/spelletjesmutsen vriendinnengroepje is trouwfotografe en zij heeft nog plek die dag *\o/*
Nu we de datum weten, kan ik ook contact opnemen met de gemeente over hoe en wat precies. Ik vind dit nu al helemaal leuk :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:08

Wat leuk Delaja! Fijn dat je al een fotograaf hebt gevonden, dat is voor ons nog wel het lastigste vrees ik.

Even een vraagje, hoe zit het als je in een andere gemeente dan je eigen wilt trouwen? Wel op een officiële trouwlocatie. Moet je dan een Babs van je eigen gemeente of de gemeente waar je trouwt?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:08

Delaja schreef:
November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli

Even een update: wij hebben de datum vastgeprikt op 24 juni!
Ik heb ook al een fotograaf gevonden. Een dame van ons paarden/spelletjesmutsen vriendinnengroepje is trouwfotografe en zij heeft nog plek die dag *\o/*
Nu we de datum weten, kan ik ook contact opnemen met de gemeente over hoe en wat precies. Ik vind dit nu al helemaal leuk :D

Heb je gewonnen van je verloofde, dan? :+

Leuk Delaja, dan kan het écht beginnen! *\o/*

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:12

Hahahaha soort van. 1 December is een zondag, wat het allemaal een stuk lastiger maakt. Meneer heeft ook bedacht dat het hem eigenlijk niet zoveel uitmaakt. 1 December was voor hem vooral handig, omdat hij dat makkelijk kan onthouden (het is nu ook al ons dating jubileum), dus hij vind het wel prima, als ik maar blij ben :D

ontherun: misschien is 'mijn' fotografe ook wel wat voor jullie? Ik kan haar website doorsturen als je interesse hebt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:13

ontherun schreef:
Wat leuk Delaja! Fijn dat je al een fotograaf hebt gevonden, dat is voor ons nog wel het lastigste vrees ik.

Even een vraagje, hoe zit het als je in een andere gemeente dan je eigen wilt trouwen? Wel op een officiële trouwlocatie. Moet je dan een Babs van je eigen gemeente of de gemeente waar je trouwt?

Nee hoor, je mag gewoon een eigen Babs. Wij trouwen in een andere gemeente en hebben een eigen Babs. De gemeente waar je trouwt mag wel eisen stellen aan je Babs. Bij ons moet de Babs bijv. aangesteld zijn bij een andere gemeente.
Ook stuurt de gemeente waar wij trouwen zelf ook nog een ambtenaar die aanwezig is bij de ceremonie en het trouwboekje over brengt naar het gemeentehuis daar. Dat wist ik ook niet, zag ik pas bij bevestiging en goedkeuring van de gemeente.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:15

Ahh zo Leo. We gaan het zien, de locatie zal ook wel kunnen helpen denk ik. Hoop zoooo dat de prijs meevalt, en het bij kennismaken echt zo is als we nu denken/hopen.

Stuur maar door Delaja! Ik ben echt nog aan het zoeken naar fotografes. Maarja, locatie en datum liggen ook nog niet 100% vast.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:23

November108 schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug

Onze locatie is inmiddels geboekt. <3
Doen alles op 1 locatie, wel zo fijn.
Nu op zoek naar de andere leveranciers.
En Delaja ik ben ook wel benieuwd naar jullie fotograaf. Elke keer denk ik, oh leuke fotograaf tot ik de prijs zie := Snap het wel hoor, maar ons budget is niet oneindig :Y)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:30

Onze uitnodigingen zijn binnen! *\%/* Voor de families willen we ze als verrassing onder de kerstboom leggen.

Wij hebben "Liefde in beeld" als fotograaf/videograaf. Een Belgisch stel wat dus ook gerust naar NL rijdt. Wij vonden het met de kennismaking hele fijne mensen, mails worden snel beantwoord en de prijs vond ik ook erg fijn. Ze hebben ook Instagram waar je hun werk kunt zien.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:39

jojoleinee schreef:
Onze uitnodigingen zijn binnen! *\%/* Voor de families willen we ze als verrassing onder de kerstboom leggen.

Wij hebben "Liefde in beeld" als fotograaf/videograaf. Een Belgisch stel wat dus ook gerust naar NL rijdt. Wij vonden het met de kennismaking hele fijne mensen, mails worden snel beantwoord en de prijs vond ik ook erg fijn. Ze hebben ook Instagram waar je hun werk kunt zien.

Thanks! Volgens mij heb ik die ook eens voorbij zien komen op facebook. Ga nog even kijken :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:52

Angelaa2 schreef:
jojoleinee schreef:

Thanks! Volgens mij heb ik die ook eens voorbij zien komen op facebook. Ga nog even kijken :)

De site is liefdeinbeeld.com. Als je .nl doet krijg je een ander :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:26

Angelaa2 inderdaad, fotograaf is niet goedkoop. Ik snap de prijs echt wel, maar het is wel even slikken.

Jojoleine, die ga ik ook eens bekijken! Riemst is dichtbij :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:06

Fotografen zijn inderdaad niet goedkoop, maar gezien de foto's die je ervoor terugkrijgt, wat mij betreft wel elke cent waard!

Ik heb net contact met de gemeente gehad. We hebben in ieder geval onze datum kunnen vastzetten! Voor nu hebben we 15:00 staan, maar er was nog ruimte om te wijzigen. Tijdens de kerstdagen maar even met iedereen overleggen en dan een definitieve beslissing maken. Ik ben voor nu al heel blij dat we in ieder geval de gewenste datum vast hebben staan, scheelt weer wat stress *\o/*

Ik was vandaag ook bij mijn vaste kapper. Normaal gesproken zijn ze op maandag gesloten, maar voor een bruidskapsel wilde ze toch wel even open gaan, dus dat is ook al geregeld. Bij mijn volgende afspraak in maart al even een proeflapsel proberen :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:29

Ik mag me ook melden hier :D ik las stiekem al een tijdje mee maar we hadden het nog niet tegen iedereen verteld.

Mijn vriend (of verloofde moet ik nu zeggen :D ) heeft me 14 november op Costa Rica ten huwelijk gevraagd. Niet geheel onverwachts haha want we zijn onderhand al bijna 10 jaar samen, maar toch blijft het een bijzonder moment <3

We hebben nog geen datum, tot nu toe alleen een gastenlijst haha. We zijn ook bezig met een nieuw huis dus we zijn even aan het kijken wat eerder komt en hoeveel budget we nog over houden :')

Ik had wel gelijk even een vraag want waar zijn jullie geslaagd voor een bruidsjurk? Ik heb best wel goed in mijn hoofd wat ik wel en niet wil, maar een winkel vind ik wel lastig merk ik. Vriendinnen zijn naar Koonings geweest maar dat is zo’n 3 uur enkele reis en ik weet nog niet of ik dat te lang vind haha.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:41

Wat leuk al die reacties!

Autumnn gefeliciteerd! Spannende tijd en leuk dat jullie al een gastenlijst hebben. Ik ben zelf gewoon bij een bruidswinkel in de buurt geweest, Dani van tol. Zij hebben meerdere vestigingen en hadden toen (geen idee of dat nog zo is) ook een outlet. Daar had ik eerst een afspraak gemaakt, en mijn jurk gevonden.

Ik denk dat je vooral gewoon eens ergens moet gaan kijken. Beetje inlezen online wat de reviews zijn van de zaak en er dan naar toe gaan.

Delaja gefeliciteerd met jullie datum, hartstikke leuk! En wat leuk dat je ook al een fotograaf hebt. Die zijn zeker niet goedkoop maar ik vind het heel veel waard om mooie foto's te hebben. En leuk dat je eigen kapper je haar wilt doen. Doet de mijne ook, en ik vind dat echt een fijn gevoel.

Ontherun, helaas kan ik je niet helpen. Ik zou gewoon het even bij de betreffende gemeente vragen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:15

Ik ga in Lommel jurken passen, dat is een outlet, en vrijdag hier in de buurt bij een lokale zaak. Of ik zou al verliefd moeten worden bij de eerste zaak, maar dat verwacht ik niet aangezien ik echt geen idee heb.

De foto’s vinden wij ook wel heel belangrijk ja! We houden toch wel van foto’s als herinneringen, en dan van onze trouwdag willen we al helemaal mooie foto’s.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:09

Gefeliciteerd Autumnn! Wij gaan als huwelijksreis naar Costa Rica!
Ik ben in Dordrecht geweest bij La Nova Bruidsmode. Erg fijne winkel. Ik ben ook bij een outlet geweest, maar dat vond ik niks. Als je iets vind (bij mij hingen er alleen vreselijke jurken) moet je het ook meteen meenemen, anders loop je het risico dat je jurk weg is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:24

jojoleinee schreef:
Ik ben in Dordrecht geweest bij La Nova Bruidsmode. Erg fijne winkel. Ik ben ook bij een outlet geweest, maar dat vond ik niks. Als je iets vind (bij mij hingen er alleen vreselijke jurken) moet je het ook meteen meenemen, anders loop je het risico dat je jurk weg is.

Oh wat gaaf zeg! Als je nog tips wilt hoor ik het wel :D vergeet ook zeker Rio de Celeste niet!
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 20:52

Tips voor een bruidsjurk heb ik niet.

Wij doen letterlijk op elk gebied van onze bruiloft anders en wij trouwen dan ook niet in het klassiek wit.
Ik heb als jurk een hele nette avondjurk die ik met accessoires nog kan opleuken in de kleur donkerblauw.

Wat betreft onze huwelijksreis gaan wij naar kroatie naar de Dalmatische kust

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:53

Ik ga in de vakantie naar Dreamdresses in Arnhem. Ik ben over het algemeen ook niet zo van de klassiek witte trouwjurken en daar hebben ze naast trouwjurken ook avond/gala/bruidsmeisjes jurken die ik er al een stuk interessanter uit vind zien. Daarnaast vind ik het zonde om €700+ uit te geven aan een jurk die ik één keer draag, ongeacht de speciaal-factor van die dag.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:00

Autumnn schreef:
jojoleinee schreef:

Oh wat gaaf zeg! Als je nog tips wilt hoor ik het wel :D vergeet ook zeker Rio de Celeste niet!
[ [url=m/XQXZEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tips zijn altijd welkom! ;) Heb je -naast je aanzoek- nog hoogtepunten die wij zeker aan moeten doen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:30

Ik pb je morgen even :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:13

Autumnn, van harte gefeliciteerd! Wij gaan begin april verhuizen en eind mei trouwen, ik zou er langer tussen houden :')... Wat een stress voor al het geregel haha.

Ik ben naar Koonings gegaan en vond het echt helemaal geweldig daar. Heb zo'n leuke ervaring gehad met passen, dus zou het zeker aanraden! Het was echt wel een ervaring. Voor mij was het alleen wel 'maar' iets meer dan een uur rijden. En natuurlijk wel rekening houden dat je weer terug moet als je jurk binnen is voor het vermaken, en dan nog een keer vlak voor je bruiloft voor de definitieve passessie. Wel een pluspunt: je kan er heerlijk lunchen dus een dagje uit is geen straf :Y)