Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 17:43

Oh, had mn post veranderd toen jij net reageerde DD :D

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 17:49

Niobe schreef:
Nee omdat me nog niet duidelijk is wat ze precies wil, daar vroeg ik naar en ik wil meedenken, maar als ik niet weet of ze alleen die 70 euro wil of de Bijenkorf figuurlijk wil afbranden, dan kan ik ook niet inschatten of ik überhaupt kan meedenken.

Ik zie nu alleen nog maar geklaag en verder is me niet zo duidelijk wat nou het doel nog is van dit topic. Al is je ei kwijt zijn ook een doel. Want TS wordt door de Bijenkorf ook niet echt gehoord en dat is ook beroerd.

Ik wil eigenlijk mijn te veel betaalde bedrag terug, maar ik denk niet dat wij daar uit gaan komen. Er wordt immers niet eens een excuus gemaakt.

Smallheal

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:19

Maar het is toch logisch dat je je teveel betaalde geld terug wilt. Als ik er bij de supermarkt achter kom dat ik teveel heb betaald ga ik ook mn geld terug halen en dan is t vaak maar 20cent ofzo. Gaat om t principe.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:27

KB12 schreef:
Niobe schreef:
Nee omdat me nog niet duidelijk is wat ze precies wil, daar vroeg ik naar en ik wil meedenken, maar als ik niet weet of ze alleen die 70 euro wil of de Bijenkorf figuurlijk wil afbranden, dan kan ik ook niet inschatten of ik überhaupt kan meedenken.

Ik zie nu alleen nog maar geklaag en verder is me niet zo duidelijk wat nou het doel nog is van dit topic. Al is je ei kwijt zijn ook een doel. Want TS wordt door de Bijenkorf ook niet echt gehoord en dat is ook beroerd.

Ik wil eigenlijk mijn te veel betaalde bedrag terug, maar ik denk niet dat wij daar uit gaan komen. Er wordt immers niet eens een excuus gemaakt.

Ah, ja, daar ben ik ook bang voor, het is te belabberd voor woorden…

Kun je dan niet nog 1 keer proberen je verhaal te doen, op mail want dan staat het op papier en letterlijk iets zeggen van “ik ben heel ontevreden, maar als jullie mij die 70 euro terugstorten, dan ben ik weer blij met mijn nieuwe tas.”. In welke bewoording je dan ook je wil, want wat mij betreft kunnen er wel wat krachttermen bij :=
En kijken wat ze dan zeggen?

Mijn ervaring, ook als ex klantenservice medewerker, is dat als je zo concreet mogelijk iets vraagt, dat ook moeilijke bedrijven het dan nog wel overwegen te doen. Je moet ze eigenlijk niet zelf met een oplossing laten komen in zulke gevallen, want dat doen ze niet.
En je vraagt in verhouding met het hele probleem dat je met ze hebt dan echt helemaal niet veel.

Maar misschien heb je dat ook al wel gedaan eigenlijk, ik heb jouw mails niet gezien volgens mij, al heb je wel aangegeven ernaar gevraagd te hebben.

Ik vind het oprecht super vervelend voor je allemaal. Ik zou eigenlijk zelf contact met ze op willen nemen voor je, maar weet niet of dat het erger maakt, gezien hoe ze met je omgaan -O-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:39

Ik heb net het bedrijf Chloe even gegoogeld. Die hebben zelf een customer care (klantenservice) die je kunt bellen (telefoonnr. staat erbij) of mailen, er staat een klachtenformulier dat je zo kunt invullen. Dat zou ik zeker doen want dit peperdure luxe bedrijf zal beslist niet willen dat hun klanten zo slecht behandeld worden als ts. Trouwens toch wel leuk om even naar hun nieuwe collectie te kijken, :$ ! Daarbij hoort dat de rode loper voor de klant wordt uitgelegd. Dus ook voor ts.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:46

anjali schreef:
Ik heb net het bedrijf Chloe even gegoogeld. Die hebben zelf een customer care (klantenservice) die je kunt bellen (telefoonnr. staat erbij) of mailen, er staat een klachtenformulier dat je zo kunt invullen. Dat zou ik zeker doen want dit peperdure luxe bedrijf zal beslist niet willen dat hun klanten zo slecht behandeld worden als ts. Trouwens toch wel leuk om even naar hun nieuwe collectie te kijken, :$ ! Daarbij hoort dat de rode loper voor de klant wordt uitgelegd. Dus ook voor ts.

Oeh dat is een goeie

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:23

TS, ben je ook al bij de winkel zelf geweest om het hierover te hebben? Allicht dat ze dan wel tot een oplossing komen of misschien het verhaal wel willen snappen.

Als het via via en ook nog over de mail gaat kan ik best inkomen dat je overkomt als een stampvoetende zeurklant.

Overigens: je had tijdens het afrekenen de klantendienst aan de telefoon? Wat zei de verkoopster dan van die opmerking dat alle prijzen gelijk moeten zijn?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:23

KB12 schreef:
Niobe schreef:

Denk dat je over mijn reactie hebt geen gelezen maar blijven bellen loont echt, telkens zelfde verhaal doen en dat je niet stopt voordat er een oplossing is en dat is die 70 euro terug.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:33

KB12 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Klopt, mijn nekharen staan vanaf het begin overeind en meer Bokkers met mij. Maar goed misschien onterecht maar dat is zoals het op mij overkomt.

Maar goed de Bijenkorf gaat niks doen.

Er is al eens gevraagd wat rechtsbijstand heeft aangegeven. Daar ga je niet op in of ik lees daar overheen.

Wat is de volgende stap? Een rechtszaak…? Lijkt me nutteloos en ik denk dat ze daar niet warm of koud van worden.

Ik zou de tas terug brengen. Je hebt nu een smerige tas, neem aan dat ie zo met normaal gebruik er ook niet uit komt te zien.

Of de actie die een andere bokker opperde. Een tweede tas kopen en deze terug brengen. Maar is ook een risico.

Ik heb in de reacties aangegeven wat de rechtsbijstand heeft gezegt. Ze hebben aangegeven dat ik wel in mijn recht sta, en dat het niet onomkeerbaar is omdat ik heb betaald, omdat ik duidelijk aangegeven heb dat de prijs niet correct is. Het is geen aannemelijke prijsfout. Dat zou zijn als de tas van 950 euro ineens maar 9 euro zou kosten. Ze haalde ook nog het leenbakker incident aan als voorbeeld. Ze kunnen echter niets voor mij betekenen omdat ik verzekerd ben vanaf 175 euro. Ik heb geprobeerd een tweede tas te kopen, maar die waren en zijn niet meer voorradig.

Ik vraag me af of jouw verzekering gelijk heeft. Ja je hebt bezwaar gemaakt, maar vervolgens wel betaald. Wat een teken zou kunnen zijn dat je toch akkoord bent gegaan. Maw: het is hun woord tegen dat van jou.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:19

Tiggs schreef:
Ik vraag me af of jouw verzekering gelijk heeft. Ja je hebt bezwaar gemaakt, maar vervolgens wel betaald. Wat een teken zou kunnen zijn dat je toch akkoord bent gegaan. Maw: het is hun woord tegen dat van jou.

Als je bij de Ah bij de kassa ziet dat het niet klopt, betaal je alsnog hun bedrag en verwijzen zij je door naar de klantenservice. Die controleert het dan en geeft het verschil weer terug. Dus zo raar vind ik deze uitspraak niet.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 00:59

Marocje schreef:
Tiggs schreef:

Als je bij de Ah bij de kassa ziet dat het niet klopt, betaal je alsnog hun bedrag en verwijzen zij je door naar de klantenservice. Die controleert het dan en geeft het verschil weer terug. Dus zo raar vind ik deze uitspraak niet.

Ik heb inderdaad kenbaar gemaak dat ik dit bij de klantenservice zou neerleggen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 01:45

Schuur_ schreef:
TS, ben je ook al bij de winkel zelf geweest om het hierover te hebben? Allicht dat ze dan wel tot een oplossing komen of misschien het verhaal wel willen snappen.

Als het via via en ook nog over de mail gaat kan ik best inkomen dat je overkomt als een stampvoetende zeurklant.

Overigens: je had tijdens het afrekenen de klantendienst aan de telefoon? Wat zei de verkoopster dan van die opmerking dat alle prijzen gelijk moeten zijn?

Er was niet echt een antwoord op, behalve take it or leave it. Dat ik eigenlijk niet moest zeuren want het was maar 70 euro. En dat er nog genoeg andere waren blablabla. Uiteindelijk is de manager nog gebeld en die zei hetzelfde. Er viel niet over te discussiëren. Ik wil wel naar de winkel maar het is dezelfde klantenservice die reageert op mijn mailtjes, en die mijn vriendin hebben gebeld. Ik vrees dat ik er met hun echt niet uit ga komen. Ik zou graag willen dat de algemene klantenservice mij helpt, en niet steeds doorstuurt naar dezelfde mensen die het probleem hebben veroorzaakt.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 04:50

Ik vraag mij af of je wel het zelfde formaat tas hebt als dat je besteld hebt.
Weet zo even niet meer welke site er op pagina 2 of 3 werd gegeven, maar zag dat daar ook de zelfde ogende tas stond, 1 x voor 950 euro en idd 1 van 1090 euro…

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 04:52

mariettek schreef:
Ik zou hem lekker retourneren en hieronder opnieuw bestellen.

https://www.fashionette.nl/chloe-medium ... hite-brown

Krijg je direct een stuk geld terug en maakt de bijenkorf minder winst aan jou.

Er zit helaas een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik zou het daarbij laten.

Deze bedoel ik, staan dezelfde tassen met verschillende afmetingen en dus ook verschillende prijzen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 08:46

Gooiske schreef:
Ik vraag mij af of je wel het zelfde formaat tas hebt als dat je besteld hebt.
Weet zo even niet meer welke site er op pagina 2 of 3 werd gegeven, maar zag dat daar ook de zelfde ogende tas stond, 1 x voor 950 euro en idd 1 van 1090 euro…

Het is hetzelfde formaat tas met hetzelfde artikelnummer. Deze tas heeft een prijsstijging gehad waardoor ik gok het kleinere model nu dus 950 is en het grotere model 1090. Ik heb weet van het kleinere model, en deze ziet er direct anders /kleiner uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:58

Ik heb ooit eens ergens een flesje dure parfum gekocht wat bleek bedorven te zijn. Die winkel was in een andere stad waar ik niet terug naar toe kon. In het doosje zat een adres van de fabrikant in Parijs. Daar heb ik toen een (vriendelijk) klachtenbriefje naartoe gestuurd en toen kreeg ik een enorm grote fles van datzelfde parfum toegestuurd! Daarom adviseer ik om het moederbedrijf van Chloe te benaderen. De gegevens zijn zo te vinden met Google.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:03

Maar waarom blijf je dan niet de gewone klantenservice bellen? Gewoon volhouden? Kan wel zijn dat ze het telkens doorspelen maar mijn ervaring is dat ze op ten duur dan toch iets gaan doen.
Met niks doen gaat er iig niks gebeuren..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:15

Zonnetje81 schreef:
Klopt, mijn nekharen staan vanaf het begin overeind en meer Bokkers met mij. Maar goed misschien onterecht maar dat is zoals het op mij overkomt.

Maar goed de Bijenkorf gaat niks doen.

Er is al eens gevraagd wat rechtsbijstand heeft aangegeven. Daar ga je niet op in of ik lees daar overheen.

Wat is de volgende stap? Een rechtszaak…? Lijkt me nutteloos en ik denk dat ze daar niet warm of koud van worden.

Ik zou de tas terug brengen. Je hebt nu een smerige tas, neem aan dat ie zo met normaal gebruik er ook niet uit komt te zien.

Of de actie die een andere bokker opperde. Een tweede tas kopen en deze terug brengen. Maar is ook een risico.

Haar rechtsbijstand gaf aan dat ze wel gelijk heeft maar het bedrag is voor hen te laag om in actie te komen. Dat snap ik want dan gaat die zaak veel meer kosten dan de 70 euro die ts is misgelopen. Ik vermoed dat vanwege dit soort toestanden mijn rechtsbijstandverzekering een eigen bijdrage heeft ingevoerd.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:51

anjali schreef:

Ik vind dit nog niet eens zo'n heel gek idee.

soort "fabrieksgarantie" hanteren ;-)

Chloé zal niet zo blij zijn denk ik ook als er zo wordt omgegaan met uiteindelijk hun klanten.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:59

Olle schreef:
anjali schreef:

Ik vind dit nog niet eens zo'n heel gek idee.

soort "fabrieksgarantie" hanteren ;-)

Chloé zal niet zo blij zijn denk ik ook als er zo wordt omgegaan met uiteindelijk hun klanten.

Ja dit, en ook zeker erbij vermelden dat je een vies product kreeg!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:09

Ik vind dat je 100% gelijk hebt dat je dit niet zomaar pikt. Eerst de prijs veranderen, en dan een vieze tas proberen mee te geven. Eerlijk? Ik zou de tas al niet meer hoeven. Voor mij zou het plezier er al vanaf zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:43

Zat er wel een kaartje of zegel aan de tas? Ik vind dit zo raar met zo'n designproduct. Ik begrijp nu ook waarom dit soort producten enorm vaak nagemaakt worden. Die zien er precies hetzelfde uit maar zijn veel goedkoper. Dat is echter strafbaar en die producten worden dan in beslag genomen en vernietigd (wat ik reuze jammer vind overigens) ter bescherming van het oorspronkelijke dure fabrikaat. Nou zou je van de Bijenkorf niet verwachten dat ze namaakproducten verkopen maar het klantonvriendelijke gedrag zou ik bij hen ook nooit verwacht hebben.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:02

anjali schreef:
Zat er wel een kaartje of zegel aan de tas? Ik vind dit zo raar met zo'n designproduct. Ik begrijp nu ook waarom dit soort producten enorm vaak nagemaakt worden. Die zien er precies hetzelfde uit maar zijn veel goedkoper. Dat is echter strafbaar en die producten worden dan in beslag genomen en vernietigd (wat ik reuze jammer vind overigens) ter bescherming van het oorspronkelijke dure fabrikaat. Nou zou je van de Bijenkorf niet verwachten dat ze namaakproducten verkopen maar het klantonvriendelijke gedrag zou ik bij hen ook nooit verwacht hebben.

Ze zijn niet hetzelfde wanneer je kijkt naar de kwaliteit, het materiaal en de aandacht en de ervaring die erin is gaan zitten. Het ziet er wellicht "hetzelfde" uit (voor kenners ook echt absoluut niet), maar dat is het niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:00

Heb je je klacht al bij de geschillencommissie neergelegd?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:58

anjali schreef:

Dit zou ik ook doen. Ik werk zelf (op kantoor) bij een designer merk en bij ons zouden ze dergelijke klacht meteen oppakken ondanks dat aankopen bij wholesale klanten (o.a. de bijenkorf dus) via een andere afdeling lopen dan retail klanten. Voor zo'n dure items mag je zeker wel een goede service verwachten.